x تبلیغات
مشاوره ازدواج

تفاوت همسران در میل به برقراری رابطه جنسی

 میل جنسی زیاد و بالا ممکن است به دلیل تغییرات در سطوح هورمونی، سن شما یا ورزش زیاد باشد.

افزایش میل جنسی نیز می تواند در نتیجه کاهش سطح استرس یا قطع برخی داروها باشد.
اگر احساس می کنید میل جنسی شما به روابط یا شغل شما آسیب می زند، با یک درمانگر جنسی ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ تماس بگیرید.
در حالی که میل جنسی بالا اغلب مشکلی ندارد، گاهی اوقات ممکن است تعجب کنید که چرا میل جنسی شما بالاتر از حد طبیعی به نظر می رسد یا به طور ناگهانی افزایش یافته است.

میل جنسی زیاد
از نظرسایت مشاوره ازدواجعلائم میل جنسی زیاد اغلب عبارتند از:

رفتار جنسی شما بر سایر زمینه های زندگی شما مانند سلامتی، روابط، کار و غیره تأثیر منفی می گذارد.
شما بارها سعی کرده اید رفتار جنسی خود را محدود یا متوقف کنید اما نمی توانید.
شما در مورد رفتار جنسی خود رازداری می کنید.
شما احساس می کنید به رفتار جنسی خود وابسته هستید.
وقتی فعالیت های دیگر را جایگزین رفتار جنسی خود می کنید، احساس رضایت نمی کنید.
شما از رفتار جنسی برای فرار از مشکلاتی مانند عصبانیت، استرس، افسردگی، تنهایی یا اضطراب استفاده می کنید.
به دلیل رفتار جنسی خود در ایجاد و حفظ روابط پایدار و سالم مشکل دارید.
در اینجا شش دلیل وجود دارد که چرا میل جنسی شما ممکن است به طور غیرعادی بالا باشد:

میل جنسی زیاد - افزایش هرمون ها
۱-سطح هورمون شما در حال تغییر است
سطح هورمون های جنسی استروژن، پروژسترون و تستوسترون می تواند در طول زندگی شما متفاوت باشد. اما همچنین در طول یک روز و همراه با آنها بر میل جنسی شما تأثیر می گذارد.

برای زنان، سطح استروژن قبل و در طول تخمک گذاری افزایش می یابد و باعث افزایش میل جنسی می شود. در همین حال، سطوح بالای تستوسترون در مردان با میل جنسی بالاتر مرتبط است. سطوح بالای تستوسترون در مردان جوان و ورزشکارانی که از استروئیدها استفاده می کنند رایج است.

یک گزارش در سال ۲۰۱۶ نشان داد که استفاده از استروژن درمانی، مانند یائسگی یا از دست دادن استخوان، ممکن است دلیل افزایش میل جنسی در زنان باشد. علاوه بر این، اگر از تستوسترون همراه با استروژن درمانی با دوز پایین برای اهداف یائسگی استفاده می کنید، ممکن است میل جنسی شما را نیز افزایش

دهد.

میل جنسی زیاد بلوغ و پیری
۲- در دوران بلوغ یا پیری هستید
کسانی که جوان تر هستند ممکن است میل جنسی بالاتری نسبت به افراد مسن داشته باشند. به عنوان مثال، تولید تستوسترون در پسران نوجوان ۱۰ برابر افزایش می یابد ، که افزایش برانگیختگی یا علاقه به رابطه جنسی در آن دوره رشد را توضیح می دهد.

با این حال، زنان میانسال ممکن است تمایل جنسی بیشتری نسبت به زنان جوان داشته باشند. مطالعه ۲۰۱۰ از زنان بزرگسال دریافتند که افراد بین ۲۷ و ۴۵ به احتمال زیاد به مورد فعالیت های جنسی فکر می کنم بودند، توهمات مکرر جنسی، زندگی جنسی فعال تر، و توهمات جنسی شدید تر از کسانی که در سن ۱۸ تا ۲۶ هستند.
 

نیاز جنسی زیاد به دلیل ورزش
۳-زیاد ورزش می کنید
یکی از دلایلی که میل جنسی شما ممکن است بیشتر از حد معمول باشد، افزایش فعالیت بدنی یا کاهش وزن. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸ نشان داد که یک رابطه مثبت بین آمادگی جسمانی و میل جنسی بالاتر وجود دارد. در واقع، محققان دریافتند که در زنان، برانگیختگی به شدت تحت تأثیر استقامت قلبی عروقی است.

فعالیت بدنی ممکن است باعث شود که ما بیشتر با بدن خود ارتباط برقرار کنیم و می تواند تصویر خود را افزایش دهد. زمانی که نسبت به خود احساس خوبی داریم، احتمالاً تمایل بیشتری به برقراری رابطه جنسی مشترک داریم.
 
 

اختلاف مالی در ازدواج

 اختلاف سطح مالی ازدواج به عنوان یک ملاک مهم به شمار می آید.


” چند وقتیه با یه پسر خوب آشنا شدم، از نظر اخلاق، قیافه و تحصیلات دقیقا همونیه که من می خوام. تنها چیزی که باهاش مشکل دارم وضع مالی خانوادشه که ما خیلی از اونا سرتریم.

دوس دارم با پسری ازدواج کنم که از نظر شرایط مالی حدااقل با هم در یک سطح باشیم. از طرفی هم می ترسم از دستش بدم.

شاید دیگه همچین پسر باشخصیت و سالمی سر راهم قرار نگیره. موندم چی کار کنم ؟ ”

همه ما برای ازدواج و انتخاب شریک زندگی خود معیارهایی را در نظر داریم.

معیارهای که ممکن است قبل از ازدواج آن ها را نادیده بگیریم و یا به آن پایبند بمانیم.

اختلاف سطح مالی ازدواج
اگرچه ملاک های هر فردی برای ازدواج و انتخاب همسر تا حد زیادی سلیقه ای و بر حسب شرایط متفاوت است اما اطلاعات و آگاهی بیشتر باعث برخورداری از یک چشم انداز می شود.

یکی از این معیارها، شرایط اقتصادی همسر آینده مان است.

برای خیلی از دخترها شرایط مالی خوب همسرشان یکی از مهم ترین ملاک های ازدواج محسوب می شود.

برای عده ای دیگر نیز داشتن شغل و جنم کار یک پسر ملاک مهم تری است.

سطح مالی خانواده در سال های اخیر برای پسرها نیز به یک ملاک مطرح تبدیل شده به طوری که عده ای از پسرها با سرتر بودن شرایط اقتصادی خانواده دختر استقبال می کنند و آن را یک مزیت می دانند.

برعکس عده ای دیگر نیز با این شرایط به دیده تحقیر نگاه می کنند و نگران انتظارات مالی همسرشان در آینده هستند.

اختلاف سطح مالی و فاصله طبقاتی زن و مرد
عوامل زیادی در ازدواج و رضایت زن و مرد در زندگی مشترک تاثیر دارد.

هماهنگی هر چه بیش تر زن و مرد در زمینه های مختلف از جمله سطح تحصیلات، سن، شرایط اقتصادی و اجتماعی باعث سازگاری و درک بیشترمی شود.

اختلاف سطح مالی نیز فقط به این حیطه محدود نمی شود. مسلما نوع انتظارات خانواده ها از هم در مهریه، خرج کردن، جهیزیه، جشن ازدواج و حتی کادو دادن با یکدیگر تفاوت دارد.

البته موضوع و چالش اصلی برخورد خانواده ها با اختلاف سطح مالی ازدواج است که معمولا دردسرساز می شود.

همچنین شرایط اقتصادی تا حد زیادی تعیین کننده موقعیت اجتماعی افراد است.
به عنوان مثال پسر یا دختری از یک خانواده اشرافی که به دلیل زیبایی، هم دانشگاهی بودن یا عوامل دیگر با فردی از خانواده کارگر ازدواج می کند، بعد از مدتی این تفاوت دو جایگاه می تواند باعث اختلاف و ناسازگاری شان گردد.

جالب است بدانید که در حالی که شرایط اقتصادی برای پسر و دختر دارای اهمیت است، معمولا دخترها با صراحت و به طور مستقیم اما پسرها غیرمستقیم تر به این موضوع اشاره می کنند.

اختلاف مالی در ازدواج
سایت مشاوره ازدواج
اختلاف مالی در ازدواج
سایت مشاوره ازدواج
اختلاف مالی در ازدواج
اختلاف سطح مالی ازدواج و مشکلات احتمالی پیش رو
اختلاف سطح مالی ازدواج به صورت های مختلفی نمایان می شود از جمله:

خانواده دختر از نظر سطح مالی نسبت به خانواده پسر در شرایط بهتری قرار دارند:
در این شرایط ممکن است پسر جوانی که در یک خانواده فقیر یا متوسط بزرگ شده و فرضا تحصیلاتی نیز دارد نتواند از پس خواسته ها و توقعات همسر خود که زندگی مرفهی را تجربه نموده، برآید.
 
 

اختلاف تحصیلی به معنای تفاوت دو اندیشه

 اختلاف تحصیلات در ازدواج در واقعه نشان دهنده سطح درک و فهم فرد از زندگی و طرز تفکر وی است. هنگامی که مردی برای ازدواج اقدام می کند و به خواستگاری می رود می تواند یکی از احتمالات زیر پدید آید:


اختلاف تحصیلی در ازدواج : تفاوت در درک یا مدرک؟!
ملاک های ازدواج برای هر فرد از اولویت و ترتیب خاصی برخوردار است.

عده ای ملاک های بیرونی مانند تناسب و زیبایی ظاهری یا کفایت و قدرت اقتصادی را ارجح می دانند عده ای دیگر نیز بعد درونی یعنی درک و تفاهم اخلاقی را مهم ترین معیار ازدواج خود عنوان می کنند.

در حال حاضر با توجه به همه گیری تحصیلات دانشگاهی، مدرک تحصیلی نیز به عنوان یک ملاک مهم مطرح می شود.

اینکه اختلاف تحصیلی در لیست معیارهای ازدواج تان اهمیت داشته باشد یا نه به دیدگاه تان در همسر گزینی برمی گردد.

ممکن است زن و شوهری را ببینید که از لحاظ به هم شبیه هستند و انگار برای یکدیگر ساخته شده اند و یا زن و مردی را ببینید که به نظر می رسد از هر نوع تناسب و تشابهی به دورند.

اختلاف تحصیلی در ازدواج
دو نظریه رقیب در حیطه معیارهای همسرگزینی وجود دارد:

دیدگاه همسر همسن
افرادی که در ازدواج به همسان همسری اعتقاد دارند، به دنبال فردی هستند که ویژگی های همسانی با آن ها داشته باشد.

آن ها تفاهم و رضایت را در شباهت می بینند چرا که معتقدند هرچه تجارب و ویژگی های مشترک بین شان بیشتر باشد، بهتر می توانند احساسات و دنیای درونی یکدیگر را درک کنند.

تحقیقات نشان داده که معمولا خانم ها درمورد تحصیلات و شخصیت، همسان همسری و در خصوص جایگاه و منزلت شغلی ناهمسان همسری و برتری مرد را ایده آل می دانند.

دیدگاه ناهمسان همسری
بر این اساس افراد به دنبال ازدواج با فردی هستند که دارای صفات و ویژگی های نقطه مقابل شان ( مکمل ) باشد.
 

مثلا افرادی که شخصیت مطیع گونه ای دارند مجذوب فردی می شوند که از نظر شخصیتی مستقل و مقتدر است.

اختلاف تحصیلی و سن بالای ازدواج
در حال حاضر که جامعه به سمت مدرک گرایی به پیش می رود، سطح تحصلات به یکی از معیارهای اساسی ازدواج تبدیل شده است.

این اتفاق به دو طریق باعث بالا رفتن سن ازدواج در جامعه شده :

افراد به دلیل تحصیلات ازدواج شان را به تاخیر می اندازند و به بعد از فارغ التحصلی موکول می کنند.
افراد تحصیل کرده به دنبال ازدواج با فردی هم پایه تحصیلی خود، بسیاری از موقعیت های دیگر ازدواج را رد می کنند.
 
 

مقابله با افراد زورگو

 آدم‌های قلدر همیشه دنبال طعمه‌های ضعیف می‌گردند و از زورگویی و قدرتشان برای آزار و اذیت، تحقیر و دشنام به ضعیفان استفاده می‌کنند. اگر شما هم از تحمل چنین وضعیتی و آزار و اذیت‌های آنها خسته شده‌اید و دیگر تحملتان تمام شده، همین حالا وقتش است که جلوی آنها محکم بایستید. یاد بگیرید که با زورگو‌های محیط کار، مدرسه، دانشگاه و… به شیوه‌ای بی‌سر و صدا، زیرکانه و هوشمند مقابله کنید.

یادتان نرود که باید خیلی دقیق، نکته‌سنج و جدی باشید، البته اگر دوستان‌تان را هم به این کار تشویق کنید، موفق‌تر خواهید بود.
اگر شما اجازه دهید که قربانی یک ستمگر شوید، بدون هیچ دلیل خاصی، بدی را در تمامی وجودتان احساس خواهید کرد. بله، قُلدر هر بار به بهانه‌ای خودش را به شما نزدیک می‌‌کند و چیزهای ناپسندی را به شما می‌چسباند. تمسخر، تحقیر، شایعه ‌پراکنی و گفتن حرف‌هایی ناجور، از کارهای روزمره و عادت همیشگی یک قلدر است. او به راحتی تردید، ضعف و بدگمانی را در وجود شما القاء می‌کند و شما بدون هیچ واکنشی مجبور به پذیرش آنها هستید؛ زیرا نسبت به او احساس ضعف می‌کنید و راه چاره‌ای برای خود نمی‌یابید.

اما اگر ارزش و بهای توانمندی‌های خود را بشناسید، هرگز و هرگز تسلیم ظلم نخواهید شد. در این صورت بدون هیچ ترس و واهمه‌ای با روش‌هایی گوناگون به مقابله با او می‌پردازید. از بدی‌ها، ظلم و جورش انتقاد می‌کنید و از دیگران و کسانی که دارای زور بیشتری هستند، درخواست کمک می‌کنید.
اما این را بدانید که زورگویی نباید مانعی بر سر راه پیشرفت شما و حضورتان در اجتماع شود. در واقع همیشه نمی‌توانید به بهانه ترس از قلدر، خودتان را در گوشه‌ای مخفی کنید و از هدف‌تان باز بمانید.

ثابت کنید به خود و به آنچه که در توان دارید یقین و اعتماد دارید؛ چرا که اعتماد به نفس شما دشمن شماره یک آدم‌های قلدر است؛ زیرا یکی از مهم‌ترین دلایل زورگویی این است که قلدر اعتماد به نفس ندارد؛ پس به زور بازویش می‌نازد و به آن اتکا می‌کند.
در هر جایی که حضور پیدا می‌کنید مثلا در کلاس، محل کار و غیره هرگز پاهایتان را روی زمین نکشید و شل شل راه نروید. شانه‌هایتان را بالا نگاه دارید و محکم و با صلابت گام بر دارید

چون چیزی در درونش ندارد و همیشه از کمبودها و فقر فرهنگی و خانوادگی‌اش در رنج بوده، صدایش را کلفت‌تر می‌کند و به رخ می‌کشد.
اگر می‌خواهید این هدف ساده‌تان را تحقق ببخشید نه تنها باید روی اعتماد به نفس خود کار کنید بلکه باید یاد بگیرید که چگونه با اطمینان خاطر در جمع حاضر شوید و خودتان را به دیگران نشان دهید و ثابت کنید. باید روی نگاه‌های خود کار کنید و طوری محکم و راست به چشم‌های زورگو زل بزنید که بفهمد شما برای خود کسی هستید.
 

در پشت نگاه نافذتان باید نشانه‌های شکست‌ناپذیری نهفته باشد. در نتیجه از اینکه با صدای بلندش نگاهتان درمانده و هراسان شود یا به زمین نگاه کنید و خود را جمع و جور کنید، بپرهیزید. در هر جایی که حضور پیدا می‌کنید مثلا در کلاس، محل کار و غیره هرگز پاهایتان را روی زمین نکشید و شل شل راه نروید. شانه‌هایتان را بالا نگاه دارید و محکم و با صلابت گام بر دارید.

برای بالا بردن اعتماد به نفستان باید زمان زیادی بگذارید و تمرینات زیادی را انجام دهید. در واقع رابطه میان اعتماد به نفس شما با زورگویی یک رابطه معکوس است. یعنی هر قدر که اعتماد به نفس شما بیشتر شود، احتمال اینکه کسی به شما ستم کند به همان نسبت پایین می‌آید؛ پس کار کردن روی آن، ارزش زیادی دارد.
 
 

روانشناسی ازدواج – چرا ازدواج میکنیم

 نهاد خانواده یکی از نهاد های مهم اجتماعی است که با ازدواج آغاز می شود. بنابراین، ازدواج از آنجا که مراسم آغازین این نهاد مهم اجتماعی است، اهمیت بنیادین و پایه ای دارد . سنگ بنای نهاد خانواده در ازدواج گذاشته می شود. ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد است. این تصمیم می تواند تأثیر عمیقی بر زندگی فرد، خانواده و جامعه داشته باشد. اما چرا ازدواج میکنیم؟


دلایل ازدواج
ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد است. این تصمیم می تواند تأثیر عمیقی بر سلامت جسمی، روحی و اجتماعی فرد بگذارد. اما چرا ما ازدواج میکنیم؟

دلایل فردی
عشق و علاقه:یکی از دلایل اصلی ازدواج، عشق و علاقه است. انسان ها به طور طبیعی به دنبال صمیمیت و همراهی هستند. ازدواج می تواند به فرد کمک کند تا این نیاز را برآورده کند.
میل به تشکیل خانواده:بسیاری از افراد به دنبال تشکیل خانواده هستند. ازدواج می تواند به فرد کمک کند تا این هدف را محقق کند.
نیاز به امنیت و حمایت:ازدواج می تواند به فرد احساس امنیت و حمایت دهد.
رشد و تکامل:ازدواج می تواند به فرد کمک کند تا در زمینه های مختلف رشد و تکامل کند.
دلایل اجتماعی
پذیرش اجتماعی:ازدواج در بسیاری از فرهنگ ها امری پذیرفته شده است. ازدواج می تواند به فرد کمک کند تا در جامعه مورد پذیرش قرار گیرد.
حفظ سنت ها:ازدواج می تواند به حفظ سنت ها و ارزش های فرهنگی کمک کند.
تولید مثل:ازدواج می تواند به تولید مثل و بقای نسل کمک کند.
دلایل مذهبی
در بسیاری از ادیان، ازدواج امری مقدس تلقی می شود. ازدواج می تواند به فرد کمک کند تا به اهداف مذهبی خود دست یابد.

توصیه ها چرا ازدواج میکنیم:
قبل از ازدواج، به خوبی با طرف مقابل خود آشنا شوید.
اهداف و انتظارات خود از ازدواج را به خوبی مشخص کنید.
درباره مزایا و چالش های ازدواج تحقیق کنید.
از مشاوره قبل از ازدواج استفاده کنید.
دلایل مختلفی برای ازدواج وجود دارد.
برخی از افراد به دنبال عشق و همراهی هستند، برخی دیگر به دنبال تشکیل خانواده و داشتن فرزندان هستند، و برخی دیگر به دنبال امنیت و حمایت هستند.
 

در اینجا برخی از دلایل رایج ازدواج آورده شده است:
عشق و همراهی:ازدواج یک راه عالی برای پیدا کردن عشق و همراهی است. یک همسر می تواند بهترین دوست، همدم و محرم اسرار شما باشد.
فرزندآوری:بسیاری از افراد به دنبال تشکیل خانواده و داشتن فرزندان هستند. ازدواج یک راه طبیعی برای تحقق این خواسته است.
امنیت و حمایت:ازدواج می تواند احساس امنیت و حمایت را در فرد ایجاد کند. یک همسر می تواند در مواقع سختی پشتیبان شما باشد.
اجتماعی بودن:ازدواج یک سنت اجتماعی است که در بسیاری از فرهنگ ها پذیرفته شده است. ازدواج می تواند به فرد کمک کند تا در جامعه پذیرفته شود و از مزایای اجتماعی آن بهره مند شود.

ازدواج می تواند یک تجربه بسیار مثبت و رضایت بخش باشد.
با این حال، ازدواج نیز می تواند چالش برانگیز باشد. ازدواج یک نهاد پیچیده است که مستلزم تعهد، سازش و کار سخت است.
 
 

ازدواج با دختران بزرگتر | ازدواج با دختری که ۱۰ سال بزرگتر است

 بزرگ تر بودن دختر ، ازدواج پسر با دختر بزرگتر خوب است یا بد؟


” با دختر بزرگ تر از خودت ازدواج کنی در حقیقت زنت برات مادری می کنه و تعیین تکلیف خونه رو به دست می گیره…!

حوصله داری می خوای بچه داری کنی با پسر کوچیک تر از خودت ازدواج کنی دقیقا انگار داری بچه بزرگ می کنی، مرد باید بزرگ تر از خودت باشه، باید بتونی بهش تکیه کنی…!

من بخاطر اینکه ظاهرم خیلی کم سن و سال نشون میده همیشه خواستگارهایی داشتم که از خودم کوچیکتر بودن، با اینکه با بعضی هاشون تفاهم داشتم اما همیشه از ازدواج با پسر کم سن تر از خودم ترسیدم!”

جملات بالا بخشی از کلیشه های فرهنگی در خصوص بزرگ تر بودن دختر در ازدواج است.

بزرگ تر بودن دختر
از نظر فرهنگی و در طول تاریخ همیشه زن و مرد ایده آل در ذهن مردم، حالتی تصور می شده که در آن مرد، بزرگ تر یا لااقل هم سن با زن باشد.

امروزه با تغییر ارزش ها، ازدواج هایی با شرایط معکوس سنتی، یعنی بزرگ تر بودن دختر از پسر را شاهد هستیم.

از آنجا که دختران زودتر از پسران به بلوغ جسمی می رسند و جامعه نیز از دخترها زودتر از پسرها انتظار رفتار بزرگسالانه دارد، بنابراین نگرش جامعه به کم سن بودن دخترها در ازدواج مثبت تر است.

در عین حال با تغییر سبک زندگی، ادامه تحصیل دخترها و شاغل بودنشان، شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است.

تفاوت سن زن و مرد
تحقیقات صورت گرفته درمورد تفاوت سن زن و مرد نشان می دهد که :

در ازدواج میان دو فرد مجرد، معمولا دخترها نسبت به پسرها کم سن و سال تر هستند.
مواردی که زن برای دومین بار ازدواج می کند و مرد برای اولین بار، تفاوت سنی و بزرگ تر بودن دختر آشکار تر است.
اما چرا بزرگ تر بودن دختر از پسر همچنان یک ویژگی منفی محسوب می شود؟

دردسرها یا مشکلات احتمالی بزرگ تر بودن دختر در زندگی مشترک چیست؟

صرف اینکه دختر بزرگتر است باید از ازدواج با گزینه مورد نظر دست کشید؟

بزرگ تر بودن دختر ، ازدواج پسر با دختر بزرگتر
مشکلات احتمالی بزرگ تر بودن دختر در زندگی مشترک
صرف نظر از بزرگ تر بودن دختر یا پسر، فاصله سنی زیاد موضوعی است که می تواند باعث فاصله دنیای روانشناختی بین زن و مرد شود.

از جمله مشکلات و چالش های احتمالی بزرگ تر بودن دختر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بزرگ تر بودن دختر ممکن است باعث شود برخی اوقات اشتباهات و بی تجربگی مرد برای زن غیرقابل تحمل شود.
در واقع اگر فاصله سنی زن و مرد زیاد باشد، زن ممکن است با مشاهده اشتباهات همسرش به عنوان مسائلی که خود سال ها پیش با آن ها دست و پنجه نرم کرده، خسته و کم حوصله شود.
 
 

شوهر بد دهن و عصبی

 اولین و پر اهمیت ترین اشتباهی که اکثر اشخاص به آن دچار می‌شوند.


این می باشد که هنگامی که می‌خواهند به همسر خود بفهماند .

که فلان عمل یا برخوردش صحیح نمی باشد تلاش می‌کنند.

او را تحول و تغییر ببخشند نقطه به خاطر همین در این کار با شکست مواجه می شوند.

شوهر عصبانی و بددهن
پر اهمیت ترین کاری که باید انجام دهید این می باشد.
که دست از تغییر و تحول همسر خود بردارید.
به عبارت دیگر بهتر می باشد این حقیقت را قبول کنید.
که تنها یک چیز در دنیا تحت مدیریت شما می باشد .
و آن خودتان می باشید اینکه به چه صورت تفکر کنید.
به چه صورت به عمل کردن بپردازید .
و حتی به چه صورت احساس کنید‌.
همسر من در چه وقت هایی عصبانی خواهد شد .
و به احتمال فراوان به بدبینی می پردازد؟

بهتر می باشد که این را بدانید ما با هر شخصی که به ازدواج کردن بپردازیم.

آن شخص قطعاً خصوصیاتی دارا می باشد که از دیده ما دوست داشتنی نمی باشد.

تنها کاری که از دست ما در این رابطه این می‌باشد که آن خصوصیات را شناسایی کنیم.

و در صدد کنار آمدن با آنها و کنترل موقعیت داشته باشیم.

به این نکته توجه کنید که منظور از کنار آمدن تایید کردن آن برخورد نمی باشد.

بلکه منظور قبول کردن آن برخورد و تلاش در هماهنگ شدن با موضوع می باشد .

به صورتی که کمترین صدمه و بیشترین بهره نصیب تمام اعضای خانواده بشود.

مطالب و مقالات سایت “مشاوره ازدواج” توسط تیم تخصصی مشاوران و روانشناسان تهیه و پشتیبانی شده است.
 

دلیل عصبی بودن شوهر
به طور مثال امکان دارد هنگامی که همسرتان با بی پولی، مشکل ترافیک.
و همینطور مشکلات کاری و غیره خود مواجه می‌شود به عصبانی شدن می‌پردازد .
در چنین موقعیتی بهتر می باشد که عوامل به وجود آورنده عصبانیت را شناسایی کرد.
و برخورد خودتان را به صورتی تنظیم کنید .
که اول از عواملی که موجب آشکار شدن تنش می‌شود جلوگیری کنید.
دوم در موقعیت آشکار شدن تنش زمینه کم شدن آن را فراهم کنید.
از خودتان این را بپرسید که سهم من در ایجاد شدن موقعیت از عصبانیت .
و بدبینی به همسرم چقدر می باشد؟ به طور مثال نابلدی در طرز گفت و گو.
تداوم بحث در مواقع پرهیجان، انتقاد غیرمنصفانه و غیره؟
 
 

برخوردهای موثر با نوجوان

 اگر شما برای داشتن پیامد موثر برای نوجوانتان دچار مشکل شده اید، بدانید که شما تنها نیستید. بسیاری از والدین به من می گویند که به نظر می رسد که نمی توانند هیچ تاثیری بر روی نوجوانشان داشته باشند، و به نظر می رسد که انجام دادن کار درست برای نوجوان کار غیر ممکنی است. اگر شما یک نوجوان دارید، ممکن است حرکتاتی را نسبت به فرزندتان انجام داده باشید، بازی های ویدئویی اش را دور ریخته باشید، یا امتیازات رانندگی اش را برای ماه ها به حالت تعلیق در اورده باشید. ولی همانطور که جیمز لمان می گوید، شما نمی توانید کودکان را با رفتارهای قابل قبول تنبیه کنید – این عمل کارایی ندارد.

یک عمل موثر باید کودک را تشویق کند که رفتارش را تغییر دهد یا از قوانین خانه اطاعت کند، و در برخورد با افراد محترمانه برخورد کند. بنابراین اولین چیزی که شما نیاز دارید شناسایی رفتارهایی است که شما می خواهید که تغییر کنند. برای مثال، اگر کودکتان به گونه ای که شایسته است رفتار نمی کند، . به جای برخورد شدید و یا تنبیه، شما از او می خواهید که رفتار مناسبتری داشته باشد. حتی زمانی که کودکتان عصبی می شود و به چیزی ضربه می زند برای او دلیل بیاورید تا بتواند رفتار درست را تمرین کند- و خود کنترلی اش را قبل از اینکه امتیازی را از دست بدهد بهبود بخشد.
بگذارید بر طبق مطالب زیر برنامه ای برای تغییر رفتار ارائه کنیم:
• برخورد های موثر به رفتارهای پایه مربوط می شوند و وظیفه و زمان خاصی می برد.
• ارتباط با رفتارهای پایه بدین معنی است که برخوردهای شما باید با رفتارهایی که می خواهید کودکتان از تغییر دهد یا بهبود بخشد در ارتباط باشد.
• «وظایف خاص» بدین معنی است که برخی وظایف نیاز است که کودک انجام دهد، یا اینکه حل کردن مشکلات اساسی را تمرین کند. رفتارهای اساسی مانند شستن ظرف ها، جلسات تعیین شده، یا ناسزا نگفتن.
• «زمان خاص» بدین معنی است که زمان خاصی مورد نیاز است تا کودک رفتار خاصی را از خود نشان دهد.
بنابراین زمانی که کودک ناسزا می گوید از استفاده از لوازم الکترونیکش محروم می شود تا زمانی که به مدت ۲ دوساعت ناسزار نگوید دوباره می تواند از این وسایل استفاده کند. برخوردهای والدین با رفتار های کودکان گرده خورده و در ارتباط است- زمانی که او ناسزا می گوید او مجبور می شود که ناسزا نگفتن را تمرین کند و این رفتار بدش را متوقف سازد. این برخورد کار خاصی است- این کار لازم است تا کودک به وظایفش عمل کند و قسمتی از مغزش که مسئول خودکنترلی او می باشد را تقویت کند. اگر کودک از شما خواست که وسایلش را به او بازگردانید، او باید سعی کند که رفتار بهتر و مناسبتری داشته باشد. و مشخص کردن زمان برای این است که او بتواند به مدت دو ساعت خودش را کنترل کند، پس از آن کودک آزاد است تا از امتیازاتش استفاده کرده و هر کاری که تمایل به انجامش است را انجام دهد.
این مسئله که شما نمی توانید جلوی عصبانیت و ناامیدی کودک را بگیرید مسئله ی مهمی ااست، این رفتارها بخشی از انسان بودن است و شامل رفتارهای طبیعی انسان محسوب می شود. ولی شما می توانید کاری کنید که شیوه ی برخورد کودک با این نوع احساسات در او تغییر کند. شما می توانید از کودک انتظار داشته باشید که خودکنترلی را تمرین کند. هدف شما این می باشد که کودک لازم است که رفتارهای بهتر را برای طول مدت زمان خاصی تمرین کند و پس از اینکه او این کار را انجام داد امتیازاتش به او بازگردانده شود. بنابراین تمرین و اصلاح رفتار می تواند باعث بهبود و بازگشتن امتیازات به کودک شود.
اگر کودک به دلیل برخوردی که با او می شود عصبانی می شود و داد می زند، یا فکر می کند که چقدر این برخورد با او غیر منصفانه و ناعادلانه است، به او بگویید، «من می دانم که تو عصبانی هستی. داد زدن باعث نمی شود که چیزی را که می خواهی به تو برگردد. اول تو باید با عصبانیتت کنار بیایی و برای دو ساعت رفتارت را اصلاح کنی، بعد از ان تو می توانی لازم الکترونیکت را بگیری.» دلیل برخوردتان را زیاد برای او توضیح ندهید و جر و بحث نکنید، و تصمیمی که گرفته اید را توجیه نکنید. ممکن است کودک با خودش غرو لند کند، یا اینکه برای دوستانش متنی بفرستد که والدینش چقدر بد هستند، و ممکن است این کار مدت زمانی طول بکشد، ولی نهایتا کودکتان تصمیم می گیرد تا کارهایی را که از او خواسته شده است را تمرین کند تا وسایل الکترونیکش به او بازگردانده شود.
 
انتخاب برخورد
فکر کردن در مورد شیوه برخورد: شامل امتیازاتی می شود که کودک را تحریک می کنند. گرفتن و یا اعطا کردن امتیازات باعث می شود که در کودک انگیزه ای پیدا شود تا از قوانین خانه پیروی کند، حتی اگر کودک با آن قوانین موافق نباشد. برخورد با امتیازی که کودک شما از آن لذت می برد. و برای کودکان لذت بخش می باشد بازی های ویدئویی بسیار تحریک کننده می باشند، برخی از کودکان به این بازی ها اهمیت نمی دهند. ولی اگر این بازی برای کودک شما مهم باشد و گوشی موبایل را برای دو ساعت از او بگیرید این کار می تواند بر روی برخی از کودکان کارآمد و موثر باشد، ولی برخی از کودکان زمانی که این امتیاز از آنها گرفته می شود به سراغ سرگرمی دیگری می روند و زمانشان را پر می کنند. برای انتخاب روش مناسبی برای حذف امتیاز مناسب شما باید کودکتان را بشناسید. و بدانید که چه چیزی کودکتان را به هیجان می آورد و برای او لذت بخش است. چه چیزی را از کودک بگیریم که کودک واقعا از آن لذت می برد و نمی خواهد برای مدت زمانی کوتاه ان را از دست بدهد. برخی از والدین می گویند که گرفتن همه ی وسایل الکترونیک بسیار موثر زیرا زمانی که تنها بازی ویدئویی از کودک گرفته می شود او به سراغ کامپیوتر می رود و یا اینکه با تماشای تلویزیون خودش را سرگرم می کند.
 
 

آقایان! همسرانتان را فراموش نکنید!

 برای با هم بودن وقت بگذارید. بسیاری از خانم ها و آقایانی که مدتی از ازدواج آنان می گذرد، از این موضوع گلایه داشته که بعد از ازدواج دیگر زمان قبل از ازدواج را برای همدیگر نگذاشته و بیشتر بر سر مسائل دیگر وقت می گذارند. در صورتی که این مسائل حاشیه ای واقعاً همانند نامش باید در حاشیه زندگی باشد و اصل زندگی همان همسر و خانوادتان می باشد و بقیه موارد برای راحتی آنان است. شما همواره برای همسرتان بهترین مرد دنیا بوده و هستید اما ممکن است گاهی این بهترین بودن کم و زیاد شود! پس بهتر است برای اینکه همواره ایده آل ترین شوهر برای همسرانتان باشید برای آنان وقت بگذارید، کار و دغدغه های خود را کنار گذاشته و دست از سر قبض و قسط های باقی مانده و شهریه مدرسه فرزندتان برداشته و با انجام فعالیت های زیر به همسرانتان نشان دهید که همواره مهمترین مسئله برای شما آنان هستند.


line-separator

یادتان نرود که همواره خانم ها مقدمترند. زندگی را از چشم همسرانتان ببینید و سعی کنید آنچه که آنان می خواهند را فراهم کنید در واقع از دید همسرتان زندگی کنید و ببینید آیا خودتان را قبول دارید یا نه! همواره لازم نیست که همسرانتان کارهای خانه را انجام دهند باور کنید هیچ مشکلی پدید نمی آید اگر شما هم کار خانه را انجام داده آشپزی کرده و بچه را بخوابانید. عذرخواهی کنید! در قبال اشتباهی که کردید مسئول بوده و از همسرتان عذرخواهی کنید این مسئله بسیار مهم بوده و جلوی مشکلات را می گیرد. بسیاری از زوجین به دلیل غرور زیاد از عذرخواهی امتناء کرده و در نهایت کارشان به طلاق می انجامد! پس یادتان نرود که غرورتان برای دیگران است شما برای همسرتان هیچ وقت نباید مغرور بوده و از آنان در برابر اشتباهتان عذرخواهی کنید. از همسرتان تشکر کنید برای اینکه هست، برای تلاش هایش در زندگی و برای اینکه گاهی اوقات بداخلاقی های شما را تحمل میکند.
 

line-separator

به خودتان نظم دهید و آن را در زندگی رعایت کنید. از ریخت و پاش کردن در خانه کاملاً خودداری کنید. برای با هم بودن زمان بگذارید به گردش بروید همانند زمانی که هنوز ازدواج نکرده و دوست و نامزد بوده اید. باور کنید این مسئله بسیار مهم است برای همسرانتان وقت بگذارید و برای شاد کردن آنان همه تلاش خود را انجام دهید. لازم نیست در همه تفریحات شما فرزندانتان هم حضور داشته باشند. به همسرانتان بفهمانید که هیچ چیز عوض نشده و شما همان پسر عاشق گذشته هستید. به تیپ خود رسیده و همیشه برای همسرتان آراسته و خوشتیپ باشید. در قبال تصمیمات خود مسئول بوده و تقصیر را گردن همسرتان نیاندازید به عنوان مثال اگر شما نمیتوانید به مهمانی شب جمعه ای که مادر و پدر خودتان ترتیب داده اند بروید، خودتان گوشی تلفن را برداشته و به آنها اطلاع دهید. همسرتان را وسط نیندازید و در واقع او را دلیل و مسئول نرفتن به مهمانی قرار ندهید.
 
 

طرف مورد نظرمان قصد ازدواج دارد؟ از کجا بفهمیم پسری قصد ازدواج با ما دارد

 از کجا بفهمیم پسری قصد ازدواج با ما دارد؟ تشخیص اینکه پسری قصد ازدواج با شما دارد یا خیر، کار چندان آسانی نیست. مردان در ابراز احساسات خود معمولاً محتاط تر هستند و ممکن است نشانه های خود را به طور مستقیم نشان ندهند. با این حال، با توجه به برخی از رفتارها و نشانه ها، می توانید تا حدودی متوجه شوید که آیا او قصد رابطه پایدار با شما را دارد یا خیر.


رفتارهایی که نشان می دهد پسری قصد ازدواج دارد:
او به شما اهمیت می دهد و به شما احترام می گذارد.او همیشه در دسترس شماست و به حرف های شما گوش می دهد. او شما را به خانواده و دوستانش معرفی می کند و از شما به عنوان همسر آینده خود یاد می کند.
او آینده مشترکی را با شما می بیند.او در مورد آینده صحبت می کند و شما را در آن نقش می دهد. او می خواهد با شما ازدواج کند و خانواده تشکیل دهد.
او در مورد شما سرمایه گذاری می کند.او زمان و انرژی خود را برای شناختن شما صرف می کند. او می خواهد بداند که شما چه کسی هستید و چه چیزی می خواهید.
او به شما قول می دهد.او به شما قول می دهد که همیشه در کنار شما خواهد بود و از شما حمایت خواهد کرد.
روش های تشخیص قصد ازدواج پسری:
با او صحبت کنید.بهترین راه برای اینکه بفهمید او چه احساسی دارد، این است که مستقیماً از او بپرسید. به او بگویید که به او علاقه دارید و می خواهید بدانید که آیا او قصد ازدواج دارد یا خیر.
 
با خانواده و دوستانش صحبت کنید.آنها ممکن است بتوانند به شما اطلاعاتی در مورد او و قصدش بدهند.
به نشانه های زبان بدن او توجه کنید.مردان گاهی اوقات احساسات خود را با زبان بدن نشان می دهند. به نشانه هایی مانند تماس چشمی، لبخند زدن، و دست دادن توجه کنید.
بیان قصد ازدواج پسران به والدین

نکاتی برای تشخیص قصد ازدواج پسری:
عجله نکنید.تشخیص قصد ازدواج پسری ممکن است زمان ببرد. به نشانه های او توجه کنید و با او صحبت کنید تا بفهمید که او واقعاً چه احساسی دارد.
به خودتان اعتماد داشته باشید.اگر احساس می کنید که او قصد ازدواج با شما را ندارد، به خودتان احترام بگذارید و از او دور شوید.
 
 
صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد