x تبلیغات
مشاوره ازدواج

بایدها و نبایدهای بعد از رابطه جنسی| رابطه موفق

 بسیاری تصور می کنند که رابطه جنسی آسان می باشد و در آن هر دو نفر همیشه با هم به ارگاسم می‌رسند و از رابطه نهایت لذت را می برند سپس برای یک کار یا جلسه یکدیگر را ترک می کنند، اما این تصور غلط می باشد. در این مقاله بایدها و نبایدهای رابطه جنسی به طور کامل ذکر شده است.

 
اما هنگامی که با همسر خود رابطه جنسی را تجربه کنید می فهمید که اوضاع چقدر بهم ریخته است، رابطه جنسی همیشه آسان نیست و گاهی اوقات حتی نمی‌دانید بعد از آن چه کاری انجام دهید. خوب، ما می خواهیم نکاتی را در مورد بایدها و نبایدهای بعد از رابطه جنسی به شما ارائه دهیم.
 
مراقبت های بعد از اولین رابطه
برای در آغوش گرفتن وقت بگذارید. رابطه جنسی انواع اندورفین ها و هورمون های شادی را تحریک می کند و تماس پوست  با یکدیگر پس از رابطه جنسی باعث حفظ ارتباط و پیوند میان زوجین می شود.
حرف بزنید. به یاد داشته باشید که همسرتان ذهن‌خوان نیست و نمی‌داند چه احساسی دارید یا چه چیزی را دوست داشته‌اید، مگر اینکه به او بگویید. بنابراین از لحظاتی که در هنگام رابطه دوست داشته اید تعریف کنید.
(خانم ها) اگر برای جلوگیری از عفونت یا قارچ نیاز به رفتن به دستشویی یا دوش گرفتن دارید، به شوهرتان اطلاع دهید.
بهداشت را رعایت کنید. هر دوی شما فقط عرق کرده و کالری زیادی سوزانده اید. بنابراین بعد از اینکه یکدیگر در آغوش گرفتید، کمی آب بنوشید و با هم دوش بگیرید.
بعد از رابطه زناشویی چه کار کنیم
بلافاصله انتقاد نکنید. اگر چیزی است که دوست ندارید، آن را برای زمان دیگری نگه دارید.
برای انجام کار دیگری عجله نکنید. حتی اگر رابطه برای شما بهترین نبوده است، همچنان می‌توانید با گذراندن زمان با هم به هم متصل شوید. سکس فقط مربوط به رابطه جنسی نیست. پس بمانید و برای هم وقت بگذارید.
لباس های گشاد بپوشید، داغ و خیس بودن لباس زیر مکان‌ مناسبی برای رشد باکتری‌ها و مخمرها می باشد. بنابراین لباس هایی بپوشید که تنگ نباشد. خانم ها باید از جوراب شلواری، کمربند و شورت خیلی تنگ خودداری کنند. لباس‌های پنبه‌ای برای مردان و زنان مناسب می باشد.
دست‌هایتان را بشویید این بهترین راه برای خلاص شدن از شر باکتری‌هایی است که می‌توانید از دست زدن به اندام تناسلی خود یا شریک زندگی‌تان دریافت کنید. این کار برای جلوگیری از گسترش عفونت مفید می باشد، بنابراین دست های خود را با آب و صابون بشویید و شستن دست ها را بعد از رابطه جنسی به عادت تبدیل کنید.
عجله نکنید. آرامش در رابطه باعث می شود که همسرتان نیز به تحریک نزدیک تر شود، فقط به نیازهای خودتان توجه نداشته باشید.
به یاد داشته باشید که میل جنسی زنان و مردان متفاوت است و سعی کنید هردو ارضا را تجربه کنید.
اتاق خواب باید امنیت مطلوبی داشته باشد تا نگران نباشید، نگرانی و استرس می تواند روند ارگاسم را طولانی تر کند یا حتی باعث جلوگیری از آن شود.
به هیچ  عنوان در هنگام رابطه جنسی در مورد چیزی بجز رابطه صحبت نکنید، صحبت های متفرقه باعث آسیب به رابطه  جنسی می شود.
به فرزند خود بیاموزید که نباید ناگهانی وارد اتاق شما شود، حضور فرزند هنگام رابطه جنسی می تواند تاثیرات مخربی بر ذهن او گذاشته و به زندگی شما نیز آسیب بزند.
جلوگیری از عفونت واژن بعد از رابطه
شما می توانید خطر ابتلا به عفونت های قارچی واژن را با استفاده از کاندوم به حداقل برسانید و گسترش باکتری ها در طول فعالیت جنسی کاهش دهید.
 
 
پوشیدن لباس زیر نخی گشاد می تواند به کاهش ناراحتی در زمانی که منتظر رفع علائم خود هستید کمک کند. حمام آب گرم با نیز ممکن است به تسکین خارش کمک کند.
 
پس از شروع درمان، عفونت شما باید طی سه تا هفت روز از بین برود. مطمئن شوید که دوره کامل درمان را ادامه می دهید تا مطمئن شوید که عفونت کاملاً از بین رفته است.
 
اگر در طی یک هفته پس از درمان بهبودی نداشتید، به پزشک  مراجعه کنید. آن ها می توانند داروهای قوی تری را برای کمک به رفع عفونت تجویز کنند. 
 
 

15 درمان شکست عشقی| درمان شکست عشقی چقدر طول میکشد

 همه ما می دانیم که درمان شکست عشقی می تواند فوق العاده دردناک باشد. البته، تقریباً غیرممکن است که بتوانید جدایی را کالا آسان کنید، اما حداقل برخی از تکنیک ها وجود دارند که می‌تواند به آسان‌تر کردن این روند کمک کنند.

 
درمان شکست عشقی در زنان
درمان شکست عشقی در زنان با مردان تفاوت هایی دارد که به دلایل مختلف می باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به زنان برای کنار آمدن با شکست عشقی کمک کند:
 
1. تنهایی غصه نخورید
 از دست دادن رابطه می تواند تقریباً احساسی مانند مرگ داشته باشد، قرار نیست ما به تنهایی غصه بخوریم، بنابراین مطمئن شوید که در یک یا دو هفته اول با دوست یا یکی از اعضای خانواده خود در این مورد می توانید صحبت کنید. بدیهی است که دوست یا اعضای خانواده جای خالی او را پر نمی کند، اما حرف زدن با آن ها و اینکه بدانید افرادی را دارید که به شما اهمیت می دهند می تواند شما را دلگرم کند. حتی ممکن است احتیاج داشته باشید که تا مدتی خانه دوست خود بمانید تا تنها نباشید.
 
2. ماساژ
چند جلسه ماساژ رزرو کنید. در جدایی ما حمایت عاطفی خود را از دست می‌دهیم و به طور همزمان کاهش چشمگیری در میزان محبت فیزیکی دریافت می‌کنیم. ماساژ  می تواند به بدن یا ذهن شما کمک کند تا حداقل لمس مثبت را تجربه کند. به علاوه ماساژ سطح کورتیزول را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد (کورتیزول یک هورمون مرتبط با استرس است که ممکن است در هنگام جدایی افزایش یابد).
 
3. تهیه لیست
لیستی تهیه کنید و ویژگی های منفی شخصی که شما را ترک کرده است را در آن بنویسید، ما اغلب در رابطه عاشقانه چشم بسته عمل می کنیم و تنها خوبی های فرد را می بینیم، به همین دلیل تهیه لیست در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد اما به شما کمک می کند تا راحت تر با شکست عشقی کنار بیایید. در نظر بگیرید که این لیست را روی گوشی خود داشته باشید تا هر زمان لازم شد به راحتی برای شما قابل مشاهده باشد. می توانید برای این کار از دوست خود کمک بگیرید تا به شما کمک کند لیستی کامل تهیه کنید.
 
 
15 درمان شکست عشقی| درمان شکست عشقی چقدر طول میکشد
4. نترس
برخی اوقات افراد به دلیل رابطه ناموفقی که داشته اند از ارتباط های جدید دوری می کنند، این ممکن است باعث انزوا شما شود بنابراین بهتراست که تا جایی که می توانید به ترس خود غلبه کنید، کتاب های زیادی در مورد پیدا کردن افراد درست و مناسب وجود دارد که با مطالعه آن ها و مقالههای مرتبط در این زمینه می توانید بر ترس خود غلبه کنید.
 
5. مغز خود را با تجربیات جدید پر کنید
بخشی از اینکه چرا جدایی انقدر دردناک  است این می باشد که ما  احساس می کنیم همه چیز در محیط فعلی ما را به یاد رابطه سابقمان می اندازد. گاهی اوقات به نظر می رسد که همه چیز در زندگی ما را به یاد آن شخص می اندازد. یکی از راه‌های تغییر این است که عمداً تجربیات و خاطرات جدیدی ایجاد کنید تا از مرور خاطرات قدیمی جلوگیری کنید. تجربیات جدید همچنین می توانند به طور نامحسوس به ما اطمینان دهند که احتمالات دیگری در زندگی وجود دارد. 
 
6. استراحت کن
ممکن است متوجه شوید که خواب بهترین دارو برای شماست، می توانید چشم های خود را ببندید و به یک آهنگ بی کلام یا پادکست گوش بدهید. در حالی که خوب است استراحت کنید، این را هم بدانید که گاهی اوقات یک پیاده روی ساده در هوای تازه یا گپ زدن با یک دوست می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند بنابراین کمی هم تحرک داشته باشید.
 
7.مراقب تنهایی باشید
 کاهش حمایت عاطفی می تواند جدایی را دشوار تر کند، تنها بودن و احساس عدم وجود حمایت کافی می تواند آسیب روانی زیادی به همراه داشته باشد. بنابراین همان طور که بیان شد سعی کنید حمایت های مختلف عاطفی را برای خودتان فراهم کنید حتی می توانید از مشاور کمک بگیرید تا در پروسه جدایی شما را راهنمایی کند..
 
 
درمان شکست عشقی در مردان
 8. تعیین مرزها
گاهی اوقات اجتناب از تلاقی با شریک سابق پس از جدایی آسان است. اما اگر در یک شهر کوچک زندگی می‌کنید یا افراد مشابه زیادی را می‌شناسید، ممکن است برای جدا کردن کامل زندگی‌تان کار سخت‌تری داشته باشید.
 
به نیازهای یکدیگر احترام بگذارید
اگر می‌خواهید دوست بمانید اما با رابطه گذشته خود هیچ تماسی نمی‌خواهد، باید به او احترام بگذارید. تماس نگیرید، پیامک ارسال نکنید و از دوستانشان نخواهید که به جای شما با آن ها صحبت کنند.
 
ممکن است دلتان برای او تنگ شود، اما رعایت نکردن مرزها احتمالاً به هر فرصت دوستی در آینده نیز آسیب می رساند.
 
 

ترس از برخورد با بیتوجهی شوهر | طرز رفتار با مردان

 ترس از برخورد با بیتوجهی شوهر ممکن است از مسائل مختلفی نشات بگیرد و به سطوح مختلفی از مراقبت و توجه نیاز داشته باشد.

 
دلایل ترس از رابطه| علت سردی و بی توجهی مردان
ترس از رابطه ممکن است ناشی از:
 
مشکلات قبلی پرداخته نشده
دلبستگی دوران کودکی که مورد درمان قرار نگرفته است.
عدم صداقت
بی احترامی
ترس های رایج در روابط
وقتی مغز از ایجاد و ادامه رابطه می ترسد، ممکن است درگیر افسردگی، اضطراب و ناامیدی شود. برخی از ترس ها طبیعی هستند، در حالی که برخی دیگر بی دلیل بوده و ممکن است مانع موفقیت رابطه شما شوند. 
 
به گفته روانشناسان، دلایل اصلی ترس از رابطه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
 
نیاز به اطمینان بیش از حد
عدم تعهد
دشواری در تحمل رابطه جدید
این ترس اغلب منجر به ترس های بزرگتر و پیچیده تر می شود که نیاز به رسیدگی دارند. رایج ترین ترس ها در روابط ممکن است شامل موارد زیر باشد:
 
عدم صمیمیت کافی
بی کفایتی
رها شدن: ترس از رها شدن اغلب به دلیل تجربیات دوران کودکی ایجاد می شود.
طرد شدن : مردم می‌ترسند که پذیرفته نشوند یا برای همسر خود خوب نباشند.
 
ترس از برخورد با بیتوجهی شوهر
15 نشانه بی توجهی در رابطه
در ابتدا رابطه بسیاری از افراد معایب یکدیگر را ندیده و ترجیح می دهند تنها زیبایی ها و نکات مثبت یکدیگر را ببینند بنابراین به مرور شروع به دیدن نکات منفی کرده و این باعث می شود که بیش از اندازه از یکدیگر انتقاد کنند و حتی با این کار باعث نگرانی و ناراحتی خود یا همسرشان شوند.
همسرتان از وقت گذراندن با شما لذت نمی برد. در ابتدا روابط عاشقانه، اکثر زوج ها به سختی می توانند از هم جدا شوند. با این حال، حتی پس از گذشت سال‌ها، باز هم باید از گذراندن وقت، خندیدن با یکدیگر لذت ببرید. اگر شما یا همسرتان
وقتی می خواهید با او صحبت کنید سعی می کند با گوشی خود یا تلویزیون مشغول شده و تمایلی به حرف زدن با شما نشان نمی دهد.
به شما اعتماد ندارد. این بدین معنی است که ترجیح می دهد رازها و احساسات خود را با دیگران در میان بگذارد اما این کار با شما انجام نمی دهد.
 
تنها به خواسته های خود فکر می کند و اگر به خواسته های او گوش ندهید عصبانی شده یا شما را مقصر می داند.
رابطه جنسی سرد. یکی از مهم ترین امور در زندگی مشترک رابطه جنسی می باشد، سرد شدن رابطه جنسی می تواند نشانه بسیار مهمی باشد که به هیچ عنوان نباید آن را نادیده گرفت.
به نیازهای شما بی توجه است. اگر احساس می کنید که توجه رابطه شما دیگر به نیازهای جمعی نبوده و تنها نیازهای فردی می باشد.
فرار از مسئولیت، هرکدام از زوجین در رابطه نقش معینی دارد و این امر باعث حفظ تعادل در رابطه می شود. اگر هرکدام از طرفین از مسئولیت فرار کنند تعادل رابطه به هم خورده و باعث اختلال در رابطه می شود.
خیانت، اگر احساس می کنید که همسرتان به شما خیانت می کند یا متوجه شده اید که به شما خیانت می کند باید به مشاور مراجعه کنید. به یاد داشته باشد که رابطه شما ارزش تلاش را دارد.
رابطه عاشقانه را شروع نمی کند و معمولا این شما هستید که برای برقراری رابطه پیش گام می شوید.
 
 

21 ایده خلاقانه برای خبر بارداری به همسر

 خبر بارداری به همسر، خانواده و دوستان می تواند راهی جالب برای زوج ها باشد تا شادی خود را به اشتراک بگذارند. اما ابتدا، می توانند خبر بارداری به همسر را تجربه کنند. خبر بارداری می تواند بسیار هیجان انگیز و عاشقانه باشد بنابراین حتما برای آن برنامه ریزی کنید تا خاطره ای بسیار خوببرای خود بسازید.

 
چه اولین بارداری شما باشد و چه چهارمین بارداری، پدر فرزند آینده شما بهترین احساس را تجربه خواهد کرد. می توانید با یک سورپرایز سرگرم کننده زمینه را برای هیجان فراهم کنید.
 
راهی را که برای به اشتراک گذاشتن اخبار بارداری خود انتخاب می کنید، نباید شما را نگران کند و باعث اضطراب شما شود. اعلان بارداری به همسر یا شریک زندگی نباید کاملاً بی نقص باشد. فقط باید چیزی باشد که از آن لذت ببرید و به خاطر بسپارید. تا از آن لذت ببرید!
 
خبر بارداری به همسر عاشقانه
1. عکاسی غافلگیر کننده
در این روش برای عکاسی به دوست خود یا یک عکاس خبر دهید تا با شما هماهنگ باشد، سپس در حین عکاسی باید تابلوهای گچی را به شما بدهد و با این روش شما مرحله به مرحله به همسر خود خبر را اعلام خواهید کرد و عکاس نیست در آنجا حضور دارد تا از شما عکس بگیرد و این لحظه زیبا را ثبت کند. 
 
 
21 ایده خلاقانه برای خبر بارداری به همسر
2. آلبوم عکس| سورپرایز خبر بارداری نی نی سایت
این مورد نیاز به کمی تلاش و کار مخفیانه دارد ولی اگر زمان کافی برای آن را داشته باشید بسیار عالی می باشد، سعی کنید تست بارداری، کفش نوزاد، یک سری از عکس های عاشقانه خودتان و یک آلبوم زیبا نیاز دارید.
 
آلبوم باید از زمان آشنایی شما شروع شود و در صفحه آخر آن تست بارداری و خبر بارداری شما قرار داشته باشد تا همسرتان را سوپرایز کنید. می توانید دوربین گذاشته و پنهانی از واکنش همسرتان فیلم بگیرید تا بعدا هم بتوانید آن را مشاهده کنید.
 
3. کتاب به او بدهید
اگر همسرتان عاشق کتاب خواندن است این روش را از دست ندهید! کتابی بخرید که تیتر آن چیزی مانند قرار است پدر بشوید! چگونه پدر خوبی باشیم یا چیزی در این حدود بخرید و به آن هدیه دهید سپس واکنش او را ضبط کنید. 
 
4. جشن گرفتن| سورپرایز خبر بارداری نی نی سایت
بسیاری از زوجین امروزه برای بیان بارداری خود به مناسبت های مختلف جشنی می گیرند و در آن در مقابل دیگران به همسر خود اعلام می کنند که باردار هستند. البته توجه داشته باشید که این روش برای افرادی مناسب است که از واکنش همسر خود مطمئن باشند.
 
5. کمک گرفتن از فرزند بزرگ تر
در این روش شما به شوهر خو اعلام نمی کنید که باردار هستید بلکه تابلویی به فرزند خود می دهید که روی آن نوشته است من قرار است خواهر یا برادر بزرگ تر شوم. و سپس به فرزندتان می گوید تابلو را به پدرش نشان دهد. برای این کار از کتاب هم می توانید استفاده کنید و به فرزندتان کتابی در این مورد بدهید تا برای پدرش ببرد.
 
 
6.  تابلو baby on board
پشت ماشین هایی که بچه در آن است از این تابلو استفاده می شود. شما می توانید به همسر خود اعلام کنید که به نظرتان ماشین نیاز به تغییری دارد و سپس این هدیه را به او بدهید و واکنش او را ضبط کنید. خرید این تابلو به صورت آنلاین ممکن است و دردسر زیادی ندارد.
 
7.  پازل درست کنید
با عکس سونوگرافی خود پازلی سفارش دهید و آن را به همسرتان هدیه دهید تا آن را تکمیل کند. می توانید از روندی که پازل را درست می کند و تلاش آن فیلم بگیرید و خاطره بسازید. این روش می تواند یک روش عالی برای دادن خبر بارداری به همسر می باشد.
 
 

آیا زنم به من خیانت می کنه؟

 آیا زنم به من خیانت می کنه؟

 
در روابط زناشوئی چیزی به اسم یک رابطه کامل موجود نمی باشد.
و متاسفانه با این که شما فکر می کنید همسرتان به شما علاقه دارد.
احتمال خیانت کردن موجود می باشد.
11 نشانه ظریف خیانت همسر
برای شناسایی یک متقلب از متخصص کمک بگیرید. برای چت آنلاین با شخصی در حال حاضر اینجا را کلیک کنید .
 
این یک اتفاق بسیار رایج است. متوجه می‌شوید که شریک زندگی‌تان خیانت کرده است و تعجب می‌کنید که چگونه آن را ندیده‌اید. از خود می‌پرسید: «آیا علائم هشداردهنده‌ای وجود داشت؟ آیا من آنها را نادیده گرفتم؟»
 
شاید شما به سادگی نمی دانستید که به دنبال چه چیزی باشید. اگر اینطور است، در اینجا 10 نشانه معمول و در عین حال ظریف وجود دارد که ممکن است نشان دهد شریک زندگی شما در حال بازی کردن است … و در مورد آنها چه باید کرد.
 
1. آنها فرم گرفته اند
خوب، پس من می توانم همه شما را بشنوم که فریاد می زنید، “چرا با کسی کنار می آیی اگر می دانستی قبلا خیانت کرده است؟” و البته، در ذهن منطقی ما، همه ما می دانیم که این معقول ترین ایده نیست. با این حال، بسیاری از ما آنجا بوده‌ایم، و خودمان را متقاعد کرده‌ایم که این بار متفاوت خواهد بود، زیرا عشق ما به نوعی منحصر به فرد و خاص است. برخی از ما حتی عاشق افرادی می شویم که هنوز در رابطه هستند، به خصوص زمانی که آنها ناراضی هستند و به ما می گویند: “مدت زیادی است که بین ما گذشته است” و “من آنها را برای شما ترک می کنم.”
 
این که آیا شریک فعلی شما قبل از اینکه شما را ملاقات کند به کسی خیانت کرده است یا اینکه رابطه شما با او قبل از پایان رسمی رابطه قبلی شروع شده است، معمول است که سعی کنید خود را متقاعد کنید که “او خیانتکار نیست”، “او خیانتکار نیست” /او فقط به این دلیل این کار را کرد که رابطه آنها ناراضی بود، و، “با من فرق می کند زیرا او من را دوست دارد.”
 
با این حال، واقعیت خشن این است که اگر آنها آماده تقلب در زمانی که شرایط در یک رابطه سخت می‌شود، تقریباً می‌توانید تضمین کنید که در زمانی که رابطه شما به زمین‌های سنگی برخورد می‌کند، همین موضوع روی کارت خواهد بود. و همه چیز تقریباً همیشه در یک نقطه دشوار می شود.
 
درست است که برخی افراد واقعاً می توانند تغییر کنند، و نباید برای همیشه به خاطر اشتباه قبلی مجازات شوند. اما قبل از اینکه خیلی عمیق شوید، از خود بپرسید که آیا این خطری است که شما آماده پذیرش آن هستید یا خیر. مهم‌تر از آن، شاید بپرسید که آیا می‌توانید به اندازه کافی به این شخص اعتماد کنید تا در آینده رابطه ای امن و پایدار با او داشته باشید.
 
2. آنها در مورد رمز عبور خود رازدار هستند
البته، زمانی و مکانی وجود دارد که همه ما به کمی حفظ حریم خصوصی نیاز داریم، اما اگر در یک رابطه امن و قابل اعتماد هستید و چیزی برای پنهان کردن ندارید، واقعاً نیازی به پنهان کاری در مورد رمزهای عبور خود نیست. به هر حال، اعتماد از هر دو طرف است. اگر شریک زندگی شما با شما باز است و مشکلی با دانستن رمزهای تلفن یا فیس بوک او ندارد، بعید است که به اندازه کافی مشکوک باشید که به آنها ردیابی کنید.
 
اگر در عوض رمز عبور خود را به هر قیمتی مخفی نگه دارند، دیواری از بی اعتمادی ایجاد می شود و وسوسه فحاشی می تواند رشد کند و رشد کند. اگر شریک زندگی شما در مورد رمزهای عبور تلفن، فیس بوک و رایانه خود بسیار حساس است، ممکن است بخواهید از خود بپرسید که آیا چیزی وجود دارد که او ترجیح می دهد شما ندیده باشید.
 
ممکن است دلیل واقعی برای آن وجود داشته باشد، بنابراین در نظر بگیرید که در مورد آن به روشی غیر اتهامی از آنها بپرسید. اگر حالت تدافعی پیدا کنند و با جملاتی مانند “آنها خصوصی هستند، چرا باید آنها را بشناسید؟” به من اعتماد نداری؟» یا «آیا باید همه چیز را بدانید؟ آیا سعی کرده‌ای به گوشی من نگاه کنی؟» سپس ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که آیا چیز بیشتری برای آن وجود دارد یا خیر.
 
3. آنها همیشه به دیگران پیام می دهند
اکنون بدیهی است که این تضمینی 100 درصدی برای خیانت آنها نیست، به خصوص در عصر کنونی که اکثر ما به تلفن های همراه خود چسبیده ایم ، اما اگر شریک زندگی شما زمان زیادی را صرف پیامک یا پیام رسانی به افراد دیگر می کند (به ویژه اگر آنها همچنین علامت شماره 2 را نشان می دهند، ممکن است سرنخی باشد که آنها خوب نیستند.
 
صرف نظر از اینکه به کسی که نباید پیامک می‌فرستند، مهم است که یک زوج زمان با کیفیتی را با یکدیگر بگذرانند. بنابراین اگر زمانی که با هم هستید، همسرتان دائماً پیامک می‌فرستد، چرا به هر دوی شما پیشنهاد نمی‌کنید هر شب چند ساعت گوشی‌تان را خاموش کنید (یا حداقل آن را در اتاق دیگری بگذارید). اگر به نظر می رسد که آنها تمایلی به انجام این کار ندارند، ممکن است بخواهید از خود بپرسید که چرا.
 
آیا زنم به من خیانت می کنه؟
 
 

10 راه های مقابله با عصبانیت شوهر| نجات زندگی مشترک

 خشم یک احساس قدرتمند است که اگر تحت کنترل نباشد می تواند به احساسات طرف مقابل آسیب برساند، بنابراین مقابله با عصبانیت شوهر سخت می باشد. عصبانیت ممکن است باعث شود شما صبر خود را از دست داده و چیزهای ناپسندی را به شریک زندگی خود بگویید که برای همیشه به رابطه آسیب برساند. اگر در چنین موقعیتی هستید، این مقاله را بخوانید تا در مورد روش‌های موثر مقابله با شوهر یا همسر عصبانی را یاد بگیرید.

 
 
وقتی مرد عصبانی است چه کنیم| نحوه برخورد با شوهر عصبی نی نی سایت
1. آرامش خود را حفظ کنید.
تا آنجایی که ممکن است از عصبانی شدن خودداری کنید. اگر بتوانید آرام بمانید، بهتر می توانید فکر کنید و شرایط را کنترل می کنید.
 
2. از دید او به قضیه نگاه کنید
دلیل عصبانیت شوهرت چیست؟ آیا او یک روز بد در محل کار داشته است؟ آیا او خسته می باشد؟ آیا او نگران امور مالی است؟ علت عصبانیت او هرگز عصبانیت او را توجیه نمی کند، اما پی بردن به محرک عصبانیت می تواند به شما کمک کند درباره مشکلات او صحبت کنید و مشکل اصلی را ریشه کن کنید.
 
 
10 راه های مقابله با عصبانیت شوهر| نجات زندگی مشترک
3. او را سرزنش نکنید.
ممکن است بخواهید با گفتن جملاتی مانند «آرام باش» خشم او را کنترل کنید، این ایده خوبی نیست. اگر می‌خواهید به او کمک کنید تا خشم خود را برطرف کند، بگویید: «خوب، به نظر ناراحت هستی. واقعا مشکل چیست؟»
 
4. احترام یکدیگر را حفظ کنید| شوهر عصبانی نی نی سایت
همه ما هنگام عصبانیت چیزهایی گفته ایم که بعدا از آن ها پشیمان شده ایم. پس اگر شوهرتان حرف ناشایست یا آزاردهنده ای زد و متوجه شد که کاری که انجام داده اشتباه بوده و عذرخواهی کرد او را درک کنید. با این حال، حتی در این صورت، اشکالی ندارد که بگویید: « عذرخواهی تو را می پذیرم می‌دانم که وقتی این حرف را زدی عصبانی بودی، اما این حرف یا کار تو به احساسات من آسیب زد.»
 
5. ذهن خوانی نکنید
ممکن است چند ماه یا چند سال از ازدواج شما گذشته باشد و تصور کنید می توانید فکر همسرتان را بخوانید، اما این کار را نکنید. همیشه احساسات و فکر همسرتان را از خودش بپرسید، ناراحتی او را درک کنید و منطقی به بررسی اوضاع بپردازید.
 
6. تعیین مرز| شوهر عصبانی نی نی سایت
در هنگام آرامش برای رابطه خود مرزهایی تعیین کنید و مطمئن شوید که همسرتان نیز آن ها را درک و قبول کرده است. به یاد داشته باشید که رابطه برای رشد و پیشرفت به احترام نیاز دارد، بنابراین به یکدیگر احترام گذاشته و حتی در هنگام دعوا نیز این خط قرمز ها را رعایت کنید.
 
7. تمرین فعالیت های آرام بخش| شوهر عصبانی نی نی سایت
با تحقیق می توانید راه ها و فعالیت های زیادی را کشف کنید که باعث افزایش آرامش می شود، ورزش، قدم زدن، یوگا و ماساژ می تواند جزو این موارد باشد. روانشناسان نیز راهکارهای متفاوت و موثری برای کنترل خشم توصیه می کنند.
 
8. هرگز بی احترامی را تحمل نکنید
مهم نیست چقدر رفتار پرخاشگرانه همسرتان را تحمل می کنید، هرگز بی احترامی را تحمل نکنید. اگر شروع به تحمل این موضوع کنید، به طور غیرمستقیم به همسرتان می گویید که او می تواند به شما توهین کرده و سپس عذرخواهی کند. اگر احساس می کنید که شریک زندگیتان به شما بی احترامی می کند، همیشه موضع بگیرید و به او بگویید که از حرف یا حرکت او ناراحت شده اید. از کلماتی مانند «این قابل قبول نیست» یا «ما می توانیم بعد از آرام شدن شما بحث خود را ادامه بدهیم» استفاده کنید و سپس اتاق را ترک کنید.
 
9. روی چیزهای خوب تمرکز کنید
ممکن است شریک زندگی تان اغلب عصبانی شود، اما دلیل عصبانیت او ممکن است محبت و مراقبت باشد. روی احساسات مثبت سرمایه گذاری کنید و سعی کنید آن ها را پرورش دهید. خیلی زود، شما شروع به دیدن عشق و محبت همسرتان خواهید کرد. 
 
 

بازسازی اعتماد در رابطه پس از دروغ گفتن به شریک زندگی خود

 بازسازی اعتماد

برای بازسازی اعتماد پس از دروغ گفتن ، قبل از اینکه برای همیشه از بین برود یا از رابطه نا امید شوید، از متخصص کمک بگیرید. دروغ گفتی. پشیمون میشی ولی الان چیکار میکنی؟
 
اعتماد پایه و اساس هر رابطه است. مهم نیست که رابطه شما چه شکلی به خود می گیرد یا چه مرزهایی ایجاد کرده اید ، داشتن اعتماد به اینکه شریک زندگی شما حقیقت را به شما می گوید بسیار مهم است.
 
از سوی دیگر، ما فقط انسان هستیم و گاهی اوقات، چیزها را اشتباه می گیریم. مهم نیست که چقدر نیت ما خوب است، ما خراب می کنیم.
 
دروغ‌هایی که به داخل می‌روند می‌تواند نشانه‌ای باشد که چیزی در رابطه شما درست نیست.
 
اما بهم ریختن و به خطر انداختن از دست دادن کسی که دوستش دارید نیز می تواند تکان دهنده ای باشد که برای تشخیص آنچه دارید، و از دست دادن آن چقدر وحشتناک است.
 
آیا متوجه شده اید که به شریک زندگی خود دروغ می گویید؟ آیا شما خیانت کرده اید؟ آیا در مواقعی که واقعاً به شما نیاز داشتند کنار آنها نبوده اید؟
 
اگر به این فکر می کنید که آیا می توانید رابطه ای را که برای شما بسیار مهم است نجات دهید یا نه، هنوز ناامید نشوید. هرجا اراده ای هست، امیدواریم راهی هست.
 
درست است، شکاف ها ممکن است خیلی عمیق باشند و ممکن است خیلی دیر باشد. و اگر بتوانید آن را ذخیره کنید، کار بسیار زیادی لازم است.
 
با این حال، اگر مایل به انجام تلاش و تعهد باشید و مسئولیت کاری که انجام داده‌اید را بپذیرید، ممکن است رابطه‌تان به جنگ بازگردد، و حتی قوی‌تر از قبل.
 
در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که می تواند به بازسازی اعتماد و بهبود رابطه شما کمک کند.
 
بازسازی رابطه پس از دروغ
بدیهی است که شرایط فردی برای هر زوج متفاوت است، بنابراین این هرگز یک راهنمای جامع و بی‌خبر نخواهد بود…
 
… اما، اگر در مورد نجات رابطه خود جدی هستید، باید الهاماتی را در اینجا پیدا کنید تا شکاف بین شما و شریک زندگی خود را بهبود بخشید.
 
1. کارت های خود را روی میز بگذارید
اگر اعتمادی را که در رابطه وجود داشت شکسته اید، باید به آن اعتراف کنید و مسئولیت آن را بپذیرید.
 
چیزها باید به وضوح مشخص شوند تا هر دو بدانید چه اتفاقی افتاده و در کجا ایستاده اید.
 
اگر خیانت کرده اید، جزئیات دقیق و بد را از آنها دریغ نکنید، مگر اینکه آنها به طور خاص آنها را بخواهند. در این صورت باید صادق باشید.
 
در چنین شرایطی، ضرب المثل قدیمی «صداقت بهترین سیاست است» بیش از هر زمان دیگری صادق است. از این به بعد، حتی دروغ های کوچکی که می گویید می تواند شریک زندگی تان را مشکوک کند که چیزی را پنهان می کنید.
 
اگر تصمیم گرفته‌اید که پس از شکسته شدن اعتماد، می‌خواهید در رابطه خود بمانید، در دام این که سعی کنید آن را زیر فرش بکشید و وانمود کنید که قرار است ناپدید شود، نیفتید.
 
شما را از بین می برد، و به احتمال زیاد حقیقت در نقطه ای آشکار خواهد شد، و زمانی که این اتفاق بیفتد بسیار بدتر خواهد بود.
 
دروغی که به سرعت به آن اعتراف می‌شود یک چیز است، اما در طول هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها متوجه خواهید شد که بسیاری از دروغ‌های کوچک دیگر را برای پوشاندن اولین دروغ می‌گویید.
 
این بدان معنی است که وقتی شریک زندگی شما حقیقت را کشف می کند (و تقریباً همیشه زمانی است، نه اگر)، نجات رابطه شما دیگر امکان پذیر نخواهد بود.
 
 
تلاش برای پنهان کردن کارهایی که انجام داده اید، راهی مطمئن برای پایان دادن به رابطه خود، دیر یا زود است.
 
2. دلیل دروغگویی را بیان کنید
برای به دست آوردن مجدد اعتماد آنها، شریک زندگی شما می خواهد بداند که چرا کاری را انجام داده اید. بنابراین باید در مورد اینکه چه چیزی باعث شد اعتماد آنها را بشکنید، خوب فکر کنید.
 
با خودتان کاملاً صادق باشید و از حقایق سخت دوری نکنید. تنها راه حل این مشکل این است که با آن روبرو شوید.
 
به یاد داشته باشید که در اینجا سعی نمی کنید توجیهی پیدا کنید، یا تقصیر را به گردن دیگری بیاندازید . شما سعی می‌کنید به اصل رفتار خود برسید تا بتوانید آن را برای شریک زندگی‌تان توضیح دهید و کمتر احتمال دارد که این الگو را تکرار کنید.
 
 

چرا حل اختلافات زناشویی انقدر مهم است؟+ راهکارهای اساسی

 توانایی حل اختلافات زناشویی از مهم ترین مهارت های زندگی می باشد که بسیاری از زوجین آن را به درستی کسب نمی کنند، در این مقاله به بررسی این مهارت و راه های لازم برای حل اختلافات زناشویی پرداخته شده است.

 
زنان و مردان با هم متفاوت هستند و افرادی که با یکدیگر ازدواج می کنند هر کدام ویژگی ها و خصوصیت های منحصر به خودشان دارد و این ویژگی ها در زنان و مردان متفاوت می باشد، این تفاوت ممکن است اختلافاتی را بین آن ها به وجود آورد.
 
روانشناسی دعوای زن و شوهر
افراد خصوصیت ها و ویژگی هایشان را بر اساس ژنتیکشان به دست می آورند و این تفاوت های ژنتیکی در خصوصیات جسمانی آن ها دیده می شود، زیرا اگر به اثر انگشت دو نفر دقت کنید هیچ گاه یکسان نمی باشد.
 
همچنین خصوصیات چهره هر فرد منحصر به فرد می باشد و باعث می شود که یکدیگر را به خوبی شناسایی کنیم و سایر تفاوت هایی که بین افراد وجود دارد غیر جسمانی می باشد.
 
بعضی اوقات اختلافاتی وجود دارد که نمی توان با نگاه به شخص آن اختلاف ها را شناسایی کرد در حالی که آن اختلاف ها وجود دارد.
 
مثلا بعضی افراد درون گرا و بعضی ها برون گرا می باشند و این یک نوع تفاوت شخصیتی می باشد. تفاوت های شخصیتی نشان می دهد که فرد کارهای مهم و ضروری زندگی اش را به چه صورتی انجام می دهد.
 
در روانشناسی دعوای زن و شوهر ما انسان ها در مورد موضوعات مختلف شیوه های متفاوتی را برای حل آن ها در نظر می گیریم و به عبارت دیگر نسبت به موضوعات اختلاف نظر داریم. مثلا درمورد چگونگی تربیت و بزرگ کردن بچه ها، نحوه رانندگی، روش سپری کردن اوقات فراغت و جنبه های دیگر زندگی ایده و سلیقه های متفاوتی داریم و به خاطر همین تفاوت ها، اختلاف هایی بین ما به وجود می آید.
 
برای حل این اختلاف ها نباید راه های اشتباهی را در نظر بگیریم و هر طور شده از شر آن ها رها شویم بلکه باید یاد بگیریم تفاوت های یکدیگر را بپذیریم و با آن کنار بیایم.
 
 
چرا حل اختلافات زناشویی انقدر مهم است؟+ راهکارهای اساسی
هدف از ازدواج خوب چیست؟| راهکار هایی برای حل اختلاف
هدف از ازدواج خوب این است که زوج ها باید یاد بگیرند که چطور به صورت یک تیم با یکدیگر کار کنند و از اختلاف هایشان برای جرو بحث و دعوا استفاده نکنند و به جای آن سعی کنند از اختلاف ها برای خود زندگی بهتری بسازنند و در کنار یکدیگر از زندگی لذت ببرند.
 
حل اختلاف ها یک نوع روش کار تیمی می باشد، به طوری که تا وقتی دعوایی پیش نیاید ما نمی توانیم تشخیص دهیم که اختلافات ما چه هستند و نمی توانیم تفاوت ها را به خوبی بشناسیم.
 
در این جا منظورمان تفاوت سلیقه ها و اختلاف نظر های ساده نمی باشد بلکه بر اساس نظر مشاوران دعوا زمانی به وجود می آید که دو زوج احساس می کنند در مورد موضوعات متفاوت اختلاف دارند و نظرات آن ها متفاوت می باشد. این نظرات متفاوت بر روی رفتارشان تاثیر منفی می گذارد و باعث ناسازگاری و ناهماهنگی در رابطه می شود.
 
افرادی که با یکدیگر زندگی می کنند ممکن است در حوزه های مختلف زندگی مانند غذا خوردن، رانندگی، مسائل جنسی، پول، خویشاوندان، اعتقادات، تربیت فرزندان، گذراندن اوقات فراغت و …با یکدیگر تفاوت نظر داشته باشند به حدی که ممکن است بر سر این موضوعات دعوا کنند.
 
اما باید دقت داشته باشید که اختلافات همیشه بد نبوده و در هر ازدواجی اجتناب پذیر می باشد. به عبارت دیگر همه ازدواج ها اختلاف دارد و غیر ممکن است ازدواجی بدون اختلاف باشد.
 
همانطور که گفتیم هر فرد ویژگی و خصوصیات خاص خودش را دارد و هنگام ازدواج با فردی دیگری ازدواج می کنید باید بدانید که مانند هر انسان دیگری خصوصیات منحصر به فرد خودش را دارد.
 
در ازدواج باید هدف خود را از دست دادن اختلاف ها در نظر بگیرید به همین دلیل شما باید یاد بگیرید که چطور با یکدیگر مانند اعضای گروه هماهنگ شوید تا با کمک یکدیگر برای رسیدن به یک هدف مشخص اقدامات لازم را انجام دهید.
 
 
پیشگیری از ایجاد اختلاف بین زن و شوهر
در صورتی که زوجین یاد بگیرند که اختلاف هایشان را چگونه حل کنند، بهتر می توانند با یکدیگر زندگی کنند و خواهند توانست به خوبی یکدیگر را درک کرده، از یکدیگر پشتیبانی و حمایت کنند در این هنگام آن ها ازدواج موفقی خواهند داشت و پیشگیری از ایجاد اختلاف بین زن و شوهر انجام می شود.
 
 
وقتی که زوجین بتوانند از لحاظ عاطفی به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند برای زندگی در کنار یکدیگر از هماهنگی بیشتری برخوردار خواهند بود.
 
اگر بین زن و شوهر اختلاف به وجود آید و این اختلاف حل نشود، هماهنگی به درستی بین آن ها به وجود نخواهد آمد و زندگی آن ها به میدان نبردی تبدیل خواهد شد، رفتار نامناسبی با یکدیگر خواهند داشت و یکدیگر را با سخنان و کلمات نامناسب مورد خطاب قرار خواهند داد.
 
 

بر اساس مطالعات روانشناس تلفنی چگونه عزت نفس خود را افزایش دهیم ؟

 بر اساس مطالعات روانشناس تلفنی چگونه عزت نفس خود را افزایش دهیم ؟

 
بر اساس نظر روانشناسان و مشاوران دوران کودکی بسیار مهم است و شخصیت طرف در آن زمان شکل می گیرد مثلا افرادی که مورد سوء استفاده هیجانی، بی توجهی و یا رها شدگی قرار گرفته اند یا ممکن است مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته باشند، عزت نفس آن ها کاهش یافته و عزت نفس خود را از دست می دهند.
 
داشتن عزت نفس بسیار مهم می باشد و در چند سال اخیر بسیار در مورد عزت نفس مطالب دیده و شنیده ایم اما آن را جدی نگرفته ایم و اتفاقاتی که در کودکی و بزرگسالی پیش آمده باعث شده تا عزت نفس ما کاهش یابد اما ما باید تلاش کنیم برای بالا بردن عزت نفس از آن استفاده کنیم.
 
برای آرامش روانی داشتن عزت نفس بسیار مهم است پس باید سعی کنیم آن را تقویت کنیم.
 
عزت نفس بر روی جنبه های زندگی فرد اثر می گذارد و تاثیرات مثبتی دارد که در زیر نمونه های از آن را بیان می کنیم.
 
تغییر نگرش مان نسبت به خود و دیگران
نگرش دیگران نسبت به ما
انتخاب هایمان در زندگی
توانایی مان در نثار عشق و دریافت آن
توانایی و تمایل ما برای تغییر چیزهایی که دوست داریم
بر اساس مطالعات روانشناس تلفنی چگونه عزت نفس خود را افزایش دهیم ؟
عزت نفس چیست ؟
عزت نفس یک نوع احساس است که در مورد خودمان داریم و قضاوت کلی می باشد که درباره خودمان انجام می دهیم.
 
هنگامی که عزت نفس خوب و بالایی داشته باشیم در این صورت خودمان را همان طور که هستیم می پذیریم با همان صفات بد و خوبی که داریم، و شخصیت خودمان را دوست داریم و تایید می کنیم.
 
با عزت نفس بالا به خودمان احترام می گذاریم، به شخصیت خود توجه کرده و به آن عشق می ورزیم و در این صورت به ما حس ارزشمند بودن و مفید بودن دست می دهد.
 
افرادی که در کودکی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند و از کودکی خود خاطره های بدی دارند از عزت نفس پایینی برخوردار هستند آن ها خودشان را دوست ندارند و به خود توجه نمی کنند و اصلا به خودشان احترام نمی گذارند، آن ها نمی توانند باور کنند که کسی آن ها را واقعا  دوست دارد و یا به آن ها توجه می کند و احترام می گذارد.
 
بر اساس گفته روانشناسان آن ها خودشان را لایق عشق و احترام نمی دانند و همچنین نمی خواهند که مورد توجه و رفتارهای محبت آمیز قرار بگیرند و اگر کسی آن ها را دوست داشته باشد و به آن ها احترام بگذارد و محبت کند آن ها احساس خشم و ناراحتی می کنند و از آن فرد دوری می کنند.
 
آن ها ممکن است به سمت کسی کشیده شوند که به آن ها فخر می فروشد و نسبت به فرد بی تفاوت و بی رحم عکس العمل نشان می دهد آن ها بیشتر به این مدل رفتار عادت دارند و خود را سزاوار این نوع برخورد می دانند.
 
بسیاری از افراد ستند که قصد دارند از طرف مقابلشان سوء استفاده کنند به همین دلیل در ابتدا جذب کسی می شوند که به آنها احترام می گذارد و با محبت و مهربانی صحبت می کند اما هنگامی که او را به دست آورند و مالک آن شخص شدند از او متنفر می شوند.
 
زیرا آن ها به طور نا خود آگاه متعقد هستند که هر کس در کنار آن ها می خواهد باشد باید ایراد مهمی داشته باشد و به همین دلیل نباید مورد احترام قرار بگیرد چون سزاوار آن نمی باشد.
 
همچنین چون در کودکی به آن ها توجه نشده و مورد محبت و عشق قرار نگرفته اند نمی توانند علاقه عاشقانه ای را دریافت کنند و این دریافت علاقه برای آن ها دردناک خواهد بود.
 
 
اختلال بدشکلی بدن
اختلال بدشکلی بدن (BDD) | تنفر از اندام خودم
بر اساس مطالعات روانشناس تلفنی چگونه عزت نفس خود را افزایش دهیم ؟
بر اساس نظر روانشناسان و مشاوران برای این که زن و مرد عزت نفس خود را افزایش دهند راهکارهایی وجود دارد که برای آن ها بسیار سودمند می باشد در زیر نمونه هایی از آن را ذکر می کنیم.
 
نباید از خودتان انتقاد کنید و هنگامی که خود را مورد انتقاد قرار می دهید باید توجه داشته باشید که میزان انتقاد شما چقدر می باشد زیرا زمانی که خود را مورد انتقاد قرار می دهید در واقع با خودتان همان گونه ای برخورد می کنید که والدین تان با شما برخورد می کرده اند.
 
 

مشاوره توانبخشی | مزایا و معایب توانبخشی روانی اجتماعی

 مشاوره توانبخشی می تواند برای افراد سودمند باشد؟

افراد ناتوان، مبتلا به بیماری های روانی و سایر اختلالات روانپزشکی گاهی اوقات به کمک در جنبه های مختلف زندگی خود نیاز دارند از جمله محیط های کاری، زندگی، اجتماعی و یادگیری. یکی از رویکردهایی که می تواند به این افراد در مدیریت علائم و بهبود عملکرد کمک کند، به عنوان توانبخشی روانی اجتماعی شناخته می شود.
 
مشاوره توانبخشی یک رویکرد درمانی است که برای کمک به بهبود زندگی افراد مبتلا به بیماری روانی طراحی شده است. هدف آن آموزش مهارت‌های عاطفی، شناختی و اجتماعی است تا به آنها کمک کند تا حد امکان مستقل در جوامع خود زندگی و کار کنند.
 
تاریخچه توانبخشی روانی اجتماعی
قبل از دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، غیرعادی نبود که افراد مبتلا به بیماری‌های روانی جدی در نهادها قرار گیرند. رویکرد درمان مسائل مربوط به سلامت روان از آن زمان تا کنون تغییر قابل ملاحظه ای داشته و منجر به نهاد زدایی شده است.
 
امروزه بر کمک به افرادی که دارای شرایط سلامت روان هستند، تاکید می شود که تا حد امکان مستقل زندگی کنند و به طور کامل در جوامعی که در آن زندگی می کنند ادغام شوند.
 
در حالی که ننگ پیرامون بیماری روانی هنوز وجود دارد، توانبخشی روانی-اجتماعی تلاش می کند به کاهش تعصب و تقویت شمول اجتماعی کمک کند. این رویکرد از آنچه به عنوان مدل بهبودی بیماری روانی شناخته می شود، استفاده می کند.
 
بهبودی کامل اغلب هدف است، اما به‌عنوان یک فرآیند به‌جای یک نتیجه در نظر گرفته می‌شود. توانبخشی روانی اجتماعی بر توانایی فرد برای بهبودی متمرکز است. و بر ارائه توانمندسازی، شمول اجتماعی، حمایت و مهارت های مقابله ای متمرکز است.
 
زندگی هر فردی منحصر به فرد است و توانبخشی روانی-اجتماعی می تواند به افراد مبتلا به بیماری روانی کمک کند تا معنا، امید و رشد را بدون توجه به توانایی ها یا تأثیرات شرایط بیابند.
 
مشاوره توانبخشی روانی اجتماعی
اهداف توانبخشی روانی اجتماعی
صرف نظر از اینکه خدمات روانی اجتماعی چه شکلی دارند، اهداف اصلی شامل کمک به افراد در این احساس است:
 
توانمند : هر فردی باید احساس کند که می‌تواند اهداف خود را تعیین کند و از قدرت و استقلال برای پیگیری آن اهداف برخوردار باشد.
امیدوار : ممکن است افراد در نتیجه وضعیت خود احساس تضعیف کنند. توانبخشی بر کمک به مراجعان برای احساس امیدواری نسبت به آینده تمرکز دارد.
ماهر : هدف توانبخشی آموزش مهارت هایی است که به آنها کمک می کند شرایط خود را مدیریت کنند و زندگی ای را که می خواهند زندگی کنند. این شامل مهارت های زندگی، مهارت های کاری، مهارت های اجتماعی و غیره است.
پشتیبانی شده : متخصصان سلامت روان به مشتریان کمک می کنند تا روابط و ارتباطات اجتماعی را در جامعه خود ایجاد کنند.
اصول مشاوره توانبخشی
تعدادی از اصول کلیدی مشاوره توانبخشی روانی-اجتماعی وجود دارد که به نحوه برخورد متخصصان بهداشت روانی که در این زمینه کار می کنند به کار خود کمک می کند.  این اصول عبارتند از:
 
همه مردم پتانسیل هایی دارند که می توان آنها را توسعه داد.
مردم حق تعیین سرنوشت دارند.
تاکید بر نقاط قوت فرد به جای توجه به علائم بیماری.
نیازهای هر فرد متفاوت است.
خدمات حرفه ای باید متعهد باشد و تا حد امکان در یک محیط عادی انجام شود.
تمرکز بر مدل اجتماعی مراقبت (در مقابل مدل پزشکی) وجود دارد.
به جای تثبیت بر گذشته، بر زمان حال متمرکز است.
درمان‌های توانبخشی روانی-اجتماعی چند رشته‌ای و اغلب ماهیت زیست‌روانی-اجتماعی هستند. این دیدگاه تشخیص می‌دهد که بیماری روانی بر بخش‌های مختلف زندگی از جمله سیستم‌های بیولوژیکی، اجتماعی و روان‌شناختی تأثیر می‌گذارد. نه تنها هر یک از این سیستم ها تحت تأثیر سلامت روان هستند، بلکه به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند. هنگامی که چیزی بر یک منطقه تأثیر می گذارد، مطمئناً بر سایر مناطق نیز تأثیر می گذارد.
 
 
با توجه به این موضوع، مشاوره توانبخشی روانی-اجتماعی رویکردی کاملاً فردی دارد و تشخیص می دهد که سایر متخصصان بهداشت روان و پزشکان ممکن است برای مشارکت در روند درمان مورد نیاز باشند. مراقبت فردی ممکن است به ترکیبی از خدمات و درمان موثر نیاز داشته باشد. این اغلب مستلزم تسهیل دسترسی به مراقبت از حوزه های مختلف است.
 
برای مثال، یک فرد مبتلا به یک بیماری روانی ممکن است به خدمات توانبخشی روانی اجتماعی نیاز داشته باشد که مهارت‌های اساسی زندگی و اجتماعی را هدف قرار می‌دهد، اما ممکن است به درمان شامل دارو و روان‌درمانی نیز نیاز داشته باشد. درمان وضعیت آنها علائم خاص فرد را هدف قرار می دهد، در حالی که توانبخشی بر روند بهبودی و ادغام مجدد متمرکز است.
 
رویکرد تیمی تضمین می کند که فرد به ابزارها و منابع مورد نیاز برای دستیابی به اهداف اعلام شده دسترسی دارد.
 
 
صفحه قبل 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد