x تبلیغات
مشاوره ازدواج

اضطراب و احساس بی قراری و ناخوشی

 اضطراب و احساس بی قراری و ناخوشی

 
اضطراب و بی قراری از جمله واکنش های رایج سطح روان به استرس های محیطی می باشد، داشتن اضطراب در برخی از موقعیت ها مثلا زمانی که می خواهید به مصاحبه شغلی بروید و یا تصمیم مهمی مانند ازدواج دارید تا حدی طبیعی می باشد.
 
در صورتی که علائم و نشانه های اضطراب به قدری زیاد شود که فرد نتواند عملکرد عادی خوبی داشته باشد و کارهایش دچار اختلال شود، در این صورت به یک اختلال تبدیل می شود و باید اضطراب او مورد ارزیابی و درمان قرار گیرد، در صورتی که علائم و نشانه های اضطراب به مدت طولانی باشد و مورد درمان قرار نگیرند در این حالت مشکلات زیادی مانند اختلالات روان تنی و سایر اختلالات روانی مانند افسردگی در فرد به وجود می آید.
 
برای این که در مورد علل، علائم و روش های درمان اضطراب اطلاعاتی را کسب کنید باید این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.
 
انواع اضطراب و احساس بی قراری و اختلالات اضطرابی
اضطراب، احساس تنشی می باشد که به خاطر فشارهای درون روانی و یا محیطی به وجود می آید این احساس یکی از ناخوشایند ترین هیجانات بشری می باشد که باعث به وجود آمدن اختلالات متعددی می شود، در برخی مواقع  اضطراب شدید در غالب حملات عصبی نشان داده می شود که به آن حملات پانیک می گویند.
 
از جمله موارد دیگر اختلالات اضطرابی می توان به انواع فوبیا، اضطراب جدایی، اضطراب بیماری، اختلال استرس پس از سانحه و اختلال اضطراب فراگیر اشاره کرد.
 
 
اختلال اضطراب فراگیر چیست و چه علائمی دارد؟
اختلال اضطراب فراگیر نگرانی و اضطراب مفرط و غیر قابل کنترل در مورد موقعیت های مختلف می باشد، افرادی که به اختلال اضطراب فراگیر مبتلا می شوند معمولا در حوزه های مختلف احساس نگرانی می کنند و زمانی که از آن ها می پرسید در مورد چه چیزی نگران می باشید می گویند در مورد همه چیز نگرانیم! اختلال اضطراب فراگیر دارای علائم و نشانه هایی می باشد که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم:
 
لرزش
تپش قلب
بالا رفتن فشار خون
تعریق
سرگیجه و تهوع
لرز یا گر گرفتگی
سردرد و درد های عضلانی
احساس ضعف و خستگی
باید این نکته را در نظر بگیرید که برای تشخیص اختلال حتما باید به یک روانشناس بالینی مراجعه نمایید، روانشناس با انجام مصاحبه دقیق و ارزیابی کردن عوامل مختلف تشخیص نهایی را انجام می دهد و نوع اختلال را به درستی مشخص می کند.
 
علائم نشان دهنده اضطراب و بی قراری
همه افراد در شرایط و موقعیت های پر فشار و استرس زا اضطراب و بی قراری را تجربه می کنند در برخی موارد این مسئله به یک وضعیت مزمن تبدیل می شود و باعث تضعیف شدن سلامت روان فرد می گردد، در ادامه این مقاله علائمی که نشان دهنده اضطراب و بی قراری مفرط می باشد را بیان نموده ایم.
 
نگرانی دائمی
یکی از علائم و نشانه های بارز دچار شدن به اختلالات اضطرابی تجربه نگرانی بیش از حد می باشد ، افرادی که به این اختلال دچار می شوند معمولا در پاسخ به وقایه روزمره و معمولی نگرانی های مفرطی را از خودشان نشان می دهند ذهن آن ها در مورد موضوعات مختلف درگیر است و ذهنشان معطوف به آینده می باشد، این افراد معمولا خطرهای دنیای اطرافشان را از قبل برآورد می کنند و همین مسئله باعث می شود تا بر روی احساسات و رفتارهای آن ها اثر بگذارد.
 
 

بی میلی جنسی در زنان| دلایل و درمان بی میلی جنسی در زنان

 یکی از مشکلات جنسی شایع در میان زنان، بی میلی جنسی می باشد که عوامل مختلفی در آن نقش دارد و این مشکل مانند زود انزالی در مردان و اختلال نعوظ بر روی روابط جنسی تاثیر منفی می گذارد هم چنین در این خصوص تحقیقاتی انجام شده است و بر اساس نتیجه تحقیقات یک سوم از زنان به خاطر نداشتن میل جنسی رنج می برند و این موضوع بهداشت جسمی و روانی آن ها را با آسیب هایی رو به رو می کند.

 
مشکلات بی میلی جنسی ترکیبی از زمینه های روانی و فیزیکی می باشد و درمان آن با یک قرص انجام نمی شود و باید از مشاوره و روانشناس کمک گرفت تا مشکل را به صورت ریشه ای حل کند، در صورتی که شما و همسرتان به مشکل برخورده اید و یا از روابط جنسی و میل جنسی خود راضی نیستید، در این مقاله در خصوص علائم، علل، انواع و درمان بی میلی جنسی در زنان مطالبی بیان شده است.
 
بی میلی جنسی در زنان
یکی از رایج ترین اختلالات جنسی در زنان، بی میلی جنسی آن ها می باشد و این مسئله ممکن است در هر سنی و بدون هیچ دلیلی اتفاق بیفتد، در صورتی که بی میلی جنسی و عدم علاقه در زنان طولانی شود بر روی روابط زناشویی و صمیمیت بین زوجین تاثیر می گذارد و در بسیاری از اوقات زنان تمایلی به رابطه جنسی ندارند اما تن به رابطه جنسی می دهند.
 
 
بی میلی جنسی در زنان
زمانی که میل و برانگیختگی جنسی زنان کم است باعث به وجود آمدن درد، ناراحتی و نارضایتی از رابطه می شود و ممکن مشکلات و اختلالاتی مانند واژینیسم، اضطراب، وسواس و افسردگی در آن ها ایجاد شود.
 
 
علائم بی میلی جنسی در زنان
علائم و نشانه های بی میلی جنسی در زنان شامل موارد زیر می شود..
 
فقدان و یا کاهش علاقه به فعالیت جنسی
فقدان یا کاهش افکار، خیال پردازی های جنسی و شهوانی
شروع نکردن رابطه جنسی یا کاهش فعالیت جنسی و به طور معمول اقدامات همسر را برای برقراری رابطه جنسی قبول ندارد.
فقدان یا کاهش برانگیختگی جنسی در پاسخ به هرگونه نشانه های جنسی و شهوانی بیرونی یا درونی مانند نشانه های کلامی و دیداری
فقدان یا کاهش برانگیختگی لذت جنسی در هنگام فعالیت جنسی به طور معمول در تمامی آمیزش های جنسی
فقدان یا کاهش احساسات تناسلی یا غیرتناسلی در هنگام رابطه جنسی به طور معمول در تمامی آمیزش های جنسی
انواع بی میلی جنسی در زنان
بی میلی جنسی در زنان را باید از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار داد که در دسته بندی های زیر بر اساس ظهور علائم حالات و نشانه های زیر را شاهد هستیم.
 
دائمی: در حالت دائمی اختلال از زمانی که فرد از لحاظ جنسی فعال شده است وجود داشته است.
اکتسابی: این نوع اختلال بعد از یک دوره عملکرد جنسی نسبتا عادی شروع شده است
فراگیر (تعمیم یافته): فرد در همه موقعیت ها و شرایط تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارد و به حالت های خاصی از تحریک، موقعیت یا همسران محدود نمی شود.
موقعیتی: فقط در رابطه با انواع خاص تحریک، موقعیت ها یا همسران روی می دهد.
 

پیامد ها و عوارض اعتیاد به مواد مخدر، از مواد مخدر ها بیشتر بدانید

 پیامد ها و عوارض اعتیاد به مواد مخدر، از مواد مخدر ها بیشتر بدانید

 
پیامدهای مصرف مواد مخدر چیست؟ امروزه با وجود این که متخصصین، رسانه ها، تبلیغات شهری و غیره اطلاعات زیادی در مورد پیامد های و اثرات منفی اعتیاد می دهند اما با این حال کم نیستند بسیاری از افراد که به دلیل نا آگاهی و با تصورات مثبت از اثرات مواد مخدر به دام آن گرفتار می شوند.
 
مواد مخدر تمام جنبه های زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و برای او پیامد های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت اگر در مورد عوارض و پیامد های مصرف مواد مخدر آگاهی لازم را داشته باشد راحت تر می توانید در مورد ادامه مصرف و یا ترک آن تصمیم بگیرید.
 
مخدر ها چه موادی را شامل می شوند ؟
مواد مخدر که به مواد افیونی معروف هستند در کشور ایران شیوع مصرف بسیار بالایی دارند این مواد مستقیما از گیاه خشخاش به دست می آیند و یا در آزمایشگاه از طریق یک سری مواد شیمیایی تولید می شوند. مخدر ها شامل موادی مانند تریاک، شیره، سوخته تریاک، هروئین، مرفین، کدئین و ترامادول می شوند.
 
 
پیامد ها و عوارض اعتیاد به مواد مخدر
اکثر عوارض جسمی که به خاطر مصرف مواد مخدر به وجود می آیند به واسطه فعل و انفعالات شیمیایی که در بدن روی می دهد قابل پیش بینی می باشد و این عوارض در کوتاه مدت و بلند مدت تفاوت هایی با یکدیگر دارند، به همین دلیل آن ها را در دو بخش مختلف توضیح می دهیم . این عوارض در کوتاه مدت شامل موارد زیر می شوند:
 
عوارض کوتاه مدت
ایجاد حالت تیرگی و ابهام در ذهن
احساس رخوت در بدن
بروز مشکلات تنفسی
حالت تهوع و استفراغ
یبوست
سرگیجه و سردرد
خشکی دهان
پیامد ها و عوارض اعتیاد به مواد مخدر در دراز مدت
زمانی که به صورت طولانی مدت مواد مخدر استفاده کنید به خاطر وابستگی و اعتیاد در بدن، عوارض و مشکلات جدی تری را ایجاد می کند این مشکلات موارد زیر را در بر می گیرد:
 
ضربان قلب نامنظم و افزایش خطر سکته قلبی
تجربه یبوست و درد های شکمی شدید
بروز اختلالات هورمونی
تضعیف استخوان ها
تجربه درد های نا مشخص
دچار شدن به اختلالات روحی – روانی مانند افسردگی
 
 

برنامه پیشگیری از اعتیاد، مراحل و نحوه اجرا

 برنامه پیشگیری از اعتیاد، مراحل و نحوه اجرا

 
برنامه پیشگیری از اعتیاد چطور می تواند به شما کمک کند؟ در بسیاری از موقعیت ها شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان می باشد و در مورد موضوع اعتیاد این مسئله به درستی صدق می کند، نگرانی های بسیاری از خانواده ها را در مورد اعتیاد فرزندشان را می توان به درستی درک کرد، این نگرانی در خانواده هایی که عضوی از آن معتاد بوده است بیشتر احساس می شود.
 
یکی از مهم ترین نهاد های اجتماعی خانواده می باشد که می تواند گرایش جوانان به اعتیاد و مصرف مواد مخدر را پیشگیری کند و به همین دلیل لازم است خانواده ها در این زمینه آگاهی خود را افزایش دهند تا بتوانند نسبت به اعتیاد شناخت بیشتری داشته باشند و برای افزایش اطلاعات می توانند از مشاور کمک بگیرند.
 
با توجه به روش هایی مانند آگاه ساختن فرزندان، غنی سازی اوقات فراغت، توجه به خواسته های منطقی آن ها و برقراری رابطه عاطفی در خانواده می تواند پیشگیری های لازم را در اعتیاد را انجام دارد و خانواده در این پیشگیری ها نقش بسیار مهمی دارد.
 
 
برنامه پیشگیری از اعتیاد: احتمال اعتیاد در افراد
در جلسات مشاوره علل گرایش اعتیاد مورد بررسی قرار می گیرد و در این جلسات مسئله پیشگیری برای برخی از افراد باید با جدیت بیشتری انجام شود که در زیر نمونه ای این گروه ها را بیان می کنیم:
 
افرادی که پدر و مادر آن ها معتاد می باشد.
افرادی که در کودکی مورد آزار و اذیت و یا تجاوز قرار گرفته اند.
افرادی که به هر دلیلی ترک تحصیل کرده اند.
دانش آموزانی که از مدرسه اخراج شده اند و یا فرار کرده اند.
افرادی که تمایل به خودکشی و یا تجربه آن را دارند.
جوانانی که شخصیت خشونت آمیز و یا تخلفات رفتاری دارند.
معلولان فیزیکی، افراد بی خانمان و آواره نسبت به دیگران بیشتر به سمت مواد مخدر کشیده می شوند.
موارد بالا به این معنی نمی باشد که این گروه ها معتاد هستند و حتما معتاد می شوند بلکه باید آگاهی لازم و برنامه های پیشگیری از اعتیاد به آن ها گفته شود و به خوبی اعمال گردد و چون بسیاری از مواقع اعتیاد از سیگار شروع می شود باید علل گرایش به سیگار مورد بررسی قرار گیرد.
 
برنامه پیشگیری از اعتیاد: نقش خانواده
گرایش افراد به مواد مخدر تا حد زیادی به شرایط زندگی آن ها مربوط می شود، کودکانی که در زمان کودکی در خانواده سالمی رشد کرده اند و تمام نیازهای روحی و جسمی آن ها به درستی برطرف شده است به احتمال بسیار کمی به اعتیاد دچار می شوند، برنامه پیشگیری از اعتیاد در خانواده باید به صورتی باشد تا نیازهای کودک به درستی و تا حد زیادی رفع شود.
 
 

جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد، راهنمای مصرف کننده و خانواده

 جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد، راهنمای مصرف کننده و خانواده

 
پس از ترک اعتیاد جلب اعتماد خانوده چگونه اتفاق می افتد؟ معمولا شخصی که مصرف کننده مواد بوده است و بعد از مدت کوتاهی ترک و شروع درمانش توقع دارد تا اطرافیان و خانواده یک شبه رفتارشان را تغییر دهند و به او اعتماد کنند او انتظار دارد امکاناتی که پیش از این ها محروم بوده است و در اختیارش قرار نمی داده اند در اختیارش قرار دهند و دیگر به او شک نکنند، این توقع غیر طبیعی منجر به افراط و تفریط در خانواده ها می شود.
 
بسیاری از خانواده ها انتظارات فرد را می پذیرند تا دوباره به سمت مصرف مواد نرود و برخی دیگر مانند پلیس مچ گیری می کنند تا دوباره بتوانند نشانه های مصرف مواد را کشف نمایند اما چطور می توان اعتماد خانواده را مجددا به دست آورد؟ اعضای خانواده باید در مقابل عضوی که بهبود یافته است چه برخوردی داشته باشند و چطور رفتار کنند؟ برای این که به پاسخ این سوالات برسید باید مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.
 
جلب اعتماد خانواده پس از ترک اعتیاد، برای خانواده ام ترک می کنم؟
در قدم اول باید به این سوال پاسخ دهید که قطع کردن مصرف مواد به هدف جلب اعتماد و حمایت اعضای خانواده می باشد؟ در صورتی که اعتماد اعضای خانواده بر نگردد یعنی من شکست خورده ام و باید دوباره به سمت مصرف مواد مخدر برگردم؟ یا آن که اگر خانواده به من اعتماد نکنند پس من می توانم مصرف کنم و قول معروف آش نخورده و دهن سوخته نمی شوم؟ اگر به خاطر لجبازی با اعضای خانواده ام مصرف کنم من بیشتر آسیب می بینم یا اعضای خانواده ام؟
 
برای آن که بتوانید به این سوالات به درستی پاسخ دهید باید ارزش ها و اهدافی که باعث بهبودی شما شده است را در نظر بگیرید و به آن ها توجه کنید و به یاد آوردید که ارزش و هدف بنیادی شما برای قطع مصرف مواد مخدر چه چیزی بوده است. به شما توصیه می کنیم به دنبال ارزشی باشید که درون شما ریشه دارد و در صورتی که اطرافیان به شما اعتماد نکنند باز هم در مسیر ترک نا امید نمی شوید و برای بهبودی خود تلاش می کنید.
 
خانواده به بی اعتمادی اعتیاد دارد!
اگر شما به تازگی برنامه ای برای ترک اعتیاد خود دارید و مصرف مواد را کنار گذاشته اید باید آگاه باشید زمانی که خانواده با مسئله ترک شما درگیر بوده است چه تجاربی را از سر گذرانده است، احتمالا در زمان ترک تان چند بار لغزش داشته اید و با شرایط عود مواجه شده اید و درمان خود را نیمه کاره رها کرده و پیگیری های لازم را انجام نداده اید در این حالت اطرافیان بعد از چندین بار اعتماد کردن از پیگیری درمان شما ناامید شده اند و این فرایند باعث شده است که همانطور که شما به مواد اعتیاد دارید و ترک برای شما سخت می باشد اعضای خانواده به بی اعتمادی معتاد شده باشند و ترک آن برای آن ها دشوار باشد.
هم چنین ممکن است روش هایی که شما استفاده می کنید تا اعتماد آن ها را جلب کنید درست نباشد و یا آن ها باور های غلطی دارند که اعتماد کردن را برایشان سخت کرده است اما باید امیدوار باشید زیرا این پایان راه نمی باشد و متخصصان اعتیاد امروزه با استفاده از روش هایی مانند برگزاری جلسات خانواده درمانی حل این مشکلات را آسان کرده اند به طوری که خانواده ای شخصی که فرایند درمان را انجام می دهد در این جلسات شرکت می کنند به طوری که انگار آن ها هم مورد درمان قرار گرفته اند و از این روش اطلاعات آن ها افزایش می یابد و به آگاهی خوبی در زمینه اعتیاد دست می یابند.لب اعتیاد خانواده پس از ترک اعتیاد، آیا با ترک اعتیاد همه چیز حل می شود؟
 
شاید تصور کرده باشید که اگر از مصرف مواد رهایی یابید و ترک کنید همه مشکلات شما حل خواهد شد و آسیب ها و زخم هایی که به خاطر مصرف مواد در شما ایجاد شده از بین خواهد رفت اما باید این نکته را در نظر بگیرید که پاکی تنها جزئی از درمان اعتیاد می باشد و قسمت مهم اعتیاد درمان مشکلات روحی و روانی و تغییر مهارت های ارتباطی و رفتاری می باشد که اگر درمان شود آسیب های اعتیاد جبران خواهد شد.
 
در واقع اعتیاد ذهن را درگیر می کتد و اگر به آسیب های روانی که به خاطر اعتیاد به وجود می آید پرداخته نشود درمان هرگز انجام نخواهد شد.
 

دردهای جسمانی ترک اعتیاد و راه های درمان آن، پا درد، درد دست و عضلات بدن

 دردهای جسمانی ترک اعتیاد و راه های درمان آن، پا درد، درد دست و عضلات بدن

 
راه درمان درد جسمانی ترک اعتیاد چه می باشد؟ امروزه اعتیاد به مواد مخدر یکی از شایع ترین بیماری ها می باشد که با عوارض جسمانی و روانی زیادی همراه است و به فرد و جامعه آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند، ترک کردن و کنار گذاشتن مواد فرایند بلند مدتی می باشد که نیاز به مراقبت دارد همچنین بعد از ترک اعتیاد و سم زدایی بدن مدت زمان بسیاری نیاز است تا عوارض که به دلیل اعتیاد به وجود آمده است از بین برود.
 
یکی از شایع ترین عوارض و پیامد های ترک اعتیاد درد جسمانی آن می باشد در صورتی که فرد درد های جسمانی (به خصوص پا درد، درد دست و عضلات بدن) را نادیده بگیرد احتمال دارد فرد سال های سال این درد ها را همراه خود داشته باشد، در این مقاله به بررسی علائم و نحوه درمان دردهای جسمانی ( پا درد، دست درد و درد های عضلانی) می پردازیم.
 
دردهای جسمانی ترک اعتیاد
ترک اعتیاد با توجه به این که فرد به چه موادی اعتیاد دارد، چالش های مخصوص به خود را دارد، ترک برخی از مواد با علائم جسمی همراه می باشد و برخی دیگر باعث بروز علائم روانی می شود، مواد مخدری مانند تریاک، شیره، هروئین و غیره در زمان ترک درد ها و مشکلات جسمانی زیادی را به همراه دارد که از جمله آن می توان به درد های عضلانی، مفصلی و حالات ناخوشایندی مانند اسهال و استفراغ اشاره کرد. علت به وجود آمدن این علائم به خاطر خماری و یا همان نرسیدن مواد مخدر به فرد می باشد.
 
گاهی اوقات درد های جسمانی ترک اعتیاد بسیار زیاد و شدید می شود به حدی که فرد نمی تواند آن را تحمل کند و برای فرار از درد ها دوباره به سمت مواد مخدر می رود، بنابراین پرداختن به درد ها و درمان آن اهمیت بسیاری دارد زیرا با درمان این درد ها می توان یکی از عوامل موثر بر عود اعتیاد را از میان برداشت.
 
دردهای جسمانی ترک اعتیاد و بیماری های روان تنی
دردهای جسمانی که به خاطر ترک اعتیاد به وجود می آید ممکن است مدت ها بعد از ترک کامل ادامه داشته باشد و این درد ها بدون این که علت جسمانی مشخصی برای آن ها وجود داشته باشند همچنان ادامه دارند  در این زمان مشکل احتمالا به خاطر بیماری های روان تنی می باشد.
 
اختلالات و بیماری های روان تنی به بیماری هایی گفته می شود که با نشانه ها و علائم بیماری های بدنی و جسمی شروع شده اند و جسم فرد را درگیر می کنند اما منشا اصلی آن مشکلات روانی و ذهنی می باشد.
 
اگر چه این بیماری جسمی هستند و درد های جسمی را شامل می شوند اما برای درمان آن باید روان درمانی صورت گیرد و درد های روان تنی معمولا ۶ ماه بعد از ترک اعتیاد از بین می روند اما برای بسیاری از افراد با گذشت سال ها بعد از ترک از بین نرفته و همراه آن ها خواهد بود.
 
برای درمان این دردها حتما باید به مشاوره روانشناسی و مشاوره اعتیاد مراجعه کنید تا راهکار لازم برای درمان آن را در اختیار شما قرار دهند.رد جسمانی ترک اعتیاد، درد های عضلانی، پا درد و دست درد ناشی از اعتیاد
 
یکی از دردهایی که اکثر افرادی که در حال ترک هستند با آن دست و پنجه نرم می کنند درد های عضلانی مانند کمر درد و پا درد می باشد این درد ها در عضلات و ماهیچه های پشت ساق پای افراد ایجاد می شود و علائمی مانند سندروم پاهای بی قرار را در فرد ظاهر می کند در این سندروم افراد حالت های ناخوشایندی در پاهای خود احساس می کنند و نیاز شدیدی دارند تا پاهایشان را تکان دهند
 
 

افسردگی در مردان| علائمی که نباید نادیده بگیرید

 مردان و زنان ممکن است در دوره ای از زندگی دچار افسردگی شوند. افسردگی یک بیماری جدی است که بر نحوه تفکر، احساس و عمل فرد تأثیر می گذارد. در این مقاله به راه های درمان، علائم و علل افسردگی در مردان می پردازیم.

 
یکی از اختلالات شایع روانی، افسردگی می باشد که صرف نظر از ویژگی های شخصیتی امکان ابتلا در همه مردان وجود دارد و معمولا نشانه های آن به صورت خستگی، مشکلات خواب، رفتارهای خطرناک و اعتیاد به مواد مخدر نشان داده می شود.
 
افسردگی در زنان زودتر نشان داده می شود زیرا زنان در مورد احساساتشان حرف می زنند و به راحتی صحبت می کنند اما مردان افسردگی را برای خود مسئله ای خجالت آور در نظر می گیرند و از احساسات و مشکلات خود در این خصوص حرفی نمی زنند به همین دلیل بیماری افسردگی در مردان دیر تشخیص داده می شود. در حالی که تشخیص به موقع و درمان زود هنگام آن اهمیت بسیاری دارد.
 
در ادامه این مقاله به بررسی کامل افسردگی می پردازیم و در صورتی که شما و اطرافیانتان علائم و نشانه های افسردگی را دارید بهتر است هر چه زودتر برای درمان آن از مشاور متخصص کمک بگیرید.
 
پیشنهاد مشاور: تست افسردگی با پاسخ تحلیلی رایگان + راهکار درمانی
 
افسردگی در مردان: دلایل اصلی
افسردگی در آقایان دلایل متعددی دارد. عوامل ژنتیکی، احتمال افسردگی در مردان افزایش می یابد، هم چنین در محیط کاری اگر شخص دچار استرس های زیادی باشد احتمال تحریک و بروز افسردگی وجود دارد، افسردگی در مردان در سنین مختلفی به وجود می آید به طور مثال در سنین نوجوانی، در هنگام ازدواج و در دوران بازنشستگی، فرد در خطر احتمال افسردگی قرار می گیرد.
 
 
با توجه به این موارد، عوامل دیگری در این زمینه نقش دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
استرس بیش از حد
مشکلات خانوادگی و زناشویی
شکست در رسیدن به اهداف
از دست دادن شغل و مشکلات مالی
مشکلات سلامتی و بیماری های مزمن
ترک مواد مخدر و سیگار
مرگ دوستان و آشنایان
مسئولیت های سنگین خانوادگی
افسردگی پس از زایمان همسر
علائم افسردگی چیست | علائم افسردگی در مردان مجرد
علائم افسردگی در زنان و مردان با یکدیگر متفاوت می باشد برخی از مهم ترین علائم افسردگی در مردها عبارت اند از:
 
خستگی از علائم افسردگی
یکی از شایع ترین نشانه های افسردگی در آقایان، خستگی می باشد مردان افسرده همواره احساس خستگی می کنند و تحریکات بدنی و صحبت کردن آن ها بسیار کند می باشد و آن ها تمایل زیادی به خوابیدن دارند اما در به خواب رفتن با مشکلاتی رو به رو هستند به همین دلیل خستگی آن ها همواره در جسم و روان آن ها احساس می شود.
 
مشکلات خواب از نشانه های افسردگی در مردان
مردانی که به بیماری افسردگی مبتلا می شوند معمولا در خواب مشکل دارند آن ها یا خیلی زود از خواب بیدار می شوند و یا بیش از نیازشان می خوابند به طور مثال ممکن است یک فرد 12 ساعت در طول شبانه روز بخوابد اما باز هم احساس خستگی می کند.
 
پیشنهاد مشاور: کمک به دوست و همسر افسرده چگونه ممکن است؟
 
 

انواع اضطراب از نظر روانشناسان | آیا اضطراب باعث خودکشی می شود؟

 انواع اضطراب در روانشناسی شامل: اضطراب دوره بارداری، اضطراب ناشی از جدایی، اضطراب جنسی، استرس پس از حادثه و غیره می باشد.آیا اضطراب باعث خودکشی می شود؟ علت دلهره و اضطراب چیست؟

 
انواع اضطراب چیست؟
اضطراب اجتماعی
همه ی انسان ها برای سخنرانی دچار اضطراب می شوند ولی افراد مضطرب در این شرایط:
 
عرق می کنند،
قرمز می شوند،
تپش قلب می گیرند
حالت تهوع را تجربه می کنند.
این علائم ممکن است حتی زمانی که فرد کارهای مورد علاقه اش را انجام می دهد هم رخ بدهد. به نظر می رسد اکثر این بیماران در گذشته اتفاق تلخی را تجربه کرده اند.
 
دارو می تواند به بیماران کمک کند که سرعت اضطراب خود را کنترل کنند اما رواندرمانی به افراد مضطرب نشان می دهد که مشکل آن ها بی دلیل به وجود نیامده است.
 
روان درمانی ممکن است زمان بر باشد اما باعث می شود که بیماران اضطراب خود را بهتر کنترل کنند.
 
نوع دیگری از خاطرات که با اضطراب عملکرد در ارتباط است، ترس از دست دادن علاقه ی اعضای خانواده است. این افراد اعتقاد دارند که محبت اعضای خانواده وابسته به عملکرد آن ها است و برای آن ها سخنرانی و بودن در اجتماع به معنای سنجش میزان دوست داشتنی بودن آن ها است.
 
این افراد معمولا ارزشمندی را وابسته به عملکرد خود می دانند. 
 
دیده می شود که بعضی از والدین در کودکی به دلیل عملکرد اشتباه فرزند خود را تنبیه می کنند یا حتی اگر عملکرد او عالی هم باشد به دلیل مسائل پیش پا افتاده مانند ریختن آب یا غذا روی زمین آن ها را تنبیه می کنند، این تداعی ناخوشایند در بزرگسالی باعث می شود که فرد احساس کند که عملکرد او اگر مثبت یا منفی باشد به تنبیه ختم می شود.
 
به این ترتیب تعریف موفقیت برای کودکان دشوار می شود.
آیا فردی که به ریاست رسیده واقعا با کفایت بوده یا از ترس و تهدید به این مقام رسیده است؟ 
این فرد بخاطر موقعیتی که دارد احساس غرور می کند یا به دلیل اضطراب دچار حملات هراس می شود؟
اضطراب جدایی چیست؟ | انواع اضطراب
بخش عمده ای از اضطراب مربوط به ترس ناشی از تنها ماندن، ترک شدن و موارد دیگر می باشد. اضطراب جدایی معمولا از دوران کودکی و بر اساس جدایی از مادر صورت می گیرد. 
 
 
اگر کودک پس از جدایی از مادرش به گرمی پذیرفته شود یاد می گیرد که جدایی خطرناک نیست اما اگر با واکنش نگران کننده مادر برخورد کند نگرش او در مورد نگرانی تغییر خواهد کرد.
 
مادرانی که از فرزندانشان برای پر کردن تنهایی خود استفاده می کنند در صورت جدایی فرزندانشان رفتارهایی عصبی و نگران کننده نشان می دهند. در این شرایط کودک می آموزد که جدایی باعث بروز اضطراب در مادر آن ها می شود و برای مراقبت از آن ها باید در کنار او بمانند.
 
عکس العملی که کودکان نسبت به جدایی نشان می دهند با تجربه طرد شدن توسط مادر ارتباط دارد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که غفلت و عدم توجه کافی به کودکان در سال های اول زندگی باعث آسیب های دائمی به شخصیت و اعصاب او می شود.
 
 

بهترین راه های درمان افسردگی جوانان و کمک به جوان افسرده

 ممکن است والدین افراد افسرده احساس کنند که نمی توانند به فرزند خود کمک کنند و اوضاع او را بهبود ببخشند. افسردگی می تواند حتی والدین را هم به سمت افسردگی بکشاند.

 
در این مقاله چند نکته که به بهبود حال جوانان و فرزندان افسرده کمک می کند ذکر شده است.
 
بهترین راه درمان افسردگی جوانان
در این شرایط ممکن است والدین نسبت به افسردگی فرزند خود شک داشته باشند، بنابراین بهترین کار کمک گرفتن از مشاور است. مشاور بهترین راه برای درمان فرزند شما را انتخاب می کند و ممکن است جلسات خانواده درمانی را نیز تنظیم کند.
 
کمک خانواده به فرد افسرده
والدین معمولا نگران طلاق هستند در حالی که دعوا، مصرف الکل و درگیری های شدید تاثیر بد و مخرب تری بر روحیه فرزند آن ها دارد. شاید پدر و مادر بتوانند در چنین محیطی زندگی کنند ولی فرزندان نباید تاوان اشتباهات آن ها را پس دهند.
 
ممکن است والدین وقتی نداشته باشند که با فرزند خود بگذرانند، اما باید سعی کنند که با فرزندان خود رابطه نزدیک تری برقرار کنند.
 
 
 
نحوه برخورد با فرزند افسرده
سعی کنید هنگامی با فرزند خود در مورد افسردگی صحبت کنید که خانه در آرامش قرار داشته باشد، از فرزند خود نپرسید که چه احساسی دارد زیرا ممکن است جواب بدهد خوب است و از حرف دیگری اجتناب کند. هیچ وقت در مورد این که چرا در اتاقش می ماند یا این که چرا تنهایی را دوست دارد با او بحث نکنید.
 
 
نوجوان ها به ندرت می توانند احساسات خود را به درستی بروز دهند اما اگر آرام باشید بالاخره می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. شاید نوجوان شما پرخاشگر باشد ولی واقعا به کمک شما نیاز دارد.
 
درمان افسردگی جوانان در خانه
درمان افسردگی به شدت افسردگی بستگی داشته و همه به دارو درمانی نیاز ندارند، تنها با حرف زدن در مورد احساساتشان ممکن است روند درمان طی شود اما تشخیص این موضوع به عهده متخصص است.
 
حرف زدن در مورد احساسات در پسران سخت تر از دختران است بنابراین نمی توان یک درمان مشخص برای تمام افراد مشخص کرد اما می توان رویکردهای درمانی موثر را بررسی کرد.
 
 

سرد مزاجی زنان بعد از زایمان، دلایل کامل + روش درمان فوری

 سرد مزاجی زنان بعد از زایمان، دلایل کامل + روش درمان

 
یکی از مشکلات شایع زناشویی و جنسی بعد از زایمان، سرد مزاجی زنان می باشد، زنی که به تازگی زایمان کرده است دچار مشکلات جسمی و روانی می شود و به احتمال زیاد زندگی زناشویی او دچار چالش های اساسی می شود.
 
باید این نکته را در نظر بگیرید که زایمان فرآیندی طبیعی و مهم می باشد که روان و جسم فرد را درگیر می کند و باعث سرد مزاجی فرد می شود سرد مزاجی بعد از زایمان دلایل فیزیکی و روانی متعددی دارد که پس از این که شناسایی شدند قابل درمان می باشند.
 
در ادامه این مقاله به بررسی کامل سرد مزاجی جنسی زنان پس از زایمان می پردازیم و باید به این نکته توجه داشته باشید که اهمیت دادن به سرد مزاجی بسیار مهم می باشد و در این خصوص باید از مشاوره روابط زناشویی کمک بگیرید تا راه حل های درستی در اختیار شما بگذارند.
 
سرد مزاجی زنان بعد از زایمان: شروع فعالیت جنسی
پس از زایمان رابطه جنسی زوجین کمی سرد می شود زیرا زایمان فرآیندی می باشد که جسم و روان فرد را متحول می کند. به همین دلیل پس از زایمان مدتی زمان می باشد تا فرد آمادگی خود را برای فعالیت های جسمی دوباره به دست آورد، مدت زمان آمادگی در افراد متفاوت می باشد برخی از آن ها به چند هفته و برخی به ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز دارند
 
در صورتی که زن و مرد در مورد زمان این مشکلات آگاهی نداشته باشند و در زندگی مشترک با مشکلاتی رو به رو شوند، زن احساس می کند که بی کفایت می باشد و دیگر توانایی سابق را ندارد و مرد احساس می کند که کنار گذاشته شده است.
 
 
دلایل فیزیولوژیکی
زنان به خاطر دلایل زیر به بی میلی جنسی و سرد مزاجی بعد از زایمان دچار می شوند که عبارت است از:
 
به هم خوردن میزان ترشح هورمون ها
پارگی واژن و آسیب دیدگی در اثر زایمان
شل شدن عضلات کف لگن و افتادگی واژن از دلایل سرد مزاجی زنان بعد از زایمان می باشد
خشکی واژن که باعث مقاربت دردناک می شود.
ناتوانی در نگهداری مدفوع و ادرار در حین رابطه جنسی
کاهش حسی واژن
سرد مزاجی زنان بعد از زایمان: دلالی روانشناختی
به طور معمول قبل از این که برای زوجین مشکلی پیش آید به درمان آن اقداماتی را انجام نمی دهند سرد مزاجی در مواردی ممکن است باعث دلزدگی زناشویی شود و در صورتی که با دلایل سرد مزاجی پس از زایمان آشنا شوید بهتر خواهید توانست از نارحتی های به وجود آمده پیشگیری کنید.
 
 
صفحه قبل 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد