x تبلیغات
مشاوره ازدواج

موارد منع ازدواج در مرکز مشاوره ازدواج چیست؟

موارد منع ازدواج در مرکز مشاوره ازدواج چیست؟
 
زن و مرد در دوران مجردی در مورد زندگی مشترک اطلاعات کاملی ندارند و چون درگیر زندگی مشترک نبوده اند نمی دانند که چطور باید با آن مسائل کنار بیایند و آشنایی لازم را ندارند، زندگی مشترک و ازدواج تجربه جدیدی است که هر دو با آن رو به رو می شوند.
 
در زمینه ازدواج ادراک و اطلاعات کمی درمورد ارتباطات دو نفره و ازدواح و مهارت های زناشویی وجود دارد آن ها باید در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهند تا زندگی موفقی داشته باشند.
 
زوجین باید قبل از ازدواج مشاوره های لازم را به کمک مشاوره ببینند تا با مشکلات شخصیتی و اختلالات جسمانی مهم مانند معلولیت، دیابت، رماتیسم و غیره آشنا شوند و نسبت به طرف مقابل خود اطلاعات کاملی داشته باشند و با آگاهی ازدواج کنند، در این صورت اگر ازدواج با شناخت باشد می توانند زندگی مشترک شاد و موفقی داشته باشند.
 
با شناخت کامل و مشاوره می توان از جدایی جلوگیری کرد به طوری که دو طرف به خوبی با یکدیگر زندگی می کنند.
 
در مشاوره ازدواج به مسائلی زیادی توجه می شود مثلا به ازدواج هایی که در آن فقط به جنبه جنسی توجه می شود و مشکلاتی به خاطر آن ممکن است به وجود آید، هم چنین به نقش والدین و دخالت های آن ها در زندگی مشترک و عواملی که باعث گسستن زندگی مشترک می شود پرداخته می شود.
 
در مشاوره به اختلاف هوشی بین دو طرف توجه شده و به آن ها آموزش می دهند تا با همسر خود چطور برخورد کنند و چه رفتاری صحیح می باشد.
 
اهمیت مشاوره ازدواج  و موارد منع ازدواج
بر اساس نظر مشاوران کسانی که می خواهند در زندگی رابطه زناشویی خوبی داشته باشند، زندگی مشترک شاد و موفقی را تشکیل دهند و رابطه بین فردی برای آن ها اهمیت دارد باید از جلسات مشاوره ازدواج بهره مند شوند.
 
در جلسه مشاوره در مورد مسائل و موارد بسیاری بحث می شود که فرد می تواند به درستی این موارد را تشخیص دهد و در آخر انتخاب درستی را داشته باشد و تصمیم نهایی و درست را بگیرد.
 
9 تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی
۹ تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی
شرایط و موارد منع ازدواج
هنگامی که دو طرف می خواهند با هم ازدواج کنند اما تفاوت سنی آن ها بیش از هفت سال می باشد و در مورد مسائل اقتصادی، طبقات فرهنگی، اختلاف تحصیلی با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند برای ازدواج مناسب نیستند.
 
بر اساس نظر روانشناسی گروه هایی هستند که ازدواج برای آن ها منع شده است و زندگی مشترک با این افراد بسیار سخت و دشوار می باشد و ازدواج با آن ها باید منع شود که در زیر نمونه هایی از آن ها را ذکر می کنیم.
 
 

 

آیا می تواند نتیجه و آینده ازدواج مان را پیش بینی کنیم؟

 آیا آینده می توان ازدواج را پیش بینی کرد؟ 

 
تنش های خانوادگی یکی از بدترین و شدیدترین تنش ها و استرس ها می باشد و طلاق در صدر این تنش های خانوادگی می باشند.
 
صدمات طلاق گاهی اوقات بسیار طولانی می شود و ممکن است در حد از دست دادن عزیزی یا حتی بدتر از آن باشد و مدت طولانی طول بکشد و ماندگاری بالایی داشته باشد.
 
به همین دلیل سعی می شود تا ازدواج های ناموفق به حداقل برسد و پیشگیری های لازم در زمینه ازدواج های ناموفق انجام شود.
 
مشاوران و مراکز روانشناسی خدمات بسیاری در زمینه ازدواج انجام می دهند و دستاوردهای بسیاری در این زمینه دارند.
 
امروزه می توان تقریبا سرانجام و آینده یک ازدواج را را پیش بینی کرد و با بررسی زوجین و نوع ارتباط و شرایط حاکمی که بر ازدواج وجود دارد این پیش بینی به وجود می آید.
 
اما در این مسئله باید یک نکته را در نظر گرفت و آن میزان رضایت و خرسندی طرف از زندگی مشترک می باشد چون میزان رضایت از زندگی، ثبات و پایداری ازدواج را مشخص می کند، پس میزان تفاوت قائل شدن میان رضایت و خرسندی میزان ثبات و پایداری ازدواج را مشخص می کند.
 
بسیاری از افراد هستند که از ازدواج شان ناراضی بوده و اما به دلایلی مانند ناتوانی، نیازمند بودن و یا نگرانی در مورد مسائل مختلف و … بدون اینکه جدا شوند و طلاق بگیرند به زندگی ناخوشایند خود ادامه می دهند و ممکن است برای بهبود رابطه خود هیچ اقدامی انجام ندهند.
 
پیش بینی ازدواج و عوامل آن
طبق نظریه مشاور و روانشناس خوب رضایت و خرسندی از زندگی مشترک عوامل پیش بینی کننده ازدواج می باشد که در بیشتر جوامع و فرهنگ ها یکسان و صادق می باشد و تاثیر بسیاری در دوام و ثبات ازدواج دارد ولی نتیجه به دست آمده از آن و میزان تاثیر و نقش آن ممکن است در جوامع و فرهنگ های مختلف متفاوت باشد.
 
هر کدام از این عوامل به تنهایی نقش قطعی در ازدواج نداشته و میزان تاثیر این ویژگی ها در فرد و زوج های مختلف متفاوت بوده است و برای هر فرد مختص به خودش می باشد و این ویژگی ها برای فرد زنگ خطر می باشد تا فرد برای ازدواج تحمل و تعقل بیشتری کند و انتخاب مناسبی برای شریک زندگی داشته باشد.
دکتر لارنس در مورد ازدواج تحقیقاتی را انجام داده است و بر اساس این تحقیقات عوامل پیش بینی کننده و اثرگذار ازدواج را در سه گروه تقسیم بندی کرده است که به آن ها مثیث ازدواج می گویند.
 
مراحل مختلف زندگی زناشویی
هفت مراحل مختلف زندگی زناشویی چیست؟
سه ضلع مثلث عبارت اند از:
 
ویژگی های فردی در زندگی مشترک
افراد دارای ویژگی ها و رفتارهای فردی وخاصی هستند و در واقع خصوصیات شخصیتی، باورها، ارزش ها، طرز نگرش و اهداف و مهارت های اجتماعی می باشد که در زیر نمونه هایی از ویژگی های شخصیتی آن را بیان می کنیم.
 
داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس
 

سرما خوردگی روانی چیست؟

سرما خوردگی روانی چیست؟
 
مارتین سلیگمن، روانشناس و نویسنده معروف آمریکایی، افسردگی را نوعی سرما خوردگی روانی می دارند و علت این نام گذاری را به خاطر شیوع فراوان این اختلال در نظر گرفته است.
 
در دوران زندگی تقریبا تمام افراد کم و بیش به افسردگی دچار می شوند، در بسیاری از افراد این افسردگی شدید می باشد و نیاز به درمان دارد.
 
حدود ۱۲ درصد از مردم به این افسردگی (سرما خوردگی روانی) دچار هستند و بعضی دیگر نیز ممکن است در زمان جوانی درجه های خفیفی از افسردگی را تجربه کرده باشند.
 
درمان افسردگی و سرما خوردگی روانی  
در بسیاری از موارد افسردگی ظرف ۳ تا ۶ ماه درمان شود، البته بدان معنا نمی باشد که افسردگی نیاز به درمان ندارد یا از اهمیت پایینی برخوردار است، بلکه باید اقدامات لازم برای درمان افسردگی صورت گیرد.
 
برای درمان افسردگی یا همان سرما خوردگی روانی باید از اطرافیان بیمار و اعضای خانواده و همچنین روانشناس و مشاور کمک گرفت.
 
افسردگی نوعی بیماری است و هیچ کس از افسردگی خود یا اطرافیانش خوش حال نمی شود زیرا افسردگی باعث می شود تا روان انسان ها ضعیف شود و احساس شادی و نشاط آن ها از بین برود.
 
هنگامی که فردی دچار افسردگی می شود از دیگران دور و گوشه گیر می گردد، در این دوران روابط او با اطرافیانش کاهش می یابد و سپس  شدت افسردگی در فرد بیشتر شده و احساس ضعف و گناه پیدا  می کند.
 
در این هنگام اطرافیان حالت های فرد افسرده را متوجه می شوند و به پی می برند که افکار منفی در او به وجود آمده و دچار یک بیماری روحی شده است اما در اغلب اوقات آن ها خیال می کنند که فرد افسرده به راحتی می تواند با این قضیه کنار بیاید و از افکار افسرده خود رها شود، بنابراین اهمیت زیادی به این موضوع نمی دهند.
 
در حقیقت فقط یک فرد افسرده می داند که چطور باید با او رفتار شود و برای این که از این افکار رها شود نیاز به کمک و زمان دارد.
 
راه های رهایی از حالت افسردگی
برای این که فرد از حالت افسردگی رها شود می توان راه های موثری را امتحان کرد، به طور مثل فرد بیمار را درک کرد، با او رفتار صحیح و درستی داشت و با مهربانی و شکیبایی با او رفتار کرد. در این صورت بیمار بهتر می تواند با افکارش کنار بیاید و روند درمان را طی کند.
 
افسردگی یک بیماری است که به خاطر رنج و احساس های ناخوشایندی و فشار های مداومی که بر روی او بوده است به وجود می آید و برای درمان آن باید روش های صحیح درمانی را در نظر گرفت و با صبر و حوصله آن بیماری را درمان کرد.
 
افسردگی یک بیماری جسمی نمی باشد و نمی توان آن را با قرص و چند روز استراحت کردن بر طرف کرد و درمان آن نیاز به زمان دارد.
 
افسردگی چیست ؟
بر اساس نظر روانشناسان هنگام افسردگی فرد به غم و اندوه بسیاری دچار می شود و سطح خوش حالی او به میزان زیادی کاهش می یابد و گوشه گیر می شود.
 

افسردگی پس از زایمان یک اتفاقی شیرین اما احساسی تلخ!

 تشخیص و دلایل افسردگی پس از زایمان و راهکارهای مقابله با آن را مطالعه کنید. زمان مطالعه ۶ دقیقه

 
ما معمولا افسردگی و غم را با اتفاقات و تجربیات تلخ همراه می دانیم.
 
از دست دادن فرزند، طلاق و جدایی از همسر، خیانت، ورشکستگی مالی، شکست عشقی و اتفاقاتی از این دست عناوینی معمول و معقول برای رخ دادن افسردگی می باشد.
 
اما افسردگی  پس از زایمان! چیزی که با معادلات ذهنی ما جور در نمی آید…
 
نه اشتباه نکنید افسردگی پس از زایمان به دلیل زایمان های تلخ یا در پی بچه دار شدن ناخواسته و اجباری یا حتی با خبرشدن از داشتن نوزادی ناقص و مشکل دار نمی باشد…
 
اتفاقی فرخنده با تولد نوزادی خواستنی که منجر به احساس ناخواستنی و غم در دل مادر می شود. احساسی که مادر حتی از بیانش ممکن است احساس نگرانی و عذاب وجدان بکند.
 
تفاوت احساس غم با افسردگی پس از زایمان ؟
درصد بالایی از زنان ( حدود ۸۰ درصد ) به دلیل تغییرات هورمونی  بعد از زایمان دچار یک دوره خفیف و کوتاه مدت غم می شوند که به آن غمگینی پس از زایمان می گویند.
 
از این میان تنها عده کمی (حدود ۱۰ درصد یعنی تقریبا از هر ۱۰۰ زن ۱۰ نفر ) دچار اختلال افسردگی پس از زایمان می شوند.
 
درواقع برخلاف غمگینی پس از زایمان که خفیف اما شایع می باشد، افسردگی پس از زایمان چندان شیوع بالایی ندارد.
 
تفاوت بین غم و اندوه شایع پس از زایمان با اختلال افسردگی پس از زایمان در شدید بودن نشانه ها و همچنین طولانی تر بودن این دوره می باشد.
 
در غمگینی پس از زایمان نشانه های غم و بی قراری یا گریه کردن با احساسات مثبت و شادمانه متداخل است و نشانه ها که در خلال ۱۰ روز پس از زایمان  رخ داده، معمولا  خود به خود از بین می روند.
 
در افسردگی پس از زایمان ، نشانه ها در خلال یک ماه پس از وضع حمل آغاز می شود و حتی می تواند تا ۶ ماه بعد  نیز ظهورش به تعویق بیفتد.
 
 
افسردگی پدر و مادر و تاثیر آن بر کودک
افسردگی پدر و مادر و تاثیر آن بر کودک
0 دیدگاه/ژانویه 6, 2020
ادامه مطلب
 
نشانه های افسردگی پس از زایمان چیست؟
حس غمگینی، دلمردگی ، ناامیدی
احساس گناه و سرزنش خود
حس بی ارزشی
گریه کردن بیش از حد
حس رنجیدگی و خشم و اضطراب
دشواری در خوابیدن و یا پرخوابی مفرط
بی علاقگی به داشتن رابطه جنسی
تغییر اشتها ( بیش از حد خوردن یا به اندازه کافی نخوردن )
حس رخوت، بی حالی، خستگی زیاد
افکار منفی درمورد خود ، دنیای اطراف و دیگران و نیز آینده
انتقاد از خود: من مادر بدرد نخوری هستم و…
دلواپس بودن، مشکل در تصمیم گیری و قدرت تمرکز
اجتناب از روابط اجتماعی با دیگران و میل به تنهایی
جر و بحث بیشتر با دیگران، به تعویق انداختن کارها…
 
 

افسردگی روان پریشانه (افسردگی سایکوتیک)

 افسردگی روان پریشانه (افسردگی سایکوتیک)

 
اختلال افسردگی
اختلال افسردگی، اختلالی مرتبط با خلق است که مشخصه ی بارز آن، کاهش علاقه و لذت و احساس افسردگی و غم شدید است.
 
در اختلال افسردگی فرد احساس ناامیدی شدید می کند و عزت نفسش به شدت کاهش پیدا می کند، تمرکز حواس پایین، بی اشتهایی و پراشتهایی، بی خوابی و پرخوابی، خستگی شدید و احساس ناامیدی از علائم افسردگی است.
 
اختلال افسردگی روان پریشانه (سایکوز)
سایکوز عبارت است از مجموعه سمپتوم های متفاوت که می توانند باعث قطع ارتباط فرد با واقیعت شوند و در فرد ترس و سردرگمی به وجود بیاورند، دو مورد از مهمترین نشانه های سایکوز توهم ها و هذیان ها هستند.
 
توهم (هالوسینیشن ها)
توهم ها، تجربه ی نابهنجاری در حواس پنج گانه هستند.
 
مثلا این افراد چیزهایی را تصور می کنند، می بینند، می شنوند که وجود خارجی ندارند.
 
هذیان ها (دیلوژن ها)
دیلوژن ها عبارت اند از باورهای راسخ اما غلط
 
سرما خوردگی روانی
سرما خوردگی روانی چیست؟
0 دیدگاه/فوریه 26, 2021
ادامه مطلب
افسردگی روان پریشانه
گاهی ممکن است افسردگی همراه با نشانه های روان پریشانه باشد یعنی فرد، دچار افسردگی است و در همان حال احساس جدا شدن از واقیعت و تجربه ی توهم ها (هالوسینیشن ها)  و هذیان ها (دیلوژن ها) را داشته باشد، که در این صورت این اختلال، اختلال افسردگی همراه با نشانه های سایکوتیک نام می گیرد که گاهی ممکن است به آن افسردگی سایکوتیک نیز بگویند.
 
این توهم ها و هذیان ها می توانند متناسب با خلق فرد باشند و گاهی هم ممکن است نامتناسب با خلق باشند.
 

علت افسردگی

علت افسردگی، چه عواملی باعث افسردگی می شوند؟
 
افسردگی در افراد مختلف متفاوت است و بعضی از افراد بیشتر در معرض افسردگی قرار می گیرند و بعضی کمتر با این مشکل رو به رو می شوند ، افسردگی به علت ژنتیکی به وجود می آید یا اکتسابی؟
 
افسردگی یک نوع اختلال روانی است که در طبقه اختلالات خلقی قرار می گیرد این اختلال بر روی سلامت ذهنی و جسمی فرد اثر می گذارد و باعث بروز اختلالاتی در عملکرد زندگی فرد می شود.
 
برای درمان آن باید به مشاور یا روان درمان مراجعه شود تا علت اصلی آن شناسایی و راه درمان آن مشخص شود.
 
افسردگی به دلایل زیادی به وجود می آید که در این مقاله مورد بررسی شده است .
 
علت افسردگی
افسردگی به عوامل بسیاری مربوط می شود و بسیاری از افراد به دلیل عوامل بیرونی و درونی به افسردگی مبتلا می شوند.
 
افسردگی به دلیل زندگی در محیط های پرتنش و پر از استرس و اضطراب به وجود می آید که به دلیل عوامل بیرونی می باشد ، و افرادی به دلیل عوامل درونی مانند عوامل ژنتیکی و تغییراتی شیمیایی مغز به افسردگی مبتلا می شوند.
 
در ادامه با علت های مهم افسردگی آشنا خواهید شد.
 
افسردگی پدر و مادر و تاثیر آن بر کودک
افسردگی پدر و مادر و تاثیر آن بر کودک
نقش انتقال دهنده های عصبی _ شیمیایی از علت های جسمانی افسردگی
سلول های عصبی برای انتقال پیام از انتقال دهنده های عصبی استفاده می کنند ، انتقال دهنده های عصبی موادی شیمیایی هستند .
 
 
پژوهشگران بر روی افراد افسرده آزمایش هایی انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که سطوح انتقال دهنده های عصبی در بیمارن افسرده با افراد سالم متفاوت است.
 
به عنوان مثال سروتونین که بر روی نشاط و شادی فرد تاثیر می گذارد و مسئول افزایش سطح نشاط در مغز است در افراد افسردگی بسیار پایین است.
 

بسیاری از افراد معتقدند برای اینکه سطح انتقال دهنده های عصبی به حالت عادی برگردد باید از داروهای ضدافسردگی مانند فلوکستین استفاده کرد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-علت افسردگی

 

افسردگی پس از ترک سیگار (علائم + روش درمان ساده)

 افسردگی پس از ترک سیگار (علائم + روش درمان ساده)

افرادی که به سیگار اعتیاد دارند با مصرف آن حس خوبی دریافت می کنند و ترک کردن سیگار برای آن ها بسیار سخت و دشوار است و ممکن است بعد از ترک سیگار افراد دچار افسردگی شوند.
 
اما با این همه سختی افراد برای منفعت و سلامت خودشان هم شده اگر اراده کنند می توانند آن را ترک کنند.
 
افراد سیگاری علاوه بر سختی و دشواری که در ترک سیگار متحمل می شوند باید با افسردگی بعد از ترک نیز کنار بیایند و برای درمان آن اقدام کنند.
 
افراد باید با عوارض ترک سیگار آشنا شوند  و روش های مقابله با آن را یاد بگیرند تا آسان تر بتوانند سیگار را ترک کنند و مسیر ترک سیگار برای آن ها ساده تر و آسان تر باشد.
 
چون یکی از عوارض ترک سیگار افسردگی می باشد و در این مقاله در مورد افسردگی و نشانه های آن آگاهی کسب می کنید و روش های درمانی آن را بررسی می کنیم.
 
برای بهبودی و به انتخاب راهکارهای صحیح می توانید از مشاور و متخصص کمک بگیرید تا در این راه به شما کمک کنند و راهکارهایی در اختیار شما قرار دهند.
 
افسردگی پس از ترک سیگار، علت اصلی
به احتمال زیاد افراد بعد از ترک سیگار دچار افسردگی می شوند و دلیل آن به خاطر وجود نیکوتین موجود در سیگار است چون با ترک سیگار ترک نیکوتین اتفاق می افتد.
 
زمانی که نیکوتین به مدت طولانی مصرف شود باعث وابستگی بدن و مغز به آن می شود و نیکوتین چون به گیرنده مغز متصل می باشد باعث می شود تا هورمون دوپامین، هورمونی که حس و احساس خوبی در آدم به وجود می آورد، در بدن تولید شود.
 
افرادی که نیکوتین را ترک می کنند دیگر مثل قبل آن احساس خوب را تجربه نمی کنند و طبیعی است چون حس خوب را دریافت نمی کنند روانشان دچار تغییرات خلق و خو و افسردگی و ناراحتی می شود.
 
برای افراد سیگاری نیکوتین حکم یک ماده آرام بخش را دارد و آن ها در هنگام خستگی و عصبانیت از نیکوتین استفاده می کردند و آرام می شدندو با ترک نیکوتین آن ها آرامش خود را از دست می دهند.
 
افرادی که به تازگی سیگار را ترک کرده اند در یک دوره دچار ناراحتی و پوچی خواهند شد ولی اثرات و احساسات آن موقت است و می شود آن ها را حل کرد.
 
افراد برای اینکه بعد از ترک سیگار مشکلاتی برای آن ها به وجود نیاید باید از روش های صحیحی برای ترک سیگار استفاده کنند.
 
نشانه های افسردگی پس از ترک سیگار 
تغییر میزان اشتها ( افزایش یا کاهش اشتها)
بی علاقه شدن به سرگرمی ها و فعالیت ها
اضطراب یا احساس پوچی
تحریک پذیری احساسی
دشواری تمرکز
بی خوابی
غمگینی
خستگی
 

دلیل و درمان گریه شدید زنان و مردان

 گریه شدید زنان و مردان

 
همه انسان ها در دوران کودکی خود گریه کرده اند اما زمانی که به دوران بزرگسالی می رسند سعی می کنند که جلوی اشک و گریه خود را بگیرند چرا که گریه کردن را نشانه ضعف می‌دانند.
 
گریه برای بسیاری از انسان ها روشی برای تخلیه ناراحتی و غم است، بیرون ریختن این هیجانات به اندازه یک نسخه پزشکی می‌تواند موثر باشد تا جایی که برخی از روان شناسان معتقدند که افراد با گریه خود را تخلیه می‌کنند و اگر جلوی اشک ریختن را بگیرند به خودشان صدمه می زنند.
 
در فرهنگ های مختلف واکنش های متفاوتی برای گریه کردن وجود دارد، به طور مثال در ایران گریه مرد به نشانه ضعف او تلقی می شود.
 
برخی از افراد راحت گریه می کنند اما عده‌ای به یاد نمی آورند که آخرین بار چه زمانی گریه کرده اند.
 
مفهوم گریه شدید
گریه نوعی واکنش رفتاری، هیجانی و عاطفی نسبت به تحریکاتی مانند درد، غم و شادی می باشد. این هیجانات واکنش طبیعی بدن هستند و نباید جلوی آن ها را گرفت.
 
برخی از حیوانات مثل تمساح و فیل  اشک می ریزند، اما اشک آن ها تنها واکنشی طبیعی و بیولوژیکی نسبت به محیط بیرون است و از واکنش های درونی تاثیر نمی پذیرد. اشک ریختن به طور کلی وابسته به گریه نیست و ممکن است حتی وقتی گریه نمی کنید نیز از چشمان شما اشک جاری شود.
 
گریه شدید در زنان و مردان
قبل از دوران بلوغ گریه کردن در دختران و پسران به یک اندازه است اما پس از دوران بلوغ با ترشح هورمون پرولاکتین که در تولید اشک نیز تاثیرگذار است گریه در زنان بیش تر می شود.
 
زنان بالغ پنج برابر بیشتر از مردان گریه می‌کنند و گریه ی آن ها پر سر و صدا و فراوان است اما گریه مردان معمولاً آرام، بدون صدا و با کمی اشک همراه می باشد.
 
گریه کردن در زنان معمولاً پس از مشاجره و دعوا با دیگران و احساس بی کفایتی و یا بی توجهی صورت می گیرد اما مردان بیشتر از احساسات مثبت اشک می ریزند.
 
یکی دیگر از دلایل گریه کردن در زنان بزرگ بودن غده های تولید اشک است.
 
انواع گریه شدید
محققان در تلاشند که معنای گریه را کشف کنند، تقریباً ۷ نوع گریه وجود دارد که می‌تواند بیشتر از این نیز باشد اما این ۷ نوع راحت‌تر به ذهن می‌رسد و بین افراد مشترک است.
 
گریه تغییر و دگرگونی
این نوع گریه به ما کمک می‌کند تا احساسات شدید را تخلیه کنیم و آن ها را درک کنیم. این نوع گریه زمانی اتفاق می‌افتد که ما در معرض یک اتفاق بسیار غم انگیز مثل فوت یکی از عزیزان قرار بگیریم، علاوه بر این دارای عمق زیاد و شیب تند است که نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم اما به مرور زمان کمتر می‌شود.
 
 

آیا سطح تحصیلات زن در ازدواج مهم است؟

 آیا سطح تحصیلات زن در ازدواج مهم است؟

 
تحصیلات بالا یا پایین زنان چه مزایا و چه معایبی دارد؟
 
اختلاف سطح ازدواج می تواند چالش های زیادی را برای زن و مرد ایجاد کند زیرا نوعی تضاد فرهنگی است.
 
اگر بین سطح تحصیلات زن و مرد اختلاف باشد آن ها دیدگاه متفاوتی نسبت به یکدیگر پیدا می کنند و این تفاوت ها می تواند زمینه را برای درگیری و اختلاف فراهم کند.
 
اگر قصد ازدواج با فردی را دارید که سطح تحصیلاتش با شما متفاوت است.
 
باید به نکاتی توجه داشته باشید تا اختلافات را کم کنید.
 
 سطح تحصیلات زن و برخورد آن ها
زنان معمولاً با تحصیلات بالای همسر راحت‌تر کنار می‌آیند، اگر زنان دیپلم داشته باشند و مردان مدرک بیشتر از دیپلم داشته باشند راحت این مسئله را می پذیرند، اما اگر برعکس باشد مرد به سختی با این شرایط سازگار خواهند شد.
 
برخی مردان، زنان با تحصیلات بالاتررا نمی پذیرند.
خصوصیات قدرت طلبی، سلطه طلبی در مردان بیشتر است. البته این ویژگی ها فقط مخصوص مردان نیست و زنان هم از این ویژگی برخوردارند، اما مردان این ویژگی را بیشتر نشان می دهند.
 
صفات ذکر شده باعث می شود که مردان دوست نداشته باشند در جایگاه پایین‌تری از همسر خود قرار بگیرند در نتیجه هنگام ازدواج زنانی را انتخاب می‌کنند که  در سطح پایین تری از آن ها قرار گرفته باشد.
 
رویارویی مردان و زنان سلطه طلب
اگر زن و مرد هر دو، ویژگی سلطه طلبی را داشته باشند با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد زیرا آن ها دوست ندارند در جایگاه پایین قرار بگیریند. برای همین باید قبل از ازدواج در مورد خصوصیات و ویژگی اخلاقی یکدیگر شناخت کافی داشته باشند.
 
9 تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی
۹ تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی
 مزایای نبود اختلاف سطح تحصیلات در ازدواج
متخصصان معتقدند اگر میزان تحصیلات زن و مرد نزدیک باشد آن ها زندگی بهتری کنار یکدیگر خواهند داشت و مشکلات کمتری را تجربه می کنند.
 
اشتراک بیشتر در تربیت فرزندان
تربیت فرزندان یکی از مهمترین وظایف والدین است. اگر زن و مرد درتربیت یکسان عمل نکنند دچار مشکل خواهند شد.
 
اگر اختلاف بین زن و مرد وجود داشته باشد در تربیت آن ها مشخص می شود. افرادی که دارای تحصیلات هستند برای تربیت فرزندان به نکات و توصیه های علمی توجه می کنند و تلاش می کنند که فرزندشان را بر اساس این نکات تربیت کنند.
 

دلهره هایت چه می گویند؟ راهکارهای غلبه بر بیقراری و اضطراب

 در دنیای پر تنش امروز کمتر کسی است که اضطراب و بیقراری را تجربه نکند.

 
همگی ما همه روزه با مشکلات زیادی مواجه می شویم که ممکن است سطحی از اضطراب و نگرانی را با خود به همراه داشته باشند.
 
در صورتی که شرایط شخصی ایجاد کننده ی اضطراب با شرایط اجتماعی و اقتصادی نابسامان ترکیب شوند، می توانیم شاهد سطوح بالاتری از اضطراب نیز باشیم که مراجعه به مراکز روانپزشکی، روانشناسی و اعصاب و روان را بیشتر کرده است.
 
در صورتی که شما نیز به دلایل شخصی، اوضاع اقتصادی نابسامان، بیکاری و.. مضطرب هستید و این اضطراب در عملکرد روزانه تان اختلال ایجاد کرده است با ادامه ی مطلب همراه باشید.
 
اضطراب چه بر سرتان می آورد؟
تپش قلب،
بی قراری،
سردرد،
سرگیجه،
گرفتگی عضلانی،
احساس تنش در بدن،
دردهای شکمی
دردهای مزمن بدنی
تنگی نفس
علایم هشدار دهنده ای هستند که خبر از وقوع اضطراب می دهند.
 
در صورتی که این علایم را تجربه می کنید می توان گفت فردی مضطرب هستید.
 
این علایم می تواند در طول یک طیف دسته بندی شود و نمره ی دقیق اضطراب تان را مشخص کند.
 
همچنین در صورتی که به دلیل تجربه ی این علایم در زندگی شخصی، شغلی و تحصیلی تان اختلالاتی ایجاد شده است، مراجعه به روانشناس و مشاور به منظور دریافت کمک تخصصی، ضروری تر و فوری تر است
 
 
صفحه قبل 1 ... 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد