x تبلیغات
مشاوره ازدواج

برخورد با اشتباهات کودک

 برخورد با اشتباهات کودک ، بهترین واکنش در برابر اشتباهات کودکان

 
یکی از مهم ترین دغدغه های والدین، نحوه برخورد با اشتباهات کودک می باشد، زیرا کودکان با رفتارهای اشتباه خود بزرگ می شوند و شخصیت آن ها از این طریق شکل می گیرد و کودکان با اشتباه کردن، رفتارهای درست و صحیح را یاد می گیرند اما رفتار های والدین در این زمینه مهم می باشد و باعث یادگیری درست و یا غلط در کودکان می شود.
 
اگر با کودک رفتار اشتباه صورت گیرد آسیب های جدی بر روی شخصیت او می گذارد که یکی از آن ها کمبود اعتماد به نفس می باشد در برخورد با اشتباهات کودک باید اصولی را رعایت کنید تا با رعایت آن ها به بهترین نحوه به کودک خود پاسخ دهید و او را تربیت کنید.
 
در ادامه این مقاله به بررسی کامل برخورد با اشتباهات کودک می پردازیم و تا حدودی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهیم.
 
 
اشتباهات کودک و بر خورد با آن ها
اشتباه کردن یک امر معمول و عادی برای رشد و پرورش کودکان می باشد و هیچ کودکی نیست که کارهایش را بدون نقض و مطالبق با انتظار والدین انجام دهد و همه آن ها گهگداری اشتباهاتی دارند، اما آن چه اهمیت دارد نحوه بر خورد والدین با اشتباهات می باشد، زیرا این اشتباهات باعث عبرت آمیزی و تغییر رفتار صحیح کودکان می شود.
 
مغز کودکان پیام های منفی را درک نمی کند مثلا زمانی که کودک گریه می کند و جیغ می زند به او بگویید “جیغ نزن” به ندرت به حرف های شما گوش می دهد و احتمال دارد شما احساس کنید که با شما لجبازی می کند در حالی که این طور نمی باشد و لازم است که شما نحوه بیان خود را با او تغییر دهید مثلا در برخورد با جیغ زدن به او بگویید ” لطفا آرام تر صحبت کن “.
 
برخورد با اشتباهات کودک، تنبیه و فریاد زدن ممنوع
فریاد زدن بر سر کودک به اندازه تنبیه بدنی و کتک زدن مخرب می باشد و بر روی شخصیت و اعتماد به نفس فرد آسیب جدی وارد می کند، این کار نتیجه آنچنانی ندارد زیرا داد زدن نتیجه معکوس دارد و کودک توجه آنچنانی به حرف والدین نمی کند.
 
کودکانی که به هر دلیلی حتی برای اشتباهات کوچک تنبیه می شوند دچار کمبود اعتماد به نفس شده و با احساس گناه و سرزنش رشد می کنند و بزرگ می شوند.
 

تحقیر شدن در رابطه ، با احساس حقارت در رابطه چه کار کنیم؟

 تحقیر شدن در رابطه ، با احساس حقارت در رابطه چه کار کنیم؟

 
احساس تحقیر شدن در رابطه یکی از مشکلاتی می باشد که بر روی روابط عاطفی تاثیر بسیاری می گذارد و به آن آسیب وارد می کند، این احساس باعث می شود تا فرد اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و نتواند آن طور که دوست دارد در زندگی خود عمل کند.
 
عوامل مختلفی می تواند باعث به وجود آمدن احساس حقارت در رابطه عاطفی شود که عبارت اند از اختلاف سطح تحصیلی یا طبقاتی، وجود مشکلاتی در سبک شخصیتی طرفین و نداشتن مهارت های ارتباطی نمونه ای از این عوامل می باشد.
 
اگر شما در رابطه ای قرار گرفته اید که احساس می کنید تحقیر می شوید و برای تلاش می کنید تا احساسات منفی شما بهبود یابد می توانید این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید، مطالب آن می تواند برای شما مفید باشد.
چه چیزی باعث احساس تحقیر شدن در رابطه می شود؟
رابطه سالم باعث می شود تا فرد بهداشت روانی سالمی داشته باشد و بر روان او تاثیر بسیاری می گذارد، زمانی که رابطه سالم باشد افراد می توانند صادقانه و بدون قضاوت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند اما زمانی که طرفین احساس کنند تحت نظر و کنترل می باشند و همه رفتار های آن ها مورد ارزیابی قرار می گیرد دیگر نمی توانند خود واقعی شان را در رابطه  نشان دهند و دائما تلاش می کنند نقش بازی کنند و خود را پنهان نگه دارند.
 
در این شرایط فرد هنگامی که با ارزیابی های منفی رو به رو می شود اعتماد به نفس او تا حد زیادی کاهش می یابد و در نتیجه احساس حقارت و پوچی به او دست می دهد.
 
علاوه بر قضاوت و ارزیابی های نا به جا در رابطه عواملی دیگری وجود دارد که می تواند احساس تحقیر شدن را رابطه را در فرد ایجاد کند برای مثال بسیاری از افراد شخصیتی شکننده دارند و اعتماد به نفس آن ها پایین می باشد و هر حرف و حرکتی را به خودشان می گیرند و به عنوان تحقیر شدن تعبیر می کنند در این شرایط مشکل از طرف مقابل نمی باشد بلکه ساختار روانی فرد مشکل دارد که به همه چیز نگاه منفی دارد و آن را به عنوان یک تهدید تلقی می کند.
 
در بسیاری از اوقات احتمال دارد احساس حقارت در رابطه دوستی یا با شریک عاطفی به قدری زیاد باشد که فرد دیگر قادر نباشد رابطه عاطفی خود را ادامه دهد، در این شرایط بهتر است با مشاور و روانشناس صحبت شود تا فرد بتواند تصمیم درستی بگیرد.
 

جرات مندی چیست

 جرات مندی چیست، چگونه جرات مند باشیم؟

 
جرات مندی چیست و چه کمکی به ما می کند؟ یکی از مهارت های اصلی زندگی که باعث می شود با دیگران تعامل موثر و بهتری داشته باشید جرات مندی می باشد، فردی که جرات دارد در طول زندگی موفقیت های بیشتری را کسب می کند و بهداشت جسمی و روانی بالاتری را تجربه خواهد کرد، یکی از کارکردهایی که این مهارت دارد در نه گفتن به جا بسیار کمک می کند و مفید می باشد.
 
در واقع جرات مندی کمک می کند در صورتی که می خواهیم روابط احترام آمیز خود را با اطرافیان حفظ کنیم به درخواست های نا به جا آن ها به شیوه درستی جواب منفی بدهیم، اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه جرات مندی به دست آورید باید این مقاله را به طول کامل مورد مطالعه قرار دهید.
 
جرات مندی چیست؟ انسان جرات مند کیست؟
به انسان هایی که به طور منطقی می توانند از خود دفاع کنند و توانایی نه گفتن در مقابله خواسته های دیگران را دارند، انسان جرات مند یا جرات ورز نامیده می شود، این افراد زمانی که از حقوق خود دفاع می کنند به گونه ای رفتار می کنند که حقوق دیگران حفظ شود و مورد تجاوز قرار نگیرد و هم چنین اجازه نمی دهند دیگران سودجویی کنند.
 
این مهارت نیازمند این است که بتوانید جوانب اعتدال را رعایت کنید، برای به دست آوردن حق و حقوق خود پرخاشگری نکنید و شخصیت منفعلی نداشته باشید در این زمینه توصیه می شود تا مهارت های نه گفتن را به خوبی یاد بگیرید.
 
ترس از شکست
ترس از شکست چیست؟ نقش شکست در زندگی و رسیدن به موفقیت
تفاوت جرات مندی با پرخاشگری و انفعال چیست؟
جرات مندی به معنی آن نمی باشد که شخصیتی پرخاشگر داشته باشید و با شرایط به صورت منفعلانه برخورد کنید در واقع جرات مندی شیوه ای معتدلانه می باشد تا بتوانید حق خود را بگیرید.
 
برای این که بتوانید این مسئله را به خوبی درک کنید در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری در مورد شخص پرخاشگر و منفعل بیان شده است که به شما کمک می کند.
 

کاربرد هوش هیجانی

 کاربرد هوش هیجانی چیست؟ بر اساس تحقیقاتی که در گذشته انجام شده است، روانشناسان علاوه بر هوش IQ یک هوش دیگری را نیز به عنوان هوش هیجانی معرفی کرده اند.

 
روانشناسان با بررسی افراد مختلف به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از افرادی که در زمینه ریاضی، خواندن و نوشتن موفق هستند، نمی توانند رفتارهای خود را با دیگران به خوبی مدیریت کنند یا به عبارت دیگر توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارند.
 
بر اساس نظر مشاوران، اگر افراد باهوش یا افرادی که بهره هوشی متوسطی دارند هوش هیجانی بالایی نیز داشته باشند خواهند توانست زندگی خوب و موفقی را برای خود شکل دهند.
 
هوش هیجانی باعث می شود تا فرد ارتباط خوبی با دیگران داشته باشد و این هوش نمایانگر این می باشد که این افراد می توانند تعاملات اجتماعی خوبی با دیگران برقرار کنند و به این صورت این مهارت ها را افزایش می دهند.
 
تفاوت بین هوش هیجانی با هوش شناختی
بر اساس گفته مشاوران، هوش هیجانی با هوش شناختی متفاوت می باشد و بین این دو نوع هوش هیچ ارتباطی وجود ندارد، از نظر علمی نیز هیچ ارتباطی بین آن ها ثبت نشده است و نمی توانیم بگوییم که هوش هیجانی یک فرد نشان دهنده هوش شناختی او است.
 
هوش شناختی قابل انعطاف نبوده و از زمان تولد به صورت ثابت باقی می ماند، این بدین معنی است که میزان هوش شناختی در سن پانزده سالگی به همان مقدار می باشد که در سن پنجاه سالگی خواهد بود.
 
بنابراین هوش شناختی باعث می شود تا توانایی فرد در یادگیری افزایش یابد و در یادگیری فرد تاثیر دارد.
 
اما هوش هیجانی شرایطی متفاوت با هوش شناختی دارد، به طور مثال هوش هیجانی انعطاف پذیر بوده و می توان آن را یاد گرفت و تقویت کرد.
 
بسیاری از افراد ممکن است از بدو تولد هوش هیجانی بسیار بالایی داشته باشند و بعضی از افراد باشند که این هوش را در خود تقویت کرده اند.
 
علاوه بر هوش هیجانی و هوش شناختی، شخصیت افراد هم در رفتار آن ها تاثیر دارد، شخصیت آن ها نشان می دهد که آیا فرد درون گرا و یا برون گرا می باشد، این ویژگی های شخصیتی در طول زندگی فرد ثابت می باشد و در دوران کودکی شکل می گیرد و تغییر نمی کند و یا از بین نمی رود.
 
 

نیاز به ازدواج و جوانانی که خودکشی عشقی می کنند

 نیاز به ازدواج اهمیت ندارد؟ ازدواج یک سنت دیرینه است که بسیار مهم و سرنوشت ساز می باشد، یکی از تصمیماتی که در زندگی فرد بسیار مهم است تصمیم به ازدواج و انتخاب همسر می باشد.

 
افراد برای این که ازدواج موفق و خوبی داشته باشند باید قبل از ازدواج دلایل خود را به خوبی بشناسند و پس از بررسی این دلایل برای ازدواج تصمیم بگیرند.
 
برای آن که شریک زندگی مناسبی را برای خود انتخاب کنید، باید دلایل خود را برای ازدواج بدانید و آن ها را بررسی کنید و ویژگی های طرف مقابل تان بررسی کنید، در این صورت می توانید برای ازدواج و تشکیل خانواده تصمیم بگیرید، شما با آمادگی کامل و با شناخت دقیق می توانید برای ازدواج اقدام کنید.
 
اگر به صورت عجولانه و بدون هیچ پیش زمینه ای شریک زندگی را انتخاب کنید مشکلاتی برای شما به وجود می آید.
 
ازدواج کانونی است که برای رفع نیاز های اساسی زنان و مردان صورت می گیرد، ازدواج یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین قدمی است که فرد در زندگی انجام می دهد و اگر انتخاب درستی داشته باشد، زندگی فرد می تواند در جهت مثبت عوض شود و او را به سعادت و کمال برساند و علاوه بر آن باعث رشد فردی و اخلاقی فرد می شود.
 
گاهی اوقات فرد ممکن است ازدواج ناموفقی داشته باشد که در این صورت تاثیرات مخربی بر روی شخصیت او ایجاد می شود و فرد دچار غم، پرخاشگری و افسردگی می شود و به طور کلی شکست در ازدواج تمام زندگی فرد را مختل می کند.
 
نیازهای به ازدواج و تشکیل خانواده
زمانی که فرد به سن ازدواج و تشکیل خانواده رسید باید شریک زندگی برای خود تعیین کند، انتخاب شریک زندگی چه برای مرد یا زن یک انتخاب بسیار مهم و اساسی می باشد، زیرا شریک زندگی سرنوشت انسان را می سازد و همراه خوبی در زندگی  می باشد.
 
گاهی فرد به ازدواج به طور جدی توجه نمی کند و معیار های خاصی برای ازدواج ندارد یا به معیار هایش توجه نمی کند و چشم و گوش بسته تصمیم به ازدواج می گیرد.
 
 
همچنین گاهی افراد معیار های خاصی دارد اما  آن ها را با ویژگی های طرف مقابل بررسی نمی کند و نمی تواند به شناخت برسد، و همین عوامل باعث می شود تا فرد در زندگی دچار شکست شده و طلاق بگیرد و به می توان از آن به عنوان علل عمده طلاق یاد کرد.
 
ازدواج موفق تاثیرات مثبتی بر روی زندگی مشترک می گذارد و باعث آرامش بخشیدن به زوجین، دور نگه داشتن آن ها از خطر و موانعی برای رفتار خطرناک می باشد.
 
افراد باید این نکته را در نظر بگیرند که زندگی شان تحت تاثیر ۵ خواسته و نیاز های اساسی می باشد  که عبارت اند از : دوست داشته شدن، جاودانگی، استقلال، نیرومندی و سرگرمی
 
 

اول طلاق بعد پشیمانی / چه کارهایی پیش از طلاق باید انجام داد؟

 بر روی یک برگه کاغذ می توانید خوبی ها و ویژگی های بد همسر خود را یادداشت کنید.

 
همچنین می توانید تجربه های بد و خوبی که در زندگی با یکدیگر داشته اید را نیز مورد بررسی قرار بدهید.
 
اگر برای این که طلاق بگیرید یا به زندگی مشترک خود ادامه بدهید دچار تردید بسیار زیادی هستید می توانید از این چند نکته استفاده نموده و آن را سبک و سنگین کنید.
 
نکته بسیار مهم در زندگی زناشویی
در ادامه چند این مسئله و نکته بسیار مهم در زندگی زناشویی تان را مورد بررسی قرار می دهیم.
 
اگر این موارد را به خوبی در زندگی خود لحاظ نمایید و به نتیجه برسید که می توانید به جای ترک زندگی با یکدیگر زندگی را ادامه دهید نتیجه مطلوب تر خواهید گرفت.
 
شما برای این ازدواج هزینه نموده و عمرتان را گذاشته اید و امیدها و رویاهای بسیار زیادی برای آن داشته اید.
بنابراین جدایی کار راحت و آسانی نیست و مخصوص کسانی است که از این مطمئنند که تمام تلاششان را کرده اند و دیگر قادر نخواهند بود که با یکدیگر زندگی را ادامه دهند.
 
بنابراین پیش از انجام تلاش ها نبایستی از هم جدا شوید.
 
پیش از تصمیم‌گیری در مورد طلاق حتما بایستی تمام انرژیتان را برای بهبود شرایط و روابط تان بگذارید.
 
اول طلاق بعد پشیمانی -چه کارهایی پیش از طلاق باید انجام داد؟
فرزندان را در نظر گرفته و تاثیر جدایی و طلاق را در زندگی آنها جدی بدانید
کودکان و به خصوص نوزادان و بچه هایی که سن و سال کمی دارند از لحاظ عاطفی و حسی بسیار وابسته اند.
 
در واقع در صورت جدایی شما، قربانی تصمیم ‌های خودخواهانه شما می شوند.
 
تصمیم برای طلاق در حالی که کودک بسیار نوپا و یا با سن کم دارید می ‌تواند برای او در آینده بسیار خطرناک و حساس باشد.
 
چرا که تغییر شرایط زندگی، مکان زندگی و همچنین تغییر اوضاع مالی می تواند به شدت کودک را تحت تاثیر قرار دهد.
 

شیر نخوردن نوزاد، علت سندرم قهر از شیر مادر نوزاد دو تا ۴ ماهه

 شیر نخوردن نوزاد، علت سندرم قهر از شیر مادر نوزاد دو تا ۴ ماهه

 
شیر نخوردن نوزاد یک مسئله نگران کننده برای مادر می باشد و بسیار شایع است بعضی از نوزادان حاضر به شیرخوردن نیستند و یا مقاومت از خود نشان می دهند و شیر را نمی خورند که به سندرم قهر از شیر مادر می گویند.
 
نوزادانی که شیر نمی خورند و یا از شیر مادر قهر می کنند یک دلیل خاصی دارد و در اکثر مواقع وجود یک مشکل را نشان می دهد.
 
نوزاد ممکن است دلایل مختلفی برای شیر نخوردن داشته باشند در این هنگام مادر باید با دلایل و علت های شیر نخوردن نوزاد آشنا شود تا بتواند با این مشکل به خوبی کنار بیاد و برای رفع آن راهکارهای درستی را در پیش بگیرد.
 
والدین می توانند برای افزایش اطلاعات خود از مشاور و متخصص کودک کمک بگیرند و آگاهی خود را افزایش دهند.
 
دلایل شیر نخوردن نوزاد
هنگامی که نوزاد حاضر نیست شیر بخورد و در مقابل شیر خوردن و تغذیه مقاومت از خود نشان می دهد در این حالت نوزاد دچار سندروم قهر از شیر مادر شده است.
 
بوسیدن نوزاد
بوسیدن نوزاد
مادران باید به این نکته توجه کنند که نوزادی که شیر نمی خورد به این معنا نیست که می خواهد از شیر گرفته شود بلکه او به خاطر دلایلی از شیر خوردن امتناع می کند که بسیاری از این دلایل را مورد بررسی قرار می دهیم.
 
شیر نخوردن نوزاد، تاخیر در شیر دادن به نوزاد
مادر ممکن است از نوزاد جدا باشد و یا هنگامی که کودک گرسنه است در شیر دادن و تغذیه نسبت به کودک تاخیراتی داشته باشد در این هنگام نوزاد دچار استرس و بی قراری می شود و ممکن است از خوردن شیر امتناع کند.
 
 

سوختگی کودکان، بهترین روش های درمان و اقدامات لازم در سوختگی کودکان

 سوختگی کودکان، بهترین روش های درمان و اقدامات لازم در سوختگی کودکان

سوختگی در کودکان نیاز به مراقبت بیشتری دارد چون ممکن است آسیب های زیادی به همراه داشته باشد چون پوست کودکان نازک است و در مقایسه با بزرگسالان توانایی آن ها کم است تا از خودشان مراقبت کنند.
 
به همین دلیل باید والدین و یا مراقبین کودک اطلاعات کافی در مورد سوختگی داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند اقدامات لازم برای پیشگیری و درمان فوری سوختگی انجام دهند.
 
سوختگی اگر شدید باشد می تواند به عفونت های بسیار بدی منجر شود که در صورت بی توجهی خطرات بسیاری برای کودک به همراه دارد و ممکن است منجر به مرگ کودک شود و سوختگی یکی از شایع ترین اتفاقات است که برای کودکان اتفاق می افتد.
 
اگر کودک شما دچار سوختگی شد باید محل سوختگی را زیر آب سرد قرار دهید و بعد از آن با باند یا گاز روی آن را ببندید.
 
اگر سوختگی بسیار شدید بود باید سریع به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنید و همچنین برای کاهش ترس و پیشگیری از عواقب آن می توانید از مشاور کمک بگیرید.
 
سوختگی کودکان
پوست کودکان بسیار ظریف و نازک است و هنگام سوختگی نسبت به بزرگسالان بیشتر به آن ها آسیب می رسد.
 
کودکان نمی توانند از خود دفاع کنند و ممک است در شرایط مختلفی دچار سوختگی شوند آن ها در صورت تماس با غذاها و مایعات داغ و یا سوختگی با برق و مواد شیمیایی دچار سوختگی شوند.
 
برای مقابله با سوختگی در کودکان باید از بروز حادثه جلوگیری کنید تا کودکان گرفتار سوختگی نشوند در این زمینه باید والدین به کودک خود آموزش های صحیح را بدهد تا به وسایلی که احتمال سوختگی دارد نزدیک نشود و به درستی کودک خود را تربیت کند.
 
انواع سوختگی کودکان
سوختگی به چهار دسته تقسیم می شود که درجه سوختگی در دسته های مختلف متفاوت می باشد.
 
چهار دسته را در زیر مورد بررسی قرار می دهیم.
 
سوختگی درجه اول: بخشی بیرونی پوست آسیب دیده است و بر روی پوست التهاب و قرمزی به وجود می آید، پوست قرمز می شود.
 

ویژگی های رشدی کودکان نابینا

 ویژگی های رشدی کودکان نابینا چیست؟ مشکلات رشدی کودک نابینا چگونه حل می شود؟

 
هر یک از حواس ها در زمینه رشدمان به ما کمک می کند و اگر هر کدام دچار نقص شود مشکلاتی را برای فرد به وجود می آورد.
 
در این مقاله در نابینایی و ویژگی های رشد کودکان نابینا بحث می کنیم و بررسی کنیم که کودکان در چه زمینه دچار مشکل و تاخیر رشدی می شوند.
 
آیا می توان از تاخیر رشدی جلوگیری کرد؟ و در صورت جواب مثبت راه درمان آن را کشف کنیم.
 
نابینایی کودک  یک نقص به شمار می آید و بر ابعاد مختلف رشد مانند رشد حرکتی و رشد شناختی اثر می گذارد.
 
کودکی که نابینا است رشد او با محدودیت هایی همراه می شود اما آن کودک با توجه به این محدودیت ها می تواند رشد کند و وارد جامعه شود.
 
کودک نابینا می تواند با کمک والدین آموزش های صحیح را ببیند و بر نقص جسمانی خود غلبه کند و برای اینکه یک انسان موفق باشد با تلاش بیشتر توانایی هایش را شکوفا کند و به اهدافش برسد.
 
اراده و ارتباط موثر با والدین و کنارآمدن با نقص جسمانی تاثیر مهمی در پیشرفت کودک دارد.
 
ویژگی های رشدی کودکان نابینا
کودکان نابینا نمی توانند محیط اطراف را ببینند و از نظر دیداری به مشکل برمیخورند.
 
کودکان ابتدای زندگی نمی توانند تشخیص دهند که مشکلشان چیست و تفاوتی بین خود و سایر کودکان حس نمی کنند و آگاهی تشخیص آن را ندارند.
 
 
کودکان وقتی وارد محیط های مختلف می شوند و رفتار دیگران را می بینند متوجه تفاوت خود می شوند.
 
کودکان نابینا با محدودیت هایی در رشد و جامعه رو به رو می شوند اما آن ها می توانند توانایی ها و مهارت های خود را نشان دهند و وارد جامعه شوند و پیشرفت کنند.
 
نقص بینایی درست است با محدودیت هایی همراه است کودک اگر تلاش کند و با مشکلش کنار بیاید به خوبی می تواند در زمینه ای که دوست دارد موفق شود و هماهنگی کودک با محیط به خطر نمی افتد و مشکلی به وجود نمی آید.
 
نقش والدین و مربیان بسیار پررنگ و مهم است و آن ها وظیفه دارند حس ترس و ناامنی کودک را از بین ببرند و همراه کودک شرایطی را آماده کنند تا کودک به راحتی بتواند وارد جامعه شود و به فعالیت بپردازد.
 
به طور کلی والدین و مربیان باید برای رشد همه جانبه کودک بسیار تلاش کنند.
 

با کودک خود زندگی کنیم- بازی هایی که بچه ها را موفق می کند

 در ابتدا چند بازی به شما معرفی می شود که می توانید با کودک خود انجام دهید و جنبه تفریحی و آموزشی دارد.

 
بعد در این مقاله به شما آموزش داده میشود که چگونه با کودک خود بازی کنید و چه اهمیتی بر آینده فرزندتان دارد.
 
۱- کودکتان را به پارک ببرید.
 
۲- با هم دوچرخه سواری کنید.
 
۳- فرزندتان را به کتابخانه ی عمومی ببرید. کمکش کنید کتاب هایی که علاقه دارد را بردارد.
 
۴- برای کودکتان یا همراه با او بخوانید.
 
۵- کودکتان را به ماهی گیری ببرید.
 
۶- باهم شیرینی بپزید.
 
۷- با هم خمیر بازی بسازید و سپس از شکل دادن به آن لذت ببرید. (دستور تهیه های آسان آنلاین برای خمیر بازی وجود دارد.)
 
۸- او را به پیاده روی یا پارک طبیعت ببرید.
۹- او را به استخر ببرید و به او آموزش دهید که شنا کند.
 
۱۰- تا مدرسه با او قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید (اگر امن و شدنی است).
 
۱۱- او را به باغ وحش ببرید.
 
۱۲- با او منچ بازی کنید.
 
۱۳- مونوپلی بازی کنید.
 
۱۴- یه قل دو قل بازی کنید.
 
۱۵- اتلو بازی کنید.(بازی تخته).
 
۱۶- بازی های با کارت انجام دهید.
 
۱۷- کتاب های رنگ آمیزی را با هم رنگ کنید.
 
۱۸- باهم نقاشی انگشتی انجام دهید. گودال شن بسازید (جعبه ی کوچک کیتی و ماسه از فروشگاه محله می تواند مناسب باشد) و اجازه دهید کودکتان با اشیای طبیعی همچون بلوط، سنگ، برگ و غیره آنرا تزئیین کند.
 
۲۰- کودکانتان را در گل کاری مشارکت دهید یا به او کمک کنید گیاه آپارتمانی بکارد و از آن مراقبت کند.
 
 

 

صفحه قبل 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد