x تبلیغات
مشاوره ازدواج

اصول تربیت فرزندان بر اساس مطالعات مراکز مشاوره کودک چیست؟

 اصول تربیت فرزندان بر اساس مطالعات مراکز مشاوره کودک چیست؟

 
تربیت و تعلیم نوعی هنر می باشد و برای اینکه به تربیت و تعلیم درستی دست یابد باید فرد در چهارچوب خاصی عمل کند.
 
تربیت تنها به خانواده ربط ندارد و عوامل دیگری مانند جامعه، مدرسه و شخصیت فرد نیز در تربیت فرد دخالت دارد.
 
برای شکل گیری تربیت اگر خانواده و مدرسه باهم هماهنگ باشند نقش آن ها در تربیت پررنگ خواهد بود و می توانند اثر جامعه را کمرنگ کنند و علاوه بر این ها وراثت و ژن های مختلف می تواند در شکل گیری شخصیت و نوع تربیت فرد اثرگذار باشد.
 
بر اساس مطالعات انجام شده در زمینه کودک باید تربیت به درستی انجام شود و تربیت نیاز به تلاش، برنامه ریزی و استفاده از فرصت ها دارد.
 
برای تربیت فرزند باید پدر و مادر از هر لحظه زندگی خود استفاده کنند تا به خوبی بتوانند مسائل تربیتی را به کودک خود بیاموزند، کودکان توانایی زیادی برای شکوفا شدن دارند و بیشتر مواقع پدر و مادر محدودیت هایی را ایجاد می کنند و یا کلماتی را استفاده می کنند که جلوی پیشرفت کودک خود را می گیرند و اجازه نمی دهد استعدادهای کودکش شکوفا شود.
 
در این مقاله اصول تربیت فرزندان را بررسی می کنیم و نکات مهم را مورد مطالعه قرار می دهیم.
 
اصول تربیت فرزندان – هماهنگی پدر و مادر
پدر و مادر دو رکن اصلی و مهم برای تربیت فرزندانشان هستند آن ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند و به دیگران اجازه ندهند تا در تربیت فرزندشان دخالتی داشته باشند.
 
 
والدین باید هماهنگی قوی داشته باشند و نگذارند حتی نزدیک ترین اشخاص خانواده مانند خواهر و برادر بزرگ تر، مادربزرگ ها و پدر بزرگ ها در تربیت فرزندشان دخالت کنند.
 
هماهنگ بودن پدر و مادر بسیار اهمیت دارد اگر زمانی یکی از والدین سست عمل کند و دیگری بسیار جدی باشد در این صورت فرزند ممکن است به سمت یکی از آن ها کشیده شود و در تربیت فرزند مشکلاتی به وجود آید.
 
اما اگر پدر و مادر با یکدیگر هماهنگ بوده و نسبت به تربیت کودکشان به یک نتیجه واحد رسیده باشند می توانند فرزند با ادبی را تحویل جامعه بدهند.
 
 

چرا ازدواج ها شکست می خورند؟ از دیدگاه مشاور ازدواج

 از دیدگاه مشاور ازدواج چرا شکست در ازدواج اتفاق می افتد؟

 
بسیاری از زوجین مهارت های ارتباطی لازم را بلد نیستند و به دلیل نداشتن مهارت های ارتباطی نمی توانند مشکلاتشان را حل کنند، در نتیجه کوچک ترین مشکلات و مسائل برای آن حل نشده باقی می ماند.
 
بر اساس آمارهای به دست آمده بسیاری از ازدواج ها پس از مدت کوتاهی به جدایی یا سردی زوجین می انجامند.
 
مشکلات زندگی و شکست ازدواج ها
عوامل بسیار زیادی در این امر دخیل هستند، که از آن ها می توان به مسائل مالی، مسائل اخلاقی، عدم تفاهم، دخالت خانواده ها و شرایط سخت زندگی اشاره کرد.
 
بر اساس نظر مشاوران و روانشناسان، مشکلات عضوی جدا نشدنی از زندگی زناشویی را تشکیل می دهند و ازدواج های سالم و پایدار نیز در گیر این مسائل و مشکلات می شوند.
 
اما آن چه مهم است نوع رسیدگی به مسائل و حل آن ها به صورت صحیح می باشد. همان طور که گفته شد اگر به مشکلات به خوبی رسیدگی نشود، زندگی زوجین رو به سردی یا طلاق می رود.
 
ارتباط چیست و چه نقشی در ازدواج دارد ؟
ارتباط سالم برای داشتن ازدواجی موفق بسیار لازم می باشد. به طوری که اگر افراد نتوانند با یکدیگر ارتباط درست و صحیحی برقرار کنند، درگیر مشکلات و تعارضاتی پیچیده ای می شوند و کوچک ترین مشکل بین آن ها حل نشدنی باقی می ماند. این موضوع اثرات منفی زیادی بر روی زندگی آن ها می گذارد.
 
مهارت های ارتباطی
زوجین باید مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنند تا بتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کرده و مسائل و مشکلات خود را با یکدیگر در میان بگذارند. اگر آن ها ارتباط صحیح و مفیدی داشته باشند به راحتی می توانند در مورد نگرانی ها، علایق، امید ها و آرزوهای خود صحبت کنند.
 
گفت و گوی میان زوجین می تواند در مورد هر موضوعی باشد.
 
این نوع تعامل باعث می شود که زوجین هنگام تصمیم گیری در مورد مسائل زندگی مشارکت لازم را با یکدیگر داشته باشند و به این شکل روابطشان به درستی رشد کند و شکوفا شود.
 
 

تربیت کودک ۶ تا ۱۲ سال | چرا کودک در این دوران شکننده است؟

 تربیت کودک ۶ تا ۱۲ سال، دوره حساس پایان کودکی (+ نکات تربیتی)

 
تربیت کودک ۶ تا ۱۲ سال از دوره های دشوار تربیتی به حساب می آید زیرا در این سن دوران کودکی به پایان می رسد، والدین برای تربیت و پرورش کودک ۶ تا ۱۲ سال وارد مرحله جدید و شگفت انگیزی می شود، فرزندتان در این سن به مدرسه می روند و فعالیت های علمی، ورزشی و هنری را به طور جدی آغاز می کنند.
 
انجام دادن این فعالیت ها باعث می شود تا از لحاظ شناختی و تفکر به سطح بالایی ارتقا یابند و این مسئله والدین را مجبور می کند تا در تربیت فرزندشان به نکات بیشتری توجه کنند و مسائل آموزشی و پرورشی را مدنظر قرار دهند.
 
در این مقاله ما به بررسی مسائل رشدی و نیازهای کودک می پردازیم و هم چنین یک سری از نکات تربیتی را بیان می کنیم که مطالعه آن ها برای شما سودمند خواهد بود، در این سن حساس می توانید از مشاور کودک کمک بگیرید تا در زمینه تربیتی به شما کمک کنند و یار همراه شما در تربیت درست فرزندتان باشند.
 
تربیت کودک ۶ تا ۱۲ سال، آگاهی از جنبه های گوناگون رشد
در صورتی که والدین در مورد رشد کودک و تغییرات آن آگاهی داشته باشند بهتر می توانند با نیازهای تربیتی کودک شان آشنا شوند و در این زمینه با دید روشن تری اقداماتی را انجام می دهند، سن تربیت کودک شیوه و روش والدین را تحت تاثیر قرار می دهد در این خصوص شما می توانید از کتاب های مفیدی استفاده کنید و از روانشناس متخصص کمک بگیرید تا در خصوص تربیت فرزندتان موفق شوید، در ادامه این مقاله مهم ترین تغییرات رشدی کودک در مقطع سنی ۶ تا ۱۲ سال مورد بررسی قرار می گیرد.
 
رشد و تغییرات شناختی در تربیت کودک ۶ تا ۱۲
از جمله مهم ترین تغییراتی که در سطح شناخت و تفکر کودک در سنین مدرسه رخ می دهد این است که او می تواند به تفکر منطقی تری دست یابد و به خوبی روابط علت و معلولی را درک می کند و از تاثیر رفتار خود بر سایر افراد آگاه می باشد.
 
در سن مدرسه توانایی حافظه کودک افزایش می یابد و کودک می تواند اشیا و اجسام را بر اساس ویژگی های مشترک آن ها طبقه بندی کنند، یادگیری این ویژگی ها باعث می شود تا کودک مهارت های ریاضی را به طور شگفت آوری یاد بگیرد، در نتیجه او قادر است تا مسائل ریاضی را یاد بگیرد و آن ها را حل نماید. از مشاور کودک خود بخواهید تا روی مسائل شناختی تمرکز داشته باشد و به خوبی آن ها را به کودک آموزش دهد.
 
 
 
اهمیت رشد مهارت های ارتباطی و زبانی در تربیت کودک
کودک در سن ۶ تا ۱۲ سال مهارت های زبانی اش را تکمیل می کند و زبان را برای مقاصد پیچیده تری مورد استفاده قرار می دهد، در سن ۸ سالگی کودک روزانه ۲۰ کلمه جدید یاد می گیرد و در انتهای این دوره به گنجینه ی کاملی از کلمات دست خواهد یافت.
 
در ارتباطات می تواند مکالمات پیچیده ای داشته باشد و شما قادر هستید تا صحبت های او را به خوبی بفهمید، هم چنین فرزند شما در این دوره از دستورالعمل های ساده پیروی می کند، او می تواند خاطراتی از شرح فعالیت های روزانه اش بنویسد و به تنهایی کتاب هایی که متناسب با سطح سنی او می باشد را مورد مطالعه قرار دهد، اگر در این سن کودک شما دچار اختلال زبانی و گفتاری بود حتما به مشاور اطلاع دهید تا برای رفع آن شما را راهنمایی کند.
 
 

نحوه تربیت بچه حرف گوش کن

 بچه حرف گوش کن، چگونه کودک حرف گوش کن داشته باشیم؟

 
بچه حرف گوش کن چگونه کودکی می باشد؟ آیا حرف گوش کن بودن کودک به معنی مطیع بودن او می باشد؟ همه پدر و مادرها دوست دارند تا کودک حرف گوش کن داشته باشند و فرزندشان از آن ها حرف شنوی داشته باشد تا در تربیت فرزند خود با چالش های کمتری رو به رو شوند و کودکشان آن گونه که آن ها دوست دارند رشد کند و پرورش یابد.
 
گوش ندادن کودکان به حرف های والدینشان دلیل های زیادی دارد که می توان به محیط های تربیتی نادرست، خلق و خوی دشوار کودک و سبک های فرزند پروری نامناسب اشاره کرد و در ادامه راهکارهایی را بیان می کنیم تا کودکان حرف شنو تربیت کنید و اگر در این زمینه با فرزندتان به مشکلی برخوردید بهتر است این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.
 
بچه حرف گوش کن، لزوم تغییر در نگرش و دیدگاه ها
بیش از هر چیزی باید بدانند که انتطار داشتن از کودکی کاملا مطیع در حقیقت انتطاری نا به جا می باشد به علاوه  عمل به حرف گوش کردن امکان پذیر نمی باشد و اصرار بر انجام آن ها صدمات جدی بر روی روابط کودک و والدین در آینده خواهد داشت به طوری که خاطرات دوران کودکی بخش مهمی از زندگی هر شخص می باشد و این خاطرات باعث می شود تا قسمت بزرگی از ضمیر ناخودآگاه فرزند شما ساخته شود..
 
بی شک هیچ کدام از ما نمی خواهیم کودکانی بی اعتماد به نفس داشته باشیم زیرا این کودکان مشکلات جدی به خصوص در گذران زندگی و آینده رو به رو خواهند داشت و جوان و نوجوانی که دوره کودکی اش پر از خاطرات تحکم میز والدین باشد یقینا نمی تواند ادعا کند که دوران کودکی خوبی را پشت سر گذاشت است به طوری که افرادی که دوران کودکی خوبی را سپری نکرده باشند با مشکلات بسیاری در بزرگسالی رو به رو می شوند.
 
برای اثبات این امر می توانید به دوران کودکی تان مراجعه کنید، بدون شک هیچ  کدام از شماها نمی توانید تاثیرات کودکی در شکل گیری زندگی را مخفی کنید و یا آن را انکار کرده و به آن توجه نداشته باشید.
 
 
چگونه کودک حرف شنو داشته باشیم
داشتن کودک حرف گوش کن کار آسانی نمی باشد و به طور ناخودآگاه به وجود نمی آید به خصوص در دنیای امروز که بچه ها تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند شبکه های اجتماعی، ماهواره، دوستان و غیره قرار می گیرند در این موقعیت ها اگر روش های تربیتی خودتان را بروز نکنید نمی توانید آن طور که می خواهید فرزندانی را تربیت کنید در ادامه این مقاله چند راهکار مناسب را بیان می کنیم که می تواند برای شما مفید باشد و کودکان حرف گوش کن تربیت کنید و در صورتی که این راهکار ها کافی نبود می توانید اطلاعات تربیتی خودتان را در این زمینه افزایش دهید.
 
 

تاثیر دوستان در اعتیاد | نقش دوستان در گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر

 تاثیر دوستان در اعتیاد، نقش دوستان در گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر

 
تاثیر و نقش دوستان در اعتیاد چیست؟ ممکن است دوستانی معتاد به مواد مخدر داشته باشید یا متوجه شوید که دوستان فرزندتان معتاد هستند، اغلب این دوستان اطرافیان خود را تشویق می کنند تا به سمت مواد مخدر کشیده شوند و آن ها را تشویق به مصرف مواد مخدر می کنند، بسیاری از افراد این تعارفات و تشویق ها را بدون تاثیر می دانند اما واقعا تاثیر دوستان بر روی اعتیاد چقدر می باشد؟ آیا چنین دوستانی می توانند عاملی برای شروع اعتیاد باشند؟ بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است بسیاری از اعتیاد ها در دوران نوجوانی آغاز شده است.
 
برای نوجوان ها گروه های دوستی اهمیت بسیاری دارد و آن ها هر کاری را انجام می دهند تا عضوی از آن گروه باشند و تلاش می کنند تا از عقاید و افکار هم سن و سالان خود پیروی کنند، بنابراین متاسفانه در صورتی که دوستان آن ها معتاد باشند احتمال این که نوجوان معتاد شود و به سمت مواد مخدر گرایش داشته باشد بسیار زیاد است.
 
برای آن که اطلاعات بیشتری در مورد نقش دوستان در اعتیاد به دست آورید این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.
 
 
نوجوان و اعتیاد، نقش و تاثیر دوستان در اعتیاد
اعتیاد یک پدیده مهلک و مخرب در هر جامعه ای می باشد، زمانی که نوجوانان درگیر مواد می شوند و معتاد می شوند به معنای از بین رفتن نیروی کار جوان و والدین نسل بعد می باشد، دو موضوع اصلی در ارتباط با سن اعتیاد و علل گرایش به اعتیاد اهمیت بسیاری دارد:
 
پایین آمدن میانگین سنی به اعتیاد: در سال های اخیر سن اعتیاد بسیار پایین آمده است و نوجوانان در سن های کمتری گرفتار مواد می شوند به همین دلیل دیده می شود که مصرف برخی از مواد اعتیاد آور مانند حشیش، شیشه و مارجوآنا در سنین جوانی و نوجوانی نسبت به زمان گذشته افزایش یافته است.
گروه دوستان معتاد: بر اساس تحقیقاتی در زمینه علت یابی اعتیاد صورت گرفته است به این نتیجه رسیده اند که یکی از مهم ترین دلایل اعتیاد افراد به خصوص نوجوانان، فشار همسالان و دوستان آن ها می باشد و هم چنین داشتن دوستان مصرف کنند مواد، تاثیر بسیار در معتاد شدن نوجوان دارد.
 
 

روش های ترک اعتیاد در خانه که زندگی من را نجات داد

 روش های ترک اعتیاد در خانه

 
بسیاری از افراد درگیر اعتیاد می باشند و ترجیح می دهند در خانه ترک را انجام دهند، زیرا روش های دیگر و درمان های بستری در مراکز درمانی هزینه بر و وقت گیر می باشد، هم چنین برخی از مراکز ترک اعتیاد از روش های سخت گیرانه ای مانند بستن فرد به تخت استفاده می کنند که باعث ترس و وحشت فرد نسبت به ترک می شود.
 
به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال روش های آسان و ترک اعتیاد در خانه می باشند و البته باید این نکته را در نظر بگیرند که ترک اعتیاد در خانه باید تحت نظر متخصص انجام شود. اگر در جست و جوی روش هایی آسان برای ترک اعتیاد می باشید این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید زیرا در آن توضیحات بیشتری در مورد ترک اعتیاد بیان شده است.
 
ترک اعتیاد در خانه امکان پذیر است؟
امروزه برای ترک اعتیاد از روش های مختلفی وجود دارد و هنگامی که تصمیم به ترک اعتیاد می گیرید باید از مشاوران مورد اعتماد و اطمینان استفاده کنید، استفاده از روش های روان درمانی و دریافت داروهای جایگزین از مهم ترین این روش ها می باشد و هم چنین بعد از ترک باید در مورد علائم خماری و علائم ترک فرد بیمار به طور پیوسته با پزشک و روانشناس خود در تماس باشید.
 
متخصصان زمانی که می خواهند روش خاصی را برای ترک اعتیاد به فرد توصیه کنند شرایط آن ها را در نظر می گیرند و موضوعات مختلی مانند نوع ماده مصرفی، میزان دوز مصرف، آسیب ها و عوارض ناشی از مصرف و شدت علائم ترک را در نظر می گیرند و با استفاده از این علائم روش مناسبی را برای ترک بیان می کنند، اما امروزه روش های بستری کمتر توصیه می شود.
 
در روش های ترک اعتیاد امروزه و نوین تنها چند ساعت در طول هفته زیر نظر متخصصان باشید کافی می باشد و بقیه اقدامات را می توانید تنهایی در خانه انجام دهید.
 
 
چالش های ترک اعتیاد در خانه
ترک اعتیاد در خانه با همه مزایایی که دارد می تواند با چالش هایی همراه می باشد بنابراین برای این که یک ترک پایدار و مداوم داشته باشید باید برای غلبه بر این چالش ها راه درستی را انتخاب کنید، در ادامه این مقاله به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:
 
وجود عوامل محرک یا برانگیزان در خانه
یکی از عواملی که به عنوان مانع ترک شناخته می شود وسوسه یا همان احساس تمایل شدید به مصرف مجدد مواد می باشد، عواملی زیادی در این وسوسه دخیل می باشند به عنوان مثال افرادی که اغلب در محیط خانه به استعمال مواد می پرداختند ممکن است با دیدن ابزار آلات مرتبط با مواد مخدر و یا قرار گرفتن در محیطی که همیشه آن جا مواد مصرف می کرده اند دچار وسوسه شوند و دوباره تمایل به مصرف مجدد داشته باشند.
 
 

تاثیر مواد مخدر بر شیر مادر و مرگ کودک

 تاثیر و عوارض و پیامد های مواد مخدر بر شیر مادر

 
تاثیر مواد مخدر بر شیر مادر چیست؟ امروزه سوء مصرف مواد مخدر در بسیاری از جوامع با معضلات عمده بهداشتی رو به رو می باشد و سوء مصرف مواد مخدر خطرات بسیاری به همراه دارد و گروه های مختلفی را در معرض تهدید قرار داده است و با عوارض و پیامدهای ناخواسته ای برای افراد مختلف به خصوص زنان باردار رو به رو می باشد و عوارضی برای مادر و جنین به همراه خواهد داشت.
 
مصرف مواد مخدر در دوران بارداری و ترک اعتیاد از مباحثی می باشد که مادران نباید به سادگی از آن بگذرند زیرا اعتیاد در دوران حاملگی از طریق خون و بعد از زایمان از طریق شیر مادر به کودک انتقال داده می شود برای این که اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید باید این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید تا با تاثیر مواد مخدر بر روی شیر مادر آشنا شوید.
 
تاثیر مواد مخدر بر شیر مادر
زمانی که در طول بارداری از مواد مخدر استفاده می کنید این مواد از طریق بند ناف و جفت وارد خون جنین می شود و به جنین در حال رشد آسیب وارد می کند و علاوه بر این مواد سایر مواد اعتیاد آور بر روی جنین تاثیر می گذارند و اگر در دوران حاملگی مواد مخدر بیش از اندازه استفاده شود باعث مرگ نوزاد، متوسط وزن پایین هنگام تولد، زایمان پیش  از موعد، اختلال رشد داخل رحمی، اختلالات تکاملی و رفتاری نوزاد و سندروم محرومیت نوزاد را به همراه خواهد داشت.
 
همچنین این نوزادان بعد از تولد هم با خطرات جدی رو به رو می باشند زیرا از مادرانی شیر می خورند که معتاد می باشند زیرا این مواد از طریق شیر به مادر انتقال داده می شود علاوه بر موارد گفته شده تغییرات روحی- روانی، جسمی و محیطی ناشی از مواد مصرف شده در مادران شیرده بر میزان و کیفیت شیردهی اثر می گذارد.
 
انتقال اچ ای وی و ایدز از طریق شیر مادر
تزریق کردن موادی مانند هروئین و استفاده از سرنگ های آلوده احتمال افزایش بیماری هایی مانند ایدز را افزایش می دهد  شیر مادری که دارای ویروس اچ آی وی است در شش ماه اول نوزادی خطر بسیاری برای کودک دارد و احتمال ابتلا شدن کودک به بیماری بسیار زیاد می باشد.
 
 
مواد مخدر و سرطان
خطر ابتلا به انواع سرطان با موادمخدر غیر ممکن است؟
تاثیر مواد مخدر مختلف بر شیر مادران
مواد مخدر مختلف تاثیرات متفاوتی بر روی شیرمادران می گذارد و با این وجود به نظر می رسد که منافع شیر مادران معتاد یا در حال ترک از مضرات آن بیشتر می باشد در حالی که مادرانی که مصرف کننده دائمی هستند باید شیردهی خودشان قطع کنند در صورتی که مادر در مصرف مواد مخدر زیاده روی نمی کند در این صورت باید با رعایت نکات بهداشتی به کودک خود شیر بدهد زیرا شیر دهی نه تنها نیاز جسمانی کودک را رفع نمی کند بلکه باعث به وجود آمدن یک رابطه عاطفی و دلبستگی بسیار میان مادر و نوزاد می شود.
 
 

تست شیشه | نحوه تقلب و منفی کردن تست اعتیاد به شیشه

 تست شیشه، نحوه تقلب و منفی کردن تست اعتیاد به شیشه

 
شاید برای شما پیش آمده است که در مورد اعتیاد شوهر خود به شیشه یا مواد مخدر دیگر شک کرده باشید و تمایل داشته باشید از او تست شیشه بگیرید، از طرف دیگر می ترسید موضوع را با او مطرح نمایید شاید واکنش جالبی از خود نشان ندهد ولی دوست دارید از این بلاتکلیفی رهایی پیدا کنید.
 
در این حالت شروع به سرچ کردن در اینترنت می کنید و یا مسئله را با اطرافیان در میان می گذارید و در صورتی که مجموعه ای از نشانه ها و علائم را مشاهده می کنید می خواهید فرضیه ذهنی خودتان را تایید نمایید، ولی باید این نکته را در نظر بگیرید که هرگز به خاطر چند نشانه به او برچسب معتاد بودن نزنید، بهتر است برای اطمینان از علائم و نشانه ها با فردی متخصص صحبت نمایید، در ادامه این مقاله در مورد نحوه مطرح کردن موضوع اعتیاد به فرد مورد نظر، روش های تست شیشه و راه های تقلب و منفی شدن تست مطالبی را بیان می کنیم و این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم.
 
رهایی از بلاتکلیفی؛ درخواست انجام تست اعتیاد از همسرتان
بعد از این که مطمئن شدید همسرتان شیشه مصرف می کند احتمالا ذهنتان درگیر نحوه مطرح کردن موضوع با او خواهد شد، باید توجه داشته باشید که این موضوع را با بحث و جدل مطرح نکنید زیرا ممکن است همسرتان حالت تدافعی به خودش بگیرد و به شدت عصبانی شود و یا این مسئله را انکار نماید و یک جنگ روانی در خانه به وجود می آید.
 
جنگ روانی در خانه نه تنها باعث بهبود وضعیت نمی شود بلکه روابط میان شما را خدشه دار کرده و اوضاع را بدتر می کند. اگر شوهرتان هر از گاهی مواد مصرف می کند با رفتار نسنجیده شما ممکن است احتمال گرایش به سمت مواد در او بیشتر شود و ممکن است قبول کند که تست اعتیاد بدهد اما به دنبال راهی برای تقلب می باشد.
 
تست شیشه از همسر
اول شما باید تکلیفتان را مشخص کنید که هدفتان از انجام تست تشخیصی چه می باشد؟ آیا قصد جدایی دارید و می خواهید برای طلاق اقدام کنید یا می خواهید از آن برای اهرم فشار برای ترک اعتیاد استفاده نمایید؟
 
 
در صورتی که دوست دارید به همسرتان کمک کنید ابتدا باید رابطه صمیمانه و دوستانه ای را با او برقرار کنید و سعی کنید در او انگیزه همکاری را بالا ببرید، هم چنین اطلاعاتی در مورد روش های مناسب ترک اعتیاد شیشه به دست آورید تا بدانید چه اقداماتی را باید انجام دهید، در صورتی که قصد طلاق ندارید، نفع خود و فرزندتان را مورد بررسی قرار دهید و پیش از اقدام برای ترک از روانشناس متخصص در زمینه زوج درمانی یا خانواده درمانی  مشورت بخواهید تا راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار دهد.
 
 

 

کمپ ترک اعتیاد | ویژگی بهترین کمپ های ترک اعتیاد

 کمپ ترک اعتیاد، ویژگی بهترین کمپ های ترک اعتیاد

 
آیا روش های درمانی که در کمپ های ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرند را می شناسید؟ یکی از مراکز مورد استفاده برای ترک اعتیاد به مواد اعتیادآور، کمپ ترک اعتیاد می باشد که در آن جا از روش های مختلفی برای ترک انواع مواد اعتیاد آور ( مواد مخدر، مواد محرک، مواد توهم زا و غیره) استفاده می شود.
 
بسیاری از مصرف کننده ها و خانواده های آن ها به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد کمپ های ترک اعتیاد می  باشند تا با روش های درمانی در این کمپ ها آشنا شوند، در این مقاله توضیحات کاملی در مورد مراکز ترک اعتیاد بیان شده است که توصیه می شود تا انتها آن را مورد مطالعه قرار دهید.
 
کمپ ترک اعتیاد کجاست؟
مراکز مختلفی برای ترک اعتیاد وجود دارد که می توان به مراکز ترک اعتیاد اشاره کرد، در این کمپ ها مکانی برای اقامت بیمار معتاد می باشد تا دوره بهبودی او کامل شود، در این کمپ ها روش های مختلفی برای درمان اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد، مرسوم ترین روشی که برای ترک اعتیاد در کمپ ها مورد استفاده قرار می گیرد ترک ناگهانی ( سقوط آزاد) می باشد، ترک ناگهانی در میان افرادی که درگیر اعتیاد هستند به عنوان ترک یابویی شناخته می شود.
 
در مراکز ترک اعتیاد خدمات زیادی ارائه می شود و در آن ها ترک هروئین، ترک تریاک، ترک شیره، ترک کوکائین، ترک ب ۲، ترک شیشه، ترک متادون، ترک ترامادول، ترک گل، ترک قارچ و غیره صورت می گیرد، هم چنین امروزه روش های نوینی برای ترک مواد وجود دارد که افراد می توانند بدون مراجعه به مراکز ترک اعتیاد و تنها در خانه اعتیادشان را ترک کنند و آن ها می توانند از مشاوره ترک اعتیاد کمک بگیرند تا ترک اعتیاد راحت تری داشته باشند.
 
ترک مواد مخدر ترک مواد محرک ترک مواد توهم زا
ترک تریاک ترک آمفتامین ترک گل یا ماریجوانا
ترک شیره ترک متامفتامین ترک LSD
ترک متادون ترک کوکائین ترک قارچ
ترک ترامادول ترک نیکوتین ترک قرص اکس
ترک بوپرنورفین برخی داروها مانند ریتالین ترک  PCP
ترک هروئین ترک شیشه ترک حشیش
روش های ترک در کمپ ترک اعتیاد
در مراکز ترک اعتیاد از روش های مختلفی برای درمان استفاده می شود روش های درمانی انتخابی با توجه به ماده اعتیادآور و شدت اعتیاد به آن ماده متفاوت می باشد، از جمله روش های درمانی که در کمپ های ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد.
 
روش یابویی
اصطلاح یابویی در کمپ های ترک اعتیاد و بین معتادان و خانواده ها رواج بسیاری دارد که آن را به عنوان ترک ناگهانی می شناسند، در این روش ترک به صورت یک روزه و بدون این که مواد به طور تدریجی کاهش یابد و ماده ی دیگری جایگزین آن شود، انجام می گیرد.
 
 

مصرف دوباره مواد مخدر | علائم بازگشت به اعتیاد

 مصرف دوباره مواد مخدر، علائم بازگشت به اعتیاد

 
بارها دیده شده است که افرادی که خودشان اقدام به ترک مواد مخدر کرده اند اما دوباره به سمت مواد مخدر برگشته اند. بازگشت های مکرر آن ها باعث شده است تا اعضای خانواده و اطرافیان دلسرد شوند و نظم خانواده از هم بپاشد.
 
شاید بازگشت به اعتیاد از نظر بسیاری از خانواده ها پایان روند درمان باشد اما عود های مکرر بخشی از روند بیماری اعتیاد می باشد و درمان نباید در این مراحل قطع شود و شما به عنوان اطرافیان و همسر و اعضای خانواده باید آگاهی لازم در زمینه درمان و مراحل آن داشته باشید و فرد را حمایت کنید تا در مسیر ترک را به سلامتی به پایان برساند، حمایت خانواده و گروه دوستانی که فرد با آن ها در ارتباط است اهمیت بسیاری دارد.
 
در این مقاله به بررسی دلایلی که باعث مصرف دوباره مواد می شود و راه های پیشگیری از بازگشت دوباره به مصرف خواهیم پرداخت.
 
مصرف دوباره مواد، اعتیاد بیماری قابل بازگشت
افرادی که اعتیاد ندارند نمی توانند درک کنند که چطور همسرشان یا کسی که اعتیاد دارد حاضر می شوند تمام آن چیزی که در زندگی برای او اهمیت دارد از بین ببرد تا حتی برای یک بار دیگر هم شده، به مصرف مواد بپردازد. برای این که در این خصوص درک بهتری داشته باشید بهتر است در مورد اثراتی که مواد مخدر بر روی مغز می گذارد اطلاعات و آگاهی های بیشتری را به دست آورید.
 
مصرف دوباره مواد مخدر با ذهن و مغز چه می کند؟
مواد مخدر بر روی سیستم پاداش مغز اثر می گذارد و باعث افزایش دوپامین که در مسیر پاداش مغزی است می شود و باعث می شود فرد معتاد لذت صد چند برابر را تجربه کند که این لذت به قدری زیاد است که اهمیت بقای فرد را که بالاترین زنگ خطر برای هر انسانی می باشد را از بین می برد و به عبارت دیگر جای غریزه بقا را می گیرد.
 
شاید درک این موضوع برای شما کمی مشکل باشد اما اگر با یک فرد معتاد زندگی کرده باشید متوجه می شوید که اعتیاد بر روی جنبه های رفتاری او تاثیر می گذارد و بیمار معتاد مانند قبل نمی توانند مشکلات را شناسایی کند و یا راهکارهای درستی را بیان کند، تمامی این تاثیرات باعث می شود که فرد از نابودی به خاطر اعتیادش ترسی نداشته باشد و فقط به مصرف مواد مخدر و تجربه کردن دوباره آن فکر کند.
 
 
مراحل بازگشت به مصرف دوباره مواد مخدر ا بشناسید
این باور در بسیاری از افراد وجود دارد که اعتیاد بیماری غیر قابل درمان می باشد و در نهایت فرد دوباره به سمت مصرف بر می گردد و احتمالا بار ها در درمان همسرتان و یا اطرافیان تان که اقدام به ترک کرده اند متوجه شده اید که بعد از دوره های درمان جسمانی دوباره به سمت مصرف مواد رفته اند در این وضعیت احساس ناامیدی به سراغتان می آید و خودتان را ناچارترین فرد بر روی زمین می دانید و احتمال دارد بارها خودتان را سرزنش کرده باشید و تصمیم به طلاق گرفته باشید اما با توجه به مطالبی که پیش تر بیان شد اعتیاد بیماری قابل برگشت می باشد.
 
 
صفحه قبل 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد