x تبلیغات
مشاوره ازدواج

مدت زمان درمان بیش فعالی از نظر متخصص

 مدت زمان درمان بیش فعالی

 
مدت زمان درمان بیش فعالی چقدر می باشد؟ یکی از دغدغه های افرادی که برای بیش فعالی شان به روانپزشک مراجعه نمی کنند این است که آن ها گمان می کنند که در صورتی که دوره دارو درمانی آغاز شود تا آخر عمرشان باید دارو مصرف نمایند. یکی از اختلالات اعصاب و روان بیش فعالی می باشد که با فعالیت بیش از حد و غیر معمول فرد همراه است اما برای آن درمان های بسیاری وجود دارد.
 
یکی از روش های درمانی دارو درمانی می باشد که در کنار درمان های روانشناختی و رفتاری، بهترین تاثیر را بر روی فرد می تواند بگذارد و بهترین کار این است که از افراد متخصص و روانشناس کمک بخواهند تا اطلاعات لازم در مورد بیش فعالی را در اختیار شما قرار دهند، در ادامه این مقاله در مورد روش های درمانی بیش فعالی و طول مدت آن مطالبی بیان شده است.
 
علائم بیش فعالی
قبل از آن که به بررسی مدت زمان درمان بیش فعالی بپردازیم لازم است در مورد اختلال بیش فعالی آگاهی های لازم را به دست آوریم، بیماری بیش فعالی در کودکان و بزرگسالان به وجود می آید و یکی از نشانه های آن فعال بودن به صورت غیر معمول می باشد، ارتباط داشتن با افرادی که به بیماری بیش فعالی مبتلا می باشند دشوار است و والدین، معلمان، همکاران و کارفرمایان با سختی های بسیاری رو به رو می شوند.
 
کودکان و بزرگسالانی که به بیماری بیش فعالی دچار می شوند به خاطر این مسئله و نحوه واکنش مردم به اختلالاتی مانند افسردگی و اضطراب دچار می شوند.
 
اختلالات بیش فعالی علائم و نشانه هایی مخصوص به خودش را دارد که در زیر برخی از این علائم را بیان می کنیم:
 
فعالیت فیزیکی مداوم و زیاد
رفتارهای پرخاشگرانه و تحریک پذیری بالا
بروز رفتارهای ناگهانی و تکانه ای
ناراحت شدن و پریشانی با کوچک ترین مسئله
نداشتن تمرکز در انجام کارهایی مانند درس خواندن و یادگیری
نکته ای که باید به آن توجه شود این است که بیش فعالی قابل درمان می باشد و برای درمان آن روش های روانشناختی و دارویی زیادی ابداع شده است بنابراین می توانید به راحتی نشانه ها و علائم این بیماری را کنترل کنید و از شدت یافتن این بیماری جلوگیری نمایید. در صورتی که بتوانید این بیماری را به موقع تشخیص دهید مدت درمان آن کاهش خواهد یافت بنابراین تشخیص به موقع اهمیت بسیاری دارد.
 
 

مشاوره تلفنی وسواس | برخورد علمی با درمان وسواس

 مشاوره تلفنی وسواس، برخورد علمی با درمان وسواس

 
یکی از بهترین راهکارهایی که برای افراد وسواسی، استفاده از مشاوره تلفنی وسواس می باشد زیرا آن ها در سریع ترین زمان ممکن می تواند برای درمان وسواس اقداماتی را انجام دهند، بیماری وسواس مسئله ای است که افراد کمتر به دنبال درمان آن می روند، افرادی که بیماری وسواسی دارند از دور بسیار منظم، آینده نگر و پاکیزه به نظر می رسند در صورتی که تمیزی افراطی و افکار بیمار گونه آن ها برای خودشان و اطرافیان آزار دهنده می باشد.
 
همچنین درمان وسواس به تنهایی امکان پذیر نمی باشد و بهتر است از مشاوره تلفنی و حضوری استفاده کرد در این حالت ابتدا باید فرد وسواس بیماری خود را بپذیرد و قبول کند که نیاز به راهنمایی و درمان دارد، بعد از پذیرفتن بیماری مشاوره تلفنی کمک می کند تا بیماری را ریشه کن کنند افکار مزاحم را از بین ببرند، همچنین مشاور وسواس بهترین راهکارهای عملی که متناسب با شخصیت خود فرد می باشد را در اختیارش قرار می دهد.
 
مشاوره تلفنی وسواس: انواع وسواس را بشناسید
وسواس به معنی وسوسه و افکار آزار دهنده در مورد انجام امور به ویژه تمیزی و پاکیزگی می باشد در این بیماری ترس های غیر منطقی به سراغ فرد می آید و باعث می شود کارهایی را به صورت مداوم و لحظه ای تکرار کند، شایع ترین نوع وسواس، وسواس شست و شو و یا تمیزی و قرینه بودن وسایل می باشد.
 
فردی که دچار بیماری وسواسی شده است نسبت به افکارش آگاه می باشد و وسواس انواع مختلفی دارد که در مورد درمان هر کدام از آن ها باید به طور جداگانه بحث شود در زیر نمونه هایی از آن ها را بیان می کنیم:
 
وسواس فکری عملی
وسواس جبری
وسواس تمیزی
وسواس بدریخت انگاری بدن
وسواس وارسی کردن
وسواس احتکار
در صورتی که نشانه های بیماری وسواس را در خود و یا اطرافیانتان دیدید بهتر است از مشاوره تلفنی کمک بگیرید در مشاوره تلفنی مشاور سعی می کند تا علت بروز رفتارهای وسواسی، منشا روانی آن و هم چنین نوع وسواس و درمان آن را مورد بررسی قرار دهد.
 
 
لزوم دریافت مشاوره وسواس
وسواس داشتن به زندگی فرد آسیب وارد می کند و به همین دلیل بسیار اهمیت دارد تا درمان شود و وسواس باعث می شود تا به فرد و اطرافیانش آسیب وارد شود برای مثال فردی که به بیماری وسواس جبری مبتلا است مدام دیگران را مجبور می کند تا کارها را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و در صورتی که نقص کوچکی به وجود آید فرد به شدت عصبانی می شود و آن ها را مجبور می کند تا دوباره آن کار را انجام دهند.
 
فردی که دچار بیماری وسواسی شده است وقت زیادی را هدر می دهد و از اولویت های زندگی اش جا می ماند به همین دلیل باید به مشاوره مراجعه کند تا درمان شود و با توجه به این که مشاوره حضوری برای برخی از افراد سخت است می تواند از مشاوره تلفنی استفاده کرد زیرا آسان و نتیجه بخش می باشد و به خوبی می توان بیماری وسواس را درمان کرد.
 
 

لجبازی در کودکان ۲ و ۳ ساله | بهترین برخورد را داشته باشید

 لجبازی در کودکان ۲ و ۳ ساله، بهترین برخورد را داشته باشید

 
لجبازی در کودکان ۲ تا ۳ ساله امری شایع می باشد و بسیاری اوقات این رفتار والدین را کلافه کرده است و آن ها را وادار به تسلیم می کند. آیا واقعا کوتاه آمدن در برابر لجبازی های کودک صحیح می باشد؟ کودک در این سن دوست دارد تا استقلال خود را تثبیت کند و کارها را با لجبازی و به شیوه خودش انجام دهد، در این هنگام اگر والدین رفتار مناسبی از خودشان نشان ندهند کودک در آینده با مشکلاتی رو به رو می شود و یاد می گیرد که با لجبازی و پرخاشگری کارهایش را انجام دهد و زمانی که در اجتماع تقاضای او به درستی برآورده نشود نسبت به توانایی های خود دچار یاس و ناامیدی خواهد شد، به همین دلیل اگر کودک لجبازی دارید بهتر است از مشاوره کودک کمک بگیرید و با یاری مشاور به رفتار های صحیح او پی ببرید.
 
لجبازی کوکان ۲ و ۳ ساله، علت اصلی
کودکان ۲ ساله شخصیت خود شیفته دارند و باید در مورد تربیت کودکان ۲ تا ۳ ساله آگاهی لازم را داشته باشید زیرا در این سن کودکان در سطحی از دوره رشدی قرار دارند که تمام دنیا متعلق به خودشان می دانند و تمایل دارند تا هر چیزی که می خواهند سریعا برای آن ها فراهم شود و زمانی که چیزی از او سلب می کنید و یا با محدودیت هایی رو به رو می شود واکنش های خود را به صورت لجبازی و جیغ زدن نشان می دهد تا حق خود را از دیگران بگیرد، حتی احتمال دارد احساسات و عواطفش آن قدر برانگیخته شود که راهی برای بروز آن ها پیدا نکند و شروع به لجبازی کردن نماید.
 
علت دیگر لجبازی ناتوان بودن کودک است چون قادر نیست کاری که می خواهد را به درستی انجام دهد و ناامیدی خود را با لجبازی کردن نشان می دهد، در هر صورت لجبازی به خاطر هر علتی که باشد قابل پذیرفتن نیست و شما باید این رفتار را در کودک تان تغییر دهید و به او بفهمانید که با لجبازی کردن کاری پیش نمی رود و لجبازی کردن رفتار صحیحی نمی باشد.
 
 
واکنش صحیح در مقابل لجبازی کودکان
والدین لازم است ابتدا علت لجبازی کودک ۲ و ۳ ساله خود را بیابند و آگاهی لازم در مورد آن را به دست آورند تا در این صورت بتوانند واکنش صحیح که همان بی اعتنایی است را از خودشان نشان دهند این شیوه در طولانی مدت مناسب است و باعث تغییر رفتار لجبازی در کودک می شود، همچنین در بعضی مواقع کودک برای این که توجه شما را به خودش جلب کند لجبازی می کند.
 
به طور مثال فرض کنید کودک از شما آبمیوه در خواست کرد و شما آن را در خانه ندارید و در این صورت شروع به داد و بیداد می کند و از شما می خواهد تا همین الان برای او آبمیوه فراهم نمایید اگر شما به خواسته او توجه کنید و آن را برآورده نمایید سبب تشویق رفتار لجبازانه او می شوید.
 
 

ویروس HPV، علائم، راه های انتقال و درمان ویروس اچ پی وی

 ویروس HPV ، علائم، راه های انتقال و درمان ویروس اچ پی وی

 
ویروس اچ پی وی HPV یکی از ویروس های است که از طریق رابطه جنسی انتقال داده می شود و افرادی که به این ویروس مبتلا هستند ممکن است هیچ نشانه ای از وجود ویروس در بدنشان دیده نشود و همین موضوع باعث می شود تا خطر گسترش بیماری آن ها بیشتر شود، این ویروس از طریق رابطه جنسی مقعدی و دهانی به فرد انتقال داده می شود.
 
برای درمان این ویروس هنوز هیچ راه درمانی وجود ندارد و با استفاده از واکسیناسیون می تواند پیشگیری های لازم را انجام داد و در اکثر مواقع عارضه های این ویروس قابل درمان می باشد و اگر فرد آگاهی لازم در مورد نشانه ها، عارضه ها و دلایل این ویروس داشته باشد سریع تر می تواند آن را شناسایی کند و اقدامات لازم برای درمان انجام دهد.
 
ویروس HPV و یا پاپیلومای انسانی چیست؟
ویروس HPV ویروسی است که از طریق آمیزش جنسی و هرگونه تماس پوستی با آلت تناسلی منتقل داده می شود، این ویروس ۱۵۰ نوع دارد که هر کدام از آن ها عارضه های متفاوتی را برای فرد ایجاد می کنند، بعضی از آن ها باعث زگیل و سرطان می شوند.
 
اکثر افرادی که به این ویروس مبتلا هستند از وجود آن در بدنشان بی خبر می باشند، چون که این ویروس تا سال ها بدون هیچ علائم و نشانه ای در بدن باقی می مانند و خوشبختانه واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس وجود دارد.
 
انواع ویروس HPV
ویروس اچ پی وی نوع های  متفاوتی دارد و در دو گروه تقسیم بندی شده اند که به گروه کم خطر و پر خطر معروف می باشند ویروس هایی که در گروه کم خطر هستند باعث ایجاد سرطان نمی شوند و قابل درمان می باشند اما نوع پرخطر آن با ایجاد کردن سلول های غیر عادی باعث ایجاد سرطان می شوند. انواع این ویروس ها عبارت اند از:
 
ویروس hpv نوع ۶
ویروس نوع ۶ در دسته کم خطر جای دارد و زگیل هایی که ناشی از این ویروس به وجود می آیند به شکل گل کلم هستند، اچ پی وی نوع ۶ با استفاده از واکسن قابل پیشگیری می باشد و با استفاده برخی از دارو ها می توان قدرت سیستم ایمنی فرد را افزایش داد تا به مقابله با ویروس و سایر بیماری های مقاربتی بپردازد.
 
ویروس hpv نوع ۱۱
نوع ۱۱ این ویروس در دسته کم خطر قرار دارد و می توان گفت که تقریبا ۹۰ درصد زگیل های تناسلی به خاطر ویروس نوع ۶ و نوع ۱۱ می باشد و با آن ها مرتبط هستند، البته ویروس نوع ۱۱ می تواند باعث ایجاد تغییراتی در رحم گردد. واکسن تا حدودی می تواند بدن را در مقابل این ویروس مقاوم سازد و با استفاده از دارو های موضعی می توان علائم آن را برطرف کرد.
 

مشاوره جنسی تلفنی | با همسرتان شبانه معجره کنید

 مشاوره جنسی تلفنی ، مشاوری در دسترس شما

 
رابطه جنسی در زندگی زناشویی اهمیت بسیاری دارد و باعث می شود تا صمیمیت و نزدیکی میان زن و شوهر افزایش یابد و به همین دلیل می باشد که امروزه مشاوره جنسی تلفنی بسیار به کار می آید زیرا بسیاری از طلاق ها به خاطر عدم رضایت از رابطه جنسی شان می باشد. در برخی از موارد زوجین می توانند از مشاوره جنسی کمک بگیرند و مشکل شان را حل نمایند، در صورتی که رابطه جنسی موفقی نداشته باشند محبت اولیه بین زن و شوهر از بین می رود و دل سردردی در میان زوجین به وجود می آید.
 
در این حالت بسیار مهم است تا از مشاور جنسی کمک بگیرید و اگر به صورت حضوری امکان مشاوره نیست می توانید از مشاوره تلفنی استفاده کنید تا در هزینه و زمان صرفه جویی کرده باشید و مشکلات تان را با مشاوره تخصصی بیان کرده و راهکارهای صحیح را دریافت کنید. این کار درست مثل این است که از مشاوره حضوری استفاده کرده اید.
 
چه زمانی باید از مشاوره جنسی تلفنی استفاده کرد؟
مشاوره جنسی در همه زمینه ها می تواند راه گشا و مفید باشد، سطح جنسی در مردان و زنان مختلف متفاوت می باشد به عنوان مثال ممکن است میل جنسی شما زیاد باشد و میل جنسی همسرتان کم باشد در این حالت با مشکلاتی رو به رو خواهید شد و نیاز های شما به درستی ارضا نمی شود، در این شرایط لازم است برای این که از آسیب های روحی در امان باشید و مسئله را به درستی حل کنید از مشاوره جنسی کمک بگیرید تا راهکارهای درست را در اختیارتان قرار دهند.
 
هم چنین خودارضایی در میان جوانان امری شایع می باشد و آسیب های روانی بسیاری را بر روی فرد ایجاد می کند، علاوه بر این افرادی به سختی تحریک  می شوند و نیاز به تحریکات جنسی ناسالمی مانند خیال پردازی های بیش از حد، تحریکات انسانی، تحقیر طرف مقابل دارند، به احتمال زیاد در رابطه جنسی به خود و شریک جنسی شان آسیبی وارد می کنند و به همین دلیل به مشاوره جنسی و درمان های شناختی و روانی نیاز دارند تا مشکلات آن ها حل شود.
 
مشاوره جنسی در همه دوره ها لازم است
مشاوره جنسی تنها مربوط به روابط زناشویی و پس از ازدواج نمی شود بلکه استفاده کردن از مشاوره جنسی تلفنی در همه دروه های زندگی لازم است. به ویژه در دوران بلوغ می توان از مشاوره کمک گرفت زیرا در این دوران تمام اندام های بدن به رشد کامل رسیده اند و توجه افراد بیشتر به اندام های جنسی جلب می شود و نیازهای جنسی او افزایش می یابد به همین دلیل در این سن افراد بسیار کنجکاو هستند و بیشتر می خواهند در مورد اندام های جنسی بدانند و اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنند.
 
در صورتی که به کنجکاوی آن ها پاسخ صحیحی داده نشود و اطلاعات درستی در اختیار آن ها قرار نگیرید ممکن است فرد به سمت مشکلات جنسی و انحرافات جنسی کشیده شود، در هنگامی که فرد رابطه جنسی نامناسبی داشته باشد یا با افراد متعددی در ارتباط باشد خطر ایدز را افزایش می دهد و این مشکلات به خاطر ناآگاهی نوجوانان و جوانان به وجود می آید.
 

ارضا شدن زنان | نشانه های ارضا شدن زن ها

 جبران آسیب خودارضایی، استمنا چطور جبران می شود؟

 
بسیاری از افراد بعد از خودارضایی با آسیب هایی رو به رو می شوند و برای جبران آسیب های خودارضایی از متخصصین سلامت سوال هایی می پرسند، خود ارضایی عملی می باشد که در زمان رشد جنسی و در دوران بلوغ بسیاری از افراد آن ها را تجربه می کنند، اما با این وجود بعضی از افراد به این عمل وابسته می شوند، در صورتی که عمل خودارضایی در بلندمدت انجام شود عوارض جسمانی و روانی متعددی را به همراه خواهد داشت، در صورتی که در مورد مشکلات خودارضایی آگاهی لازم را داشته باشید و با آسیب های آن آشنا باشید خواهید توانست مشکلات ناشی از آن را از بین ببرید و کیفیت زندگی تان را تا حد زیادی افزایش دهید، در این شرایط می توانید از مشاور جنسی کمک بگیرید تا شما را در این خصوص راهنمایی کند.
 
جبران آسیب خود ارضایی، آیا خودارضایی عوارض دارد؟
هنگامی فرد به سن بلوغ می رسد و به سن جنسی می رسد امکان انجام عمل خود ارضایی  در او به وجود می آید و خودارضایی در فرایند رشد طبیعی امر طبیعی می باشد و برای فرد عوارض و آسیب هایی را به همراه خواهد داشت، آسیب های روانی خودارضایی معمولا بیشتر از آسیب های جسمی آن می باشد و در شرایط عملکرد جنسی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد و نمی تواند به جز روش خودارضایی به ارگاسم برسد، در بسیاری از اوقات فردی که به خود ارضایی وابسته شده است دچار اختلالات جنسی می شود.
 
در مورد خودارضایی اعتقادات مذهبی و فرهنگی وجود دارد و به همین دلیل زمانی که افراد آن را انجام می دهند دچار احساس گناه می شوند و این احساس گناه در بلند مدت بر روی روحیه فرد اثر می گذارد و آن ها را گرفتار افسردگی و اختلالات اضطرابی می کند.
 
عوارض روانی معمولا توسط افراد نادیده گرفته می شود و بسیاری از افراد فکر می کنند که خودارضایی بر جسم آن ها اثر منفی می گذارد در حالی که این یک باور اشتباه و غلط می باشد و برای جبران عوارض روانی خودارضایی باید از روش های روان درمانی استفاده شود.
 
 
باید این نکته را در نظر بگیرید که عوارض و علت خودارضایی در سنین مختلف متفاوت می باشد در نتیجه برای جبران و درمان این مسئله باید به این موارد توجه شود تا روش درمانی آن به درستی انجام شود.
 
چگونه می توان آسیب خودارضایی را جبران کند؟
عمل خودارضایی اگرچه با عوارض جسمی و روانی زیادی همراه می باشند اما در صورتی که خودارضایی متوقف شود و فرد آن را تکرار نکند عوارض آن از بین خواهد رفت، و برای ترک آن اولین قدم این است که از این کار دست بکشید و به سمت روابط جنسی سالم بروید
 
 

جبران آسیب خودارضایی | استمنا کور می کند؟

 جبران آسیب خودارضایی، استمنا چطور جبران می شود؟

 
بسیاری از افراد بعد از خودارضایی با آسیب هایی رو به رو می شوند و برای جبران آسیب های خودارضایی از متخصصین سلامت سوال هایی می پرسند، خود ارضایی عملی می باشد که در زمان رشد جنسی و در دوران بلوغ بسیاری از افراد آن ها را تجربه می کنند، اما با این وجود بعضی از افراد به این عمل وابسته می شوند، در صورتی که عمل خودارضایی در بلندمدت انجام شود عوارض جسمانی و روانی متعددی را به همراه خواهد داشت، در صورتی که در مورد مشکلات خودارضایی آگاهی لازم را داشته باشید و با آسیب های آن آشنا باشید خواهید توانست مشکلات ناشی از آن را از بین ببرید و کیفیت زندگی تان را تا حد زیادی افزایش دهید، در این شرایط می توانید از مشاور جنسی کمک بگیرید تا شما را در این خصوص راهنمایی کند.
 
جبران آسیب خود ارضایی، آیا خودارضایی عوارض دارد؟
هنگامی فرد به سن بلوغ می رسد و به سن جنسی می رسد امکان انجام عمل خود ارضایی  در او به وجود می آید و خودارضایی در فرایند رشد طبیعی امر طبیعی می باشد و برای فرد عوارض و آسیب هایی را به همراه خواهد داشت، آسیب های روانی خودارضایی معمولا بیشتر از آسیب های جسمی آن می باشد و در شرایط عملکرد جنسی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد و نمی تواند به جز روش خودارضایی به ارگاسم برسد، در بسیاری از اوقات فردی که به خود ارضایی وابسته شده است دچار اختلالات جنسی می شود.
 
در مورد خودارضایی اعتقادات مذهبی و فرهنگی وجود دارد و به همین دلیل زمانی که افراد آن را انجام می دهند دچار احساس گناه می شوند و این احساس گناه در بلند مدت بر روی روحیه فرد اثر می گذارد و آن ها را گرفتار افسردگی و اختلالات اضطرابی می کند.
 
عوارض روانی معمولا توسط افراد نادیده گرفته می شود و بسیاری از افراد فکر می کنند که خودارضایی بر جسم آن ها اثر منفی می گذارد در حالی که این یک باور اشتباه و غلط می باشد و برای جبران عوارض روانی خودارضایی باید از روش های روان درمانی استفاده شود.
 
 
باید این نکته را در نظر بگیرید که عوارض و علت خودارضایی در سنین مختلف متفاوت می باشد در نتیجه برای جبران و درمان این مسئله باید به این موارد توجه شود تا روش درمانی آن به درستی انجام شود.
 
چگونه می توان آسیب خودارضایی را جبران کند؟
عمل خودارضایی اگرچه با عوارض جسمی و روانی زیادی همراه می باشند اما در صورتی که خودارضایی متوقف شود و فرد آن را تکرار نکند عوارض آن از بین خواهد رفت، و برای ترک آن اولین قدم این است که از این کار دست بکشید و به سمت روابط جنسی سالم بروید.
 
 

روانشناسی نوجوان | چرا مشاوره زندگی نوجوان را نجات می دهد؟

 روانشناسی نوجوان ، چرا مشاوره برای نوجوانان ضروری است

 
مشاوره روانشناسی نوجوان برای دوران حساس نوجوانی لازم و حیاتی می باشد زیرا نوجوانی دورانی است که در آن چالش های بسیاری روی می دهد و نوجوان با تغییرات زیادی همراه است و باید به این دوران دقت و توجه ویژه ای داشته باشید زیرا این دوره نقش مهمی در شکل گیری شخصیت فرد دارد.
 
روانشناسی نوجوان به والدین کمک می کنند تا با مشکلات و تغییرات دوره های نوجوانی به خوبی آشنا شوند و طرز برخورد با این مشکلات را بدانند زیرا بسیار طرز برخورد والدین با نوجوان مهم می باشد و روانشناس نوجوان امکاناتی برای والدین فراهم می کند تا سبک های فرزند پروری و شیوه های ارتباطی با نوجوان را به صورت صحیح آموزش ببیند و در هنگام برخورد با نوجوان آن نکات را در نظر بگیرد.
 
دوره نوجوانی بسیار پر تنش و چالش بر انگیز است و روانشناسی نوجوان در حل این بحران ها نقشی بسیاری دارد و بسیار پر اهمیت و راهگشا است، در ادامه این مقاله به بررسی روانشناسی نوجوان می پردازیم و اطلاعات مهمی را در مورد آن بیان می کنیم.
 
مشاوره روانشناسی نوجوان
مشاوره نوجوان نقش بسیار مهمی دارد و پلی میان والدین و نوجوان می باشد او می تواند به والدین کمک کند تا ارتباط صحیح و موثری با نوجوان خود داشته باشند و والدین با علایق و دیدگاه های نوجوان خود آشنا می شود و در این خصوص آگاهی کسب می کند که فرزندش را با دیدگاه خود قضاوت نکند و ویژگی های دوران رشد و بلوغ او را در نظر بگیرد.
 
 
یکی از کارهایی که معمولا والدین انجام می دهند نصیحت کردن نوجوان است که  باعث گارد گرفتن او می شود مشاوره نوجوان به والدین می آموزد که بدون نصیحت کردن با فرزندشان ارتباط کلامی برقرار کنند و با او صحبت کنند، همچنین برای حل برخی از مشکلات دوران نوجوانی، والدین نیاز به راهکارهای صحیح دارند و باید از آموزش های تخصصی استفاده کنند و مشاور در این خصوص کمک بسیاری به فرد می کند.
 
والدین باید این نکته را در نظر بگیرند که کمک گرفتن از روانشناس به این معنی نمی باشد که والدین نمی توانند از عهده نوجوان خود بربیایند، بلکه مشاور می تواند به والدین کمک کنند تا بهترین رفتار را داشته باشند و در لحظه تصمیم های درست تری را بگیرند، با این کار برقراری ارتباط میان والدین و فرزندان راحت تر می شود.
 
 

مراقبت از نوزاد یک ماهه و جلوگیری از مرگ

 مراقبت از نوزاد یک ماهه

 
مراقبت از نوزد یک ماهه بسیار اهمیت دارد زیرا نوزاد در ابتدای زندگی خود می باشد و بسیار حساس و ضعیف است و به راحتی بیمار می شود، نیاز های اصلی نوزاد یک ماهه شامل نیاز های جسمی و روانی می باشد که مواردی از جمله تغذیه صحیح، دفع ادرار و مدفوع، حمام کردن و برقراری ارتباط عاطفی را شامل می شود.
 
هر چند والدین در ماه اول زندگی نوزاد به بهداشت جسمی و روانی کودک بیش تر توجه داشته باشند فرزند با مشکلات کمتری در آینده رو به رو خواهد شد، بسیاری از مادران که تجربه اول آن ها است و جوان و بی تجربه هستند ممکن است در شیوه مراقبت از نوزاد با مشکلاتی رو به رو شوند که البته این مسئله بسیار طبیعی می باشد، در ادامه این مقاله به راه های صحیح مراقبت از نوزاد یک ماهه می پردازیم و هم چنین مراجعه به مشاور کودک نیز می تواند در زمینه مراقبت از نوزاد کمک کننده باشد.
 
اهمیت مراقبت از نوزاد یک ماهه در چیست؟
مراقبت صحیح از نوزاد در یک ماهه ابتدای زندگی بسیار مهم می باشد و این یک ماه نقش بسیار مهمی در سرنوشت زندگی کودک دارد زیرا بدن او در این یک ماه بسیار ضعیف است و از نظر جسمانی و روانی تا حد زیادی به مادر نیاز دارد.
 
در این شرایط نحوه ای که مادر یا سایر مراقبین به نیاز های نوزاد پاسخ می دهند می تواند در شکل گیری سبک دلبستگی کودک نقش بسیاری داشته باشد، هم چنین باید در این دوران بیش از هر زمان دیگری مراقب نحوه تغذیه کردن کودک، خواباندن او، تعویض پوشک و مواردی از این قبیل باشید زیرا نوزاد تازه به محیط خارج از رحم قدم گذاشته است و هنوز با آن محیط سازگار نشده است و به همین دلیل نیاز دارد تا خودش را با شرایط وفق دهد و برای کودک باید زمان بیشتری بگذارید.
 
همچنین در کنار این مسائل بیان شده به دلیل این که آمار مرگ و میر در یک ماهه اول در نوزادان زیاد است و احتمال سندروم مرگ ناگهانی نوزاد وجود دارد باید در این زمان مراقبت از نوزاد دو چندان شود و بسیار مهم می باشد.
 
مراقبت صحیح از نوزاد یک ماهه
نیاز های کلی و فیزیولوژیک نوزاد یک ماهه شامل مواردی مانند تغذیه، ادرار و مدفوع و حمام کردن می باشد و هم چنین نوازاد یک ماهه نیاز های دیگری هم دارد که در ادامه این مقاله به نکات مهمی در مورد هر یک خواهیم پرداخت.
 
با مراجعه به مشاوره کودک می توانید به آگاهی کاملی نسبت به نیاز ها و شیوه های صحیح مراقبت از نوزاد برسید که به سلامت جسمی و روانی کودک کمک بسیاری می کند.
 
تغذیه نوزاد
بلافاصله بعد از زایمان به نوزاد شیر بدهید زیرا این عمل باعث می شود تا شیر مادر بیشتر شود.
شیر روز های اول ( آغوز) که زرد رنگ می باشد را حتما به نوزاد بدهید زیرا برای او بسیار مفید و مغذی می باشد و نوزاد را در برابر بیماری ها ایمن می کند.
پس از این که به نوزاد شیر دادید او را به صورت ایستاده در آغوش بگیرید و کمر او را ماساژ دهید تا باد معده اش خالی شود. ( برای مراقبت بهتر از کودک باید نحوه آروغ گرفتن نوزاد را یاد بگیرید.)
پس از شیر دهی نوزاد را به پهلوی راست بخوابانید تا شیر به ریه های نوزاد وارد نشود و احتمال ورود شیر به ریه ها به حداقل برسد.
برای شیر دادن به نوزاد از هر دو سینه خود استفاده کنید.
تا حد امکان سعی کنید از شیر خود به نوزاد بدهید و زمانی که از نوزاد دور هستید شیر خودتان را بدوشید، شیر دوشیده شده شش ساعت در فضای اتاق و دو روز در یخچال سالم می ماند.
به تعداد دفعات ادرار و مدفوع نوزاد در طول روز توجه کنید که آیا شیر مادر برای او کافی می باشد یا خیر، شش تا هفت بار دفع کردن ادرار و مدفوع در روز طبیعی است.
برای مراقبت صحیح از نوزاد تا شش ماه اول فقط از شیر خود به نوزاد بدهید و از دادن سایر غذاهای کمکی به نوزاد خودداری کنید.
هنگامی که می خواهید به نوزاد شیر بدهید نوزاد را در بغل بگیرید و سر او را کمی بالاتر بیاورید.
 
 

رابطه با مرد متاهل | در این شرایط چه کنیم؟

 رابطه با مرد متاهل، پیامدهای روانی و روش برخورد مناسب

 
ارتباط با مرد متاهل در اکثر موارد چالش و تنش های بسیاری را به همراه دارد و برای هر دو طرف مشکلاتی را به وجود خواهد آورد، زنان در این شرایط احساسات متعددی را تجربه می کنند که احتمال دارد به شدت ناراحت و آزرده خاطر گردند، زنانی که درگیر این روابط می شوند احساساتی مانند غم، شادی و خشم را تجربه می کنند و مردان در این شرایط دچار دوگانگی می شوند و نمی توانند تصمیم درستی در مورد زندگی شان بگیرند.
 
دلایل بسیاری وجود دارد که باعث می شود فرد تمایل به برقراری رابطه داشته باشد از جمله این عوامل می توان به عدم آگاهی و مشکلات اقتصادی اشاره کرد و در صورتی که شما در چنین شرایطی قرار گرفته اید و درگیر رابطه شده اید باید مراقبت های بیشتری را انجام دهید تا دچار آسیب های روحی و روانی نشوید و برخی از نکات را باید جدی بگیرید.
 
در ادامه این مقاله این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم و به توضیحات بیشتری در مورد ارتباط با مرد متاهل خواهیم پرداخت.
 
دلایل رابطه با مرد متاهل
برای بسیاری از افراد این سوال به وجود می آید که چرا بسیاری از زنان با وجود این که می دانند مردی متاهل می باشد اما باز هم حاضر هستند با او وارد رابطه شوند و جایگاه نفر سوم را داشته باشند، در این مقاله ما سعی می کنیم با توجه به چند دلیل اصلی به این سوال پاسخ دهیم.
 
کمبود باورهای مانع ساز
در روانشناسی به باورهایی و عقایدی که مانع می شوند و به ما اجازه نمی دهند وارد رابطه های آسیب زا شویم، باورهای مانع ساز می گویند برای مثال فکر کردن به مسائلی مانند قرار گرفتن در رابطه با مرد متاهل یک امر غیر اخلاقی می باشد و باعث می شود تا به بنیان خانواده آسیب هایی وارد شود و یا ممکن است عواقب آن دامن گیر خودمان شود، نمونه هایی از باورهای مانع ساز می باشند که باعث می شود فرد از خود در برابر رابطه با مرد متاهل مراقبت کند که وارد این گونه روابط نشود.
 
اما بسیاری از افراد به خاطر دلایل مختلف مانند فرهنگی، اخلاقی و عقیدتی باورهای مانع ساز کمتری در این باره دارند و همین مسئله باعث می شود تا به خود مجوز ورود به چنین رابطه هایی را بدهند و برای آن ها مهم نباشد که جایگاه سوم یک رابطه می شوند و احتمال دارد زندگی آن زوج را به خطر بیندازند.
 
عدم آگاهی در روابط پیش از ازدواج
برخی از دختران ممکن است در روابط دوستی قبل از ازدواج زیاد توجه و دقتی ندارند و بدون شناخت فرد وارد رابطه می شوند همین امر باعث می شود تا به طور ناخودآگاه خودشان را در ارتباط با فردی ببینند که متاهل می باشد، این مسئله می تواند باعث شود تا ضربه روحی و عاطفی سنگینی به دختر وارد شود بنابراین بسیار مهم است قبل از آن که وارد رابطه شوید سعی کنید طرف مقابل را به خوبی بشناسید و اطلاعات کافی در مورد تاهل و مسائل دیگر به دست آورید  و بدون آگاهی وارد رابطه عاطفی نشوید.
 
وجود مشکلات اقتصادی و نداشتن حمایت مالی
بسیاری از زنان به این دلیل به ازدواج موقت با مردان متاهل تن می دهند و یا وارد رابطه عاطفی و جنسی با آن ها می شوند که از نظر اقتصادی وضع خوبی ندارند و مشکلات مالی و اقتصادی باعث شده است تا قید و بندهای اخلاقی را کنار بگذارند، به آن ها توجهی کمتری داشته باشند و برای این که پولی را به دست آورند در برابر درخواست های بیرونی تسلیم شوند.
 
تجربه شکست و خیانت در زندگی قبلی
تجربه شکست های عاطفی مکرر و یا خیانت دیدن از جانب شریک عاطفی باعث می شود تا خشم های شدیدی در درون زنان به وجود آید و در صورتی که آن ها راه و مسیر سالمی برای ابراز خشم در زندگی پیدا نکنند در بسیاری از موارد ممکن است راه حل های ناسالمی را در پیش گیرند که از جمله این موارد می توان به روابط آسیب زا اشاره نمود.
 
 
صفحه قبل 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد