x تبلیغات
مشاوره ازدواج

معجزه تغییر رفتار پس از ازدواج ( علل اصلی + راه حل)

 تغییر رفتار پس از ازدواج ( علل اصلی + راه حل)

 
دلیل تغییر رفتار پس از ازدواج چه چیزی می تواند باشد؟ بسیاری از افراد بعد از ازدواج حس می کنند که روابطی که در دوران نامزدی و قبل از ازدواج با همسرشان داشته اند بعد از ازدواج از بین رفته است، همانطور که امید به تغییر دادن همسر بعد از ازدواج وجود دارد در برخی موارد ناامیدی از تغییرات منفی و یا بی علاقگی به وجود می آید.
 
بعد از ازدواج ممکن است زنی متوجه شود که همسرش نسبت به او بی علاقه می باشد و مردی حس کند که رفتار شریک زندگی اش  بعد از ازدواج کاملا تغییر کرده است و محبت، عشق و فداکاری های گذشته را ندارد.
 
در صورتی که علت این تغییر رفتارها را بدانید به شما کمک می شود تا به صورت جداگانه برای حل و جلوگیری از مشکلات آینده در زندگی مشترک جلوگیری کنید.
 
در این مقاله به علل اصلی این مسئله می پردازیم و هم چنین در این خصوص می توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید.
 
دلیل تغییر رفتار پس از ازدواج، مقایسه دوران نامزدی و بعد از ازدواج
به طور معمول مقایسه های غلط شما را به اشتباه می اندازد به عنوان مثال مقایسه دوران نامزدی و زندگی زناشویی اشتباه می باشد به دلیل این که این دو دوره با یکدیگر متفاوت می باشند و زمانی که با یکدیگر ازدواج می کنید از جز به جز زندگی یکدیگر با خبر هستید.
 
اما در دوران نامزدی چنین شرایطی وجود ندارد و این دوران افراد سعی می کنند تا تصویر خوبی از خود برای طرف مقابلشان ایجاد کنند و خشم و عصبانیت خود را نشان نمی دهند و تمایل دارند که به نحو احسن عمل کنند، اما بعد از ازدواج افراد چهره واقعی شان را نشان می دهند و رفتارهای محافظه کارانه اش را کنار می گذارند.
 
 
در این دوران ممکن است کمتر به شما محبت و رسیدگی کنند در صورتی که در مورد این تفاوت ها آگاهی داشته باشید و به خوبی با تفاوت های دوران نامزدی و بعد از ازدواج آشنا شوید به طور صحیح با تغییرات همسر رو به رو خواهید شد و به طور سازگارانه با این تغییرات کنار خواهید آمد.
 
دلیل تغییر رفتار پس از ازدواج، تغییر شرایط
ممکن است در مورد تغییر همسرتان بعد از ازدواج دچار خطای شناختی شوید و آن چه که شما را ناراحت و آزرده خاطر می کند تغییرات شرایط و تغییر در نوع رابطه با همسرتان می باشد.
 
همانطور که در طول زندگی ظاهر فرد تغییر می کند نمی توان انتظار داشت که یک رابطه در سطح ثابت و بدون تغییری باقی بماند، پس باید به این نکته توجه کنید که احتمال دارد همسرتان تغییر نکرده باشد اما شرایط به وجود آمده ممکن است باعث تغییر در روابط شود و ایجاد شدن این تغییرات برای رشد شما در رابطه الزامی می باشد.
 
 

پر تکرارترین و عجیب ترین سوالات از مشاوران ازدواج

 پر تکرارترین سوال ها در مورد مشاوره پیش از ازدواج به همراه پاسخ مختصر برای تهیه شده است. در صورتی که این سوالات پاسخگوی شما نیست. می توانید در بخش کامنت ها سوالات خود را مطرح کنید.

 
مشاور ازدواج چه می کند؟
نقش مشاور ازدواج این است که مکانی امن و بی طرف را برای زوجین فراهم کند تا بتوانند به راحتی خود را بروز داده و در مورد چالش های ذهنی، استرس های خود و مشکلات موجود در رابطه، صحبت کنند. مشاور به صورت منصفانه در بحث شرکت کرده و با تکنیک های مشاوره ای اجازه نمی دهد فردی به قلدری و یا تسلط در جلسه برسد و خواسته های خود را به طرف مقابل تحمیل کند.
 
میزان موفقیت مشاوره ازدواج چقدر است؟
در حال حاضر، میزان موفقیت مشاوره زوجین در سطح جهان تقریباً 70 درصد است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته میزان موفقیت مراکز مورد تایید کانون مشاوران ایران در سال 1400، 85درصد بوده که از میانگین بالاتر است.
 
دلیل این امر ایجاد سیستم تخصصی مشاوره و به کارگیری مشاوران کارآزموده است.
 
افرادی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت می کنند علاوه بر انتخاب درست زوج خود، آمادگی بیشتری نسبت به سایر زوجین در زندگی مشترک دارند. 
 
مهمترین دلیل طلاق چیست؟
شایع‌ترین عواملی که در طلاق گزارش شده‌اند، عدم تعهد، خیانت و درگیری زوجین به دلیل عدم تفاهم و عدم آموزش پیش از ازدواج است. رایج‌ترین دلایل جهانی خیانت، خشونت خانگی و مصرف مواد گزارش شده است در بسیاری موارد زوجین یکدیگر را مقصر می داند و مسئولیت رفتار خود را به عهده نمی گیرد. 
 
عدم آشنایی کامل زوجین پیش از ازدواج و عدم آموزش برای مواجه با قهر مهم ترین دلایل مشکلات عاطفی و دوری زوجین در زندگی مشترک می شود. 
 
چه چیزی را به مشاور ازدواج نگم؟
شما برای مشاوره ازدواج زمان و هزینه پرداخت می کنید و می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید. هنگامی که پنهانکاری صورت گیرد و شما خود سانسوری کنید، دیگر نمی توانید نتیجه مناسبی را بگیرید. 
 
 
چه مواردی باعث اتمام رابطه و جدایی می شود؟
بر اساس تجارب روانشناسی عوامل زیر نشانه پایان رابطه و مراجعه فوری به مشاور است:
 
فقدان صمیمیت جنسی در هر ازدواجی، میل جنسی به مرور زمان تغییر می کند. …
اغلب از همسرتان احساس خشم می کنید. …
ترجیح می دهید تنها باشید تا با یکدیگر زمان بگذرانید
فقدان احترام. …
عدم اعتماد و شکاکیت. …
دوست نداشتن همسر …
همسرتان در چشم انداز آینده شما قرار نمی گیرد.
مدت زمان جلسات مشاوره ازدواج چقدر است؟
جلسات می تواند از 45 تا 90 دقیقه طول بکشید که بسته به صلاح دید مشاور و نوع نیاز مراجعین است. این زمان باید به صورتی تنظیم شود که مباحث تا حد مورد نظر پیش رود و در صورت نیاز به زوجین تکالیفی برای جلسه بعدی داده شود.
 
زمان جلسه نباید بیش از زمان گفته شده باشد زیرا باعث خستگی و فرسایشی شدن مشاوره می شود. 
 
 

ازدواج آسان واقعا شدنی است؟ ( چند راهکار عملی)

 ازدواج آسان واقعا شدنی است؟ ( چند راهکار عملی)

 
آیا ازدواج آسان امکان پذیر است؟ چگونه می توانیم ازدواج آسان و ساده ای داشته باشیم؟ این سوال برای بسیاری از جوانان که تصمیم به ازدواج دارند پیش می آید، با توجه به شرایط فعلی جامعه و مواجه شدن جوانان با مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار زیاد، پاسخ به این سوال دشوار می باشد.
 
با آگاهی از راهکارهای موثر و کمک گرفتن از روانشناس می توانید ازدواج آسان و موفقی داشته باشید، در صورتی که شما به دنبال ازدواج آسان هستید و برای ازدواج آسان با دغدغه های کمتر با سوالات و چالش های رو به رو می شوید بهتر است این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.
 
ازدواج آسان به چه معناست و چه راهکارهایی دارد
مسلما تعریف ازدواج آسان از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد، افراد بر اساس شرایط اقتصادی، خانوادگی و اجتماعی شان برای ازدواج برنامه ریزی و اقدام می کنند بنابراین تعریف ازدواج آسان بر اساس وضعیت دو خانواده مشخص می شود.
 
به طور کلی منظور از ازدواج آسان این است که در مسائل مالی و اجرایی ازدواج سختگیری نشود و روند ازدواج با سهل گیری و به آسانی پیش رود و موانع ازدواج تا حد امکان کاهش یابد و هم چنین افراد موثر در خانواده ها سنگ اندازی نکنند.
 
برای این که در ازدواج مشکلات کمتری داشته باشید و ازدواج شما به صورت آسان برگزار شود باید در این زمینه آگاهی تان را افزایش دهید در ادامه این مقاله راهکارهای عمومی که توسط متخصص توصیه می شود را بیان می کنیم:
 
آیا برای ازدواج آماده اید؟
در قدم اول برای این که تصمیم به ازدواج بگیرید و بتوانید مسیر ازدواج را با سهولت و آسانی طی کنید باید آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید و با آگاهی کامل تصمیم به ازدواج بگیرید و بی گدار به آب نزنید، در واقع برای آغاز یک زندگی مشترک، داشتن آمادگی روحی و روانی فاکتور اساسی می باشد که شما باید در تصمیم گیری برای ازدواج به آن توجه داشته باشید.
 
هم چنین مواردی مانند تقویت روحیه مسئولیت پذیری، صبر و تعهد و انعطاف پذیری روانی از جمله مواردی می باشد که به شما کمک می کند آمادگی روحی تان را افزایش دهید و هم چنین در برابر مشکلات و سختی های پیش رو به شما کمک می کند.
 
مدیریت روحیه ولخرجی و تجمل گرایی
برگزاری مراسمی باشکوه، خرید گران قیمت ترین جواهرات و زندگی در خانه ای با لوازمی لوکس برای همه افراد خوشایند می باشد اما برای این که زندگی موفقی داشته باشید باید لذت های خودتان را به تعویق بیندازید و آن ها را به درستی مدیریت کنید.
 
البته توجه داشته باشید که مدیریت خواسته هایتان به این معنی نمی باشد که از همه علایق خود بگذرید تا ازدواج کنید بلکه باید حد متوسط را رعایت کنید و دخل و خرجتان را بسنجید و با توجه به آن خرج تان، علایق و روحیه تجمل گرایی تان را مدیریت کنید و برای رسیدن به زندگی ایده آل با صبوری تلاش کرده و برای آن وقت بگذارید.
 
 
در صورتی که از تمام خواسته هایتان بگذرید در آینده بر روی کیفیت و سطح رضایت شما اثر می گذارد و به زندگی تان آسیب وارد می شود.
 
هم چنین اگر در ابتدای زندگی توقع داشته باشید که همه شرایط زندگی تان در بهترین و ایده آل ترین حالت ممکن باشد در این صورت به شما آسیب بسیاری وارد می شود و احساس نارضایتی بیشتری خواهید داشت بنابراین این مسائل را باید همان ابتدای زندگی با خودتان حل کنید و از خودتان بپرسید برای این که بهترین زندگی را برای خودتان بسازید باید چکار کنید؟ راه هایی که باعث بهتر شدن زندگی تان می شود را بشناسید و با همسر آینده تان راجع به زندگی ایده آل به اتفاق نظر برسید و با یکدیگر برای رسیدن به این زندگی تلاش کنید.
 
 

سوالات سلامت جسمی در ازدواج

 سوالات سلامت جسمی در ازدواج به منظور آشنایی با سلامت جسمی و شناخت بیماری های همسر آیندتان است. زیرا سلامت و یا بیماری هر یک تاثیر زیادی در روابط شما دارد. گرایشات و تمایلات شما به همسرتان چیزی است که او را از یک دوست ساده متمایز می کند و به همسر و شریک احساسی تان تبدیل می کند.

 
هرگز نباید به رابطه جنسی خود و همسرتان به چشم سرگرمی یا عمل اجباری نگاه کنید، بلکه باید آن را کاری با معنی بدانید و به دیده احترام به آن نگاه کنید. 
 
سوالات سلامت جسمی خواستگار
مرکز مشاوره ستاره زندگی: هر یک از زوجین باید افکار، احساسات و تمایلات خود را به همسرش بگویند و هرگز نباید منتظر بمانند تا همسرشان کشف کند که چه چیزهایی برای آن ها لذت بخش هستند و از چه کارها و حرکاتی لذت چندانی نمی برند.
 
صمیمیت و پایداری در رابطه مستلزم گذشت زمان است.
 
 این نوع صمیمیت در سطوح و به شکل های مختلفی به دست می آید و ممکن است به شکل جنسی یا به شکل های دیگری مانند حمایت کردن و تسلی بخشیدن باشد. این نوع صمیمیت از زوجی به زوج دیگر متفاوت است.
 
هرگز نیروی نهفته در کارهای کوچکی که برای همسرتان می کنید را فراموش نکنید.
 
سوالات سلامت جسمی در ازدواج
صحبت در مورد مسائل فیزیکی و جسمانی
تحقیقات مختلف نشان داده است که طول عمر افراد متأهل نسبت به افراد مجرد بیش تر است. یکی از دلایل طول عمر افراد متأهل آن است که متأهل ها از مراقبت و نگهداری بیش تری نسبت به افراد مجرد برخوردار هستند.
 
 زن و شوهر زودتر از هر فرد دیگری حتی دکتر متوجه تغییرات فیزیکی در همسرشان می شوند.
 
عشق، محبت نوازش و توجه بین زن و شوهر نیرویی التیام بخش و شفا دهنده است.
 
 

درخواست رابطه جنسی از طرف زن به همسر چطوری باید باشد؟

 چگونه به همسرمان بگوییم” نیاز جنسی دارم؟

 
آیا درخواست رابطه جنسی از طرف زن کار درستی می باشد؟ بسیاری از زنان برای داشتن رابطه جنسی با همسرشان منتظر می شوند تا همسرشان ابتدا پیش قدم شود، علل مختلفی وجود دارد که باعث می شود زنان در رابطه جنسی پیش قدم نشوند و این عوامل عبارت اند از احساس شرم و خجالت و داشتن باورهای غلط در مورد رفتارهای جنسی در زنان.
 
شما هم به عنوان یک زن امیال و نیازهای جنسی منحصر به فردی دارید و می توانید به همسرتان عشق بورزید و هم  چنین با انجام راهکارهایی می توانید از شوهرتان درخواست رابطه جنسی داشته باشید و احساس پشیمانی را تجربه نکنید،
 
با توجه به این که این موضوع از نظر روانشناسی اهمیت بسیاری دارد در این مقاله به بررسی آن می پردازیم پس تا انتها این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید.
 
درخواست رابطه از طرف زن، عواملی که مانع این کار می شوند
بسیاری از زنان در رابطه جنسی با همسرشان پیش قدم نمی شوند و آن ها در اغلب موارد منتظرند تا شوهرشان در این زمینه اقداماتی را انجام دهند، از جمله مهم ترین عواملی که در این مسئله نقش دارد شامل موارد زیر می باشد.
 
احساس شرم و خجالت
بسیاری از زنان به دلیل شرم و حیایی که دارند به خصوص در اوایل ازدواج نسبت به رابطه جنسی پیش قدم نمی شوند و هر چقدر با همسرشان صمیمیت عاطفی و جنسی و جسمانی بیشتری داشته باشند باعث بهبود این موضوع خواهد شد.
 
بسیار اهمیت دارد که زن و شوهر در مورد امیال و نیازهای خود با یکدیگر راحت باشند و در مورد آن ها با یکدیگر حرف بزنند و هم چنین نسبت به خواسته های دیگری ارزش و اهمیت قائل شوند
 
داشتن باورهای غلط در مورد رابطه جنسی
در بسیاری موارد در مورد پیش قدم شدن زنان در رابطه جنسی باور های غلطی وجود دارد، به عنوان مثال آن ها قکر می کنند اگر زن در رابطه جنسی پیش قدم شود نوعی بی حیایی تلقی می شود و هم چنین معتقدند که مدیریت جنسی رابطه باید به دست کرد باشد و در صورتی که زن در رابطه جنسی پیش قدم شود به احساس اقتدار و مردانگی همسرش لطمه وارد خواهد کرد.
 
برای این که بتوانید رابطه جنسی لذت بخشی با همسرتان داشته باشید باید در مورد این مسائل و باورها با او حرف بزنید و نظر  او را در این خصوص جویا شوید، بر خلاف عموم در بسیاری از موارد مردها علاقه دارند که شروع رابطه جنسی از طریق همسرشان صورت گیرد و او پیش قدم شود این مسئله باعث برانگیختگی جنسی بیشتری برای مرد می شود و جذابیت جنسی را برای او بالاتر خواهد کرد.
 
 
درخواست رابطه از طرف زن، بی میلی جنسی
برخی از زنان در مورد پیش قدم شدن در رابطه جنسی باورهای غلطی ندارند و هم چنین احساس شرم و خجالت نمی کنند اما به دلیل نداشتن علاقه و انگیزه جنسی کافی، اقدامی در برقراری رابطه جنسی نمی کنند و سرد مزاج هستند، عوامل بسیاری باعث سردمزاجی و تجربه بی میلی جنسی در زنان می شود که مهم ترین آن ها عبارت اند از:
 
نوسانات هورمونی در دوران قبل از قاعدگی
بارداری و پس از زایمانی
درگیری با اختلالات روانشناسی مانند افسردگی
دچار بودن به کژکاری های جنسی
برای ارزیابی دقیق این مسئله باید درمان های مناسبی از طریق روانشناس صورت گیرد تا به خوبی علل این مسئله شناسایی شده و مورد درمان قرار گیرد.
 
 

آیا با تلاش می توان ازدواج موفقی داشت؟

 آیا با تلاش می توان ازدواج موفقی داشت؟ برخی جواب می دهند آری با تلاش کردن هر چیزی ممکن است. اما اینگونه نیست. رابطه نیاز به تلاش و نگداری دارد در صورتیکه یک رابطه منطقی و درست باشد و هر ازدواجی را نمی توان گونه قضاوت کرد. پس باید چکار کرد؟

 
ازدواج موفق با تلاش
همیشه به ما گفته می شود که چیزهای خوب و ارزشمند با تلاش زیاد به دست می آیند و چیزهایی که راحت به دست می آیند از اهمیت زیادی برخوردار نیستند.
 
گسترش این عقیده می تواند صدمات زیادی به همراه داشته باشد و ممکن است به فردی که در یک رابطه غلط قرار دارد این امید را بدهد که با تلاش همه چیز درست می شود.
 
آیا ازدواج متفاوت است؟ آیا برای یک رابطه درست باید بجنگید و تلاش کنید؟ آیا ازدواج کار دشواری است؟
 
اگر کار و تلاش به این معنی باشد که نیازهای دیگری را اولویت قرار دهید، همیشه مراقب رفتار خود باشید، عادات خود را مدام بخاطر همسرتان عوض کنید و کاری نکنید که همسرتان آن را توهین بداند، بهتر است این تلاش را رها کنید.
 
ازدواج از دو نفر با شخصیت و خانواده های متفاوت تشکیل می شود و نیازمند سازگاری است. در ازدواج شاد و موفق زن و شوهر در زندگی هم سهیم هستند و کسی زندگی دیگری را مدیریت نمی کند. از این رو این باور که ازدواج خوب به مقداری تلاش نیاز دارد درست است اما این تلاش نباید به سخت کوشی یک طرفه تبدیل شود.
 
برای تفهیم این موضوع مثال زیر را مطالعه کنید.
احساس عاشقانه بین کامران و سارا در مدت کمی باعث ازدواج آن ها شد و پس از گذشت زمان کمی از ازدواج آن ها مشکلاتشان شروع شد. کامران عاشق کوهنوردی بود در حالی که سارا از کوهنوردی متنفر بود. از طرفی دیگر سارا عاشق بیرون رفتن و معاشرت با زوج های دیگر بود ولی کامران از این کار متنفر بود.
 
 تفاوت های آن ها به قدری زیاد شد که پس از شش ماه بیش تر وقت ها درگیر تنش و درگیری بودند البته مانند هر زوجی لحظات شادی و خوشی را نیز تجربه می کردند اما به ندرت. آن ها پس از یک سال بچه دار شدند ولی زندگی آن ها روز به روز پرتنش تر می شد و در مورد طلاق به توافق رسیده بودند. 
 
آن ها حتی در حضور بقیه هم دعوا می کردند. اما پیش از گرفتن وکیل تصمیم گرفتند از کمک یک مشاور خانواده هم استفاده کنند برای همین پیش من آمدند.
 
متخصص مشاوره خانواده “مرکز مشاوره ستاره” جلسات جداگانه و مشترک زیادی برای آن ها ترتیب دادم و بر روی مشکلات و دغدغه های شخصی و مشترکشان متمرکز شدم. 
 
در طول جلسات بر اهمیت روشن صحبت کردن و اجتناب از پنهان کردن موضوعات تاکید کردم. پس از مدتی سارا لیستی از قوانین زیر را بر روی یخچال خانه شان وصل کرد.
 
 
قوانین سارا برای ازدواج موفق
صادق و رو راست باشیم.
به جای شروع کردن جملات با «تو همیشه…» از جمله « من احساس می کنم..» یا «این کار تو باعث می شود که من…» استفاده کنیم.
ذهن خوانی نکنیم. یعنی فکرهای یکدیگر را حدس نزنیم.
از برچسب های خوب و بد استفاده نکنیم و به دنبال بهبود رابطه باشیم.
هرگز از شخص انتقاد نکنیم و تنها از جنبه ای از شخصیت او انتقاد کنیم.
همان طور که احساسات تو مهم هستند، احساسات من هم مهم است.
از جمله «تو همیشه این کار را انجام می دهی» استفاده نکنیم و به جای آننوع رفتار را به طور مشخص مطرح کنیم.
 
 

پنج باور اشتباه درباره عشق چیست؟

 پنج باور اشتباه درباره عشق چیست؟

 
ما انسان ها درمورد عشق و داستان های عاشقانه باورهای نادرستی داریم و این باورها باعث می شوند ما در زندگی خود انتخاب درستی نداشته باشیم و هوشمندانه انتخاب نکنیم.
 
این باورهای غلط و رفتارهای نادرست باعث خواهد شد که علائم و نشانه های غلطی درباره ازدواج در ما به وجود آید و این باورها ممکن است به دلیل تماشای فیلم ها عاشقانه، کتاب های و رمان های عاشقانه و نداشتن اطلاعات کافی در مورد عشق باشد و این که فرد آموزش های کافی در مورد عشق نداشته است.
 
بسیاری از افراد بر اساس همین باورهای اشتباه ازدواج می کنند و ممکن است در ازدواج با مشکلاتی رو به رو شوند که منجر به طلاق و جدایی شود.
 
این باورها اشتباه شامل موارد زیر می باشد که در زیر مورد بررسی قرار می دهیم:
 
عشق واقعی مشکلات را از بین می برد !
بسیاری از افراد وقتی عاشق می شوند چشم خود را بر روی ویژگی های منفی فرد می بندد و اعتقاد دارند که اگر آن ها واقعا عاشق یکدیگر باشند در این صورت به راحتی می توانند با مشکلات کنار بیایند و خوشبخت خواهند شد.
 
 
آن ها هنگامی که عاشق می شوند به خاطر عشق بسیاری که دارند خیلی از مشکلات را نادیده می گیرند چون می گویند ما عاشق یکدیگر هستیم و این مشکلات مهم نمی باشد. برخی از این مشکلات عبارت اند از:
 
مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی
بیکار بودن و نداشتن شغل
خلق و خوی بد و بی ثبات
ناتوانی در بیان احساسات
مشکل داشتن با خانواده
فراموش نکردن نامزد و ارتباط قبلی
اختلاف سن زیاد
فاصله دور ازهم
اختلاف مذهبی
نداشتن جاذبه جنسی
و موارد دیگر
عشق – تعهد و تفاهم
اما این مشکلات در آینده ممکن است تعارض ها و اختلاف های بسیاری برای افراد به وجود آورد و اختلافاتی در زندگی مشترک آن ها به وجود آورد که ازدواج درست و موفقی نداشته باشند، آن ها باید قبل از ازدواج این مسائل را بررسی کنند تا با انتخاب درست زندگی موفقی داشته باشند.
 
در بعضی از روابط و زندگی مشترک هیچ گونه محبتی وجود ندارد و فرد می گوید اگر به او محبت کند شاید بتوانم او را تغییر دهم و به خوبی زندگی خود را ادامه دهم.
 
باید این نکته را در نظر بگیرید که وجود عشق تنها در زندگی لازم نیست و فرد باید علاوه بر عشق باید تعهد و تفاهم نیز داشته باشد تا بتواند زندگی عاشقانه و موفقی برای خود به وجود آورد.
 
 

آیا وقتی عصبانی هستید نباید رابطه جنسی داشته باشید؟

 رابطه جنسی هنگام عصبانیت خوب است؟ آیا رابطه جنسی از عصبانی شدن جلوگیری می کند؟ در ازدواج های نادرست و ناسالم، زوجین رابطه جنسی را به عنوان نوعی سلاح استفاده می کنند و سعی می کنند که به وسیله آن همسر خود را کنترل کنند. افراد زیادی وجود دارند که برای آن ها رابطه جنسی نوعی قدرت محسوب می شود.

 
آیا رابطه جنسی عصبانیت را کم می کند؟
بعضی از افراد گمان می کنند که رابطه جنسی باید زمانی برقرار شود که همه چیز در آرامش قرار گرفته باشد در حالی که اینگونه نیست.
 
مراجعی داشتم که زمانی که شوهرش عصبانی میشد رابطه جنسی خود را با او برای مدتی قطع می کرد و همسرش برای داشتن رابطه جنسی مجبور بود با او بهتر رفتار کند.
 
وقتی از او پرسیدم که شوهرش برای رضایت او باید چه کاری انجام دهد گفت که باید حیاط و خانه را مرتب کند، آشغال ها را سر موقع بیرون بگذارد و کمدش را نیز مرتب کند.
 
در این حالت فرد به مرور علاقه خود را به رابطه جنسی از دست می دهد.
بسیاری از زوج ها را دیده ام که برای برقراری رابطه جنسی به دنبال زمانی بودند که احساس خوبی داشته باشند و لبریز از عشق به همسرشان باشند. 
 
عشق برای به وجود آمدن رابطه جنسی الزامی نیست، در حقیقت عشق می تواند محصول رابطه جنسی باشد و رابطه احساسی میان زن و شوهر را تقویت کند.
 
باور غلط دیگری که در مورد رابطه جنسی وجود دارد این است که رابطه باید آتشین و هیجان انگیز باشد تا هردو راضی باشند. این باور دقیقا مثل این است که فقط زمانی غذا بخورید که غذا تزئین شده باشد و در بهترین ظرف ها سرو شود.
 
رابطه جنسی هنگام عصبانیت
آن هایی که به دنبال رابطه عالی هستند معمولا ناکام می مانند. چرا؟
در ازدواج نباید به طور مداوم از یکدیگر انتقاد کنید و مشکلات و عیب های همسرتان را به رخ او بکشید. رابطه جنسی می تواند عصبانیت و تنش را تا حدودی کاهش دهد و لازم نیست که در بهترین شرایط صورت بگیرد.
 
بعضی از افراد اعتقاد دارند که باید قبل از خواب تمام مشکلات روز را پشت سر گذاشت و در مورد مشکلات، دعوا و بحث ها صحبت کنند.
 
 

ترک اعتیاد به ترامادول در خانه

 ترک اعتیاد به ترامادول در خانه

 
آیا ترک اعتیاد به ترامادول در خانه امکان پذیر می باشد؟ در صورتی که برای ترک اعتیاد به کلینیک اعتیاد مراجعه نکنیم چه مشکلی برای ما به وجود می آید؟ امروزه جوانان علاقه بسیاری به مصرف ترامادول دارند زیرا فکر می کنند این ماده حس نشاط و سرزندگی در آن ها ایجاد می کند و یا قدرت جسمانی یا فکری بیشتری به آن ها می دهد.
 
در صورتی که این دارو خودسرانه و طولانی مدت استفاده شود باعث به وجود آمدن اعتیاد در فرد مصرف کننده می شود، بسیاری از افراد برای این که بستری نشوند ترجیح می دهند تا در خانه و به صورت غیر اصولی ترک را انجام دهند اما آن ها باید به این نکته توجه داشته باشند که ترک خانگی باعث می شود تا عوارض ترک افزایش یابد و حتی ممکن است باعث ایست قلبی شود، هم چنین ترک غیر اصولی، امکان بازگشت به سمت اعتیاد را افزایش می دهد.
 
ترامادول و موارد مصرف آن
ترامادول دارویی مسکن و ضد درد می باشد و مکانیزم اثر این دارو مانند سایر داروهای مخدر می باشد و در صورتی که که بی رویه و طولانی مدت استفاده شود باعث به وجود آمدن وابستگی در فرد می شود و علائمی مانند مسمومیت با سایر مواد مخدر را در فرد ایجاد خواهد کرد، برای این که فرد ترک واقعی و موثری داشته باشد باید از روانشناس متخصص کمک بگیرید و هم چنین در این زمینه با متخصص در تماس باشد.
 
 
بیشترین دلایلی که باعث مصرف ترامادول می شوند عبارت اند از:
 
رفع خستگی و خواب آلودگی
رفع درد زیاد
ترک اعتیاد به مواد مخدر دیگر
سرخوشی و نشئگی ناشی از مصرف ترامادول
درمان زود انزالی
ترک اعتیاد به ترامادول در خانه: عوارض و معایب
برخی از افراد برای این که در کلینیک ترک اعتیاد بستری نشوند ترجیح می دهند در خانه ترک ترامادول را انجام دهند، ترک ترامادول در خانه با کاهش دوز و جایگزینی دارو امکان پذیر می باشد ولی این روش بیشتر برای پاکسازی جسم مناسب می باشد و روان انسان که نقش بسیاری در اعتیاد دارد از این طریق سم زدایی نمی شود، به همین دلیل احتمال بازگشت دوباره بسیار زیاد می باشد، مشکل دیگری که در ترک خانگی به وجود می آید تقویت علائم و عوارض اعتیاد به ترامادول می باشد.
 
 

تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد، بهترین روش ها و راهکارها

 تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد، بهترین روش ها و راهکارها

 
آیا از اهمیت تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد باخبر هستید؟ مصرف مواد مخدر باعث می شود آسیب ها و مضرات بسیاری به جسم، ذهن و کارکردهای شناختی وارد شود و بسیاری از عملکردهای بدن را با اختلال رو به رو می کند، مواد مخدر باعث می شود تا رفتارها و عادت های غلطی در فرد به وجود آید که یکی از این عادت ها رژیم غذایی نامناسب می باشد.
 
بسیاری از افرادی که به اعتیاد دچار هستند دچار سوء تغذیه می شوند، از طرفی مصرف مواد مخدر باعث می شود تا در هضم غذا اختلالاتی به وجود آید و منجر به ضعیف تر شدن وضعیت جسمانی فرد شود، با داشتن برنامه غذایی مناسب و رفتارهای سالم می توانید بدن را تقویت کنید و بعد برای ترک اقدام نمایید. در این مقاله در مورد باید و نباید های تقویت بدن بعد از ترک مطالبی بیان شده است.
 
تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد
بسیاری از افراد زمانی که مواد مخدر مصرف می کنند تصور می کنند که این مواد به آن ها انرژی می دهد اما آن ها به دلیل مصرف مواد دچار کاهش اشتها، سوء هاضمه، نقص عملکرد کبد و لوزالمعده، کم کاری روده و عدم دفع مناسب سموم از بدن می شود.
 
ترک اعتیاد باید تحت نظر روانشناس و مشاور صورت گیرد و در این شرایط متخصص به شما کمک می کند تا بتوانید وسوسه ها را کنترل کنید و دوباره به سمت اعتیاد نروید، یکی از مواردی که باید در ترک اعتیاد به آن توجه شود، برنامه غذایی و ورزش می باشد.
 
در ترک اعتیاد باید از جلسات مشاوره ای استفاده نمایید هم چنین در کنار آن تغذیه مناسبی داشته باشید تا به تقویت بدن شما بعد از ترک اعتیاد کمک کند و وضعیت جسمانی مناسب تری داشته باشید، در صورتی که وضعیت جسمانی بهتری داشته باشید فشارها و علائم ترک کمتر می شود و بازگشت به اعتیاد کاهش می یابد.
 
باید های بعد از ترک اعتیاد
بعد از این که مواد مخدر را ترک کردید جسم شما به تقویت بیشتری نیاز دارد، مواد مخدری که پیش از ترک، مشکلات جسمانی فرد را تا حدودی پنهان می کرده اند دیگر وجود ندارد و این مشکلات نشان داده می شود و برای تقویت بدن باید تغذیه مناسب به همراه ورزش و استراحت کافی داشته باشید تا بدن شما بعد از ترک اعتیاد به خوبی تقویت شود، برای تقویت بدن می توانید از دستورالعمل های زیر پیروی کنید:
 
ورزش روزانه برای تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد
ورزش در صورتی که به طور منظم و روزانه انجام شود انرژی بدن و اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد و باعث بهبود روحیه و خلق فرد می شود، هم چنین ورزش استرس را کاهش می دهد و علائم افسردگی که به خاطر ترک اعتیاد به وجود آمده است را کاهش می دهد، ورزش هم چنین میل به مصرف مجدد را کاهش می دهد.
 
اما باید این نکته را در نظر بگیرید که ورزش کردن به تنهایی وسوسه مصرف را از بین نمی برد و مانع از عود مجدد اعتیاد نمی شود باید در کنار ورزش کردن از متخصص کمک بگیرید و تحت نظر او فرایند ترک را ادامه دهید تا ترک اصولی و درستی داشته باشید. هم چنین برای داشتن برنامه ورزشی از همان ابتدا لازم نیست فعالیت جسمی طولانی داشته باشید شما می توانید روزانه ۱۰ دقیقه ورزش کنید و به تدریج مقدار زمان آن را افزایش دهید.
 
 
۲٫ نوشیدن آب کافی
در طول روز حداقل ۸ لیوان آب مصرف کنید زیرا مصرف آب به تخلیه مواد سمی کمک می کند و آسیبی که به دستگاه گوارش شما در اثر اعتیاد وارد شده است را جبران می نماید، قبل از وعده های غذایی بهتر است یک لیوان آب مصرف کنید تا بتوانید مشکلات یبوست و گوارشی که در اثر اعتیاد به وجود آمده است را از بین ببرید.
 
۳٫ مصرف وعده های کوتاه و منظم
بعد از ترک مواد باید همواره خود را سیر نگه دارید، شما باید در فواصل دو تا چهار ساعت وعده غذایی داشته باشید، این کار باعث می شود تا قند خون ثابت بماند و بدن شما بهتر بتواند در برابر مشکلات جسمانی مقاومت کند.
 
در صورتی که نتوانید از وعده غذایی استفاده کنید می توانید از تنقلات مغذی و آجیل کمک بگیرید و در طول روز آن ها را مورد استفاده قرار دهید.
 
 
صفحه قبل 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد