x تبلیغات
مشاوره ازدواج

نکاتی برای داشتن یک خواب خوب شبانه

 اگر این پیشنهادات مفید را در خاطرتان حفظ و اجرا کنید، در این صورت داشتن یک خواب شبانه خوب آسانتر از آن چیزی است که فکرش را می کردید. به یاد داشته باشید، فرض بر اینست که خواب آرام بخش می باشد و هر شب به تجدید قوای بدنتان کمک می کند. سعی کنید کمبود خواب نداشته باشید و اینکه برای داشتن یک خواب شبانه خوب به مدت حداقل 8 ساعت در هر روز، نباید به مدت طولانی (بیش از چند روز) از خوابیدن خود بکاهید. هر شخصی گاهی از اوقات به سختی می خوابد، اگر به خواب رفتنشما طول میکشد، جای نگرانی نیست. سعی کنید این پیشنهادات را به کار گیرید تا خوابی طبیعی و آسوده داشته باشید.

 
برای خودتان یک برنامه منظم خواب ترتیب دهید.
هر شب در زمان معینی به تخت خواب بروید و هر صبح نیز در زمان معینی بیدار شوید. برهم زدن این برنامه ممکن است منجر به بیخوابی شود. همچنین با خوابیدن زیاد در تعطیلات، بیدار شدن در اوایل صبح دشوار می شود، به دلیل آنکه آن چرخۀ خوابتان را از نو برای بیداری بعدی تنطیم می کند. بین مدت 8ساعت وقت خواب، چرت نزنید.
 
ورزش کنید.
سعی کنید روزانه 20 تا 30 دقیقه ورزش کنید. ورزش های روزانه اغلب به خوابیدن کمک می کند اگرچه، ورزش نزدیک به زمان خواب نیز موجب تداخل در خواب می شود. سعی کنید حداکثر زمان مفید ورزش کردن حدود 4 تا 6 ساعت قبل از رفتن به رختخواب باشد. اما، در کل در مدت 2ساعت باقی مانده به زمان خواب ورزش نکنید.
 
از مصرف کافئین، نیکوتین و الکل اجتناب کنید.
از نوشیدن مواد کافئینی که مانند محرک عمل می کنند و موجب بیدار ماندن افراد می شوند، خودداری کنید. از جمله مواد کافئینی می توان به قهوه، شکلات، نوشیدنی های گازدار، چای های غیرگیاهی، داروهای رژیم غذایی و برخی آرام بخش ها اشاره کرد. افراد سیگاری خواب سبکی دارند و اغلب به خاطر علائم ناشی از کاهش نیکوتین در بدن صبح زود بیدار می شوند. الکل خواب عمیق و رسیدن به مرحله REM را از افراد می گیرد و انها را در مراجل سبک تر خواب نگه می دارد.
 
اگر میخواهید خواب شبانه راحتی داشته باشید، از همه موارد ذکر شده حدقل 6 تا 8 ساعت قبل از خوابیدن اجتناب کنید. همچنین از خوردن هرنوع وعده غذایی سنگین در 2ساعت باقی مانده به خواب بپرهیزید.
 
در مورد خواب بیشتر بدانید: رابطه بین مشکلات خواب و احساس بی ارزشی در ارتباط
 
 
موقع خواب عادت ریلکسیشن (تمرین آرمش) داشته باشید.
یک دوش گرم، خواندن کتاب یا مجلات و یا دیگر کارهای آرمیدگی می تواند باعث راحت تر خوابیدن شوند. می توانید خودتان را برای تداعی فعالیت های پر از آسودگی خاص برای خوابیدن آموزش دهید و آنها را به عنوان جزیی از برنامه عادات آرام سازی و تمدد اعصابتانتان قرار دهید.
 
تا هنگام طلوع آفتاب بخوابید.
اگر برایتان مقدور است، با طلوع آفتاب بیدار شوید یا از چراغ های شب خواب یا خیلی روشن در اتاقتان هنگام صبح استفاده کنید. طلوع آفتاب به ساعت بیولوژیکی درونی بدنتان کمک می کند تا بدنتان چرخۀ خواب و بیداری را هر روز مجدداً تنظیم کند. البته، متخصصان خواب برای افرادی که مشکلات خواب و بیداری دارند توصیه کرده اند که یک ساعت در معرض طلوع صبحگاهی قرار بگیرند.
 
 

راهنمای والدین کودک 9 ساله تا 11 ساله

 

 راهنمای والدین کودک 9 ساله تا 11 ساله تهیه شده است. روانشناسی کودکان 9 تا 12 سال به مسائلی همچون: روانشناسی دختر 9 ساله، روانشناسی کودک هشت ساله، برنامه ریزی برای کودک 9 ساله،  ویژگی های کودکان 7 تا 12 سال، پرخاشگری در کودکان 9 ساله، رشد کودک نه ساله و غیره می پردازد.

 
نقاط عطف رشد کودک 9 ساله تا 11 ساله
استقلال فزاینده فرزند شما از خانواده و علاقه به دوستان ممکن است در حال حاضر آشکار باشد. دوستی های سالم برای رشد فرزند شما بسیار مهم است، اما فشار همسالان می تواند در این دوران قوی شود.
 
کودکانی که نسبت به خود احساس خوبی دارند، می توانند در برابر فشار منفی همسالان مقاومت کنند و انتخاب های بهتری برای خود داشته باشند. این زمان مهمی است که کودکان در کنار رشد استقلال خود، احساس مسئولیت کنند. همچنین، تغییرات فیزیکی بلوغ ممکن است تا به حال خود را نشان دهد، به خصوص برای دختران. یکی دیگر از تغییرات بزرگی که کودکان در این دوران باید برای آن آماده شوند، شروع دوره راهنمایی یا دبیرستان است.
 
در اینجا اطلاعاتی در مورد چگونگی رشد کودکان در دوران نونهالی وجود دارد:
 
تغییرات عاطفی و اجتماعی سن 9 تا 11 سال
کودکان در این گروه سنی ممکن است:
 
شروع به ایجاد دوستی های قوی تر، پیچیده تر و روابط همسالان کنید. از نظر عاطفی داشتن دوستان، به خصوص همجنس، اهمیت بیشتری پیدا می کند.
فشار همسالان بیشتری را تجربه کنید.
با نزدیک شدن به بلوغ، از بدن خود بیشتر آگاه می شود. تصویر بدن و مشکلات خوردن گاهی از همین سن شروع می شود.
 
رشد کودکان 9 تا 11 ساله
تفکر و یادگیری در 9 تا 11 سالگی
کودکان در این گروه سنی ممکن است:
 
با چالش های تحصیلی بیشتری در مدرسه روبرو شوید.
از خانواده مستقل تر شوید.
شروع می کند تا دیدگاه های واضحتری نسبت به دیگران داشته باشد.
دامنه توجه او افزایش می یابد.
 
راهنمای والدین کودک 9 ساله تا 11 ساله
نکات مثبت برای راهنمای والدین کودک 9 تا 11 ساله
موارد زیر به عنوان یک والدین می توانید برای کمک به فرزندتان در این مدت انجام دهید:
 
با فرزندتان وقت بگذرانید. با او در مورد دوستانش، دستاوردهایش و چالش هایی که با او روبرو خواهد شد صحبت کنید.
با مدرسه فرزندتان درگیر باشید. رفتن به رویدادهای مدرسه؛ با معلمان فرزندتان ملاقات کنید
فرزندتان را تشویق کنید که به مدرسه و گروه های اجتماعی بپیوندد، مانند یک تیم ورزشی، یا داوطلب یک موسسه خیریه شود.
به کودک خود کمک کنید تا حس درست و نادرست خود را تقویت کند. با او در مورد کارهای خطرناکی صحبت کنید که دوستان ممکن است او را تحت فشار قرار دهند، مانند سیگار کشیدن یا جرات انجام کارهای فیزیکی خطرناک.
به کودک خود کمک کنید احساس مسئولیت کند. فرزندتان را در کارهای خانه مانند نظافت و آشپزی مشارکت دهید. با فرزندتان در مورد پس انداز و خرج عاقلانه پول صحبت کنید.
با خانواده دوستان فرزندتان آشنا شوید.
با فرزندتان در مورد احترام گذاشتن به دیگران صحبت کنید. او را تشویق کنید تا به افراد نیازمند کمک کند. با او در مورد اینکه وقتی دیگران مهربان نیستند یا بی احترامی می کنند چه کاری باید انجام دهید صحبت کنید.
به فرزندتان کمک کنید تا اهداف خود را تعیین کند. او را تشویق کنید تا در مورد مهارت ها و توانایی هایی که دوست دارد داشته باشد و در مورد چگونگی توسعه آنها فکر کند.
قوانین واضحی وضع کنید و به آنها پایبند باشید. با فرزندتان در مورد آنچه از او (رفتار) انتظار دارید صحبت کنید، وقتی هیچ بزرگسالی در آن حضور ندارد. اگر دلایلی برای قوانین ارائه کنید، به او کمک می کند که بداند در بیشتر موقعیت ها چه کاری انجام دهد.
به جای تنبیه، از نظم و انضباط برای راهنمایی و محافظت از فرزندتان استفاده کنید تا او نسبت به خودش احساس بدی داشته باشد.
هنگام استفاده از تمجید، به فرزندتان کمک کنید به دستاوردهای خود فکر کند. گفتن «تو باید به خودت افتخار کنی» به جای «من به تو افتخار می‌کنم» می‌تواند فرزندتان را تشویق کند تا زمانی که کسی برای تحسین او نیست، انتخاب‌های خوبی انجام دهد.
با کودک خود در مورد تغییرات طبیعی، جسمی و عاطفی بلوغ صحبت کنید.
فرزندتان را به خواندن هر روز تشویق کنید. در مورد تکالیفش با او صحبت کنید.
با فرزندتان مهربان و صادق باشید و کارها را با هم به عنوان خانواده انجام دهید.
 
 

شناسایی کردن ریشه اصلی مشکلات خانوادگی

 شناسایی کردن ریشه اصلی مشکلات خانوادگی

راه حل مشکلات زندگی
1. مشکل واقعی را شناسایی کنید.
سعی کنید که یک درک درستی از شرایط موجود به دست بیاورید.
 
احتمالا شما درگیر یک سری مشکلات مربوط به سلامتی یا مشکلات شخصی باشید که تا به حال آنها را از خانواده خودتان مخفی کرده اید.
 
یا اینکه به خاطر عشقی که از دست داده اید، احساس ناراحتی داشته باشید.
 
مشکل موجود را در تحت نظر داشته باشید تا بتوانید شناخت مناسبی از آن به دست بیاورید.
 
شاید نیاز باشد که شما در این مرحله یک سری تحلیلی هایی را در مورد خودتان انجام دهید.
 
چرا من مشکلم را از خانواده خودم مخفی می کنم؟
 
چرا این مشکل خانوادگی من را اینقدر ناراحت کرده است؟
 
برای مثال، ممکن است که شما با چالش های مالی مواجه باشید و نگران نحوه پول خرج کردن مادرتان باشید.
 
شاید بعد از آن متوجه شوید که دلیل نگران بودن شما عبارت از این است که نمی خواهید وی منابع مالی خودش را تمام کند تا شما مجبور به ارائه حمایت مالی از وی نباشید.
 
هیچ نوع پیش فرضی در مورد تفکرات سایر افراد نداشته باشید.
 
شما برای اینکه متوجه تفکرات واقعی آنها شوید، شاید نیاز داشته باشید که با آنها صحبت کنید.
 
از سخن چینی کردن در مورد سایر اعضای خانواده اجتناب کنید، چرا که این احتمال وجود دارد آنها در نهایت متوجه این سخن چینی و شایعه پراکنی شما شوند و شرایط موجود وخیم تر شود.
 
سعی کنید که بر روی علل متمرکز شوید، نه بر روی علائم.
 
با این وجود، یکی از اعضای قابل اعتماد خانواده، همانند والدین یا برادر یا خواهر، می تواند به شما کمک کند تا درک درستی از وضعیت موجود به دست بیاورید؛
 
بنابراین داشتن یک مکالمه صمیمی که به منظور حل و شناسایی مشکل صورت می گیرد، یک مورد مناسبی است.
 
2. برای اینکه متوجه مشکلات موجود شوید، یک سری سوالاتی بپرسید.
یکی از روش هایی که با استفاده از آن می توانید علل ریشه ای مشکلات خانوادگی را شناسایی کنید، عبارت از اجتناب کردن از اظهار نظر و سوال پرسیدن می باشد.
 
ارائه اظهار نظر می تواند منجر به ایجاد این احساس در افراد شود که مورد قضاوت قرار می گیرند؛ این حالت می تواند باعث شود که آنها حالت دفاعی به خودشان بگیرند.
 
در نقطه مقابل، سوال پرسیدن منجر به ملایم شدن مکالمه خواهد شد و می تواند مواردی که منجر به اذیت شدن فرد می شوند را از بین ببرد.
 
سوال پرسیدن باعث خواهد شد که اعضای خانواده احساس محکوم شدن نداشته باشند.
 
 

دندان درآوردن نوزاد | زمان و علائم دندان درآوردن نوزاد

 دندان درآوردن نوزاد، زمان و علائم دندان درآوردن نوزاد

 
مادران باید آموزش های صحیح و اصولی را در مورد نوزادان یاد بگیرند تا بتوانند سلامت نوزادشان را تضمین کنند. فرآیند رشد دندان و دندان درآوردن نوزاد یکی از مسائلی است که باید مادران اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشند تا بتوانند از بروز مشکلات جلوگیری کنند.
 
مادران باید از انجام اقدامات هیجانی و غیراصولی خودداری کنند تا فرآیند رشد دندان نوزادان با مشکلی رو به رو نشود در این شرایط باید از مشاور کودک کمک بخواهید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد و شما را راهنمایی کند.
 
دندان درآوردن نوزادان
دندان در آوردن نوزادان با خارش لثه شروع می شود. روند دندان درآوردن در نوزادان متفاوت می باشد و بر اساس نظر دندانپزشکان روند دندان درآوردن در نوزادان ارثی می باشد و برخی زودتر و برخی دیرتر دندان در می آورند.
 
در این شرایط مادران باید اطلاعات خود را افزایش دهند و نکات لازم را بدانند و رعایت کنند تا در این خصوص با مشکلات کمتری رو به رو شوند. در ادامه این مقاله به بررسی این نکات می پردازیم:
 
ترتیب رشد دندان ها در نوزادان
ترتیب رشد دندان ها در نوزادان شبیه به هم نمی باشد در بسیاری از نوزادان در ابتدا دو دندان پایینی یا دو دندان بالایی شروع به رشد می کنند.
 
در برخی از آن ها ممکن است چند دندان به طور همزمان شروع به رشد کنند اما رایج ترین شکلی رشد دندان ها به تعداد کم یعنی دو دندان در پایین یا دو دندان در بالا می باشد.
 
 
علائم فیزیکی دندان در آوردن نوزاد
زمانی که نوزادان دندان در می آورند با علائم فیزیکی رو به رو می شوند که در بسیاری از نوزادان نشانه های زیر دیده می شود که عبارت اند از:
 
خارش لثه
بی قراری در شب
تغییر موقت در رنگ مدفوع
تب
گریه کودک و بی وقت
تاول های خفیف تا کمی شدید در لثه
گونه های قرمز
بیرون ریزی آب دهان
التهاب
کاهش خارش لثه در نوزادان
بر اساس مطالبی که بیان شده است نوزادان در دوران درآوردن دندان با علایمی رو به رو می شوند و به گفته دندانپزشک متخصص آن ها درد زیادی را دریافت نمی کنند اما خارش لثه ها باعث ناراحتی و بی قراری آن ها می شود.
 
خارش لثه ها احساس ناخوشایندی در آن ها به وجود می آورد و این مسئله باعث می شود تا نوزادان اشیا را داخل دهانشان قرار داده و فشار دهند البته ژل های بهداشتی در داروخانه ها موجود می باشد که باعث کم شدن این احساس ناخوشایند شده و در آرام کردن نوزاد نقش بسیار مهمی دارد و کمک کننده می باشد.
 

ریشه ی خودخواهی کودک شما و راه حل صحیح آن

 توجه کودکان به خودشان در سنین پایین امری کاملا طبیعی است؛ میزان توجه و تمرکز کودکان بر خودشان، همزمان با بزرگتر شدن آن ها بیش تر از پیش می شود، زیرا کودک در جمع های مختلف حضور پیدا می کند و به خودش شناخت پیدا می کند؛

 
همچنین برای این که بتواند با جمع ارتباط برقرار کند و با آن ها هماهنگ شود، باید بتواند بر خودش و رفتارش تمرکز و تسلط کنند، زیرا کودکان از این که رفتار متفاوت از جمع نشان دهند و عجیب و غریب به نظر برسند، بیزار هستند.
 
این دوره از رشد کودکان که آن ها تصور می کنند در مرکز توجه قرار دارند، دوران «مخاطب خیالی» نامیده می شود و در این دوران از رشد، توجه بیش از حد کودک به خودش کاملا عادی و طبیعی است. اما این رفتار و تمرکز نباید به خودخواهی تبدیل شود، پس اگر در کودک خود متوجه علائم خودخواهی شوید باید آن را ریشه یابی کرده و برای اصلاح این رفتار اقداماتی انجام دهید.
 
در این بخش از مشاورانه به بررسی علل رفتار خودخواهانه ی کودک و راهکارهای موثر در رفع آن خواهیم پرداخت.
 
دلایل رفتار خودخواهانه کودک
دلایل زیادی برای به وجود آمدن رفتار خودخواهانه در کودک وجود دارد. والدین باید ابتدا دلیل این رفتار را پیدا کنند و سپس در مورد اصلاح آن اقداماتی انجام دهند. در زیر برخی از مهم ترین دلایلی که باعث بروز خودخواهی در کودک می شوند را بیان می کنیم.
 
محبت بیش از اندازه ی والدین به کودک باعث ایجاد رفتارهای خودخواهانه در کودک می شود. والدینی که برای نشان دادن محبتشان به کودک، یا به دلیل احساس گناه از اشتباهی که مرتکب شده اند و جبران آن، بیش از حد به او محبت می کنند، باعث ایجاد خودخواهی در فرزندشان خواهند شد.
یکی از عوامل مهم دیگر در بروز چنین رفتاری در کودک، نادیده گرفته شدن کودک است.کودکی در زمان ناراحتی و عصبانیت به اندازه کافی توجه از دیگران دریافت نکرده باشد، خودش برای رفع نیاز به محبت و توجه، تلاش می کند و این کار را با تمرکز کردن بر آن چه خودش می خواهد و نادیده گرفتن بقیه انجام می دهد.
تقلید از رفتار والدین نیز یکی از دلایل بروز چنین رفتاری در کودک است. والدین الگوی اصلی کودکان هستند، پس والدین خودخواه، کودکانی خودخواه تربیت خواهند کرد.
 
والدینی که ارزش های اخلاقی مثل همدلی و مهربانی را به کودک خود نمی آموزند نیز به صورت غیر مستقیم خودخواهی را در آن ها به وجود می آورند.
کودکی که نسبت به خواهر و برادر خود، حسادت دارد نیز احتمالا رفتارهای خودخواهانه بروز خواهد داد.
کودکی که هوش عاطفی پایینی دارد نیز نمی تواند رفتار و احساسات درست را شناسایی کند، در نتیجه رفتارهای نامطلوبی مثل خودخواهی در او به وجود خواهد آمد.
زمانی که به همه خواسته های کوچک و بزرگ کودک، پاسخ داده می شود و همچنین او یاد گرفته است که در صورت شنیدن پاسخ منفی از والدین، با گریه، قهر یا فریاد زدن به خواسته ی خود برسد نیز احتمالا در آینده به کودکی خودخواه تبدیل خواهد شد.
رفتار مناسب با خودخواهی کودک
اگر شما هم فرزندی دارید که رفتارهایی خودخواهانه دارد، در قدم اول باید بدانید که این یک مشکل رفتاری است که برای حل آن صبوری لازم است و اگر اقدامات مناسب برای حل آن را انجام ندهید، خود به خود رفع نخواهد شد.
 
 

تاثیر استرس بر شیر مادر ، استرس چگونه بر شیر مادر و نوزاد تاثیر می گذارد

 تاثیر استرس بر شیر مادر ، استرس چگونه بر شیر مادر و نوزاد تاثیر می گذارد

دوران شیردهی بعد از حاملگی و زایمان بسیار مرحله ی حساسی می باشد که باید سعی شود با موفقیت این مرحله سپری شود و فرد ظرفیت های رفتاری خاصی باید داشته باشد تا دچار استرس نشود و دوران شیردهی را به خوبی به اتمام برساند.
 
آیا از تاثیر استرس بر شیر مادر آگاهی و اطلاعاتی دارید؟
در این دوران مادر بسیار حساس است و روحیه لطیف و شکننده ای دارد و ممکن است موضوعات و مسائل کوچک باعث آشفتگی روانی در او شود.
 
همچنین باید در نظر داشته باشید که استرس دوران شیردهی با استرس روزمره متفاوت می باشد و گاهی مادران دچار استرس دوران شیردهی می شوند که تاثیرات منفی بر روی نوزاد می گذارد اما گاهی اوقات به این مسئله توجه نمی کنند و آن را کم اهمیت جلوه می دهند.
 
در این مواقع مادر باید چه مسائل و نکاتی را بداند؟ دیگران به خصوص مرد نسبت به مادر و کودک چه وظایفی دارد؟ چه روش ها و راه حل هایی برای آرامش مادر وجود دارد؟ مادر باید با آگاهی کامل در مورد استرس به سوالات پاسخ دهد تا بتواند استرس را کاهش دهد و از سلامت کودک خود اطمینان داشته باشد.
 
مزایای تغذیه با شیرمادر
شیر مادر بسیار مفید است و شیردهی برای هر دو آن ها، مادر و کودک از همه جهات بسیار مفید می باشد و برای سلامتی آن ها خوب می باشد.
 
این منبع غذایی بسیار مغذی و مفید است و اصلی ترین و سالم ترین منبع غذایی می باشد.تاثیر استرس بر شیر مادر
 
شیرخشک و شیر آماده نمی تواند جایگزین شیرمادر شود و در صورت امکان نباید از آن ها استفاده کرد و فقط در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می گیرد.
 
شیرمادر باعث می شود تا کوچک رشد سالم و با کیفیتی داشته باشد و در آینده او را از بیماری های احتمالی مانند عفونت، دیابت، اگزما، آسم و آلرژی محافظت می کند.
 
شیردهی فایده های بسیار دارد و باعث می شود علاوه بر کودک برای مادر مفید باشد اگر کودک از شیر مادر تغذیه کند، کاهش وزن برای مادر روند بهتری خواهد داشت و رحم سریع تر به اندازه اولیه خود بر می گردد.
 
همچنین مادر از بیماری هایی نظیر سرطان رحم و تخمدان، پوکی استخوان و افسردگی پس از زایمان پیشگیری کرده و در امنیت خواهد بود.
 
تاثیر استرس بر شیر مادر
هنگامی که فرد به فشار روانی دچار می شود از شدت استرس هورمون کورتیزول توسط غده فوق کلیه ترشح می شود.
 
هنگامی مادر در شرایط استرس  و تنش زا قرار می گیرد این هورمون پس از ترشح از طریق خون وارد شیر می شود و کودک با تغذیه کردن شیر آن را وارد بدنش می کند.
 
 
این هورمون هنگامی که وارد شیر می شود و کودک پس از تغذیه کردن از شیرمادر آن را وارد بدنش می کند که در آن هنگام به آن کورتیزول دست دوم می گویند.
 
این ماده وقتی وارد بدن نوزاد می شود باعث می شود نوزاد دچار واکنش هایی مانند حساسیت، ترس، خشم، بی قراری و احساس ناراحتی و نگرانی در او به وجود آید.
 
بر اساس تحقیقات انجام شده نوزادان دختر واکنش بیشتر و سریع تری نسبت به پسران نشان می دهند هنگامی که شیر حاوی کورتیزول می خورند.
 
این واکنش ها ممکن است به دلیل وجود ژن حامل صفت استرس در شیرخوار باشد و به همین دلیل در دختران شدیدتر است.
 
 

تاتوره گیاهی سمی یا ماده ای مخدر؟

 تاتوره گیاهی سمی یا ماده ای مخدر؟

 
تاتوره یک گیاه خودرو از خانواده سیب زمینی می باشد که نام های مختلفی مانند طلانور، داتوره و بقم دارد، ساقه های این گیاه شاخه زنی فراوانی دارد و برگ های آن بیضی شکل است که به صورت دندانه دار و بدبو می باشند، این گیاه خودرو سمی می باشد و به صورت فرآوری شده در صنایع دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
گیاه تاتوره باعث مرگ و میر بسیاری از افراد شده است و در صورتی که به مقدار زیاد مورد استفاده قرار گیرید به قدری خطرناک است که مرگ فرد را به دنبال خواهد داشت، برخی از افراد آن را به عنوان داروی مخدر می شناسند و در صورتی که آن را استفاده کنند باعث توهم و لذت آن ها می شود.
 
به همین دلیل قبل از استفاده از این دارو باید با ماهیت آن به خوبی آشنا شوید و آگاهی تان را در مورد آن افزایش دهید، در این مقاله در مورد گیاه تاتوره مطالبی را بیان می کنیم.
 
شکل ظاهری گیاه تاتوره
برخی از افراد در مورد سمی بودن گیاه تاتوره اطلاعی ندارند و به خاطر زیبایی آن را کشت می کنند این گیاه یکساله از خرداد تا مهر گل می دهد و به احتمال زیاد بومی شمال شرقی آمریکای شمالی می باشد.
 
گل های گیاه تاتوره بزرگ، قیفی شکل و سفید رنگ می باشد که از کنار شاخه تا انتهای آن رشد می کند میوه این گیاه مانند یک کپسول بزرگ است که به شکاف طولی باز شده است و سطح میوه پر از تیغ های فراوان می باشد و درون میوه دانه های سیاه رنگ وجود دارد.
 
 
مشتقات و موارد مصرف تاتوره چیست؟
این گیاه در مصرف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد که در زیر نمونه هایی از کارایی آن را بیان می کنیم.
 
برگ، گل ها و دانه های گیاه تاتوره حاوی الکالوئید های هیوسیامین، آتروپین و اسکوپولامین می باشند که به عنوان آرام کننده تشنج از آن استفاده می شود.
از این گیاه فرآوری شده به عنوان ضد درد و مسکن استفاده می شود.
ماده آتروپین که در این گیاه وجود دارد باعث گشاد شدن مردمک چشم شده و بزاق دهان را کاهش می دهد.
گیاه تاتوره برای کنترل دفع ادرار، نفخ معده، کاهش بیش تعریقی و تسکین حملات آسم مفید می باشد.
عصاره دانه و میوه تاتوره برای رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود.
جوشانده این گیاه برای رفع ورم های بیماری استسقا استفاده می شود.
پماد این گیاه برای ترمیم و تسکین زخم و سوختگی موثر است.
 
 

قرص اکس یا اکستازی چیست | عوارض و پیامدهای قرص اکس

 قرص اکس یا اکستازی چیست؟ عوارض و پیامدهای قرص اکس

 
قرص اکس یا اکستازی با نام علمی متیل دی اکسی مت آمفتامین (MDMA) اولین بار با هدف کنترل و مهار اشتها در افراد چاق به وسیله یک شرکت آلمانی تولید شد اما این قرص عوارض بسیاری داشت و به همین دلیل از رده خارج شد.
 
امروزه از قرص اکستازی برای ایجاد سرخوشی و افزایش انرژی استفاده می کنند و در میان جوانان طرفداران زیادی دارد. و به خاطر ساختار شیمیایی و ترکیبات آن باعث بروز توهم و پیامدهای دیگری در میان مصرف کنندگان می شود.
 
قرص اکس خاصیت اعتیادآوری بسیاری دارد و همین مسئله باعث می شود بعد از چندین بار مصرف تحمل فرد کاهش یابد و مجبور شود دوز بیشتری را مصرف کند زیرا با مصرف دوز قبلی نمی تواند همان اثرات خوشایند سابق را تجربه کند و این مسئله سلامت جسمی و روانی فرد را تهدید می کند و خطر مرگ او را افزایش می دهد.
 
با توجه به اهمیت این موضوع به بررسی آن در این مقاله می پردازیم و علائم مصرف و عوارض جانبی آن را بیان می کنیم.
 
قرص اکس یا اکستازی
قرص اکس یا اکستازی در دسته مواد توهم زا قرار دارد و یک نوع مواد اعتیاد آور می باشد، اکس به صورت قرص، کپسول و پودر در دسترس افراد قرار می گیرد و به صورت خوراکی، استنشاقی و تدخینی مصرف می شود، این ماده بر روی سه ماده شیمیایی مغز که شامل سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین است اثر می گذارد و هیجانات و اعمال فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
بعد از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بعد از مصرف اثرات قرص اکس مشخص می شود و حداکثر تا ۶ ساعت باقی می ماند، خطرناک مصرف این دارو با اثرات خوشایندی همراه است اما همه مصرف کنده تجربه خوشایندی ندارند و عوارض قرص اکس در افراد مختلف متفاوت می باشد.
 
به خصوص اگر با مواد دیگری مانند الکل یا مواد مختلف استفاده شود، هم چنین این ماده با اصطلاحاتی مانند ریو، اکس پارتی و کنسرت راک شناخته می شود.
 
اشکال مختلف قرص اکس
بر اساس مطالبی که بیان شده است قرص اکس به دو صورت قرص یا پودر در میان مصرف کنندگان عرضه می شود، شکل پودری این ماده معمولا به نام MDMA شناخته می شود و توجه داشته باشید این نام صرفا اسم تجاری پودر اکس است و از نظر تاثیر و عملکرد بر روی بدن، تفاوتی با آن ندارد.
 
پودر MDMA سفید و خاکستری رنگ می باشد در حالی که قرص ها و کپسول های اکس اشکال و طراحی های گوناگونی دارد، متاسفانه در بسیاری از موارد تولیدکنندگان مواد قرص اکس را در شکل ها و رنگ های جذابی عرضه می کنند که باعث جذب شدت بیش تر در میان جوانان می شود، علاوه بر قرص اکس، ماده مخدر گل هم در میان جوانان طرفداران بسیاری دارند.
 
انواع روش های مصرف قرص اکس
اشکال مختلف اکستازی به روش های مختلفی استفاده می شود و به طور معمول قرص اکس به دو صورت جویدن یا بلعیدن مورد استفاده قرار می گیرد اما شکل پودری آن در رول هایی شبیه به سیگار و یا ماده مخدر گل دود شده یا از طریق بینی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
در برخی از موارد از روش جذب پوستی استفاده می کنند و این حالت به صورت گذاشتن پودر اکس بر روی لثه در میان مصرف کنندگان دیده می شود، توجه داشته باشید که میزان تاثیرگذاری این ماده متناسب با روشی که فرد آن را استعمال می کند متفاوت می باشد، به طور نمونه استنشاق به وسیله بینی تاثیرات شدید و سریعی به بار می آورد و منجر به مشکلات جدی تری می شود.
 
 

برگشت بعد از طلاق | رعایت نکاتی برای آشتی و بازگشت بعد از طلاق

 برگشت بعد از طلاق، رعایت نکاتی برای آشتی و بازگشت بعد از طلاق

 
افرادی که به مرحله طلاق می رسند، معمولا به ندرت اتفاق می افتد تا دوباره به زندگی شان برگردند زیرا افراد در این دوران به یکدیگر زخم های بسیاری می زنند که به زودی خوب نخواهد شد، آن ها بعد از جدایی با فرد دیگری ازدواج می کنند و یا ترجیح می دهند مدت طولانی به تنهایی زندگی کنند.
 
گاهی اوقات ترجیح می دهند به زندگی قبلی شان برگردند و با فردی که طلاق گرفته اند ازدواج کنند، در صورتی که شما جز این افراد هستید در ادامه این مقاله چند نکته ارزشمند را بیان می کنیم که در این زمینه می تواند برای شما مفید باشد.
 
هم چنین در این شرایط می توانید با مشاوران روانشناس و متخصصین امور طلاق مشورت کرده تا بهترین راهکارها را در اختیار شما قرار دهند و برای این که اطلاعات بیش تری کسب کنید می توانید از مشاوره طلاق کمک بگیرید.
 
برگشت بعد از طلاق
برگشت بعد از طلاق به زمان زیادی نیاز دارد و همان ابتدا نباید انتظار داشته باشید که بلافاصله بعد از طلاق دوباره همسرتان شما را بپذیرد.
 
در صورتی که موضوع جدی باعث تصمیم برای طلاق و جدایی شما از همسرتان شده است، برای التیام این زخم باید اقداماتی را انجام دهید، در صورتی که در این مسیر می خواهید عملکرد مناسبی داشته باشید این مقاله را تا انتها مورد بررسی قرار دهید تا اطلاعات شما در این زمینه افزایش یابد.
 
در نظر بگیرید که چرا در وهله اول طلاق گرفتید
در زمان طلاق ممکن است با یکدیگر آشتی کنید و در وهله اول باید به این نکته توجه کنید که امکان دارد دوباره کارتان به طلاق بکشد یا خیر. به علت اصلی و عوامل طلاق خود فکر کنید.
 
در این شرایط شما باید ریشه مشکلات روابط زناشویی را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و فکر کنید آیا این مسئله می تواند دوباره برای شما مشکلاتی را ایجاد کند یا خیر؟
 
به طور مثال ممکن است جدایی شما به خاطر بی اعتمادی به همسرتان باشد به این موضوع توجه داشته باشید اگر همسرتان به شما قول دهد که دیگر این اتفاق نخواهد افتاد و در این شرایط شما احساس کردید که نمی شود روی حرف او حساب کرد و به او اعتماد کرد، آشتی کردن گزینه ی خوبی برای شما نمی باشد.
 
شما باید آشتی کردن را برای موقعی بگذارید که اختلافات شما حل شده است، آشتی را آهسته انجام دهید تا ببینید در مورد آینده به نتیجه می رسید و می توانید زندگی خوبی در کنار یکدیگر داشته باشید و یا گذشته به سادگی برای شما تکرار خواهد شد.
 
برگشت بعد از طلاق، بپرسید که آیا چیزی تغییر کرده است یا خیر
زمانی که بعد از طلاق به آشتی فکر می کنید باید هدفتان به سمت یک رابطه کاملا جدید باشد و نباید رابطه قبل از طلاق را بازگردانی کنید و راهکارهایی برای مسائلی پیدا کنید که برای اولین بار منجر به طلاق گرفتن و جدایی شما شده است.
 
 
به احتمال زیاد در زمان بین طلاق و اکنون، شما و همسرتان تغییر کرده اید و در صورتی که همسرتان می گوید که تغییر کرده است به او زمان بدهید و از او بخواهید که تغییرات خود را اثبات کند.
 
شکایت های قدیمی را مطرح نکنید
در صورتی که به دنبال آشتی و برگشت به سمت همسرتان هستید سعی کنید در مورد شکایت های قدیمی هیچ مسئله ای را مطرح نکنید و اگر در مورد اختلافات گذشته خود بحث کنید، جنگ و جدال در میان شما بیشتر می شود.
 
و اگر تمایل داشتید که مشکلات و مسائل گذشته را مطرح کنید باید از مشاوره حرفه ای کمک بگیرید و در حضور او به حل مشکلات خود بپردازید تا صحبت های شما به دعوا کشیده نشود.
 
 

جدا خوابیدن زن و شوهر | قهر نیستم فقط جدا می خوابیم!

 جدا خوابیدن زن و شوهر، قهر نیستم فقط جدا می خوابیم!

 
جدا خوابیدن زن و شوهر به چه دلایلی اتفاق می افتد؟ این جدایی در رابطه زناشویی می تواند پیامدهایی داشته باشد، بسیاری از زوجین به دلایل مختلفی مانند اختلال خواب و مشکلات ارتباطی تصمیم به جدا خوابیدن می کنند.
 
مسئله جدا خوابیدن به مرور زمان می تواند بر روی روابط جنسی آن ها تاثیر منفی بگذارد و منجر به  سردی و فاصله میان زوجین می شود.
 
اگر شما هم از همسرتان دور شده اید و جدا از او می خوابید و در مورد پیامدهای این جدایی سوال هایی دارید، بهتر است.
 
این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید و اطلاعات آن می تواند برای شما مفید باشد و در این شرایط شما می توانید برای شناخت بیشتر خود و همسرتان از مشاوره جنسی کمک بگیرید تا بتوانید مشکلات خود را رفع کنید و روابط زناشویی خوبی داشته باشید.
 
جدا خوابیدن زن و شوهر: پیامدهای مثبت و منفی
جدا خوابیدن زن و شوهر همیشه بد نمی باشد گاهی اوقات به نفع زن و شوهر است تا جدا از یکدیگر بخوابند در ادامه این مقاله به پیامدهای مثبت و منفی این موضوع اشاره  می کنیم.
 
جدا خوابیدن زن و مرد، فواید و مضرات
در بسیاری از اوقات جدا خوابیدن زن و مرد می تواند برای سلامتی آن ها مفید باشد به عنوان مثال اگر همسر شما در خواب خر و پف می کند، زیادی تکان می خورد یا نیمه شب ها از خواب بیدار می شود و شما را بیدار می کند.
 
به طور طبیعی خواب و استراحت شما دچار آسیب می شود این مسئله از نظر جسمی و روحی مشکلاتی برای شما به وجود می آورد، در زیر نمونه هایی از این مشکلات را بیان می کنیم:
 
احساس غمگینی
تغییرات خلقی
بروز مشکلاتی در تمرکز
ایجاد تغییراتی در وزن
زمانی که با این مشکلات رو به رو می شوید جدا خوابیدن باعث می شود تا خوابتان کیفیت خوبی داشته باشد این مسئله در زنان اهمیت بسیاری دارد.
 
 
زیرا زنان اگر کیفیت خواب آن ها پایین باشد و یا خواب کافی نداشته باشند وضعیت خلقی آن ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، در این حالت ها می توانید با استفاده از راهکارهایی برای خود  همسرتان خواب راحت تری داشته باشید و با او این مسئله را در میان بگذارید.
 
زمانی که شما جدا می خوابید اگر به روابط جنسی و عاطفی همسرتان توجه کنید و برای نیازهای او ارزش قائل باشید جدا خوابیدن مشکل و آسیبی به زندگی شما وارد نمی کند و شما می توانید از این جدایی فیزیکی بهره مثبتی ببرید.
 
زیرا جدا خوابیدن در این شرایط باعث می شود تا احساس دلتنگی نسبت به همسرتان داشته باشید و میل جنسی تان افزایش یابد و به همین دلیل از این موضوع می توانید در جهت مثبت استفاده کنید به طور معمول زمانی که انسان از چیزی محروم شود و آن را نداشته باشید بیشترش قدرش را می داند.
 
 
صفحه قبل 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد