x تبلیغات
مشاوره ازدواج

زندگی مستقل

 زندگی مستقل

 
مقدمه
در این مقاله زندگی مستقل را مورد بررسی قرار می دهیم، هر چه بزرگتر می شویم، مسئولیت های اجتماعی ما بیشتر می شود.
 
دغدغه های فکری مان هم بیشتر خواهد شد و دنبال آرامش می گردیم و دوست داریم در محیطی زندگی کنیم که خودمان رئیسش باشیم و هر شکلی که دلمان می خواهد آن را دیزاین کنیم، کسی به کارمان کاری نداشته باشد و مزاحمان نشود و هر کاری می خواهیم انجام دهیم.
 
چند ماه پیش تصمیم گرفتم از خانواده جدا شوم و مستقل زندگی کنم اما غافل از عواملی بودم که برای شروع مستقل شدن لازم بود و در زندگی مستقل باید به آن توجه می کردم.
 
در حقیقت زمانی که تصمیم قطعی برای مستقل شدن را گرفتم مسئولیت همه چیز با خودم بود حتی خورد و خوراکم!
 
با کمی بررسی و تحقیق متوجه شدم که باید خودم را برای زندگی مستقل آماده کنم و قدم گذاشتن در زندگی مستقل آن هم در این بازه زمانی چیزی جز یک کار بیهوده نمی باشد.
 
در این صورت تصمیم گرفتم تا تجربیات و مطالعاتی که در این خصوص به دست آورده ام در اختیار شما قرار دهم تا در صورتی که تصمیم به شروع زندگی مستقل هستید، به این نکات توجه داشته باشید و آن ها را در نظر بگیرید.
 
چرا زندگی مستقل؟
با گذشت زمان دیگر جدا زندگی کردن و زندگی مستقل یک تابوی اجتماعی نمی باشد، و امروزه بسیاری از خانم ها به خاطر دلایل مختلف مانند کار، تحصیل و غیره در یک شهر دیگر زندگی مستقل خود را شروع می کنند.
 
در واقع هر چه انسان بزرگتر می شود نیاز به استقلال بیشتری دارد و نیاز است تا برای خودش یک زندگی مستقل به پا کند در این صورت اعتماد به نفس او افزایش می یابد.
 
اگر چه در برخی از خانواده ها این موضوع تابو باقی مانده است و نمی توانند دل از فرزندشان بکنند و راضی به زندگی مستقل آن ها نیستند. اگر تصمیم شما برای جدایی جدی باشد آن ها هم در نهایت مجبور می شوند که با شما کنار بیایند و راضی به این جدایی شوند.
 
قبل از آن که تصمیم خود را به دیگران اعلام کنید باید صددرصد از خودتان مطمئن شوید که آیا می توانید به صورت مستقل زندگی کنید؟ این توانایی مستقل شدن در شما وجود دارد؟
 
ما انسان ها وقتی به دنبال یک حس بهتر و آرامش هستیم به نکات منفی آن توجهی نداریم، به طور مثال زمانی که با سوال “تو می توانی از پس خودت بر بیایی؟” رو به رو می شدم می گفتم کاری ندارد! یک غذا پختن که چیزی نیست از پس آن به راحتی بر می آیم و تنها موضوع سخت از نظر من تنها مسئله غذا پختن بود.
 
مشکلات زندگی مستقل
اما باید به مشکلاتی که در زندگی مستقل برای شما پیش می آید توجه داشته باشید، درست است که زندگی مستقل مزایای زیادی دارد.
 
 
اما مسائلی وجود دارد که شما باید قبل از مستقل شدن خودتان را آماده کنید وگرنه در زندگی مستقل شکست خواهید خورد و این شکست عواقبی به همراه دارد که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم.
 
اعتماد به نفس شما کاهش می یابد زیرا در انجام تصمیم تان موفق نبوده اید.
ممکن است خانواده تصمیم های دیگرتان را جدی نگیرند.
ممکن است دوستانی داشته باشید که تنها به خاطر شرایطتان در کنار شما هستند.
گرفتار مسائلی مانند سوء تغذیه و کم شدن ایمنی بدن خواهید شد.
همه این مسائل واقعی هستند و افرادی بسیاری دیده ام که به خاطر عدم آمادگی برای زندگی مستقل درگیر این موضوعات شده اند، به همین دلیل باید به این مسائل توجه داشته باشید و آگاهی لازم را کسب کنید تا با اطلاعات کافی برای مستقل شدن قدم بردارید.
 
 

هفت راه رسیدن به آرامش فکری و تقویت ذهنی

هفت راه رسیدن به آرامش فکری و تقویت ذهنی شامل موارد زیر می شود:
 
آرامش فکری و تقویت ذهنی
قانون اول: ذهن خود را پر از اندیشه های امیدواری و خوشبختی کنید.
در حقیقت زندگی ما نتیجه افکار ما است و بسیاری از رخدادها ناشی از ضمیر ناخوداگاه ماست.
 
در یک برنامه رادیویی از من سوال شد که بزرگ ترین درسی که تا کنون آموخته ام چیست؟ 
 
پاسخ این سوال برای من آسان است چون به خوبی می دانم بهترین درسی که از زندگی آموخته ام اهمیت دادن به تفکرات و اندیشه هایم است.
 
به نظر من ساده ترین راه شناخت افراد، آشنا شدن با طرز تفکرشان است.
 
ویلیام جیمز پدر روانشناسی علمی، می گوید: ظاهراً، عمل نتیجه ی تدوام احساس است، اما در حقیقت عمل و احساس هر دو یک راه را طی می کنند. 
 
با نظم دادن به رفتار های ارادی می توان به طور غیم مستقیم بر احساسات و عواطف تأثیر گذاشت و رفتارهایی که ارادی نیستند را نظم بخشید. 
 
نتیجه گفته های ویلیام جیمز به صورت زیر مطرح می شود:
وقتی شادی از ما می گریزد تنها کاری که مارا به سوی خوشبختی هدایت می کند این است که شاد و گشاده روی باشیم و از اندوه دوری کنیم.
 
قانون دوم رسیدن به آرامش فکری
 سعی کنید در زندگی به دنبال تلافی و انتقام گرفتن از دشمنانتان نباشید چون در صورت بروز هر نوع اقدام تلافی جویانه بیش از دشمنان، خودتان آزار می بینید.
 
بیایید از روش آیزنهاور بهره ببریم در این روش، فرد حاضر نیست حتی دقیقه ای از فکرش را به کسانی اختصاص دهد که او را دوست ندارند.
 
دقت داشته باشید که انسان جز آنچه کاشته است درو نخواهد کرد.
 
قانون سوم دستیابی به آرامش فکری و تقویت ذهنی
به جای آنکه از ناسپاسی دیگران رنجببرید از کسی توقع خاصی نداشته باشید و منتظر نباشید تا بقیه به شما خوبی کنند.
 
دقت کنید که تنها راه رسیدن به خوشبختی و شاد زیستن این است که توقعاتمان را از دیگران کم کنیم، این کار علاوه بر افزایش کمک به دیگران سبب می شود تا ما بیاموزیم که برای آنچه دریافت می کنیم همواره سپاس گذار باشیم.
 
شکرگذاری از خداوند سبب می شود تا رضایت خاطر بیش تری نسبت به آنچه به دست آورده ایم، پیدا کنیم و برای آنچه که می خواهیم بیش تر تلاش کنیم.
 
از نظر روانشناسان مذهبی سپاس گذاری رفتاری تربیتی است و از نظر روانشناسان علوم تربیتی قدر شناسی و سپاس گذاری از دیگران یک خصوصیت مفید برای کودکان تلقی می شود.
 
 

چگونه با والدین مستبد و سمی کنار بیاییم؟

 پدر و مادر و نحوه فرزند پروری آنان تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری شخصیت فرزندان دارد. بنابراین بد رفتاری پدر و مادر می تواند باعث آسیب به شخصیت فرزندان می شود، این مقاله به بررسی رفتار والدین می پردازد، بنابراین این مقاله را از دست ندهید.

 
دسته بندی های متنوعی از شیوه های فرزند پروری ارائه شده که شیوه فرزند پروری سهل گیرانه، مقتدرانه و مستبدانه، سه سبک رایج فرزند پروری است که توسط باومریند (1971) ارائه شده اند.
 
این دسته بندی ها بر اساس پاسخگو بودن والدین و قانونمندی آن ها رائه شده است.
 
پاسخگو بودن به این معنی است که آن ها به تفاوت های بین فردی بچه ها و نیازهای رشدی متفاوت آن ها، حساس هستند.
 
قانونمندی هم به این معنی است که والدین محدودیت و قوانینی برای رفتار فرزندانشان ایجاد کنند و در صورت تخلف از این قوانین، با آن ها قاطعانه برخورد کنند.
 
سبک های فرزند پروری
این ویژگی سه سبک فرزند پروری را ایجاد نموده است:
 
والدین مقتدر که دارای بالاترین سطح از پاسخگو بودن و سطوح بالایی از قانونمندی و انضباط هستند. 
سبک فرزند پروری مقتدرانه، ایده آل ترین شیوه فرزند پروری است. والدین مقتدر دارای ویژگی هایی از جمله: انتظارات واضح، محدودیت منطقی و سطوح بالایی از گرمی و حمایت از نیازهای رشدی کودکان، هستند.
 
والدین سهل گیر که ترکیبی از پاسخگو بودن بالا و قانونمندی پایین را به کار می برند.
این والدین روابط عاطفی بسیار شدیدی با فرزندان خود دارند و در عین حال کنترل کمی بر رفتار آن ها اعمال می کنند. این والدین اگرچه در اغلب اوقات روابط بدی با فرزندانشان ندارند، ولی نظم و قانونی هم برای فرزندانشان ایجاد نمی کنند. بنابراین می توان گفت که این والدین نقش جدی و پررنگی در تعلیم و تربیت فرزندانشان ندارند.
 
والدین مستبد که دارای سطوح پایینی از پاسخگو بودن هستند و در مقابل  قانونمندی بالایی را ارائه می دهند.
چنین والدینی، قوانین سخت و غیر منطقی برای رفتار فرزندان خود فراهم می کنند. آن ها انتظار دارند فرزندانشان بدون چون و چرا دستوراتشان را اجرا کنند و در صورت عدم اطاعت، تنبیه سختی برای آن ها فراهم می کنند. به طور کلی این والدین روابط ضعیفی با فرزندانشان دارند و روابط عاطفی کمی با آن ها برقرار می کنند.
 
سبک فرزند پروری مستبدانه
 می تواند آسیب های زیادی را به فرزندان وارد کند. در واقع بیشتر مشکلات کودکان ناشی از سبک فرزند پروری ناکارآمد والدین است. 
 
انعطاف ناپذیر بودن والدین و سفت و سخت بودن آن ها و طرد دائمی فرزندان و بی تفاوت بودن نسبت به نیازهای عاطفی و روانی آن ها می تواند منجر به مشکلات روانی مختلف در کودکان شود و سبب شود که کودکان در زندگی آینده خود با مشکلات بسیاری مواجه شوند. اینگونه والدین که به عنوان والدین سمی شناخته می شوند با ایجاد فضای سمی در خانواده، باعث صدمات بلند مدت عاطفی، روانی و ذهنی بر کودکانشان می شوند.
 
 
مشکلاتی مثل افسردگی، از دست دادن اعتماد به نفس و عزت نفس، احساس بی ارزش بودن، تکانشی و پرخاشگری، اضطراب و استرس مداوم، افت تحصیلی و غیره از جمله پیامدهای شیوه فرزند پروری مستبدانه می باشد.
 
خصوصیات والدین مستبد و سمی
کنترل گری بیش از حد
والدین سمی کنترل بسیار زیادی روی فرزندانشان اعمال می کنند و تلاش می کنند که از ریز جزئیات فعالیت های او آگاه باشند، اینگونه والدین هیچ گونه آزادی عملی به فرزندانشان نمی دهند و به دلیل اینکه مبادا فرزندشان دست از پا خطا کند مدام او را تحت نظر قرار دارند، فعالیت های فرزندشان را بسیار محدود می کنند و در هر زمینه ای برای او تعیین تکلیف می کنند.
 
 

ترک هروئین | بهترین روش های ترک اعتیاد به هروئین

 بهترین روش های تترک هروئین چیست و آیا می توانم رها شم؟

 
یکی از سخت ترین نوع ترک در میان مواد مخدر، ترک هروئین می باشد زمانی که فرد به هروئین اعتیاد پیدا می کند سموم بسیاری وارد بدنش می شود که به کبد و کلیه های او آسیب می رساند، این دو اندام به دلیل این که سموم ناشی از مصرف هروئین را دفع می کنند دچار آسیب شدیدی می شوند.
 
هم چنین اعتیاد به هروئین باعث بالا رفتن چربی  و فشار خون می شود و عوارض جسمانی و روانی بسیاری برای فرد مصرف کننده دارد به همین دلیل باید هر چه زودتر درمان آن آغاز شود، برای این که در مورد بهترین روش های ترک هروئین آگاهی کسب کنید باید این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.
 
روش های ترک اعتیاد به هروئین
هروئین از ماده خشخاش تولید می شود و رنگ آن سفید یا قهوه ای می باشد این ماده اعتیادآوری شدیدی دارد و به سرعت در چربی حل شده و به مغز آسیب می رساند، هم چنین مصرف هروئین عوارض و آسیب های جسمانی و روانی بسیاری دارد و به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که عبارت اند از روش تدخینی، تزریقی و از راه بینی.
 
برخی از مشاغل و امور پزشکی از هروئین به عنوان ماده ضد درد استفاده می کنند البته توجه داشته باشید که خرید و فروش این ماده غیرقانونی و حکم کیفری دارد، هم چنین این ماده می تواند باعث گسترش بیماری هایی مانند HIV یا هپاتیت شود.
 
تنها کافی است که یک بار هروئین را مورد استفاده قرار دهید به خاطر اثرات خوشایندی که دارد فرد به صورتی غیرارادی تمایل دارد تا دوباره آن را مورد استفاده قرار دهد این جاست که وابستگی اتفاق می افتد و ترک را دشوار می کند.
 
چهار روش متداول برای ترک اعتیاد به هروئین وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:
 
روش ترک اعتیاد به هروئین با استفاده از دارو
ترک سنتی به روش ناگهانی یا سقوط آزاد
ترک اعتیاد به هروئین به صورت نیمه سریع
ترک اعیتاد به هروئین به صورت ترک تدریجی
روش ترک اعتیاد به هروئین با استفاده از دارو
مهم ترین دارویی که برای ترک اعتیاد به مواد مخدر از جمله هروئین استفاده می شود متادون نام دارد که برای ترک مواد مخدری مانند تریاک و شیره ، مورفین استفاده می شود، مصرف متادون برای ترک اعتیاد به هروئین ارزشمند تر می باشد.
 
زیرا طول عمر بیش تری در بدن دارد یعنی دیگری نیازی نیست که برای مخفی کردن نشانه های خماری هر چند ساعت دارو یا هروئین استفاده کنید، به همین خاطر از متادون به عنوان جایگزین استفاده می شود تا فرد بتواند بدون نیاز به مواد مخدر به زندگی خود بپردازد.
 
 
یکی از سختی های که ترک اعتیاد به هروئین دارد، علائم جسمانی آن می باشد در این شرایط برای کاهش علائم جسمانی ترک هروئین، متادون نقش بسیار مهمی دارد، ترک هروئین به وسیله ی متادون به این صورت است که فرد تحت نظر متخصص و درمانگر شروع به مصرف متادون به جای هروئین می کند.
 
در ابتدا دوز دارو به صورت افزایشی مورد استفاده قرار می گیرد و به مرور زمان مصرف هروئین در مدت زمان شش ماه کاهش می یابد تا به طور تدریجی فرد این ماده را کنار بگذارد.
 
تذکر: از مصرف خودسرانه متادون خودداری کنید زیرا این دارو اعتیاد آور می باشد و به جای این که ترک را برای شما آسان تر کنند دردسرهای جدیدتری را ایجاد می کنند.
 
 

آمادگی برای طلاق | چه عواملی نشان دهنده آمادگی افراد برای طلاق است؟

 آمادگی برای طلاق، چه عواملی نشان دهنده آمادگی افراد برای طلاق است؟

 
افراد جامعه و کسانی که درخواست طلاق دارند باید آمادگی لازم برای طلاق و جدایی را داشته باشند تا بتواند برای زندگی شان تصمیم درستی بگیرند و از تصمیم خود پشیمان نشوند، طلاق به خاطر دلایل بسیاری به وجود می آید که برخی از آن ها عبارت اند از: عدم تفاهم، خیانت، مسائل مالی، فقدان باورهای مذهبی، ناسازگاری، اعتیاد، مشکلات روحی و روانی و غیره.
 
هم چنین طلاق پیامدهای ناگواری دارد که باعث آسیب زوجین و فرزندان می شود البته برخی از زوجین در زندگی ممکن است با چالش ها و مشکلاتی رو به رو شوند که ماندن در زندگی مشترک می تواند آسیب های بیشتری برای آن ها به همراه داشته باشد.
 
 
طلاق پیامدهای ناگواری دارد که باعث آسیب زوجین و فرزندان می شود
در ادامه این مقاله عواملی که باعث طلاق می شود و راهکارهایی که باعث آمادگی برای طلاق می شود را بیان می کنیم هم چنین در این شرایط برای کسب آگاهی بیشتر می توانید به مشاور طلاق مراجعه کنید تا در این خصوص شما را راهنمایی کند.
 
عواملی که زمینه ساز طلاق هستند چیست؟
مشکلات و کمبودهای بسیاری وجود دارد که ممکن است منجر به طلاق و جدایی شود، البته این دلایل صرفا نمی توانند علت اصلی و عوامل طلاق باشند. برخی از علل طلاق عبارت اند از:
 
ازدواج زود هنگام
اعتیاد
خیانت
انواع اختلالات جنسی
ناسازگاری
مسائل روحی و روانی
ازدواج قبلی
اختلاف فرهنگی در ازدواج
مشکلات مالی
تفاوت سنی زیاد
آمادگی برای طلاق
برخی از زوجین زمانی که در روابط عاطفی یا جنبه های دیگر از زندگی با مشکلاتی رو به رو می شوند نمی توانند تصمیم درستی در مورد آن مشکلات بگیرند و فورا برای طلاق اقداماتی را انجام می دهند در صورتی که آن ها آمادگی لازم برای طلاق را نداشته باشند ممکن است بعد از مدتی از تصمیم خود پشیمان شوند.
 
در ادامه این مقاله سوالاتی بیان شده است که پاسخ دادن به آن ها تا حدودی نقش تان را در زندگی مشخص می کند  و شما را از سردرگمی در می آورد ، هم چنین در این شرایط باید توجه داشته باشید که برای طلاق و جدایی آمادگی کاملی دارید یا خیر.
 
البته توجه داشته باشید که به این سوالات به تنهایی به این سوالات نباید اکتفا کنید و بر اساس آن برای زندگی تان تصمیم بگیرید، بلکه در این شرایط توصیه می شود از مشاور کمک بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند تا با بهره بردن از مهارت تصمیم گیری درست، تصمیمات صحیح بگیرید و در آینده از تصمیمی که گرفته اید پشیمان نشوید.
 
 

نحوه پاسخ دادن به انتقاد همسر | واکنش در برابر انتقاد همسر

 نحوه پاسخ دادن به انتقاد همسر، واکنش در برابر انتقاد همسر

 
در طول زندگی نحوه پاسخ دادن به انتقادات همسر برای بسیاری از خانم ها و آقایان به چالش های بزرگی تبدیل می شود. بعضی از انتقاد ها به جای این که برای بهبود رابطه استفاده شود برای تخریب طرف مقابل مورد استفاده قرار می گیرد و در کنار آن برخی افراد نیز ظرفیت کمتری در برابر پذیرش انتقاد اطرافیان از خود نشان می دهند.
 
این موضوع به ویژه در میان زوجین حساسیت بیشتری پیدا خواهد کرد.
 
بسیار اهمیت دارد که چطور به انتقادات همسرتان پاسخ دهید زیرا پاسخ شما می تواند تاثیرات بسیاری در بهبود و یا تضعیف ارتباط شما داشته باشد و میزانی که همسرتان احساس کند شما به خواسته های او اهمیت می دهید او به نیاز های شما توجه بیشتری خواهد کرد.
 
اما در صورتی که احساس کردید همسرتان صرفا با هدف تخریب شخصیت و بی توجهی به ارزش های شما انتقاد می کند در این صورت بهتر است برای حل مشکلتان از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.
 
انتقاد کردن و اهمیت آن
انتقاد کردن به معنی بیان کردن نقاط قوت و ضعف طرف مقابل می باشد به طوری که هدف آن از انتقاد بهبود عملکرد فرد است. با توجه به این که زوجین معمولا نزدیک ترین رابطه را با یکدیگر دارند در این شرایط می توان گفت که همسر شما بهترین فردی می باشد که می تواند شما را مورد قضاوت قرار دهد و از شما انتقاد کند.
 
در صورتی که شما و طرف مقابلتان با اصول انتقاد کردن آشنا باشید و به طور درست بتوانید به انتقاد همسرتان پاسخ دهید در این صورت انتقاد ها می تواند تاثیر مطلوبی بر روی عملکرد هر دوی شما داشته باشد و همچنین به طرف مقابلتان نشان می دهد که شما برای گفته های او ارزش و احترام قائل هستید.
 
در صورتی که نسبت به انتقادهای طرف مقابلتان بی توجه باشید در این هنگام باعث ناراحتی و دلخوری او می شوید و مشکلاتی برای هر دو شما به وجود می آید.
 
نحوه پاسخ دادن به انتقاد همسر
در بسیاری از اوقات این سوال برای ما پیش می آید که به انتقاد های همسرم چطور باید پاسخ دهم که رابطه ما دچار مشکل نشود؟ در بسیاری از اوقات ما برای تغییر رفتار خود دلیل موجهی نداریم و می ترسیم اگر این موضوع را با همسرمان در میان بگذاریم باعث ناراحتی او شویم.
 
بسیاری از افراد در برخورد با انتقاد همسرشان ناراحت شده و در مقابل سخنان طرف مقابل جبهه می گیرند. این در حالی است که احتمال دارد در اعماق قلبشان انتقاد ها را باور داشته باشند. به همین دلیل ما در این بخش با راهکارهایی رو به رو می شویم که بتوانیم به صورت صحیح با انتقاد های همسر برخورد کنیم و پاسخ درستی به آن ها بدهیم.
 
احساسات خود را کنترل کنید
معمولا روانشناسان خانواده توصیه می کنند که برای صحبت کردن با همسرتان به شرایط زمان و مکانی او توجه کنید تا بتوانید با تمرکز بیشتری به صحبت های یکدیگر گوش دهید، در نتیجه نخستین شرط برای بیان و همین طور شنیدن انتقادها این است که موقعیت مناسب و با آرامشی را انتخاب کنید تا بتوانید به دور از هیجانات با یکدیگر صحبت کنید.
 
اگر احساس می کنید زمانی که با طرف مقابل تان صحبت می کنید دچار احساسات منفی مانند خشم و ناراحتی می شوید در این حالت باید با استفاده از چند نفس عمیق آرامش خود را حفظ کنید و به مدتی کوتاه بحث را متوقف کنید تا به شرایط روحی مطلوبی دست یابید.
 
 
نخستین اصل در نحوه پاسخ گویی به انتقادات همسرتان این است که خودتان را در شرایط روحی مناسبی قرار دهید زیرا عصبانیت و غمگین بودن شما می تواند یک واکنش نامناسب و اشتباه به انتقادات طرف مقابل داشته باشد.
 
یکی از راهکارهایی که در این زمینه می تواند برای شما مفید باشد و از آن استفاده کنید.
 
این است که باور داشته باشید که انتقادات صرفا به برخی از رفتار شما مربوط می شود و شامل تمامی شخصیت شما نیست، افرادی که معمولا در برابر انتقادات به سرعت ناراحت می شوند به طور معمول آن ها را به معنای بد یا ضعیف بودن خود می پندارند و به همین خاطر به سرعت نسبت به انتقادها واکنش نشان می دهند.
 
 

15 ویژگی دختر مناسب برای ازدواج

 بسیاری از مردها در مورد ویژگی های همسر آینده خود رویابافی می کنند. مثلا درباره اینکه دوست دارند، همسرشان از نظر اخلاقی و ظاهری چه خصوصیاتی داشته باشد. داشتن معیار و ویژگی در انتخاب همسر بسیار مهم است اما نکته ی مهم این است که باید برای انتخاب همسر علاوه بر معیارهای مد نظر خود، از خصوصیات دختر خوب و مناسب برای ازدواج نیز آگاه باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

 
توجه کنید که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا انتخاب همسر یکی از مهم ترین انتخاب های زندگی شما است. این انتخاب می تواند شما را خوشبخت و یا بدبخت کند. پس باید دقت زیادی در این مورد داشته باشید.
 
در این مقاله قصد داریم مهم ترین خصوصیاتی که باید یک دختر داشته باشد تا او را به گزینه ای ایده آل برای ازدواج تبدیل کند را بیان کنیم.
 
1- مستقل است
یک زن ایده آل، یک زن مستقل است. از ویژگی های مهمی که یک زن مستقل دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.
 
او می تواند شما را با انواع فعالیت ها و تجربیات جدید آشنا کند.
او به شما وابسته نیست.
زنان مستقل کمتر مستعد حسادت هستند.
آن ها صادق ترند.
با شما و احساساتتان بازی نمی کنند.
آن ها کمتر نگران کارهایی هستند که در اوقات فراغت خود انجام می دهید و شما را مدام چک نمی کنند.
 
15 ویژگی ِ یک دختر مناسب ازدواج
2-  صادق است
بدون وجود اعتماد شما نمی توانید عشق را تجربه کنید. یکی از مهم ترین اساس ایجاد اعتماد، صداقت است. پس لازم است کسی که با او در ارتباط هستید، صادق باشد. دختر ایده آل و اصیل یک دختر صادق است.
 
 
3- باهوش است.
مهم است دختری که با او قرار می گذارید فردی باهوش باشد؛ وقتی با یک زن باهوش قرار می گذارید، متوجه می شوید که می توانید گفتگوهای عمیق تر و هیجان انگیزتری با او داشته باشید. به علاوه، یک زن باهوش می تواند مسائل را به خوبی مدیریت کند و در صورت لزوم تکیه گاه و یاور شما باشد.
 
4- مهربان است.
مهربانی در هر رابطه ای مهم است. اگر دختری که با او در ارتباط هستید، فردی بدجنس و فاقد همدلی است پس در رابطه ای درستی قرار ندارید.
 
وقتی به دنبال یک همسر ایده آل هستید، روی زنانی تمرکز کنید که برای دیگران دوست خوبی هستند و با مردم با همدلی رفتار می کنند.
 
حتی در بهترین روابط بالا و پایین وجود دارد؛ شما باید زنی را پیدا کنید که بتواند در لحظات نه چندان دلچسب با شما مهربان باشد و با شما همدردی کند.
 
 

افسردگی، انواع افسردگی را بشناسید

 افسردگی، انواع افسردگی را بشناسید

افسردگی یک نوع اختلال خلقی است و غم و ناراحتی ایجاد می کند که باعث آزار و اذیت فرد می شود.
 
افرادی که به بیماری افسردگی دچار می شوند معمولا انرژی آن ها کاهش می یابد و لذت و علاقه خود را از دست می دهند، تمرکز آن ها بر روی مسائل کاهش یافته و بیشتر احساس گناه می کنند و به مرگ و خودکشی فکر می کنند.
 
افسردگی باید در مراحل اولیه تشخیص داده شود تا با استفاده از دارو و جلسات روان درمانی و مشاوره روانشناسی و یا با تغییر سبک زندگی اثرات افسردگی کاهش یابد و درمان شود.
 
اما اگر به علائم افسردگی توجه نشود ممکن است فرد به خودکشی فکر کند و عملکرد فردی او دچار اختلال شود.
 
 
انواع افسردگی 
انواع افسردگی
افسردگی شامل اختلالات گوناگونی می شود و توجه به نشانه ها و درمان آن بسیار اهمیت دارد.
 
     در این مقاله انواع افسردگی و اثرات آن را مورد بررسی قرار می دهیم.
 
اختلالات افسردگی
افسردگی یک نوع اختلال خلقی می باشد که در بین افراد جامعه بسیار شایع است، افسردگی باعث می شود که فکر و نگرش فرد در مورد خودش، دیگران و دنیا دچار تغییراتی شود.
 
اتفاقات ناگوار و اشتباهاتی که در گذشته انجام داده است ذهن او را درگیر می کند و به صورت نشخوار های فکری به سراغ ذهنش می آید و فرد نسبت به زندگی احساس ناامیدی کرده و بدبین می شود.
 
نشخوارهای فکری باعث می شوند که فرد افسرده در زندگی خود احساس شادی نکند و نسبت به چیزهایی که قبلا برایش هیجان انگیز بوده است حسی ندارد و برای او لذتی نخواهد داشت.
 
انواع افسردگی
افسردگی اساسی یا عمده
یکی از شایع ترین اختلالات روانی اختلال افسردگی اساسی می باشد که به آن ماژور نیز می گویند، این افسردگی با علائم زیادی همراه است که در زیر به آن ها اشاره شده است.
 
 
احساس ناامیدی و پوچی و غم در اکثر روزها
کم شدن انگیزه و کاهش علاقه و لذت از انجام کارهای روزانه
باعث کاهش یا افزایش اشتها می شود و ممکن است کاهش و یا افزایش وزن را در پی داشته باشد.
کم خوابی یا خواب زیاد
خستگی و کسالت و کاهش انرژی
احساس گناه و بی ارزش بودن و کاهش اعتماد به نفس
کم شدن قدرت تمرکز و کاهش توانایی تصمیم گرفتن
فکر کردن زیاد در مورد مرگ و خودکشی
کاهش برقراری روابط با دیگران
افت تحصیلی و شغلی
نگاه منفی به آینده
این اختلال ناتوان کننده است و بر روی زندگی فرد تاثیر منفی می گذارد و باعث می شود فرد فعالیت های عادی اش را نتواند انجام دهد.
 
افسردگی مالیخولیایی نشانه هایش مانند افسردگی اساسی می باشد و روش های تشخیص آن ها یکی است.
 
 

قهوه و افسردگی

 قهوه و افسردگی:برای اکثر مردم عجیب نیست که قهوه بر روی خلق و خو تاثیر می گذارد.

 
خیلی از ما قبل از این که صبح ها بیرون برویم و در طول روز سر کار بر این نوشیدنی تکیه می کنیم.
 
تاثیر قهوه در کاهش افسردگی 
اما ممکن است قهوه خواص خلق و خویی دیگری داشته باشد.
 
که به راحتی در زمان کوتاهی پس از مصرف قهوه خلق و خو را بهبود بخشد.
 
مطالعات کوچک متعددی نشان دادند که قهوه می تواند.
 
اندکی به جلوگیری از افسردگی- اختلالی که روی ۱۵% از مردم در کشور های با درآمد بالا تاثیر می گذارد- کمک کند.
 
اخیرا محققان در دانشکده ی پزشکی دانشگاه چینگ دائو در چین فرا تحلیلی از نتایج ۱۵مورد از مطالعات اخیر انجام داده اند.
 
که رابطه ی بین مصرف قهوه و افسردگی را بررسی می کند.
 
نتایج فراتحلیل، که در مارس ۲۰۱۶ در مجله ی روانپزشکی استرالیا و نیوزلند منتشر شده است.
 
اظهارمی کند در هر فنجان متوسط قهوه ی دارای کافئین که هر روز مصرف می شود، ۸ درصد کاهش خطر ابتلا به افسردگی وجود دارد.
 
ما هنوز نمی دانیم قهوه چگونه به کاهش اختلال افسردگی کمک می کند، اما محققان دو ساز و کار اصلی را پیشنهاد می دهند.
 
با وجود اینکه افسردگی معمولا نتیجه ی کمبود مقدار سروتونین در مغز قلمداد می شود، فرضیه ی جدیدی نمایان می شود.
 
طبق این فرضیه، افسردگی نتیجه ی واکنش ایمنی ناقص است که باعث تحریک در مغز می شود.
 
 
تاثیرات مصرف قهوه
محققان چینی گمان می کنند که قهوه ممکن است به خاطرترکیب خاص آنتی اکسیدان هایش-که شامل :
 
موادشیمیایی همچون اسیدکلروژنیک، اسیدنیکوتین، تیریگونلین، اسیدکینولینیک.
 
اسیدتانیک، اسیدپیروکولیک است- به کاهش این نوع تحریک کمک کند.
 
فرضیه ی دیگر این است که تاثیرات ضد افسرد گی قهوه  کافئین دار نتیجه ی مستقیم کافئین است.
 
کافئین محرکی است که می تواند بیداری و انگیزه را افزایش دهد.
 
وقتی که پس از یک خواب خوب شبانه بیدار و هشیار هستیم، مقدار  کمی ادنوسین در سیستم اعصاب مرکزی وجود دارد.
 
در طول ساعت ها بی خوابی، ادنوسین به آرامی انباشته می شود.
 
ادنوسین گیرنده های ادنوسین را فعال می کند، که باعث گیجی و کمبود تحرک و انگیزه می شوند.
 
 

 

سنجش استرس | چرا باید استرس را اندازه گیری کرد؟

 سنجش استرس، چرا باید استرس را اندازه گیری کرد؟

 
همه انسان ها در طول زندگی شان استرس و اضطراب های زیادی را تجربه می کنند، به همین دلیل بررسی و سنجش استرس از اهمیت بالایی برخوردار است، تا افراد بتوانند استرس خودشان را کنترل کنند و با کاهش استرس سلامت و بهداشت جسمی و روانی شان را ارتقا دهند.
 
افراد با استفاده از محرک هایی مانند زنگ تلفن، امتحان های مدرسه و دانشگاه، فشارهای کاری و تحصیلی، مرگ عزیزان و غیره دچار استرس می شوند.
 
در صورتی که استرس افراد بیشتر از ظرفیت آن ها باشد تحمل این شرایط برای آن ها سخت خواهد بود اما در برخی از اوقات بدن فرد به طور ناخودآگاه با استفاده از روش های نادرست به دنبال راهی برای فرار می گردد تا از استرس دور شود.
 
این همان موقعیت هایی است که شما نسبت به استرس آگاهی ندارید و یا آن را در غالب رفتارهای دیگری بروز می دهید. در صورتی که استرس را مورد سنجش قرار دهید خواهید توانست علت اصلی ناراحتی تان را درک کنید و با کمک گرفتن از مشاوره و شرکت در جلسات مشاوره استرس تان را کنترل کنید.
 
اهمیت سنجش استرس
توانایی انسان برای سازگاری با نیازهایش با تجربه استرس ارتباط دارد به طور مثال ممکن است فرد یک کار جدید را در زندگی اش شروع کند که بسیار برای او جذاب و هیجان انگیز است اما در صورتی در این راه موفق خواهد بود که همه چیز در زندگی پایدار و مثبت باشد.
 
اگر همزمان با کار جدید تصمیم به نقل مکان بگیرید یا همسرتان بیمار شود شرایط سخت خواهد شود و ممکن است فشارهای روانی بسیاری بر روی شما وارد شود که باعث بروز علائم و نشانه های استرس می شود.
 
در این شرایط باید از روش های درمانی کمک بگیرید تا بتوانید اضطراب و استرس خود را به تعادل برسانید و آن را کاهش دهید.
 
در بسیاری از موارد استرس به بیش ترین حدش می رسد و اختلالات روانی را به وجود می آورد در این جا اهمیت سنجش استرس مشخص می شود و باید اندازه بگیرید که استرسی که در زندگی چه اندازه است و چه میزان از آستانه تحمل شما بالاتر می باشد.
 
هم چنین توجه داشته باشید که آستانه کنار آمدن با اتفاقات ناگوار متفاوت می باشد به طور مثال استرسی که به خاطر طلاق به وجود می آید با استرس ناشی از تغییر مسئولیت ها و محل کار تفاوت می کند به همین دلیل افراد باید بتوانند به درستی میزان استرس را بسنجند تا برای کنترل آن بتوانند تصمیمات درستی بگیرند.
 
مقیاس های سنجش استرس
برای سنجش میزان و نوع استری ( استرس لحظه ای، مکرر و مزمن) ابزارها و تست های زیادی برای کودکان و بزرگسالان وجود دارد، به عنوان مثال یکی از ابزار ها مقیاس استرس کودرون است.
 
 
هم چنین یکی از کاربردی ترین ابزارها، مقیاس رتبه تعدیل یافته اجتماعی می باشد که به عنوان مقیاس هلمز و راهه شناخته می شود.
 
با کمک این مقیاس می توانید استرس سالانه خود را مورد سنجش قرار دهید و به درستی آن را مدیریت کنید.
 
در این خصوص مرکز ستاره ایرانیان امکاناتی را برای شما فراهم کرده است که می توانید استرس تان را مورد سنجش قرار دهید و با ارائه خدمات درمانی به شما کمک می کند تا به آرامش روحی و جسمی برسید و استرس تان را کاهش دهید.
 
سنجش استرس با مقیاس هلمز و راهه
آزمون هلمز و راهه چهل و یک موقعیت را در اختیار فرد قرار می دهد و این مقیاس ها به صورت پرسش نامه ای هستند.
 
 
صفحه قبل 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد