x تبلیغات
مشاوره ازدواج

عوارض و اثرات طلاق بر کودکان در سنین مختلف

 کودکانی که پدر و مادرشان از یکدیگر جدا شده اند و طلاق گرفته اند می دانند که طلاق اثرات نامطلوبی بر روی کودکان می گذارد و باعث آسیب های روانی بر روی کودک می شود به عبارتی طلاق و آسیب های روانی رابطه عمیقی با یکدیگر دارند.  در این مقاله به تاثیر طلاق بر کودکان پرداخته شده است.

 
کودکانی که والدین آن ها از یکدیگر جدا شده اند، آسیب های روانی شدید تری را تجربه کرده اند و بر اساس پژوهش های انجام شده در بیشتر آسیب های اجتماعی رد پایی از فرزندان طلاق دیده می شود. این موضوع نشان دهنده اهمیت طلاق بر روی روحیه این فرزندان است.
 
بر اساس نظر مشاوران، طلاق گرفتن بر روی سلامت روان فرد تاثیر زیادی می گذارد. هنگامی که پدر و مادر از یکدیگر جدا می شوند انگار چتر امنیتی کودک از بین می رود و بر روی سلامت اجتماعی و روانی کودکان اثر می گذارد.
 
البته بیشتر اوقات طلاق باعث پایان دادن به مشکلات پدر و مادر، زیرا اگر پدر و مادر همیشه در حال نزاع و درگیری باشند سلامت روان کودک بیش تر به خطر می افتد و همچنین ممکن است کودک به واسطه طلاق از بسیار از آسیب ها رهایی یابد چون به احتمال زیاد ممکن است در خانواده درگیر آسیب هایی از طریق دعوای والد شود.
 
آثار طلاق بر فرزندان چیست؟
طلاق والدین می تواند زمینه ساز بروز بسیاری از اختلالات رفتاری، روحی و روانی شود و بر روی زندگی فرد و اجتماعی کودکان تاثیر می گذارد، کسانی که تصمیم به طلاق و جدایی می گیرند باید این نکته را در نظر بگیرند که آثار و عوارض طلاق می تواند بسیار زیاد می باشد.
 
در زیر نمونه هایی از عوارض طلاق و تاثیراتی که بر روی فرزند می گذارد ذکر شده است.
 
 
افسردگی در کودکان و نوجوانان
اضطراب
پرخاشگری و عصیان در نوجوانان
حسادت
سوء ظن و بدبینی نسبت به دیگران
فرار از منزل
ترک تحصیل و افت تحصیلی
بزهکاری و کج روی های اجتماعی
ازدواج زودرس برای دختران
ضعف اعتماد به نفس
اختلال هویت
اعتیاد
فقر
ضعف سلامت جسمانی و روانی مانند بی خوابی
بی اشتهایی
سوء تغذیه
پرخوری عصبی
همچنین طلاق از نظر اجتماعی هم بر روی فرزند اثر می گذارد و زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
احساس درماندگی و سرخوردگی
تجربه عقده حقارت به خاطر نبود محیط خانوادگی گرم و صمیمی در مقایسه با دیگر کودکان
درونی سازی عقده های منفی و ضد اجتماعی
انزوای اجتماعی
گرایش به انواع انحرافات اجتماعی به دلیل اینکه خانواده کنترل درستی بر روی فرزند نداشته و از نظر اخلاقی و رفتاری نتوانسته اند مدیریت صحیحی را داشته باشند.
اجتماع ستیزی و آزار مردم و انجام خشونت های اجتماعی
 
 

مشاوره طلاق چگونه انجام می شود + سوالات مشاوره طلاق که باید بدانید

 مشاوره طلاق برای کسانی انجام می شود که در معرض طلاق قرار دارند، این مشاوره در بسیاری از موارد قبل و بعد از طلاق انجام می شود و بسته به شرایط فرد متفاوت می باشد. در این مقاله به بررسی سوالات مشاوره طلاق و نحوه انجام آن می پردازیم.

 
زوجینی که تصمیم جدی به جدایی گرفته باشند قبل طلاق باید از طریق مشاور اطلاعاتی در مورد پیامد های طلاق و اثراتی که بر روی خودشان و فرزندشان می گذارد آشنا شوند و راهنمایی های لازم به آن ها می شود تا بتوانند در مورد زندگی شان تصمیم بگیرند.
 
مشاوران زوجین را برای گرفتن تصمیم درست هدایت می کنند، بسیاری از زوجین ممکن است این جلسات مشاوره را مفید بدانند و تمایل داشته باشند که رابطه خود را اصلاح کنند و فرصتی دوباره به خودشان و همسرشان بدهند تا با یکدیگر به خوبی زندگی کنند، این مشاوره در بیشتر مواقع تاثیر گذار بوده است.
 
مشاوره روانشناسی طلاق
مشاوره بعد از طلاق باعث می شود تا فرد آگاهی های لازم را در مورد تغییراتی که در زندگی او به وجود آمده است را دریابد، راحت تر با سوگ بعد از طلاق سازگاری پیدا کند و از این مراحل سخت به خوبی عبور کند تا شرایط زندگی اش بهبود یابد.
 
از نظر روانشناسی، در زمینه مشاوره دیدگاه های متفاوتی وجود دارد که باعث می شود شیوه های متفاوتی برای درمان افراد وجود داشته باشد.
 
در این مقاله به بررسی شیوه های درمانی و دیدگاه های مورد نظر می پردازیم.
 
دیدگاه روانکاوانه
بر اساس این دیدگاه برای درمان تعارض های خانوادگی، زناشویی، مشکلات زوجین و خانواده باید دلیل این مشکلات و تعارضات را در کودکی جست و جو کرد چون ممکن است فرد تعارضات حل نشده ای در کودکی داشته باشد که دلیل این مشکلات و تعارض های خانوادگی بوده است.
 
به طور مثال، والدی که از عشق و محبت دور است و احساس می کند که فقدان محبت و عشق دارد ممکن است از طریق پدر و مادرش یک نقش تربیتی زناشویی را به خوبی فرا نگرفته باشد.
 
بر اساس این دیدگاه هر یک از والدین ممکن است موقع ازدواج ترس ها و انتظاراتی را به درون خانواده وارد کنند، این در حالی است که ازدواج فرصتی برای حل و شناسایی این تعارضات است که بر اساس تجربیات شرایط جدیدی را بازسازی کنند و به خوبی این شرایط را کنترل کنند تا بتوانند این تعارضات را شناسایی و حل کنند.
 
بر اساس نظر مشاوران زوج درمانی بر اساس این دیدگاه باید به تعارضاتی که در زمان کودکی فرد حس کرده است توجه شود و این تعارضات باعث می شود تا در سطح ناهشیار فعال شده و بر روی زندگی فرد تاثیراتی داشته باشد.
 
طلاق و خانواده درمانی
طلاق نه تنها یک مشکل برای زوجی که می خواهد طلاق بگیرد نیست بلکه دیگر اعضای خانواده مانند فرزندان، والدین، خواهر و بردارهای زوج را وارد فرایند درمان می کند.
 
در این هنگام زن و شوهر باید مشاوره های لازم را دریافت می کنند و تصمیم بگیرند که آیا طلاق بگیرند و یا از طلاق منصرف شوند.
 
رفتار درمانی
یکی از دیدگاه هایی که در زوج درمانی مورد استفاده قرار می گیرد، مدل رفتار درمانی می باشد که بر روی طلاق تاثیر به سزایی داشته است.
 
دیدگاه های دیگر نظرات خاص خودشان را در مورد طلاق دارند که مورد بررسی قرار می دهیم.
 
 
بر اساس رویکرد روانکاوی در تبیین طلاق، احساساتی در فرد به وجود می آید که بازتابی از مشکلات زوجین می باشد و این احساسات می تواند شامل افسردگی، استرس، بی اعتنایی و احساس گناه می باشد.
 
بر اساس این دیدگاه، این واکنش ها می تواند به خاطر ارتباطات ناصحیح و توصیف نادرست مشکل باشد زیرا امکان دارد مشکل را به خوبی نشناخته باشند و آن را توصیف نکرده باشند.
 
بر اساس یادگیری اجتماعی، این مسائل و مشکلات ممکن است به خاطر رفتاری هایی باشد که فرد آن ها را آموخته اما می تواند رفتارهای جدیدی بیاموزد و آن ها را تغییر دهد.
 
اما دیدگاه رفتار درمانی سعی می کند که بر اساس اصول یادگیری و شناختی مسئله و مشکل را درمان کند و تاکید دارد که در زوج درمانی باید به رفتار فرد متقابل تاکید شود.
 
 

افسردگی بعد از طلاق چه بلایی سر شما می آورد+ درمان

 طلاق رویدادی است که در جامعه مدرن امروزی بسیار افزایش پیدا کرده و به مانند قبل دیگر یک تابو محسوب نمی شود و افراد پذیرش بیشتری نسبت به این امر پیدا کرده اند. بسیاری از افراد پس از طلاق دچار افسردگی می شوند. در این مقاله به بررسی افسردگی بعد از طلاق پرداخته شده است.

 
طلاق در عین حال که می تواند پیامدهای نامطلوبی داشته باشد گاهی هم می تواند یک راه نجات بخش و راهی برای ساختن زندگی جدید باشد. در واقع در برخی از موارد، طلاق از بروز بسیاری از اتفاق های ناگوار جلوگیری می کند اما در هر صورت طلاق یک تغییر بسیار بزرگ را در زندگی فرد بوجود می آورد که همین تغییرات می تواند با چالش ها و مشکلات زیادی همراه باشد و ممکن است سازگاری با این تغییرات مدتی طول بکشد و همین عامل سبب مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی شود که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.
 
افسردگی بعد از جدایی
اینکه چه عواملی در افزایش طلاق موثر هستند بسیار جای بحث دارد و می توان گفت که عوامل مختلفی در افزایش این پدیده نقش دارند.
 
برخی از عوامل، اجتماعی و فرهنگی هستند که بر روی شیوه زندگی عموم مردم تاثیر گذاشته اند و برخی دیگر کاملا شخصی هستند و می توانیم بگوییم که بسته به شرایط زندگی افراد متفاوت هستند.
 
تغییرات فرهنگی و اجتماعی از جمله برابری حقوق زن و مرد، اشتغال زنان، تاکید بر رشد و پیشرفت شخصی، افزایش زندگی شهر نشینی، کمرنگ تر شدن نقش بزرگان و ریش سفیدان در زندگی جوان تر ها و غیره از جمله عوامل موثر در افزایش طلاق هستند، این تغییرات، تغییرات مثبتی هستند که باعث شدند که مفهوم سوختن و ساختن، داشتن دیدگاه منفعلانه و تسلیم شدن در برابر جبر روزگار کمرنگ شود و  تلاش و انگیزه افراد، مخصوصا خانم ها در هنگام قرار گیری در موقعیت نامساعد برای تغییر شرایط افزایش یابد. 
هر چند که هر تغییری در جامعه می تواند جنبه های منفی داشته باشد اما اگر بخواهیم با دقت بیشتری به بطن تاثیرات این تغییرات اجتماعی و فرهنگی نگاه کنیم متوجه می شویم که این تغییرات به خودی خود باعث افزایش طلاق نشده اند، بلکه تنها تاثیر این تغییرات در افزایش طلاق این است که به افراد جسارت بیشتری داده است تا خودشان را از شرایط نامساعد نجات دهند، در قدیم زنان تحت هر شرایطی مجبور به ادامه زندگی بودند و ممکن بود سال ها درد و رنج زیادی را متحمل شوند و محکوم به سازش باشند، اما خوشبختانه در حال حاضر این تغییرات فرهنگی شرایط را برای خانم ها راحت تر کرده است تا بتوانند در شرایط ناگوار برای تغییر شرایطشان تلاش کنند.
و اما علل و عوامل شخصی مثل اعتیاد، مشکلات اقتصادی، مشکلات روانشناختی (مثل اضطراب، افسردگی و غیره)، خیانت، عدم تفاهم، نداشتن مهارت حل مسئله و عدم مهارت حل مسالمت آمیز تعارضات بین فردی، مشکلات شخصیتی (مثل اختلالات شخصیت، پارانوئید، خودشیفتگی، وابستگی و غیره) از جمله دلایل اصلی طلاق هستند که در برخی از موارد این مشکلات قابل حل هستند (مثلا اگر زن و مردی به دلیل نداشتن مهارت حل مسئله با یکدیگر به مشکل خورده باشند با مراجعه به روانشناس می توانند این مشکل را حل کنند) و برخی دیگر مثل اختلالات شخصیت، قابل حل نیستند و افراد در نهایت مجبور به طلاق می شوند.
 
divorce-depression
پیامدهای طلاق
اینکه طلاق چه تاثیری بر روی افراد بگذارد بسته به شرایط هر فرد می تواند تفاوت داشته باشد. در زیر برخی از این شرایط ذکر شده است:
 
اینکه فرد به چه علت از همسر خود جدا شده است؟
قبل از طلاق چه میزان فشار روانی را تحمل کرده و آیا خود فرد، خواهان طلاق بوده یا همسرش؟
به همسر خود علاقمند بوده یا نبوده؟ 
آیا به صورت توافقی از همسر خود جدا شده یا در مسیر جدایی دشواری های زیادی را تحمل کرده، آیا فرد استطاعت مالی دارد یا خیر و میزان ضررهای مالی او در اثر طلاق چقدر بوده؟
آیا فرد صاحب فرزند هست یا خیر و آیا می تواند به راحتی فرزند خود را ملاقات کند یا برای ملاقات فرزند خود محدودیت دارد و با همسر خود چالش دارند؟
 
 

راه های رسیدن به آرامش بعد از طلاق که از آن ها خبر ندارید

 طلاق پدیده ای است که در جامعه امروز به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی مطرح می شود که ریشه در تغییر و تحولات گوناگون فرهنگی، اجتماعی، زیستی و غیره دارد و با پیچیده تر شدن زندگی امروز، سطح آن نیز شدت یافته است. در این مقاله به راه هایی پرداخته شده است که به شما در آرامش بعد طلاق کمک می کند.

 
اگرچه طلاق در برخی از شرایط می تواند تنها راه حل ممکن باشد اما چه بخواهیم یا نخواهیم طلاق، آسیب های مخصوص به خود را دارد و ما زمانی می توانیم از آرامش بعد از طلاق صحبت کنیم که با گذشت مدتی از طلاق، فرد با مراقبت های لازم که از خود به عمل می آورد و با برنامه ریزی که برای زندگی بعد از طلاق خود دارد بتواند این رویداد را در زندگی خود بپذیرد و با آن کنار آمده باشد و بعد از طلاق شرایط بهتری را برای خود رقم زده باشد.
 
در این مقاله در ابتدا به پیامدها و اثرات طلاق اشاره می کنیم و در ادامه راهکارهایی را برای بهتر زیستن و رسیدن به آرامش بعد از طلاق ارائه می دهیم.
 
آثار و پیامدهای طلاق
آثار و پیامدهای طلاق در سه بعد قابل تبیین و بررسی است.
 
بعد فردی
بعد خانوادگی
بعد اجتماعی
بعد فردی
ترس از آینده
اینکه فردی تصمیم بگیرد به زندگی مشترک خود، پایان بدهد کار ساده ای نیست. چنین تصمیمی می تواند با احساس تاسف و سرزنش خود همراه باشد. 
 
فرد ممکن است از تنهایی بعد از طلاق بترسد که این ترس از تنهایی، در خانم ها بیشتر از آقایان احساس می شود.
 
نگرانی در مورد اینکه آیا شریک زندگی دیگری خواهم داشت؟ آیا به تنهایی می توانم زندگی ام را اداره کنم؟
 
خانمی که هیچ شغل و درآمدی ندارد و قرار است حضانت فرزندانش را برعهده بگیرد طبیعتا دچار این ترس می شود که چگونه قرار است از پس هزینه های مورد نیاز فرزندان بربیاید، آیا شغلی پیدا می کند؟
 
 اگر هم تصمیم بر این باشد که فرزندان را پدر نگهداری کند ترس و نگرانی دوری از فرزندان و فکر کردن مداوم در مورد این مسئله که در نبود او چه اتفاقی برای بچه ها می افتد مشکل و دغدغه ای است که اکثر مادران دارند، پدر نیز به نوبه خود این ترس و نگرانی ها در ذهنش شکل می گیرد و می داند که اداره و تربیت فرزندان در نبود مادر کار بسیار سختی خواهد بود و این نگرانی را دارد که از این به بعد در صورت عدم حضور مادر، او چگونه می تواند بدون دغدغه و نگرانی فرزندان را رها کند و به سر کار برود.
 
 
آرامش بعد از طلاق
این ترس های واقعی ناشی از تردیدهای واقع بینانه درباره بازار کار، مسائل مالی، مشکلات بزرگ کردن فرزندان به تنهایی و تغییر در زندگی فردی و اجتماعی است.
 
 
در این مرحله یک بحران عاطفی اتفاق می افتد و احساس انسان با عقلش منطبق نخواهد بود و بر اثر تجربه چنین احساساتی ممکن است فرد احساس درماندگی کند.
 
در اولین مرحله فرد هنوز نمی داند که باید واقعیت جدایی را بپذیرد یا خیر؟ آیا تنها خواهد ماند یا در آینده دوباره ازدواج خواهد کرد؟
 
احساس گناه
احساس گناه در مورد خیانت نسبت به خوشبختی فرزندان از جمله مشکلاتی است که افراد علی الخصوص مادران در هنگام طلاق با آن مواجه می شوند.
 
ترس از آینده ای مبهم برای خود و فرزندان، واکنش های گوناگونی را در آنان پدید می آورد و این وضعیت احساس گناه را شدت می بخشد.
 
 

روش جدید ترک اعتیاد به کوکائین در خانه

 

 ترک اعتیاد به کوکائین در خانه،روش ترک کوکائین در خانه

 
آیا ترک اعتیاد به کوکائین در خانه امکان پذیر می باشد؟ بسیاری از مصرف کنندگان کوکائین با این سوال رو به رو می شوند زیرا کوکائین در زمره مواد محرک قرار داد و یکی از مواد اعتیاد آوری می باشد که امروزه توسط جوانان مورد استفاده قرار می گیرد، مصرف این ماده باعث می شود تا فرد عوارض روانی بسیار آزاردهنده ای را تجربه کند و با اختلالات روانی رو به رو شود به همین دلیل افرادی که از کوکائین استفاده می کنند پس از مدتی به دنبال روش هایی برای ترک آن هستند.
 
عوامل بسیاری وجود دارد که افراد ترک در خانه را به سایر روش ها ترجیح می دهند که از آن می توان مشکلات مالی، تمایل به مخفی نگه داشتن اعتیاد، ترس از روش های بیمارستانی و غیره اشاره کرد. در صورتی که به دنبال روش هایی برای ترک اعتیاد در خانه می باشید این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید. دو روش دیگر که در ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد و یا مراجعه به کمپ ترک اعتیاد می باشد.
 
اعتیاد به کوکائین
کوکائین ماده محرکی می باشد که مصرف آن باعث می شود فرد دچار توهم و احساس سرخوشی شود و در صورتی که چند بار کوکائین مصرف کند احساس لذت و سرخوشی او کاهش پیدا می کند و بدنش نسبت به مواد کوکائین حساسیت کمتری نشان می دهد. برای این که فرد احساسات خوشایند اولیه را تجربه کند باید دوز مصرف این ماده را افزایش دهند این مسئله به معنی شروع اعتیاد به کوکائین می باشد.
 
افرادی که اعتیاد به کوکائین دارند بیشتر درگیر جنبه روانی آن می شوند زیرا علائم مصرف و ترک آن در قالب علائم روانی نشان داده می شود و فرد مصرف کننده در صورتی که مصرف کوکائین را کنار بگذارد با عوارضی  نظیر دردهای جسمانی رو به رو نخواهد شد در صورتی که این علائم ترک در مواد مخدری نظیر تریاک و هروئین به میزان زیادی اتفاق می افتد.
 
در ترک اعتیاد به کوکائین فرد دچار اختلالات روانی می شود و احساس تنش، بی قراری، اضطراب، افسردگی و مشکلات شناختی می شود که باید برای درمان آن ها اقداماتی را انجام دهد.ترک اعتیاد به کوکائین در خانه، نکاتی که باید رعایت کنید
 
 
بسیاری از افرادی که به کوکائین وابسته شده اند تمایل دارند بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان فرایند ترک را انجام دهند در حقیقت امروزه بسیاری از درمان ها به صورت سرپایی انجام می شود و بیشتر فرایند ترک در خانه صورت می گیرد اگر شما می خواهید ترک موفق آمیز داشته باشید حتما باید به نکات زیر توجه کنید:
 
به ریشه های روانی اعتیاد توجه کنید
ترک اعتیاد به معنی کنار گذاشتن ماده مصرفی نمی باشد و برای این که بتوانید کوکائین را برای همیشه ترک کنید باید عواملی که شما را به سمت مصرف مواد مخدر سوق می دهد را شناخته و از بین ببرید، کوکائین بر روی مغز اثر می گذارد و باعث احساس شای و لذت زیادی در فرد می شود بسیاری از افراد به دلیل مشکلات روانی نظیر افسردگی با مصرف کردن کوکائین سعی می کنند تا مشکلات خود را پنهان نگه دارند و از این طریق احساسات مثبت کاذبی را در خودشان به وجود آورند.
 
در این شرایط باید سعی کنید افسردگی و یا هر مشکل زیر بنایی دیگری که شما را به  سمت اعتیاد می کشد را شناسایی کنید و برای درمان آن اقداماتی را انجام دهید.
 
 

ترک مورفین | بهترین و سریع ترین راه ترک اعتیاد به مورفین بدون درد

 ترک مورفین، بهترین و سریع ترین راه ترک اعتیاد به مورفین بدون درد

 
بهترین روش برای ترک مورفین چه چیزی می تواند باشد؟ آیا برای ترک مورفین و رهایی از آن راه حل خوب و قطعی وجود دارد؟ مورفین نوعی ماده مخدر افیونی می باشد که برای تسکین درد های شدید در شرایط بیمارستانی تجویز می شود.
 
ماده مورفین به شدت اعتیاد آور می باشد و باعث وابستگی جسمانی و روانی می شود و نباید فرد به صورت سرخود از این ماده استفاده کند در صورتی که در پی مصرف مورفین دچار اعتیاد به آن شدید روش های مختلفی برای آغاز ترک آن پیش روی شما قرار دارد که از آن می توان به سم زدایی به کمک داروهای نگهدارنده، روان درمانی به صورت فردی و گروهی اشاره نمود.
 
برای این که در این خصوص اطلاعات بیشتری را کسب کنید این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.
 
ترک مورفین، آشنایی با مخدری به نام مورفین
برای این که فرایند ترک اعتیاد به مورفین را شروع کنید ابتدا باید اطلاعات خود را در مورد این دارو افزایش دهید و بدانید مورفین نوعی ماده مخدر افیونی می باشد که قابلیت تسکین دهندگی دارد.
 
در واقع زمانی که مورفین استفاده می کنید، این ماده به گیرنده های افیونی در مغز می چسبد و مانع از انتقال پیام درد به مغز می شود و یا میزان درد را کاهش می دهد، این دارو تنها در زمانی انجام می شود که فرد درد های بسیاری شدیدی دارد.
 
پزشک باید با احتیاط این دارو را برای او تجویز کند اما توجه داشته باشید که دارو به شدت اعتیاد آور می باشد و استفاده سرخود از آن باعث وابستگی جسمی و روانی می شود.
 
 
علائم ترک مورفین
مصرف مورفین باعث وابستگی های جسمانی می شود و افرادی که به سوء مصرف این ماده دچار شده اند در صورتی که آن را کنار بگذارند علائم ناخوشایندی را تجربه خواهند کرد که از جمله این نشانه ها عبارت است:
 
درد عضلات
درد استخوان ها و مفاصل
حالت تهوع
اسهال
استفراغ
آبریزش بینی
سم زدایی به کمک داروهای نگهدارنده
امروزه برای ترک اعتیاد به مواد مخدر افیونی از داروهای نگهدارنده مانند متادون و بوپرنورفین استفاده می کنند.
 
این داروها به گیرنده های اپیوئیدی در مغز می چسبند و باعث می شوند که فرد در دوره سم زدایی با علائم ترک رو به رو نشود اما توجه داشته باشید که این داروها یک نوع مواد شبه افیونی می باشد و باعث بروز اعتیاد می شود.
 
 

عوارض قرص ترامادول چیست؟ عوارض ترامادول ۱۰۰ و ۲۰۰

 عوارض قرص ترامادول چیست؟ عوارض ترامادول ۱۰۰ و ۲۰۰

 
ترامادول دارویی است که اغلب به عنوان داروی جایگزین مواد مخدر یا تریاک مورد استفاده قرار می گیرد و هدف آن کاهش عوارض قطع مواد می باشد، غافل از این که به دلیل عوارض قرص ترامادول این دارو باعث به وجود آمدن مشکلات زیاد و جدیدی می شود که اختلالاتی در سیستم های تنفسی، کلیه و کبد ایجاد می کند.
 
اگرچه ترامادول فواید بسیاری دارد و بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت به وسیله آن حل می شود اما نمی توان از عوارض جانبی و آسیب های آن صرف نظر کرد، عوارض قرص ترامادول به صورتی است که علاوه بر طرف، اطرافیان را درگیر کرده و باعث به وجود آمدن مشکلات روحی و روانی می شود، در این حالت باید با عوارض قرص ترامادول و ترک آن آشنا شد که در ادامه مقاله به توضیحاتی در مورد آن می پردازیم.
 
قرص ترامادول چیست؟
ترامادول به نام های آلترام یا آلتراست به بازار عرضه می شود و مانند سایر داروهای ضد درد افیونی برای مدیریت درد متوسط تا شدید برای بیماران تجویز می شود هم چنین این مسکن نحوه احساس درد در بدن را تغییر می دهند ، اغلب موارد مصرف ترامادول به صورت خوراکی می باشد اما داخل وریدی و عضلانی هم مورد استفاده قرار می گیرد، با توجه به این موارد ترامادول یک داروی ضد درد موثر می باشد.
 
اما باید توجه داشته باشید که امکان سوء مصرف ترامادول وجود دارد و سوء مصرف آن نسبت به چند سال گذشته شیوع بیشتری داشته است، این دارو مانند سایر داروها و مواد اعتیاد آور می تواند برای سلامت جسمانی و ورانی اثرات منفی داشته باشد که در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.
 
سندروم تحمل
ممکن است برای تسکین درد بعد از عمل و یا بیماری هایی مانند آرتیت مزمن از ترامادول استفاده شود و بعد از مصرف فرد احساس خوشایندی داشته باشد اما در صورتی که به طور مداوم از این دارو استفاده کند برای این که به اثرات مشابه روزهای قبل برسد به دوز بالاتری از دارو نیاز دارد، این امر به عنوان سندروم تحمل شناخته می شوند.
 
سندروم تحمل بسیار خطرناک می باشد زیرا باعث می شود افرادی که از ترامادول استفاده می کنند به مرور زمان مقدار مصرف آن را افزایش دهند و در صورتی که مصرف ترامادول بیشتر شود عوارض آن شدیدتر خواهد شد.
 
وابستگی ترامادول
در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان ترامادول قصد مصرف دارو به مدت طولانی مدت ندارند و اثرات ضد درد همراه با احساس سرخوشی و کاهش اضطراب، باعث می شود تا فرد به مدت طولانی تری از آن چه در ابتدا توسط پزشک در نظر گرفته شده بود مصرف این دارو را ادامه دهند، هر چند مصرف ترامادول ادامه پیدا کند بدن از نظر فیزیولوژیکی و روانی به ترامادول وابسته می شود و در زمانی که فرد از مصرف این دارو جلوگیری کند و مصرف ترامادول را قطع کند، علائم ترک رخ می دهد.
 
عوارض جانبی قرص ترامادول
مصرف ترامادول به دلیل پتانسیل بالای سوء مصرف و اعتیادآور بودن، مشکلاتی برای فرد و اطرافیان به وجود می آورد، تجربه مصرف، سوء مصرف و اعتیاد به ترامادول می تواند سلامتی فرد را در بسیاری از جهات تخریب کند و علاوه بر عوارض جسمانی، باعث به وجود آمدن عوارض روانی شود.
 
 
هنگامی که فرد با عوارض جانبی نامطلوب ترامادول رو به رو می شود برای جلوگیری از تجربه این عوارض میزان مصرف ترامادول را افزایش می دهد به عبارت دیگر برای این که به اثرات مطلوب مصرف ترامادول برسید مقداری بیشتری مصرف می کند، از جمله عوارض نامطلوب مصرف قرص ترامادول می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
حالت تهوع
خواب آلودگی
از دست دادن اشتها
سرگیجه
استفراغ
بی خوابی
عرق کردن
آژیتاسیون ( سراسیمگی یا بی قراری روانی)
عصبی بودن
تنش
تغییر خلق
از دست دادن روابط بین فردی
انزوا
استرس
پرخاشگری
افسردگی
اضطراب
تغییرات شدید خلق
جستجوی اجباری برای دست یابی به دارو )فرد زمان زیادی را برای تهیه کردن ترامادول صرف می کند.)
 
 

بعد از ترک اعتیاد، اهمیت مراقبت و پیشگیری بعد از ترک

 بعد از ترک اعتیاد، اهمیت مراقبت و پیشگیری بعد از ترک

 
آیا از مراقب های بعد از ترک اعتیاد و اهمیت آن ها آگاهی و اطلاعاتی دارید؟ انجام و رعایت مراقبت های بعد از ترک می تواند حتی از خود ترک اعتیاد مهم تر باشد و باید به آن توجه کرد، زیرا وسوسه ها و لغزش هایی که بعد از ترک به وجود می آید باعث می شود تا شرایط ترک کردن برای فرد معتاد سخت تر شود، مصرف کنندگان مواد بعد از ترک باید نکاتی را در نظر بگیرند و آن ها را رعایت کنند تا بتوانند زندگی سالم و بدون مواد را ادامه دهند، در ادامه این مقاله به توضیح بیشتری در مورد نکات مربوط به ترک اعتیاد می پردازیم که می تواند اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهد.
 
اهمیت مراقبت های بعد از ترک اعتیاد
رهایی از اعتیاد و به دست آوردن بهبودی کامل بعد از ترک یک فرایند طولانی مدت می باشد و گاهی اوقات لازم است تا فرد در تمام طول عمر خود، یکسری از نکات را رعایت کند زیرا بخشی از اعتیاد، وابستگی ذهنی و روانی است که فرد اگر بخواهد از آن ها رها شود باید مراقبت های همیشگی انجام دهد.
 
افراد که قصد ترک را دارند باید با شرایط و موقعیت بعد از ترک آشنا شوند و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهند و همچنین موقعیت های وسوسه مصرف را بشناسند و آمادگی های لازم برای مقابله با این موقعیت ها را در خود ایجاد کنند تا بتوانند برای همیشه مصرف مواد را کنار بگذارند.
 
توجه کردن به این نکته بسیار اهمیت دارد که بدانند که مراقبت های بعد از ترک هرگز با سم زدایی و کنار گذاشتن مواد تمام نمی شود، بلکه باید این مراقبت ها در طول عمر ادامه داشته باشد تا در برابر مصرف دوباره از فرد محافظت شود.
 
بسیاری از افرادی که موفق به ترک مواد مخدر می شوند بعد از ترک حداقل یک دوره عود و مصرف دوباره مواد مخدر را تجربه می کنند در این هنگام شخص باید نکات لازم را در نظر بگیرد تا پیشگیری های لازم را برای بازگشت نکردن مجدد مواد انجام دهد و دوباره به سمت مواد نرود.
 
چرا باید برای بعد از ترک اعتیاد نیز برنامه ریزی کرد؟
علاوه به این که فرد بعد از ترک احتمال وسوسه مصرف دوباره وجود دارد ممکن است مشکلات دیگری را تجربه کند که باعث لغزش مجدد او شود و برای او آسیب پذیر باشد و بسیاری از این مشکلات در قالب اختلالات روانی نشان داده می شوند.
 
یکی از اختلالاتی که در زمان ترک احتمال دارد به وجود آید افسردگی بعد از ترک می باشد که درمانگر قبل از ترک باید آن را در نظر بگیرد و بیمار را برای رو به رو شدن با دوره های افسردگی آشنا سازد و در زمان ترک فرد بی خوابی و درد های جسمانی بسیاری را تجربه می کند که خطر افسردگی را در فرد افزایش می دهند.
 
با درمان بی خوابی بعد از ترک اعتیاد و با استفاده از رژیم های مناسب برای تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد می توان به فرد کمک کرد تا با سختی های این دوره مقابله کند و راحت تر بتواند با آن ها رو به رو شود.
 
 
پیشگیری از عود بعد از ترک اعتیاد
بر اساس مطالبی که در بالا بیان شده است برای این که شخص بعد از ترک اعتیاد، زندگی سالمی داشته باشد باید آن را حفظ کند و به دور از مصرف قرار دهد همچنین برخی از نکات و مراقبت ها را رعایت کند. و برای این که وسوسه و لغزش های احتمالی آن ها کاهش یابد باید از مشاوران کمک بگیرند و با آن ها در ارتباط باشند و افرادی که موفق به ترک شده اند از تجارب آن ها استفاده کنید. در ادامه این مقاله برخی از نکات را بیان می کنیم:
 
شناخت بر انگیزنده های مصرف
فردی که اعتیاد را ترک کرده است با بر انگیزنده هایی برخورد می کند که با توجه به شرایط و موقعیت ها ممکن است برای مصرف دوباره مواد تحریک شود این برانگیزاننده ها به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می شوند، برانگیزاننده های بیرونی به شرایطی و محیطی مربوط می شود که شخص در آن محیط قرار می گیرد و بعد از ترک به مصرف مواد وسوسه می شود  این موقعیت ها می تواند گروه دوستانی باشند که اهل مصرف مواد مخدر هستند یا جمع ها و مهمانی هایی که احتمال مصرف مواد مخدر در آن ها زیاد می باشد به طور کلی هر محیط و موقعیت و شرایطی که باعث شود فرد به یاد مصرف مواد بیفتد به عنوان برانگیزنده بیرونی محسوب می شوند.
 
 

ژنوفوبیا (ترس از زنان) چیست؟

 ژنوفوبیا (ترس از زنان) چیست؟

 
ترس از زنان نوعی از فوبیاهای خاص است که فرد مبتلا به آن، با دیدن و نزدیک شدن به یک زن به شدت مضطرب می شود و می ترسد. فوبیاهای خاص از این قبیل غیر منطقی به نظر می آیند زیرا محرکی که نسبت به آن فوبیا دارند خطری ندارد و این خطر فقط به علل درونی و ذهنی در خود فرد انجام می پذیرد.
 
البته باید در نظر داشته باشید که ژنوفوبیا با مردسالاری و زن ستیزی کاملا متفاوت است. ژنوفوبیا  اضطراب و ترس از دیدن و نزدیک شدن زنان است.
 
ولی مرد سالاری و زن ستیزی حاصل فرهنگی فقیر و بی منطق است که در آن حقوق زنان را به رسمیت نمی شناسند و نسبت به آن خشمگین هستند.
 
علل محرکها و ریسک فاکتورهای ژنوفوبیا
ژنوفوبیا نیز مانند دیگر فوبیاهای خاص هنوز علت یابی نشده اند اما عوامل محیطی و ژنتیکی در ایجاد آن بسیار پررنگ و تاثیرگذار هستند.
 
عوامل محیطی و تجارب تلخ گذشته نسبت به زنان ممکن است این فوبیا را در فرد بیدار کند. به عنوان مثال افرادی که در گذشته نسبت به زنی تعرض جنسی، روانی و کلامی داشته اند ممکن است در آینده نسبت به آنها حس استرس و اضطراب داشته باشند.
 
البته ریسک فاکتورهایی نیز وجود دارند که قادرند احتمال ابتلا به ژنوفوبیا را افزایش دهند عواملی از قبیل:
 
سن: به طور معمول کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض ابتلا به فوبیاهای خاص هستند.
 
ژنتیک: افرادی که خویشاوندان مبتلا به اختلالات اضطرابی دارند از نظر ژنتیکی بیشتر مستعد ابتلا به ژنوفوبیا هستند.
 
 
مزاج: معمولا افرادی که بدبین و حساس هستند بیش تر از سایر افراد شانس ابتلا به فوبیاهای خاص را دارند.
 
علائم ژنوفوبیا
ترس و اضطراب شدید به هنگام قرار گرفتن در کنار یک زن و یا حتی فکر کردن به آن ها
پرهیز از موقعیت های اجتماعی به دلیل پیشگیری از تعامل اجتماعی با زن ها
حملات پانیک حین ژنوفوبیا
تعریق شدید
درد در قفسه سینه
حالت تهوع و یا احساس درد در معده
مشکلات تنفسی
احساس ضعف و سرگیجه
تپش قلب
این علائم ممکن است به قدری شدید باشد که فرد از بسیاری از موقعیت های اجتماعی و حتی فعالیت های روزمره مانند ادامه تحصیل و رفتن به محل کار امتناع کند. این علائم معمولا در حدود سنین ۱۰ سالگی ظاهر می شوند اما اگر ریشه یابی و درمان نشوند ممکن است تا بزرگسالی ادامه داشته باشند.
 
 

اختلال اضطراب جدایی در کودکان از دلایل تا درمان

 اختلال اضطراب جدایی در کودکان از دلایل تا درمان

 
اختلال اضطراب جدایی در کودکان چیست؟ به احتمال زیاد برای شما هم اتفاق افتاده است که خواسته اید بیرون بروید اما با گریه و کج خلقی کودکتان رو به رو شده اید. در این جا این سوال پیش می آید که آیا این اتفاق و وابستگی فرزندان به شما طبیعی می باشد؟ و باید در این موارد چطور با فرزندان برخورد شود؟ اضطراب جدایی در سنین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی طبیعی می باشد اما این اضطراب در کودکان سنین بالاتر به عنوان یک اختلال روانی شناخته شده و آن را تحت عنوان اختلال اضطراب جدایی می شناسند که نیاز به درمان دارد.
 
در ادامه این مقاله به بررسی کامل این موضوع پرداخته شده است تا جواب بسیاری از سوال های خود را در زمینه اختلال اضطراب جدایی در کودکان دریافت نمایید.
 
اختلال اضطراب جدایی چیست؟
کودک شما در سنین پایین تر وابستگی های زیادی به شما دارد و از این که شما او را ترک می کنید و تنهایش می گذارید می ترسد و گریه و بهانه گیری می کند، ممکن است در صورت جدایی از شما به مدت کوتاهی، گریه و بد خلقی کند اما باید توجه داشته باشید این واکنش ها در سنین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی طبیعی می باشد و با طی کردن روند رشد طبیعی کودک به تدریج اضطراب جدایی و وابستگی کودک از بین می رود.
 
اما در صورتی که در سنین بالاتر به ویژه در سن پیش دبستانی این واکنش ها در کودک مشاهده شد باید نگران شوید زیرا احتمال دارد کودک شما از اختلال اضطراب جدایی رنج ببرد، در واقع اختلال اضطراب جدایی یکی از اختلال های اضطرابی می باشد که کودک در هنگام جدایی از خانه یا مراقبان، دچار اضطراب شدید و نامناسبی می شود و واکنش هایی نشان می دهد که نسبت به سنش غیر طبیعی می باشد.
 
علائم اختلال اضطراب جدایی در کودکان
بر اساس مطالبی که بیان شد اختلال اضطراب جدایی در کودکان بیشتر در سال های پیش دبستانی دیده می شود به طوری که این کودکان حاضر نیستند در هنگام مدرسه رفتن یا بازی کردن از والدین شان جدا شوند و برای جدا نشدن از خانواده دلایل مختلفی مانند مریض شدن را بهانه می کنند، از جمله علائمی که اختلال اضطراب جدایی را نشان می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
ترس از جدایی از خانواده:
کودکانی که دچار اختلال اضطراب جدایی می شوند به طور مداوم ترس از جدایی از والدین را دارند و همین مسئله باعث می شود تا اضطراب های پیاپی در آن ها به وجود آید، یکی از مهم ترین علائم اضطراب جدایی، ترس از جدایی کودکان از والدینشان می باشد.
 
۲٫ از دست دادن افراد وابسته:
نگرانی زیادی نسبت به افرادی که وابسته و دلبسته هستند دارند به طوری که همواره نگران از دست دادن آن ها می باشند و می ترسند بلایی سر این افراد بیاید.
 
۳٫ خارج نشدن از خانه:
کودک علاقه ای به بیرون رفتن ندارد و دوست ندارد از خانه خارج شود و به دیدار دوستان، اقوام و یا مدرسه و مکان های دیگر برود.
 
۴٫ بی خوابی یا کابوس دیدن:
دلش نمی خواهد شب ها در مکان دیگری جز خانه خود بخوابد. اضطراب جدایی در این کودکان باعث می شود که حتما در کنار فردی که به او وابسته است بخوابد و یا احتمال دارد کابوس هایی در مورد جدایی از والدین خود ببیند.
 
۵٫ علائم جسمانی:
در صورت جدایی از افرادی که به آن ها وابسته است دچار سردرد، حالت تهوع، استفراغ، دل درد و غیره می شود.
 
 
 
نکته: علائمی که بیان شد باید حداقل به مدت ۴ هفته در کودکان ادامه داشته باشد و این اختلال ناراحتی قابل ملاحظه ای در عملکرد های اجتماعی، شغلی و تحصیلی و یا زمینه های دیگر ایجاد کند و با اختلال های روانی دیگر قابل توجیه نمی باشد.دلایل بروز اختلال اضطراب جدایی در کودکان
 
افرادی که دچار اختلال اضطراب جدایی می شوند ممکن است به خاطر احساس ناامنی در کودک باشد این ناامنی به دلایل بسیاری به وجود می آید که از جمله دلایل بروز اختلال اضطراب می توان به موارد زیر اشاره  نمود.
 
ژنتیک:
بسیاری از کودکان به صورت ژنتیکی خلق و خوی حساسی دارند و احتمال این که به اضطراب دچار شوند بسیار زیاد است و به همین دلیل آمادگی آن ها برای ابتلا به اضطراب جدایی بیشتر می باشد.
 
 
صفحه قبل 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد