x تبلیغات
مشاوره ازدواج

نیازهای روانی سالمندان ، وضعیت روحی و روانی سالمندان در ایران

 نیازهای روانی سالمندان، وضعیت روحی و روانی سالمندان در ایران

 
نیازهای روانی سالمندان از جمله موضوعاتی می باشد که احتیاج به توجه بیشتری دارد، سلامت روان سالمندان تحت تاثیر عواملی مانند نزدیک شدن به سال های پایانی عمر، بازنشستگی و مشکلات جسمی که باعث کاهش سطح فعالیت فرد می شود و هم چنین مشکلاتی مانند از دست دادن همسر و یا دوستان و غیره می باشد.
 
بر اساس نظرسنجی های انجام شده بروز اختلالات روحی و روانی در سالمندان می تواند باعث افسردگی و اضطراب شود و خطر خودکشی را تا حد زیادی افزایش دهد به همین خاطر نقش اطرافیان در بهبود سلامت جسمی و روانی سالمندان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و باید نسبت به نیاز سالمندان دقت و توجه بیشتری داشته باشیم.
 
در این خصوص باید از مشاوره روانشناسی کمک بگیرید تا اطلاعات خود را راجع به دوران سالمندی افزایش دهید و بتوانید به خوبی نیازهای آن ها را برطرف نمایید.
 
نیازهای روانی سالمندان
روانشناسان معتقدند که پس از رسیدن به سن ۶۰ سالگی وارد دنیای سالمندی می شوند ورود آن ها به این دوران با چالش های بسیاری همراه خواهد بود و کنار آمدن آن ها با این شرایط تحت تاثیر عواملی مانند کیفیت زندگی فرد، سلامت جسم و روان و همین طور سیستم های حمایتی در محیط اطراف او می باشد.
 
عدم توجه به نیازهای روانی سالمندان باعث به وجود آمدن بیماری های روحی و روانی شده و آسیب های مغزی مانند آلزایمر در آن ها می شود. با توجه به این که بروز اختلالات می تواند مشکلاتی برای فرد و اطرافیان او به دست آورد بهتر است برای پیشگیری از این مسئله اطلاعات خود را در مورد نیازهای سالمندان افزایش دهید و روش های ارتباطی مناسب با آن ها را یاد بگیرید تا نحوه ارتباطی مناسبی با آن ها داشته باشید.
 
به استقلال سالمندان احترام بگذارید
همه ما انسان ها بعد از این که سال های کودکی مان به پایان می رسد تلاش می کنیم که خودمان برای زندگی تصمیم بگیریم اما این موضوع در دوران سالمندی به دلیل ناتوانی مالی و یا حرکتی تا حدودی غیر ممکن می باشد و همین مسئله باعث می شود تا سالمندان از نظر روحی حال خوبی نداشته باشند و افسردگی در آن ها به وجود آید به همین دلیل باید به آن ها اجازه دهید تا جایی که ممکن است خودشان برای زندگی تصمیم بگیرند.
 
از جمله موضوعاتی که سالمندان می توانند در مورد آن ها تصمیم بگیرند و مشارکت داشته باشند مربوط به امور خانه و یا تصمیم گیری در مورد شرایط مالی زندگی شان می باشد.
 
توصیه می شود در شرایطی که قرار است بعضی از کارها را شما برای سالمند انجام دهید از او سوال کنید که دلش می خواهد آن کار چطور انجام شود و در صورتی که با آن موضوع مخالف هستید سعی کنید تا حدودی مطابق میلشان رفتار کنید.
 
یکی از مشکلاتی که در میان سالمندان به وجود می آید وابستگی به اطرافیان می باشد، اگر چه آن ها به استقلال نیاز دارند اما ترس از دست دادن و آسیب دیدن اطرافیان باعث می شود تا به دیگران وابسته شوند، در صورتی که احساس می کنید فرد سالمند به این مشکل دچار شده است برای جلوگیری از پیشرفت این مشکل باید از روانشناس کمک بخواهید تا راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار دهد.
 
 
احساس ارزشمندی
در دوره ای که فرد سالمند ناتوان می شود عزت نفس خودش را از دست می دهد و احساس بی ارزشی در او به وجود می آید . بر اساس نظریه اریکسون احساس بی ارزشی که در فرد به وجود می آید ممکن است تحت تاثیر ناتوانی های حال حاضر فرد و هم چنین نارضایتی او به خاطر از دست دادن فرصت زندگی باشد.
 
در این شرایط فرد احساس حسرت و ناامیدی می کند و حس می کند از زندگی اش استفاده مفید نکرده است و آن چنان برای او با ارزش نبوده است و دیگر فرصتی ندارد تا بتواند این شرایطش را جبران کند.
 
فکر کردن به این موضوعات باعث می شود تا سلامت روان سالمند با مشکلاتی رو به رو شود و در صورتی که احساس کردید سالمند در این شرایط قرار گرفته است و این مسئله ناراحت می باشد باید به مشاور مراجعه کنید و از او کمک بخواهید، هم چنین با استفاده از راهکارهای دیگری مانند مشورت گرفتن از سالمندان و یا کمک گرفتن از آن ها می توانید حس خوبی را در آن ها ایجاد کنید که همچنان آن ها برای اطرافیان مفید می باشند و بودن شان در کنار اطرافیان لازم است.
 
 

اختلاف بر سر محل زندگی | دلایل و راه حل مناسب برای انتخاب محل سکونت

 اختلاف بر سر محل زندگی، دلایل و راه حل مناسب برای انتخاب محل سکونت

 
اختلاف بر سر محل زندگی با همسر یکی از مشکلات دیرینه در میان زوجین می باشد که به خاطر دلایلی مانند وابستگی به خانواده، مصلحت شغلی و مواردی از این دست با همسرشان به توافق نمی رسند. اگر چه از نظر قانون حق سکونت و تعیین محل زندگی با مردان است و زنان موظف هستند تمکین کنند.
 
در صورتی که زن در محل زندگی اش آرامش نداشته باشد و قلب و احساسش در زندگی مشترک شاد و آرام نباشد مطمئن باشید عواقب خوشی به همراه نخوهد داشت.
 
در این شرایط زوجین باید با همدلی و تفاهم لازم را داشته باشند تا بتوانند اختلاف مربوط به محل زندگی را حل نمایند و در این شرایط با یکدیگر همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند.
 
هم چنین زوجین می توانند در این زمینه از مشاور کمک بگیرند تا راهنمایی های لازم را انجام دهد و راهکارهای خوبی را در اختیارشان قرار دهد.
 
دلایل و راهکارهایی برای حل اختلاف بر سر محل زندگی
دعوای بین زوجین به خاطر محل زندگی، دلایل بسیاری دارد که باید ریشه یابی شود تا زوجین به راه حل مناسبی برسند. ممکن است خودتان به روش های مختلف برای حل این اختلاف تلاش کرده باشید اما گفتگو شما نتیجه بخش نبوده و نتیجه مشترکی به همراه نداشته باشد.
 
در این شرایط باید یک بار دیگر مشکلتان را مرور کنید و به حل آن بپردازید هم چنین از مشاوره ازدواج کمک بگیرید تا راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار دهند.
 
اختلاف بر سر محل زندگی، عدم تفاهم زوجین
وقتی زن و شوهر در زندگی مشترک تفاهم نداشته باشند بر سر موضوعات مختلف با یکدیگر به مشکل می خورند که یکی از آن ها دعوا بر سر محل زندگی شان می باشد. ز
 
وجین در این شرایط نمی توانند در مورد موضوعات مختلف به اشتراک و تفاهم برسند و به همین دلیل در آینده مشکلات بزرگ تری با یکدیگر خواهند داشت.
 
اگر در ابتدای زندگی هستید و نمی توانید در مورد مسائل زندگی با همسرتان به تفاهم برسید باید معیارهای انتخاب همسر مناسب را مورد بازنگری قرار دهید و از روانشناس و مشاوره کمک بخواهید تا راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار دهد.
 
مشکلات با خانواده همسر
 
اختلاف بر سر محل زندگی
در بسیاری از مواقع اختلاف بر سر محل زندگی، به خاطر مشکل با خانواده همسر می باشد یکی از زوجین تمایل دارد نزدیک خانواده خود باشد و دیگری ترجیح می دهد به دلیل مشکلاتی که با آن ها دارد از آن ها دور باشد و زندگی مستقلی برای خود ایجاد کند تا از مشکلات فاصله بگیرد.
 
گاهی اوقات به خاطر دخالت اطرافیان در زندگی مشترک این چنین مشکلاتی به وجود می آید.
 
با وجود این چنین اختلافاتی در شروع زندگی مشترک، لازم است هر دو طرف در خصوص میزان رابطه با خانواده همسر به نقطه نظر مشترکی برسند و در صورتی که هر کدام از زوجین مخالفت کند و اصرار و انکار نماید باعث بدتر شدن اوضاع و شرایط می شود.
 
در این شرایط هم زن و مرد باید با دید منطقی به مسئله نگاه کنند و به دنبال راه چاره باشند. در صورتی که هر کدام حرف خودش را بزند و رفتارهای خودمحورانه ای داشته باشد به رابطه آسیب بسیاری وارد می کنند.
 
وابستگی بیش از حد به خانواده
گاهی اوقات وابستگی زیاد زوجین به خانواده شان، آن ها را با مشکلاتی رو به رو می کنند در این شرایط هر کدام از زوجین تمایل دارند تا نزدیک خانواده شان زندگی کنند در نتیجه با یکدیگر به تفاهم نمی رسند و با مشکلاتی رو به رو می شوند.
 
وابستگی به خانواده بعد از ازدواج تا حدودی قابل درک می باشد و هر کدام از زوجین حق دارند بعد از ازدواج با خانواده شان دیدار داشته باشند، اما در صورتی که این وابستگی در حد بسیار زیاد و غیرقابل درک باشد باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و برای رفع این وابستگی زیاد اقداماتی صورت گیرد.
 
 

آموزش عشق بازی و تحریک همسر

 بسیار مهم است که هر شخصی در زندگی زناشویی اش آموزش های لازم را در مورد نحوه تحریک همسر ببیند و یاد بگیرد همسرش را تحریک کند زیرا این امر در کیفیت رابطه جنسی و تحکیم خانواده بسیار مهم است. یادگیری نحوه تحریک برای زوج های جوان و کسانی که چند سال از زندگی مشترک شان گذشته است بسیار مفید می باشد. زیرا پس از گذشت مدت زمانی از زندگی مشترک، هیجان رابطه جنسی کاهش می یابد.

 
بسیاری از مشکلاتی که زوجین درگیر آن هستند مانند طلاق عاطفی، جدایی و روابط فرا زناشویی یا خیانت به خاطر عدم آگاهی از نحوه ارضا کردن نیازهای جنسی همسر می باشد. توجه داشته باشید که رابطه جنسی تنها به دخول مربوط نمی شود بلکه توجه به مسائلی مانند عشق بازی و آگاهی از نحوه تحریک نقاط حساس بدن شریک زندگی تان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
آناتومی هر شخص فرق دارد و به همین دلیل باید بدن همسرتان را به خوبی بشناسید تا بتوانید کیفیت رابطه جنسی را افزایش دهید در این خصوص کمک گرفتن از مشاوره جنسی می تواند مفید باشد و امکان شناخت بیشتر را برای شما فراهم کند.
 
 
آموزش عشق بازی و تحریک همسر
نقش تنوع در رابطه جنسی و تحریک همسر
یکی از دلایلی که باعث می شود که مردان حس تنوع طلبی بیشتری نسبت به زنان داشته باشد عموما به این دلیل است که برای مردان بیش تر از زنان، تغییر رفتار جنسی محسوس و خوش آیند می باشد. برای تحریک همسرتان باید به تنوع در رابطه جنسی توجه کنید زیرا این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است. 
 
هم چنین هر زنی رفتارهای جنسی خاص خود را دارد. یکی از بهترین مواقع در رابطه جنسی برای مردان در لحظه ارضا شدن، حالات چهره همسرش و هم چنین تن صدای او می باشد و این حالات در زنان متفاوت می باشد.
 
سعی کنید هر از گاهی مکان رابطه جنسی تان را تغییر دهید در صورتی که بتوانید رفتارهای جنسی خودتان را تغییر دهید برای همسرتان مثل این خواهد بود که شریک جنسی جدیدی را یافته است. تنوع دادن به رابطه جنسی بسیار اهمیت دارد و تا حد زیادی به خاطر رفتارهای جنسی متنوع در نظر مردتان جذاب می شوید. 
 
پس سعی کنید پوزیشن های متفاوتی را یاد بگیرید. زیرا داشتن یک نوع رفتار جنسی تکراری برابر است با یکنواخت شدن رابطه جنسی شما که این مسئله مشکلات بسیاری برای شما در زندگی مشترک به همراه خواهد داشت.
 
نقش مخرب تظاهر کردن در کیفیت رابطه جنسی
یکی از اشتباهاتی که زنان در حین رابطه جنسی انجام می دهند، تظاهر کردن آن ها به لذت بردن از برقراری رابطه جنسی می باشد، توجه داشته باشید که مردان این مسئله را به خوبی متوجه می شوند. در صورتی که رابطه جنسی مصنوعی داشته باشید این امر باعث می شود تا روابط زناشویی تان سرد شود. رضایت در زمان برقراری رابطه جنسی بین زوجین باید دو طرفه باشد.
 
همچنین توجه داشته باشید که آشنایی با بدن زنان و نقاط تحریک آمیز مردان در عشق بازی با همسر بسیار مهم می باشد و باعث این رابطه جنسی آتشین می شود. زوجین در دورانی که با یکدیگر زندگی می کنند باید علایق، فانتزی جنسی و نقاط حساس بدن همسرشان را را بشناسند و یاد بگیرند که چطور می توان قبل از شروع یک رابطه جنسی همسرشان را به هیجان بیاورند. این امر بر روی رابطه جنسی آن ها اثر می گذارد و کیفیت رابطه را افزایش می دهد.
 
 
تاثیر نحوه پوشش و ظاهر افراد در تحریک همسر
آراستگی و مرتب بودن زن و مرد در صمیمیت زناشویی بین زوجین بسیار تاثیر گذار بوده و اهمیت دارد. هم چنین در این خصوص اگر زوجین از عطر مخصوص استفاده کنند بر روی تحریک همسر بسیار موثر است. سعی کنید بر روی علایق همسرتان حساس باشید و همیشه آراسته و مرتب در کنار همسرتان حضور داشته باشید.
 
عدم رسیدگی به ظاهر از عواملی است که باعث سرد شدن همسر و کاهش میل جنسی می شود. برای تحریک همسر و انجام رابطه جنسی بهتر است زنان از لباس های تنگ، نیمه برهنه و آرایش با رنگ های تحریک کننده استفاده کنند. این امر باعث جذاب شدن اندام شما برای همسرتان می شود. هم چنین سعی کنید از لباس های پوشیده ای که برجستگی اندام شما را به خوبی نمایان می کند برای تحریک همسرتان استفاده کنید.
 
 

علت افسردگی زنان در دوران قاعدگی و پریود چیست؟

 علت افسردگی زنان در دوران قاعدگی و پریود و بارداری چه دلایلی دارد و آیا سبب بروز بیماری دائمی و خودکشی می شود؟

 
علت افسردگی زنان در بلندمدت ژنتیکی است یا اکتسابی؟ چرا برخی از افراد بیشتر مستعد افسردگی هستند و برخی از آن ها کمتر با این مشکل رو به رو می شوند؟
 
علت افسردگی دوره زنان ناشی از سندروم قاعدگی و پریود است.
 
افسردگی یکی از اختلالات روانی می باشد که در طبقه اختلالات خلقی قرار دارد. این اختلال، سلامت ذهنی و جسمی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و بر روی عملکرد زندگی او تاثیر می گذارد به همین دلیل باید از روان درمان کمک بخواهید تا در این خصوص راهنمایی های لازم را انجام دهد.
 
متخصصان علت بروز افسردگی را عوامل بسیاری می دانند که در ادامه مقاله برخی از آن ها را بیان می کنیم، هم چنین کمک گرفتن از مشاور افسردگی به افراد کمک می کند تا علت افسردگی را در کوتاه ترین زمان بشناسند و به درمان این اختلال بپردازند.
 
علت بروز افسردگی دائمی
اگر عوامل زیر را دارید، افسردگی شما ناشی از قاعدگی و پریود نیست.
 
عوامل بیرونی و درونی بسیاری وجود دارد که باعث افسردگی افراد می شود در حقیقت افسردگی نتیجه تعامل عوامل پیچیده بیرونی مانند زندگی در محیط پر تنش و عوامل درون فردی متعدد مانند تغییرات شیمیایی مغز و عوامل ژنتیکی می باشد.
 
 
علت افسردگی زنان - دوران قاعدگی
در ادامه این مقاله مهم ترین عواملی که باعث بروز افسردگی  می شود را بیان می کنیم:
 
نقش انتقال دهنده های عصبی – شیمیایی از علت های جسمانی افسردگی
انتقال دهنده های عصبی موادی شیمیایی هستند، که سلول های عصبی برای انتقال پیام از آن ها استفاده می کنند.
 
پژوهشگران در این زمینه آزمایشات بسیاری بر روی افراد افسرده انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که سطوح برخی از انتقال دهنده های عصبی در بیماران افسرده با افراد غیر افسرده متفاوت می باشد. به عنوان مثال سروتونین که مسئول افزایش سطح نشاط و شادی در مغز می باشد در افراد افسرده به طور قابل توجهی پایین است.
 
به همین دلیل برخی از افراد معتقدند که برای درمان افسردگی باید از داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین استفاده کرد تا از این طریق سطوح انتقال دهنده های عصبی به سطح طبیعی برگردد.
 
برخی از افراد معتقدند که کاهش انتقال دهنده ها در واکنش به رویدادهای ناگوار زندگی به وجود می آید و در صورتی که افسردگی از ریشه حل شود و عوامل افسردگی به خوبی شناسایی شود می توان به درمان افسردگی بدون دارو پرداخت.
 
عوامل ژنتیکی موثر در بروز افسردگی
احتمالا ژن های بسیاری وجود دارد که باعث به وجود آمدن صفات و رفتارهایی می شود که احتمال بروز افسردگی را در فرد افزایش می دهند، بر اساس این مطلب ژن واحدی مسئول در بروز افسردگی بیماران نمی باشد.
 
بیماری افسردگی بیشتر در کسانی دیده می شود که سوابق خانوادگی بیماری افسردگی را تجربه کرده اند، این امر نشان می دهد که ژنتیک سهم بسیار زیادی در بروز اختلالات روانی مانند افسردگی دارد.
 
 
ایجاد افسردگی تحت تاثیر مصرف برخی از داروها
برخی از افراد با مصرف برخی از داروها ممکن است با اختلالات خلقی نظیر افسردگی رو به رو شوند، از جمله این داروها می توان به کورتیکواستیروئیدها، داروهای ضد ویروسی نظیر اینترفرون آلفا و ایزوترتینوئین برای درمان آکنه اشاره کرد.
 
مواجهه با رویداد های ناگوار در زندگی از جمله علت های افسردگی
در بسیاری از موارد افسردگی نتیجه زندگی در محیط های پرتنش و رو به رو شدن با رویدادهای ناخوشایند می باشد، در حقیقت رویدادهای ناگوار زندگی در ابتدا می تواند باعث به وجود آمدن اختلالات سازگاری شود و در صورتی که مورد درمان قرار نگیرد باعث به وجود آمدن اختلالاتی مانند افسردگی می شود.
 
 

درک اعتیاد

 درک اعتیاد

 
اعتیاد چیست؟
اعتیاد شامل میل شدید به چیزی، از دست دادن کنترل استفاده و مصرف آن بدون توجه به پیامدهای نامطلوبش است. اعتیاد مغز را تغییر می دهد، در ابتدا لذت بخش است ولی درنهایت محرک های یادگیری و انگیزه را از بین می برد. اگرچه ترک اعتیاد سخت است، اما شدنی است.
 
چه چیزی باعث اعتیاد می شود؟
کلمه “اعتیاد” از یک اصطلاح لاتین به معنای “برده شده ” یا “مجبور به” گرفته شده است.
 
اعتیاد تأثیر طولانی و قدرتمندی بر مغز می گذارد که به سه طریق ظاهر می شود: میل به اعتیاد، از دست دادن کنترل استفاده و مصرف آن علی رغم پیامدهای نامطلوبش.
 
در گذشته، کارشناسان معتقد بودند که فقط الکل و داروهای قوی می‌توانند باعث اعتیاد شوند. با این حال، فناوری‌های تصویربرداری عصبی و تحقیقات جدیدتر نشان داده‌اند که برخی از فعالیت‌های لذت‌بخش، مانند قمار، خرید، و رابطه جنسی نیز می‌توانند مغز را تحت تأثیر قرار دهند.
 
اگرچه کتابچه راهنمای تشخیصی استاندارد ایالات متحده (راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، نسخه چهارم یا DSM-IV) اعتیادهای متعددی را توصیف می کند که هر کدام به یک ماده یا فعالیت خاص مرتبط هستند، اتفاق نظر وجود دارد که این موارد ممکن است بیانگر چندین عبارات یک مغز مشترک باشند.
 
شروع اعتیاد
هیچ کس با قصد اعتیاد شروع نمی کند، اما بسیاری از مردم در دام آن گرفتار می شوند. آخرین آمار دولتی را در نظر بگیرید:
 
نزدیک به ۲۳ میلیون آمریکایی تقریباً یک نفر از هر ۱۰ به الکل یا مواد مخدر دیگر معتاد هستند.
بیش از دو سوم افراد معتاد، به الکل اعتیاد دارند.
سه داروی اصلی که باعث اعتیاد می شوند عبارتند از: ماری جوانا، مسکن های مخدر (مخدر) و کوکائین.
در دهه ۱۹۳۰، زمانی که محققان برای اولین بار شروع به تحقیق در مورد عوامل ایجاد کننده رفتار اعتیاد آور کردند، آنها بر این باور بودند که افرادی که معتاد می شوند به نوعی از نظر اخلاقی دارای نقص یا فاقد قدرت اراده هستند. آن ها فکر می کردند که غلبه بر اعتیاد شامل مجازات افراد معتاد یا تشویق آن ها به عزم اراده برای ترک است.
 
دیدگاه علمی از آن زمان تغییر کرده است.
 
امروزه ما اعتیاد را به عنوان یک بیماری می شناسیم که ساختار و عملکرد مغز را تغییر می دهد.
 
 
همانطور که بیماری قلبی عروقی به قلب آسیب می رساند و دیابت به لوزالمعده آسیب می رساند، اعتیاد نیز مغز را نابود می کند. این زمانی اتفاق می‌افتد که مغز یک سری تغییرات را پشت سر می‌گذارد، که با لذت شروع می‌شود و با حرکت به سمت رفتار اجباری پایان می‌یابد.
 
اصل لذت
مغز همه لذت‌ها را به یک شکل ثبت می‌کند، چه از یک داروی روان‌گردان سرچشمه بگیرد، چه پاداش پولی، رابطه جنسی یا یک وعده غذایی رضایت‌بخش.
 
در مغز، لذت نشانه مشخصی دارد:آزاد شدن دوپامین در هسته اکومبنس (مجموعه‌ای از سلول‌های عصبی که در زیر قشر مغز قرار دارند) به قدری با لذت مرتبط است که دانشمندان مغز و اعصاب از این منطقه به عنوان مرکز لذت مغز یاد می کنند.
 
 

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) علائم و نحوه درمان

 اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) علائم و نحوه درمان

 
اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) چیست؟ در زندگی روزمره ممکن است با حوادث طاقت فرسا، ترسناک و خارج از کنترل رو به رو شوید. اختلالات هیجانی که بعد از حملات و جراحت جسمانی (به خصوص تجاوز)، تصادف، حوادث طبیعی یا فقدان و سوگ ناگهانی عزیزان تجربه می کنید. به آن ها اختلال استرس پس از ضربه گفته می شود.
 
البته همه افراد در این شرایط مشابه ممکن است با اختلال استرس پس از سانحه رو به رو نشوند، در صورتی که فشار روانی به وجود آمده از این اتفاقات بیش از اندازه باشد و نتوانید به خوبی با آن ها مقابله کنید این آسیب پدید می آید.
 
پیامدهایی که به خاطر این اختلال به وجود می آید آنقدر جدی هستند که سازگاری اجتماعی و عملکردی تان را با اختلالاتی رو به رو می کند در نتیجه تشخیص به موقع و درمان بیماری کمک می کند تا هر چه سریع تر به روند عادی زندگی تان برگردید.
 
در ادامه این مقاله به بررسی استرس پس از آسیب، علائم، علل و راهکارهای درمانی آن می پردازیم.
 
اختلال استرس پس از سانحه PTSD
در صورتی که حوادث آسیب زننده ای را تجربه می کنید احساسات ناراحت کننده عمیقی به سراغ شما می آید و در این شرایط اگر راهکاری برای رو به رو شدن با این احساسات نداشته باشید ممکن است تاثیرات منفی درازمدتی به صورت اختلال استرس پس از آسیب بر جای بگذارد.
 
استرس پس از سانحه یک نوع اختلال روانی می باشد که به خاطر عوامل استرس زا به وجود می آید.
 
گاهی ممکن است شما به خاطر بروز حادثه یا دیدن صحنه ای یک عارضه روحی دردناکی را تجربه کنید و تا مدتی دچار مشکلاتی شوید و با گذشت زمان کم کم سلامتی خودتان را به دست آورید اما در برخی از اوقات عارضه های دردناک بیش از یک ماه طول می کشد که ممکن است شما را با این اختلال رو به رو کند.
 
 
هم چنین عوامل و سوانح استرس زا به گونه های مختلفی به وجود می آید که مهم ترین آن ها عبارت اند از:
 
شخص رویداد استرس زا را به طور مستقیم تجربه می کند.
فرد رویداد استرس زایی که برای دیگران به وجود آمده است را به طور مستقیم مشاهده می کند.
شخص از رویداد آسیب زا و استرس زایی که برای یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیکش ایجاد شده است آگاه می شود.
قربانی بارها یا به شدت در معرض جزئیات ناراحت کننده رویدادهای آسیب زا قرار می گیرد، به عنوان مثال نخستین کسانی که به محل حادثه می روند دچار این اختلال ها می شوند به عنوان مثال کسانی که جنازه ها و بقای انسانی را جمع آوری می کنند.
علائم استرس پس از سانحه
به طور کلی علائم این اختلال به ۴ دسته تقسیم می شوند که می توان به مواردی مانند خاطرات سرزده، پرهیز از سانحه، تغییرات منفی در حالات و افکار و تغییر در واکنش های فیزیکی و احساسی اشاره نمود.
 
 

ازدواج با مرد پولدار | شاهزاده ای با اسب سفید لطفا

 ازدواج با مرد پولدار، شاهزاده ای با اسب سفید لطفا

 
ازدواج با مرد پولدار برای بسیاری از دختران جذاب و خوشایند می باشد، امروزه یکی از ملاک های ازدواج برای دختران، شرایط مالی مناسب است. تا حالا در مورد انگیزه ازدواج از خودتان سوالاتی پرسیده اید؟
 
بر اساس تحقیقاتی که متخصصان این حوزه انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که شرایط مالی، فرهنگی و اجتماعی زوجین اگر نزدیک به یکدیگر باشد احتمال بروز شکست در زندگی مشترک کاهش می یابد.
 
به همین دلیل بسیاری از دختران در مورد ازدواج با مرد پولدار دچار تردید می شوند و این سوال در ذهن شان به وجود می آید که آیا پولدار بودن مرد می تواند مشکلاتی را در زندگی آن ها ایجاد کند یا خیر؟ در این مقاله این موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دادیم که مطالعه آن می تواند در امر ازدواج به شما کمک کند.
 
پیش از ازدواج با مرد پولدار
اختلاف طبقاتی در ازدواج و بالاتر بودن شرایط مالی مرد اگر چه آسایش و رفاه شما را تامین می کند اما به دلیل وجود تفاوت هایی در انتظارات، نیازها و سبک زندگی مشکلاتی را برای شما به وجود می آورد.
 
به همین دلیل قبل از تصمیم گیری شرایط زندگی تان را به خوبی بررسی کنید تا در زندگی مشترک مشکلاتی برای شما ایجاد نشود و با شکست مواجه نشوید.
 
در ادامه این مقاله نکاتی را بیان کردیم که بررسی آن ها پیش از ازدواج با مرد پولدار ضرورت دارد، در صورتی که تصمیم تان برای ازدواج جدی است سعی کنید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند.
 
ازدواج با مرد پولدار و توجه به ویژگی های رفتاری
در صورتی که شرایط مالی مرد خوب باشد نباید به سایر ویژگی ها و شرایط فرد بی توجه بود و آن ها را نادیده گرفت، طرف هر چه پولدار باشد باز هم باید به وظایف مرد و زندگی مشترکش آگاه باشد.
 
برای این که به سایر ویژگی های همسر آینده تان توجه کنید باید تصور کنید که او شرایط مالی خوبی ندارد و تا شرایط مالی به تنهایی به چشم نیاید، در این شرایط از خودتان بپرسید که با وجود شرایط اقتصادی پایین تر آره راضی به ازدواج با این فرد هستید یا نه؟
 
آیا در صورت نداشتن وضعیت مالی خوب، ویژگی های شخصیتی و رفتاری قانع کننده ای در این فرد برای شما جذاب است و تصمیم به ازدواج با او را دارید یا خیر؟
 
توجه داشته باشید که شرایط مالی و موقعیت اجتماعی پایدار نمی باشد و به هر دلیلی در طول زندگی تغییر می کند، در صورتی که دلایل کافی برای ازدواج با این فرد نداشته باشید در صورت کوچک ترین مشکل و تزلزلی در موقعیت مالی همسرتان با مشکلاتی مواجه خواهید شد.
 
 
انتظارات خانواده همسر
توقعات و انتظاراتی که خانواده همسر از عروس خود دارند، نقش بسیار مهمی در به وجود آمدن اختلافات در میان زوجین دارد.
 
در صورتی که با یک مرد پولدار ازدواج می کنید انتظارات و توقعات خانواده او را باید در مورد مسائل مالی گوناگون مثل تهیه جهیزیه و موارد دیگر بسنجید و ببینید که آیا می توانید از پس توقعات خانواده شوهرتان برآیید یا خیر؟
 
در صورتی که این مسئله به درستی مورد بررسی قرار نگیرد و مدیریت نشود فشار زیادی به خانواده شما وارد می شود در نتیجه زندگی شما با مشکلاتی رو به رو می شود و در نتیجه رضایت تان را از زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.
 
 

ازدواج مجدد | آمادگی و زمان مناسب برای ازدواج مجدد

 آمادگی و زمان مناسب برای ازدواج مجدد

 
ازدواج مجدد شروعی جدید برای افرادی است که به علت طلاق یا مرگ شریک زندگی، فقدان همسرشان را تجربه کرده اند، البته ازدواج مجدد با چالش های بسیاری همراه می باشد.
 
هم چنین به دلیل شرایط اقتصادی، داشتن فرزند و از دست دادن اعتماد نسبت به شریک زندگی، ازدواج مجدد به دغدغه های بزرگی تبدیل می شود و فرد دچار سردرگمی می شود و با چالش هایی رو به رو می شود.
 
همچنین ممکن است زمان مناسب برای ازدواج مجدد را به درستی ندانید به همین دلیل باید از مشاور قبل از ازدواج کمک بگیرید تا زمان مناسب برای ازدواج مجدد را بررسی کند و شما را با چالش های پیش رو آشنا کند تا بتوانید برای شروع یک زندگی مشترک جدید آماده شوید. در این مقاله به بررسی جامع ازدواج مجدد می پردازیم.
 
ازدواج مجدد
ازدواج مجدد می تواند نقطه عطفی برای زندگی هر فردی باشد که یک بار زندگی زناشویی را تجربه کرده اند و طلاق گرفته است زیرا از زندگی شان راضی نبوده اند در این صورت اگر ازدواج موفقیت آمیزی داشته باشند می تواننپد در کنار همسر جدید به آرامش و خوشبختی برسند.
 
هر چند در ازدواج مجدد تجربه شما نسبت به گذشته بیشتر می باشد و نسبت به معیارهای انتخاب همسر آینده تان آگاه تر هستید و شناخت بهتری از خودتان دارید اما باز هم با چالش های بسیاری رو به رو خواهید شد که باید نسبت به آن ها آگاهی داشته باشید.
 
ازدواج با مرد مطلقه یا ازدواج با زن مطلقه پیچیدگی های بسیاری دارد که نیاز به تامل دارد، حتی ازدواج پ بعد از فوت همسر در شرایطی که فرزندی داشته باشید اوضاع و شرایط را مانند طلاق و جدایی برای شما دشوار می کند.
 
زمان مناسب برای ازدواج مجدد
فرایند سازگاری با مرگ همسر یا طلاق یا از دست دادن یک رابطه باید به درستی طی شود و فرد بتواند در این زمان به آمادگی لازم برای ازدواج مجدد برسد، در شرایطی که طلاق ناگهانی اتفاق می افتد و یا فرد به صورت ناگهانی فوت می شود نیاز به طی کردن زمانی در حدود ۶ ماه تا ۱ سال دارد تا بتواند با شرایط به وجود آمده کنار بیاید.
 
 
بعد از این که رابطه به اتمام می رسد به طور معمول شما باید مراحی مانند انکار، خشم، غم و نهایتا پذیرش مسئله را طی کنید.
 
این مراحل بسیار شبیه به مراحل شکست عشقی می باشد و زمانی که فرد این مراحل را طی کرد، آمادگی روحی او به سطح قابل قبولی خواهد رسید. در این شرایط باید ازدواج فرد در زمان مناسبی باشد به طوری که فرد به خاطر فرار از تنهایی و افسردگی تن به ازدواج مجدد ندهد.
 
آماده شدن و زمان مناسب برای ازدواج مجدد
در صورتی که به ازدواج مجدد فکر می کنید و در مورد آن نگرانی هایی دارید باید موارد زیر را به درستی بررسی کنید تا آمادگی لازم و زمان مناسب برای ازدواج مجدد را به دست آورید، بر اساس مطالبی که گفته شد بهتر است مدت زمان حداقل ۶ ماهه ای از رابطه قبلی تان گذشته باشد تا بتوانید در مورد رابطه جدید تصمیم درستی بگیرید.
 
 

خصوصیات یک دختر کاریزماتیک

 خصوصیات یک دختر کاریزماتیک

 
زمانی که فردی وارد جمع می شود و توجه دیگران را به خود جلب می کند، دیگران دوست دارند با او هم کلام شوند و ناخودآگاه جذب آن فرد شده و با او موافقت می کنند، در آن صورت به آن فرد کاریزماتیک می گوییم.
 
اما باورهای غلط و تبلیغات اشتباه باعث شده است تا دیگران تعبیر اشتباهی از خصوصیات یک دختر کاریزماتیک داشته باشند و در ظاهر فرد به دنبال کاریزما می گردند.
 
در این مقاله خصوصیات یک دختر کاریزماتیک را مورد بررسی قرار می دهیم و سعی می کنیم باورهای اشتباهی که در مورد آن ها وجود دارد را کنار بگذاریم.
 
دختر کاریزماتیک – تعریف کاریزما در زنان
بر اساس مطلبی که بیان شد امروزه خصوصیات دختر کاریزماتیک وابسته به ویژگی های ظاهری او شده است. به طور مثال آن فرد چه چشم های جذابی و زیبایی دارد، چقدر هیکلش زیباست، موهایش مثل ابریشم است، اگر چه این ویژگی ها می تواند افراد را به خود جذب کند، اما در این مقاله با بیان یک سوال وارد بحث می شویم:
 
تا به حال پیش آمده با فردی آشنا شوید که استاندارد های زیبایی را از نظر خیلی از افراد نداشته باشد، زیرا نظر افراد در مورد زیبایی متفاوت است اما زمانی این شخص وارد جمع می شود و صحبت می کند همه افراد سکوت می کنند و جذب شخصیتش می شوند؟
 
به احتمال زیاد در طول زندگی با این چنین شخصی در ارتباط بوده اید.
 
با توجه به این موضوع متوجه می شویم که کاریزماتیک بودن به ویژگی های ظاهری و زیبایی صورت ربطی ندارد بلکه امری درونی می باشد که علاوه بر جذاب بودن می تواند شما را به فردی الهام بخش تبدیل کند.
 
در این جایی سوالی پیش می آید، پس این همه دختر زیبا که دیگران را به خود جذب می کنند چه؟ این سوال باعث می شود تا به بررسی موضوع زیر بپردازیم.
 
ارتباط کاریزکا با جذابیت ظاهری
اگر چه ویژگی ظاهری تا حدی باعث جذب اولیه اطرافیان می شود اما توجه داشته باشید که این نوع جذابیت هیچ ربطی به کاریزماتیک بودن ندارد.
 
این موضوعی را با مثالی بیان می کنم.
 
یک روز با دوستانم قرار دیدار داشتم و قرار بودن به جمع ما ۳ نفر عضو جدید وارد شوند که تا به حال آن ها را ندیده بودم و هیچ چیز درباره شان نشنیده بودم، روز دیدار که رسید ما دور هم جمع شدیم و یکی از دخترها واقعا زیبا بود و همه استاندارد های زیبایی را داشت.
 
به طوری که آدم از نگاه کردن به او لذت می برد، اما این احساس تا زمانی بود که او شروع به صحبت کردن نکرده بود، زمانی که او شروع به حرف زدن کرد تمام احساساتی که به وجود آورده بود به یک باره فرو ریخت و از بین رفت.
 
چرا این اتفاق افتاد؟
چون کاریزما به هیچ عنوان در ظاهر انسان وجود ندارد، و چیزی درونی است که می تواند اثر خارجی داشته باشد و یک انرژی بسیار قوی می باشد که دیگران قادر نیستند در برابر آن مقاومتی داشته باشند.
 
جذابیت ظاهری تنها در چند دقیقه اول تاثیر گذار است اما چیزی که باعث می شود شما برای همیشه جذاب باشید و جذابیتی لامتناهی در شما به وجود می آورد کاریزما و کاریزماتیک بودن شما می باشد.
 
ویژگی های اصلی یک دخترکاریزماتیک
برای این که به دختر کاریزماتیک تبدیل شوید باید با ویژگی ها آن آشنا شوید و آن ها را تمرین کنید در این مقاله این ویژگی ها بیان شده است.
 
 
به دیگران حس ارزشمند بودن بدهید
افرادی که علایق شما را به یاد دارند، یادشان هست که شما غذای تند دوست ندارید و سعی می کنند ویژگی های مثبت تان را گوشزد کنند، در انجام کارها شما را تشویق می کنند و این باور را در شما ایجاد می کنند که توانایی انجام هر کاری را دارید و حس ارزشمند بودن را در شما به وجود می آورند تا چه حد برای شما جذاب هستند؟
 
می توانم به جرات  بگویم ، اولین فردی که در جمع نزدیک او می شوید و دوست دارید انرژی مثبت از او دریافت کنید این شخص می باشد، زیرا این شخص بدون هیچ چشم داشتی چیزهایی که شما می خواهید را در اختیارتان قرار می دهد.
 
در این حالت انسان ها جذب کسانی می شوند که به آن ها توجه می کنند و به جزئی ترین ویژگی هایشان اهمیت می دهند، در نتیجه بر اساس این مطلب در می یابیم که یکی از ویژگی های دختر کاریزماتیک دادن حس ارزشمندی به دیگران می باشد.
 
 

چگونه دعوای کودکان بر سر اسباب بازیشان را مدیریت کنیم؟

 چگونه دعوای کودکان بر سر اسباب بازیشان را مدیریت کنیم؟

 
بعضی از بچه ها علاقه ای به اشتراک گذاشتن اسباب بازی خود با بچه های دیگر ندارند و یا حتی اسباب بازی آن ها را به زور می گیرند. گاهی هم بر سر وسایل بازی در مهدکودک یا خانه بازی دعوا و کتک کاری می کنند.
 
فرض کنید در حالی که کودکتان با دوستش درحال بازی است، شما متوجه می شوید که دوستش، ماشین اسباب بازی مورد علاقه کودکتان را از او گرفته و دارد بازی می کند، کودکتان که از این مساله خوشحال نیست، ماشین را از او می گیرد و دعوا و جیغ شروع می شود. رفتار شما در برخورد با این اتفاق چیست؟
 
اسباب بازی را از کودکتان گرفته به دوستش می دهید؟ وارد دعوای آن ها نمی شوید و منتظر می مانید خودشان این مساله را حل کنند؟ کودک خود را خسیس خطاب می کنید و سرزنشش می کنید؟
 
بنظرتان چه رفتار و واکنشی در مواقع دعوای کودکان درست است؟ اگر واکنش مناسبی در این شرایط نداشته باشید، ممکن است با رفتار خود به کودکتان آسیب وارد کنید و یا رفتاری داشته باشید که تبدیل به یک عادت شده و کودکتان برای رسیدن به خواسته هایش از آن استفاده خواهد کرد.
 
اگر شما هم در این شرایط آشفته می شوید و نمی دانید واکنش درست چیست، این بخش از مشاورانه به شما کمک خواهد کرد.
 
واکنش درست والدین هنگام دعوای کودکان سر وسایل
والدین در برخورد با این شرایط، واکنش های متفاوتی دارند. برخی از والدین نگران قضاوت دیگران در مورد روش تربیت شان می شوند، در نتیجه از این اتفاق بسیار ناراحت و آشفته می شوند و کودک خود را سرزنش می کنند. گروهی دیگر از والدین کاملا بی تفاوت برخورد می کنند و وارد دعوا کودک نمی شوند.
 
برخی از والدین نیز در مواقعی که کودک بر سر وسایل خود دعوا می کند، خوشحال می شوند چون تصور می کنند این رفتار به این معناست که کودکشان می تواند از پس حق خود دفاع کنند و گلیمش را از آب بکشد. در ادامه نکاتی را آورده ایم که کمک می کند بهترین رفتار را در این مواقع داشته باشید.
 
اسباب بازی او را به زور از دستش نگیرید.
در این مواقع باید اول از همه به سن کودک توجه کنید.
 
مثلا نباید انتظار نداشته باشید که کودک دو ساله ی شما معنای بخشش را درک کند.
 
چگونه دعوای کودکان بر سر اسباب بازی
اگر زودتر از زمان مناسب کودک را مجبور به کنار گذاشتن خودخواهی کنید و یا او را مجبور کنید که وسایلش را به کودک دیگری بدهد یا به زور وسایلش را گرفته و به کودک دیگری بدهید، باعث ایجاد احساس عدم امنیت در کودک خود می شوید.
 
کودکتان همواره ترس و نگرانی دارد که وسایلش را باید به کودک دیگری بدهد، در نتیجه از بازی با دیگر بچه ها خودداری می کند و وقتی بازی می کند، با نزدیک شدن هر کودکی به وسایلش دچار ترس و وحشت شده و او را پس می زند.
 
بگذارید او با کودکی کمی بزرگتر از خود بازی کند
کودک دو ساله مفهوم رعایت حق دیگران را نمی داند، پس اگر او وسایل بچه های دیگر را می گیرد، زورگو نیست. بهتر است بگذارید کودکتان با بچه های کمی بزرگتر از خود، که می توانند در مقابل این رفتار کودکتان مقاومت کرده و از حق خود دفاع کنند، بازی کند.
 
 
صفحه قبل 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد