x تبلیغات
مشاوره ازدواج

عشق بازی معجزه می کند❤️50 روش کاربردی

 هر شخصی در زندگی زناشویی باید آموزش های لازم را در مورد نحوه عشق بازی ببیند و یاد بگیرد همسرش را تحریک کند زیرا این امر در کیفیت رابطه جنسی و نزدیکی اعضای خانواده بسیار مهم است.

 
گفتن «دوستت دارم» یا خرید گل برخی از راه‌های متداول هستند که می‌توانید به شخص مورد علاقه خود نشان دهید که دوستش دارید. اما راه های بیشتری برای این کار وجود دارد که می تواند باعث افزایش صمیمیت میان شما شود.
 
1.حمایت و قدردانی از یکدیگر
از یکدیگر و رویاهایی که دارید حمایت کنید، برای این کار می توانید به همسرتان اطمینان دهید که پشتوانه ای برای رسیدن به خواسته های او هستید و در این راه از هیچ کمکی دریغ نمی کنید.
 
2. در آغوش گرفتن
در آغوش گرفتن باعث افزایش احساس آرامش و علاقه میان شما می شود و رابطه شما را گرم تر نگه می دارد.
 
3. مراقبت کردن هنگام بیماری و مریضی
یکی از زمان هایی که باید بیش تر به همسر خود اهمیت دهید هنگام بیماری و مریضی می باشد، به خاطر داشته باشید که همسر شما در این لحظات حساس تر می باشد و بیش تر به کمک شما نیاز دارد.
 
4. خریدن هدیه های کوچک و بزرگ به مناسبت های مختلف
زندگی مشترک به مرور کمی متداول و یک نواخت می شود اما خرید هدایای مختلف باعث می شود که صمیمیت رابطه و هیجان آن حفظ شود.
 
5. احترام گذاشتن به شخصیت
شخصیت فرد از علاقه، سرگرمی ها، خواسته ها، احساسات و ویژگی های او تشکیل شده است بنابراین برای احترام گذاشتن به شخصیت همسرتان ابتدا باید این موارد را شناسایی کرده و سپس برای احترام به آن ها تلاش کنید.
 
 
عشق بازی 
6. تعیین قرار شام یا آشپزی کردن
اگر دست پخت خوبی دارید می توانید یک شام مجلل درست کنید ولی اگر زمان یا علاقه کافی به آشپزی ندارید بهتراست که از قبل در رستوران جای خاصی را رزرو کنید و یک شام مجلل را در کنار هم داشته باشید.
 
7. ارسال پیامک عاشقانه در زمان های مختلف
زنگ زدن ممکن است باعث اختلال در کار همسرتان بشود بنابراین بهترین کار پیامک های عاشقانه می باشد. سعی کنید متن پیامک را خودتان انتخاب کرده و از جاهای دیگر کپی نکنید.
 
8. صداقت در تمام شرایط
دروغ در زندگی مشترک یک فاجعه می باشد، البته صداقت به این معنی نیست که همیشه همه چیز را بیان کنید بلکه در برابر پرسش ها باید صداقت داشته باشید. نیازی نیست مسائلی که همسرتان از دانستن آن ها نفعی نمی برد را بیان کنید و با این کار دردسر درست کنید. ولی در برابر سوالات او دروغ نگویید.
 
9. غافلگیر کردن
آیا احساس می کنید که از یکنواختی زندگی رنج می برید؟ سعی کنید یکدیگر را غافل گیر کنید. به خاطر داشته باشید که با این کار زندگی مشترک و همسرتان پر از احساس خوب می شود.
 
10. اهمیت دادن به احساسات
به احساسات یکدیگر اهمیت بدهید حتی اگر آن را درک نمی کنید، این امر عادی است که بعضی افراد حتی بی دلیل گاهی احساس ناراحتی داشته باشند بنابراین آن ها را سرزنش نکنید.
 
11. وفاداری و عدم خیانت
خیانت دلیل اساسی بهم خوردن بسیاری از زندگی های مشترک می باشد زیرا طرفین به هیچ عنوان نمی توانند با آن کنار بیایند بنابراین همیشه وفاداری را در اولویت خود قرار دهید.
 
 
12. احترام به تصمیم گیری های یکدیگر
به تصمیم های همسرتان احترام بگذارید و حتی اگر با آن مخالف هستید در زمان درست و با لحن درست مخالفت خود را نشان دهید.
 
13. احساسات خود را در میان بگذارید
احساسات اهمیت زیادی دارند و شناخت آن ها باعث می شوند همسرتان بهتر شما را بشناسد بنابراین در زمان های مختلف به آن ها بگویید چه احساسی دارید و دلیل آن را نیز مطرح کنید.
 
 

آیا برخی صحبت ها و رفتارهایی در دوران نامزدی عجیب هستند؟

 موارد زیر سوالاتی است که در دوران نامزدی برای برخی از افراد پیش می آید و ذهن زوجین را به خود معطوف می کند، به این سوالات در طول مقاله پاسخ داده شده است:

 
نحوه خوابیدن در دوران نامزدی چگونه است؟
 
ترفند های دوران نامزدی برای دلربایی کردن
 
خواسته های مردان در دوران نامزدی چیست؟
 
شیطنت های دوران نامزدی چیست؟
 
خاطرات شیطنت دوران عقد لذت بخش است؟
 
خجالت در دوران عقد طبیعی است؟ و چگونه حل می شود؟
 
صحبت های تلفنی دوران نامزدی باید در مورد چه موضوعاتی باشد؟
 
نحوه خوابیدن در دوران نامزدی چگونه است؟
دوران نامزدی از نظر قانونی و عرفی به دو صورت است یا در قالب صیغه محرمیت  و یا در قالب عقد است. در حالت اول صیغه محرمیت خوانده می شود و زوجین حق تماس بدنی و دیدن هم دیگر را دارند نباید رابطه جنسی داشته باشند. در این دوران می توانند هم را آغوش بگیرند ولی رابطه جنسی شرعی و عرفی نیست. 
 
ولی هنگامی که زوجین عقد می کنند به صورت شرعی می توانند با هم رابطه داشته باشند ولی از نظر عرفی تا دوران عروسی معمولا در برخی فرهنگ ها جایز نیست. 
 
در این دوران می توانند زوجین کنار هم بخوابند و آرامش را تجربه کنند ولی رابطه جنسی بسته به اعتقادات و فرهنگ و مواردی که در بخش فوق گفته شد باید بررسی شود.
 
عدم آشنایی با کاندوم و وسایل کنترلی در دوران عقد می تواند سبب بارداری و مشکلات برای زوجین شود. پس باید به این نکات توجه شود. 
 
دوران نامزدی، دوران آشنایی و شناخت است و نباید طرفین را به سمت رابطه جنسی سوق دهد و لذت رابطه جنسی چشم و گوش آن ها را ببندد و از شناخت درست یکدیگر غافل شوند.
 
رابطه جنسی بعد از ازدواج سبب صمیمیت زوجین می شود ولی اگر این رابطه پیش از ازدواج رخ دهد سبب عادت کردن زوجین به هم و نادیده گرفتن معیارهای ازدواج می شود و از نظر برخی روانشناسان رابطه جنسی فقط بعد از ازدواج پذیرفته است.
 
ترفند های دوران نامزدی برای دلربایی کردن
دوران نامزدی هر دو طرف دوست دارند بهترین خودشان را بروز دهند و متاسفانه در برخی موارد، خود را بیش از اندازه خوب نشان می دهند.
 
این دوران نباید به فکر این باشید که خود را بهتر نشان دهید بلکه باید در شرایط مختلف خود واقعی را بروز دهید. 
 
البته ناز کردن و گفتن جملات محبت انگیز در حد تعادل می تواند رابطه را جذاب تر کند.
 
در این دوران و بخصوص بعد از ازدواج، ابراز عواطف سبب پایداری رابطه می شود.
 
مردان دوست دارند که همسرشان از آن ها تعریف کند و قدرت و توانمندی آن ها برای دیگران برشمرد.
 
زنان دوست دارند تا فرشته زندگی مردان باشند. دوست دارند همسرشان از دست پخت و جایگاه اجتماعی و رویاهای آن ها تعریف کنند.
 
 
آیا برخی صحبت ها و رفتارهایی در دوران نامزدی عجیب هستند؟
خواسته های مردان در دوران نامزدی چیست؟
در دوران نامزدی و عقد، به دلیل افزایش صمیمیت میان زوجین. طرفین نیاز جنسی پیدا می کنند که در مردان بیشتر است. در این روان مردان دوست دارند تا رفت و آمد زن خود را کنترل کنند و قدرت نمایی کنند. 
 
کنترل رفت و آمد در دوران نامزدی در حد تعادل نشانه دوست داشتن است تا وقتی  که برای طرفین آزاردهنده نباشد و سبب آزار زوجین نشود. در صورت بروز شکاکیت همسر پیش از ازدواج با مشاور صحبت کنید.
 
شیطنت های دوران نامزدی چیست؟
شیطنت های دوران نامزدی به خاطراتی در آینده تبدیل می شود . لحظاتی که هر زوج در پی تجربه های مشترک و جدید هستند. در این دوران باید دقت کنید که برخی رفتارها ممکن است سبب تضعیف رابطه شما شود. لذا در صورت مشاوره مواردی می توانید به مشاور ازدواج مراجعه کنید.
 
 
خاطرات شیطنت دوران عقد لذت بخش است؟
بسیاری از ما خاطرات شیرینی از دوران عقد داریم با اینکه این دوران استرس ها و چالش های خاص خود را دارد. 
 
مواظب باشید این خاطرات برای کس و هر جایی تعریف نشود چون ممکن است در برخی موارد خنده دار باشد ولی برای همسر شما ناراحت کننده باشد.
 
لذا خاطرات دوران عقد باید برای هر دو زوج و با توجه به نظر هر دو زوج صورت گیرد.
 
*
 
خانمی تعریف می کرد که در دوران نامزدی همسرش مدت های زیادی جلو درب منزل آن ها می ایستاد و پدرش از پنجره بالایی به نشانه مخالفت آب پایین می ریخت.
 
دوستان خانم و خانم می خندیدند. از نظر خانم این نشانه صبوری و پافشاری همسر است. نشانه ارزشمند بودن در نظر پدرش است. 
 
 

ازدواج با آدم خسیس، زن اسکروچ می شوی یا نه؟

 ازدواج با آدم خسیس، زن اسکروچ می شوی یا نه؟

 
ازدواج با آدم خسیس چه عواقبی برای شما خواهد داشت؟ در صورتی که به آن به عنوان یکی از گزینه های ازدواج فکر می کنید باید همه جوانب آن موضوع را در نظر بگیرید زیرا در ازدواج با فردی خسیس باید مشکلاتی مانند نحوه پول گرفتن از همسر، دعوا به خاطر مخارج، انزوای مخارج و بسیاری از موارد آزاردهنده دیگر دست و پنجه نرم کنید.
 
آدم خسیس فقط پول جمع می کند و به طور بیمار گونه ای در مصرف کوچک ترین چیزها پس انداز می کند و هیچ گاه قصد خرج کردن آن ها را ندارد و با این رفتارش زندگی همسر و فرزندان را قربانی روز مبادا می کند و هزینه های لازم زندگی را در نظر نمی گیرد و برای آن ها هیچ پولی خرج نمی کند.
 
در این مقاله به مشخصه های اصلی مرد خسیس می پردازیم تا بتوانید در مورد ازدواج با آن تصمیم درستی بگیرید، هم چنین در این زمینه شما می توانید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید.
 
ازدواج با آدم خسیس، انتظار تغییر نداشته باشید
اگر در حال حاضر دوست پسر خسیسی دارید می توانید او را امتحان کنید البته باید توجه داشته باشید که خساست به سختی درمان می شود و شما نباید به امید این که بعد از ازدواج با دارو درمانی و روان درمانی و قرص او را درمان کرده و تغییر می دهید، باشید، زیرا او هیچ گاه نمی تواند به آدم دست و دلبازی تبدیل شود.
 
در صورتی که این ویژگی همسر آینده تان را به موقع تشخیص دهید به شما کمک می شود تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید و شما را از یک عمر پشیمانی باز دارد، شاید در ابتدا به خودتان بگویید که عشق و علاقه از همه چیز مهم تر می باشد اما درست زمانی که شور و شوق اولیه از بین رفت متوجه خواهید شد که مرتکب چه اشتباه بزرگی شده اید زمانی که بسیار برای شما دیر شده است. در ازدواج و انتخاب همسر این معیار مهم را در نظر بگیرید تا همسر مناسبی را برگزینید.
 
تشخیص خساست و مدیریت هزینه
باید به این نکته توجه داشته باشید که بین خسیس بودن و مدیریت هزینه ها مرز باریکی وجود دارد و اگرچه این تفاوت کاملا محسوس می باشد و نباید این دو را با هم اشتباه بگیرید.
 
به طور مثال فردی که مبلمان خانه را هر هشت سال عوض می کند خسیس نمی باشد و هم چنین فردی که به دلیل کمبود درآمد با پیشنهاد همسرش برای سفر خارج مخالفت می کند خسیس نیست پس هر چیزی را در نامزد خود به حساب خساست او نگذارید زیرا بعضی از مسائل به خاطر وضعیت مالی فرد رقم نمی خورد.
 
فرد خسیس کسی می باشد که به اندازه کافی پول دارد اما به آن دست نمی زند چنین فردی اگر میلیون ها پول در حسابش داشته باشد باز هم به خاطر ۵۰۰ تومانی با شما جر و بحث می کند و دعوا راه می اندازد، باید این نکته را در نظر بگیرید که در شرایط اقتصادی و سخت تلاش برای صرفه جویی به معنی خسیس بودن نمی باشد بلکه مشخصه بارز آن خرج نکردن با وجود پول کافی می باشد زیرا فرد تنها پول جمع کردن را دوست دارد و دلش نمی آید از پول هایش کم شود و آن ها را مصرف کند.
 
ازدواج با آدم خسیس
ازدواج با آدم خسیس، ترس از فقر
می خواهید بدانید ازدواج با چه مردانی اشتباه می باشد؟ یکی از آن ها مرد خسیس است، مرد خسیس جز مردانی می باشد که اگر به خودتان بیایید متوجه می شوید که زندگی تان به آت و آشغال تبدیل شده است زیرا آدمی که حس خساست در او وجود دارد هیچ چیز را دور نمی اندازد، به طور مثال او جوراب های کهنه ای که سوراخش را بارها دوخته، قوطی رب، سطح ماست و ته مانده های مداد رنگی دوران مدرسه اش را نگه می دارد.
 
فرد خسیس خیلی زیاد از فقیر شدن، آینده و مشکلات مالی می ترسد و استرس دارد به طوری که هیچ گاه نمی تواند زندگی عادی و بدون از نگرانی برای خود رقم بزند و زندگی شاد و با رفاهی را تجربه کند.
 
 

سن ازدواج نامناسب و مناسب

 پاسخ مشاور ازدواج به سوالات: سن ازدواج نامناسب چه زمانی است؟ چه زمانی ازدواج کنیم ؟ چه سنی ازدواج کنیم ؟ چ سنی برای ازدواج مناسب است ؟ اختلاف سنی مناسب چقدر است؟

 
سن ازدواج 
مرکز مشاوره ستاره: ازدواج کردن در هنگام جوانی می تواند منجر به طلاق شود. اما انتظار بیش از حد طولانی هم می تواند به همان اندازه مشکل ساز باشد. تحقیقات جدید نشان می دهد که روند طلاق در آمریکا در حال تغییر است. اما آیا ازدواج شما می تواند در معرض خطر باشد؟
 
نظریه گلدیلوکس در مورد سن ازدواج
کری کراویچ، مشاور ازدواج و خانواده در کلینیک افرا بیرمنگام در تروی میشیگان می گوید: “سن ایده آل برای ازدواج، با حداقل احتمال طلاق در پنج سال اول ، 28 تا 32 است.” این تئوری ” Goldilocks “نامیده می شود، ایده این تئوری که افراد در این سن خیلی پیر و خیلی جوان نیستند.
 
کراویچ توضیح می دهد که افراد باید “به اندازه کافی پیر” باشند تا تفاوت بین علاقه واقعی و عشق جوانی را درک کنند، اما ” به اندازه کافی جوان” باشند که بتوانند سازش کنند.
 
حداقل صبر کنید تا مغز شما رشد خود را متوقف کند
آلیشیا تاورنر، مشاور خانواده می گوید: “سطح بلوغ مشخصی وجود دارد که شخص با رسیدن به آن احتمالا در زندگی خود موفق می شود و این بلوغ معمولاً بعد از 25 سالگی اتفاق می افتد.” “در عمل، زوج هایی را می بینم که در آستانه طلاق قرار گرفته اند. آن ها قبل از اینکه خودشان را پیدا کنند و قبل از آنکه جوانی کنند ازدواج می کنند. “
 
از دیدگاه علمی، لوب فرونتال آخرین قسمت از مغز است که به بلوغ می رسد، و بلوغ آن می تواند در 25 سالگی یا حتی 30 سالگی اتفاق بیفتد. تصمیمات زندگی که قبل از 25 سالگی گرفته می شوند ممکن است مشکل ساز باشند.
 
به عبارت دیگر، ازدواج های نوجوان و بسیاری از جوان معمولاً محکوم به شکست است. از نظر آماری، فردی که در سن 20سالگی ازدواج می کند، بیش از 50 درصد نسبت به فرد 25 ساله، احتمال دارد طلاق بگیرد.
 
مؤسس حقوقی PA در فورت لادردیل، فلوریدا می گوید: “در اواخر سن 20 و اوایل 30 سالگی زمان مناسبی برای  ازدواج است زیرا فرد در این سن از نظر مالی هم سامان می گیرد.” “در این سن عشق واقعی تر است و افراد نسبت به انتظاراتشان واقع نگر تر هستند.”
 
خیلی صبر نکنید
افراد در 30 سالگی نه تنها بالغ هستند، بلکه معمولاً تحصیل کرده هستند و تمایل دارند که از وضع اقتصادی مطمئن تری برخوردار باشند (مشکلات پول می تواند یک عامل اصلی طلاق باشد.) یک مطالعه در زمینه خانواده (2006 – 2006) نشان داده است که پس از 32 سالگی هر سال 11 درصد احتمال ازدواج کم تر می شود.
 
با این حال – و این با یافته های قبلی تفاوت دارد – احتمال طلاق پس از 32 سالگی هر سال پنج درصد افزایش می یابد. از حدود سال 2000، خطر طلاق برای افرادی که در 30 سالگی ازدواج کرده اند کاهش یافته است. به بیان ساده: زوج هایی که پس از 32 سالگی ازدواج می کنند، بیش تر احتمال دارد که طلاق بگیرند.
 
 تقریباً برای همه – صرف نظر از جنسیت، نژاد، مذهب و ساختار خانوادگی که در آن رشد کرده اند – اواخر دهه 20 به نظر می رسد که بهترین زمان برای ازدواج باشد.
 
مجردی طولانی
آمارگیری ذکر شده فقط در مورد ازدواج تا 45 سالگی صدق می کنند. پس ازدواج در سن بالا می تواند موفقیت آمیز هم باشد. با بالا رفتن سن معیار ها دشوار تر می شود و فرد کم تر قادر به سازش با همسرش می گردد و افراد دیگر کسی را پیدا نمی کنند که حاضر شوند بقیه عمر خود را با او سپری کنند.
 
جف اندرسون، وکیل خانواده دالاس می گوید، “اگر کسی  در سن 30 یا 40 سالگی ازدواج نکرده باشد، احتمال کمی دارد که بتواند سازش لازم را در زندگی نشان دهد.”
 
البته، تمام داده ها می توانند اشتباه باشند، عشق توجهی به سن شما ندارد. اندرسون می گوید: “هیچ دو نفری یکسان نیستند.” و من نمی خواهم یک زوج همدیگر را از دست بدهند فقط برای این که فکر می کنند در سن مناسبی قرار ندارند. “
 
 
چه سنی برای ازدواج خوب است
ازدواج سریع
وقتی انسان جوان است، مسیر زندگی بسیار ساده به نظر می رسید: “ابتدا عشق می شود، بعد ازدواج می کند و سپس بچه دار می شود”  اما روابط مدرن بسیار پیچیده تر از این برنامه ریزی است. افراد ممکن است در ازدواج به شکست بخورند، ممکن است بچه دار نشوند و در شرایطی ترجیح می دهند که ازدواج نکنند.
 
در حال حاضر، سن متوسط برای ازدواج اقایان در هند حدود 26 سال است. برای خانم ها، این سن تقریباً 22 است. در ایران به صورت متوسط سن ازدواج خانم ها 22 تا 26 سالگی و آقایان 28 تا 32 سالگی است. ازدواج در حال حاضر در آمریكا در سنین پایین صورت می گیرد. براساس آخرین گزارش های سرشماری در آمریكا، در حال حاضر فقط 51٪ از آمریکایی ها متاهل هستند (منبع: speakingtree).
 
 

اهمیت ویژگی های ظاهری در ازدواج | جذابه؟

 ویژگی های ظاهری در امر ازدواج تا چه حد مهم و تاثیرگذار می باشد؟ ظاهر همسر چقدر برای شما مهم می باشد و چقدر به ویژگی های ظاهری او اهمیت می دهید؟ ازدواج یک امر بسیار مهم می باشد که فرد بر اساس معیارهای شخصی اش آن را انتخاب می کند و معیارهای هر کس برای این تصمیم با دیگران متفاوت می باشد.

 
برخی از افراد در ازدواج به ویژگی های ظاهری بیش تر اهمیت می دهند و برای افرادی سوال پیش می آید که در ازدواج، ویژگی های ظاهری تا چه حد مهم می باشد و آیا این ویژگی ها بر روی کیفیت و دوام ازدواج اثر می گذارد یا خیر. در این شرایط باید آگاهی خود را در معیارهای مهم ازدواج و تاثیر ویژگی های ظاهری در ازدواج افزایش دهید و از مشاور قبل از ازدواج کمک بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کنند و با اطمینان بیش تری تصمیم به ازدواج بگیرید.
 
به خاطر داشته باشید که اهمیت ویژگی های ظاهری برای هر فرد متفاوت می باشد و باید با توجه به آن به آن پرداخته شود.
 
ویژگی های ظاهری در ازدواج
در  اوایل ازدواج و در شروع رابطه، زیبایی و جذابیت های ظاهری نقش پررنگ تری دارد،  در صورتی که فرد مورد نظرتان ویژگی های ظاهری مطلوبی داشته باشد راحت تر می توانید به سایر ویژگی های فرد مقابل تان توجه کند، در حقیقت ظاهر نمونه ای از مولفه های ابتدایی در برقراری ارتباط میان دو جنس مخالف می باشد.
 
مسئله زیبایی باعث جذب افراد به سمت یکدیگر می شود آیا این مسئله بر روی دوام زندگی آن ها هم تاثیر دارد یا خیر؟ جواب این سوال همیشه مثبت نمی باشد، شما برای این که رابطه رضایت بخشی داشته باشید و بتوانید رابطه تان را به مدت طولانی مدتی حفظ کنید در این شرایط باید به ملاک ها ومعیارهای خود توجه کنید و تا حد متوسطی به ملاک های ظاهری اهمیت دهید.
 
در صورتی که به طور متوسط نسبت به ویژگی های ظاهری رضایت داشته باشید به این معنا نمی باشد به در طولانی مدت، این زیبایی ظاهری بر روی دوام زندگی شما اثر می گذارد و آن رابطه را تضمین می کند، بلکه با گذشت زمان ویژگی های دیگری بر روی دوام رابطه اثر می گذارد که شامل موارد زیر می شوند:
 
ویژگی های شخصیتی
سبک های رفتاری
مهارت های ارتباطی
مهارت های سازگاری
ویژگی های ظاهری بر روی رضایت کلی اثر می گذارند و در صورتی به این ملاک های ظاهری توجه نشود بر روی کیفیت زندگی اثر می گذارد اما در طولانی مدت عوامل مهم تری بر روی کیفیت زندگی اثر می گذارد و نقش و تاثیرگذاری به سزایی دارد.
 
سخت گیری در معیارهای ظاهری در ازدواج
ویژگی های ظاهری معمولا بر روی تمایلات جنسی اثر می گذارند و در صورتی که فرد نسبت به ویژگی های ظاهری ناراضی باشد،  تمایل جنسی او کم می شود، کاهش تمایلات جنسی و ناراضی بودن از رابطه جنسی بر روی کیفیت زندگی زوجین اثر می گذارد، به همین دلیل توجه به ویژگی های ظاهری برای برخی از افراد نقش مهمی در زندگی آن ها ایفا می کند و بر روی کیفیت زندگی زناشویی آن ها تاثیر می گذارد.
 
قبل از ازدواج فرد باید به شناخت دقیقی از خودش برسد و ملاک های دقیق قبل از ازدواج را برای خود تعریف کند و باید قبل از ازدواج به این نتیجه برسد که زیبایی ظاهری تا چه اندازه برای او مهم می باشد و شامل چه ویژگی هایی است، در این شرایط بسیاری از افراد به خاطر کمبود مهارت خودآگاهی و عدم شناخت کافی از ملاک ها ومعیارهای خود نمی توانند انتخاب درستی داشته باشند و به همین دلیل بدون شناخت، انتخاب اشتباهی را انجام می دهند و بعدا پشیمان شده و احساس رضایت کافی ندارند، به عنوان مثال اختلاف قد یکی از مهم ترین معیارهای ظاهری به شمار می آید.
 
در صورتی که در مورد ظاهر طرف مقابل تان دچار شک و تردید شده اید باید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کند و به شناخت بهتری نسبت به ملاک های مهم خود برسید در این شرایط احتمال انتخاب اشتباه برای شما کم می شود و می توانید انتخاب دقیق تر و صحیح تری داشته باشید.
 
 
نکاتی که در زمینه ظاهر همسر باید به آن توجه کنید
متخصصان مشاوره ازدواج برای ویژگی های ظاهری به چند نکته طلایی اشاره کرده که در زمان ازدواج باید به آن توجه داشته باشید و با در نظر گرفتن آن ها بتوانید انتخاب صحیح و درستی داشته باشید، در ادامه این مقاله 3 نکته از ویژگی های ظاهری همسر را بیان می کنیم:
 
1. زیبایی مفهومی نسبی است
توجه به ویژگی های ظاهری برای هر شخص یک مفهوم متفاوتی دارد و امری مطلق نمی باشد و به همین دلیل همه افراد نمی توانند در مورد آن نظر خاصی داشته باشند، زمانی که می خواهید در مورد ازدواج تصمیم بگیرید باید ملاک های خودتان را به خوبی بشناسید و توجه داشته باشید آن چه برای دیگران اهمیت دارد شاید برای شما هیچ اهمیتی نداشته باشد و نظراتان را در مورد شخص مورد نظر تغییر ندهد، پس در امر ازدواج معیارهای خودتان را در اولویت قرار دهید زیرا هر کس دیدگاه و نظر خاصی در مورد زیبایی دارد و این دیدگاه ها منحصر به فرد است.
 
 

مشكلات ازدواج در سن بالا افسانه است؟

 ازدواج در سن بالا معایب و مزایایی دارد؟ مزایا و معایب ازدواج با مرد سن بالا چیست؟ چرا برخی از دختران تمایل دارند با مردان مسن ازدواج کنند؟ سن یکی از ملاک هایی است که می تواند پیش بینی کننده ازدواج موفق باشد. دختران جوان به دلایل مختلفی ممکن است تمایل به ازدواج با مرد مسن را داشته باشند، که این مسئله پیامدهای منفی و مثبتی را به همراه خواهد داشت.

 
از جمله مهم ترین پیامدهای این ازدواج می توان به دریافت حمایت عاطفی و مالی بیشتر و در مقابل تجربه تفاوت نسلی در رابطه و کنترل گری بیشتر از جانب مرد اشاره نمود، در این شرایط مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت بسیاری برخوردار است تا انگیزه های لازم برای ازدواج و نیازهای اساسی فرد مورد بررسی قرار گیرد و فرد با اطمینان بیشتری تصمیم به ازدواج گرفته و زندگی مشترک خود را آغاز نماید.
 
ازدمشكلات ازدواج در سن بالاا (مسن)
اختلاف سنی زیاد در ازدواج، پیامدهای متفاوتی در زندگی آینده افراد به همراه دارد، این دو نفر به دلیل تفاوت سنی زیادی که با یکدیگر دارند ممکن است علایق، سلایق، نگرش ها یا دیدگاه های متفاوتی نسبت به زندگی داشته باشند. به عنوان مثال خواننده محبوب و سبک موسیقی شان، فیلم ها، بازی های کودکی، وقایع اجتماعی که تجربه کردید و خیلی چیزهای دیگر احتمالا یکسان نیست و تفاوت هایی خواهد داشت.
 
تمام موارد گفته شده بر روی روابط و رفتارهای مورد انتظار طرفین تاثیر می گذارد، هر ازدواجی با فراز و نشیب هایی همراه می باشد چیزی که در این جا مهم است این است که شما نقش خود را در رابطه به خوبی ایفا کنید.
 
 البته سن ازدواج هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است شما در صورتی که بتوانید مهارت های لازم را یاد بگیرید خواهید توانست ازدواج موفقی داشته باشید و زندگی مشترک رویایی تان را برای خود بسازید.
 
 
ازدواج با مرد سن بالا
مزایای ازدواج با مرد سن بالا ( مسن)
ازدواج با مرد سن بالا با مزایایی همراه می باشد که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم:
 
1. مهارت حل مسئله
هر چه سن مرد بالاتر می رود، قدرت و مهارت های او برای حل مسائل زندگی افزایش می یابد و در صورتی که برای خانواده مشکلی به وجود آید مردان مسن با درایت و منطق بهتری به حل موضوع مورد نظر می پردازند، افراد مسن به خوبی می توانند هیجانات خود را کنترل کنند و هم چنین در برخورد با بحران ها، احساسات خود را بهتر از جوانان مدیریت می کنند. زنان نیز بهتر می توانند به این مردان اتکا کرده و اعتماد بیشتری به آن ها داشته باشند.
 
2. توان مالی
یکی دیگر از عواملی که باعث می شود که دختران جوان به ازدواج با مردان مسن تمایل داشته باشند، امنیت مالی آن ها می باشد. مردان مسن معمولا از توانایی مالی بهتری برخوردار هستند و همین مورد، عاملی است تا خانم های جوان را به خودشان جذب کنند. در صورتی که مردان ثبات مالی و توانایی مالی خوبی داشته باشند بهتر می توانند به حل مشکلات مالی بپردازند و زندگی با ثباتی را برای همسرشان مهیا کنند و نمی گذارند تا خانواده شان با بحران رو به رو شود.
 
3. قدردانی و وفاداری زیاد
مردان مسن با دیدن خوب و بد دنیا و تجربه هایی که در زندگی شان داشته اند دیگر نیازی به آزمودن و ماجراجویی ندارند و بیشتر دوست دارند زندگی با آرامشی داشته باشند و به همین دلیل قدر آرامش و همسر فداکار را بیشتر می دانند، آن ها وقت بیشتری را با همسر و خانواده می گذرانند و سعی می کنند به نیازهای همسر و فرزندان بیشتر توجه کنند، در نتیجه احتمال طلاق به دلیل خیانت کاهش می یابد و آن ها سعی می کنند زندگی با ثباتی داشته باشند.
 
4. ازدواج با مرد سن بالا| ثبات در جایگاه اقتصادی و اجتماعی
امروزه مشکلات مالی و بیکاری بسیار افزایش یافته است و برای پسران سخت است تا از نظر اقتصادی و اجتماعی وضعیت پایداری داشته باشند. از طرف دیگر دختران برای ازدواج محدودیت های سنی بیشتری دارند و ممکن است شرایط ازدواج با هم سن و سال خود را پیدا نکنند، در حالی که مردان مسن تر از نظر اقتصادی و اجتماعی جایگاه باثبات تری دارند و این مسئله بسیاری از نگرانی های دختران را کاهش می دهد.
 
5. ثبات شخصیتی بالا
هر چه سن افراد بالاتر می رود، از نظر شخصیتی به ثبات بیشتری می رسند. و مردان مسن می دانند که هستند، از زندگی شان چه چیزی می خواهند و باید در چه مسیری قدم بردارند. در حالی که افراد جوان تر مشکلات بیشتری در این زمینه دارند که ممکن است امنیت زندگی زناشویی را تهدید کند. با توجه به این موضوع بسیار مهم است که سن را تنها عامل تعیین کننده برای ثبات شخصیتی در نظر نگیرید.
 
افراد بسیاری هستند که با افزایش سن وضعیت درونی پایداری ندارند و شخصیت آن ها هیجانی و دمدمی مزاج است در مقابل افرادی هستند که در سن جوانی هویت خود را پیدا می کنند و استوار و با ثبات کامل می توانند در مسیر دلخواهشان قرار گیرند.
 
 به همین دلیل به سن فرد توجه نداشته باشید و تنها به آن اکتفا نکنید. در این شرایط می توانید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بخواهید تا در مورد این مسئله راهنمایی های لازم را انجام دهد.
 
 
معایب ازدواج با مرد سن بالا ( مسن)
علاوه بر این که ازدواج با مرد سن بالا مزایایی دارد با معایبی نیز همراه می باشد که برخی از این معایب به شرح زیر می باشند:
 
1. تفاوت در نگرش ها و جهان بینی
بر اساس مطالبی که بیان شده است تفاوت سن باعث می شود تا علایق و لذت های شما با همسرتان متفاوت باشد و ممکن است نسبت به زوج های دیگر فعالیت لذت بخش کمتری داشته باشید، هم چنین ممکن است هیجان زندگی تان کمتر شود زیرا تفاوت در میزان انرژی زوجین، باعث کاهش توان مرد در انجام برخی از فعالیت ها می شود.
 
 

زنان نامناسب برای ازدواج

 افراد معمولا قبل از ازدواج وقت کافی و لازم را برای شناخت یکدیگر نمی گذارند و با عجله ازدواج می کنند و به همین دلیل ازدواج آن ها از همان ابتدا محکوم به شکست است، بنابراین باید مطمئن باشید که شریک زندگی خود را از درون می شناسید، هرچند هیچ زنی کامل نیست اما در زیر ویژگی زنانی ذکر شده است که زنان نامناسب برای ازدواج هستند.

 
شناخت دختر نامناسب برای ازدواج
1. دختر وابسته به پدر و مادر
بین صمیمی بودن با والدین و وابسته بودن به آن ها تفاوت زیادی وجود دارد، مثلا دائما شما را با والدینش مقایسه می کند، با والدینش در مورد همه چیز مشورت می کند، اجازه می دهد والدینش برای شغل و زندگی اش نظر دهند، عادت دارد که والدینش از تمام وسایل او مراقبت کنند و همیشه باید والدینش را در جریان تمام اتفاقات بگذارد.
 
مشکلات رابطه با دختر وابسته
افراد وابسته عاطفی نیاز به اطمینان و حمایت از طرف مقابل دارند، مثلا مرتب می گویند:
 
« دوستم داری؟»
 
« آیا برایتان ایجاد مزاحمت کردم؟ آیا آزارتان می دهم؟»
 
« آیا می خواهید با من وقت بگذرانید؟»
 
« چطور به نظر می رسم؟»
 
« تو نمی خوای جدا بشی و من رو رها کنی مگه نه؟»
 
این افراد اغلب اوقات احساس عدم اعتماد به نفس دارند و باید به طور مدام آن ها را تایید کنید تا احساس خوبی داشته باشد. افرادی که نمی توانند انتخاب کنند در نهایت تمایل به ترک رابطه می کنند.
 
 
هرگز با این 10 زن ازدواج نکنید
فشار مشکلات عاطفی دختر وابسته
وابستگی نوعی ناراحتی عاطفی می باشد، مثلا وقتی با هم نیستید ممکن است دائما نگران باشد که آیا او شما را دوست دارید یا نه؟ که این امر استرس شما را بالا می برد. 
 
استرس بالا بر نحوه ابراز احساسات شما تاثیر می گذارد و ممکن است باعث ایجاد مشکلات زیر شود:
 
تغییرات ناگهانی خلق و خو
بدخلقی مداوم یا احساس افسردگی
خشم با غم، گریه یا فریاد
خشونت نسبت به افراد و اشیاء
تنش عضلانی، سردرد، ناراحتی معده
خود مراقبتی ضعیف دختر وابسته
اگر همسرشما انتظار دارد که همه نیاز های او را برطرف کنید، واقع بین نیست و در صورتی که نتواند تغییر کند، دچار پریشانی عاطفی می شود که بر فعالیت های اجتماعی هردوی شما تاثیر می گذارد. 
 
2. معتاد به خرید
عامل بسیار مهم دیگر در درگیری ها و اختلافات زوجین، نگرانی های مالی و اقتصادی است. آیا نامزد شما همیشه چیزهای گران قیمت می خرد؟ دائما پول قرض می کند، از خرید به عنوان عامل کاهش دهنده استرس استفاده می کند، این ها همه نشان دهنده ی علاقه مندی بیش از اندازه او به خرید است، که برای هر ازدواجی فاجعه به همراه دارد. 
 
نشانه های افراد معتاد به خرید
اعتیاد به خرید به دلایل مختلف شکل می گیرد، به برخی از ویژگی هایی که فرد مبتلا دارد دقت کنید: 
 
تایید خواهی افراد معتاد به خرید
تجربه خرید برای این افراد باعث بهبود ارتباط او با دیگران می شود. این افراد همچنین به راحتی از دستورات درمانگر خود پیروی می کنند. 
 
 
عزت نفس پایین
اعتماد به نفس پایین مربوط به شخصیت معتاد به خرید آن ها می باشد. خرید راهی برای بهبود عزت نفس آن ها است. هرچند عزت نفس پایین می تواند نتیجه خرید کردن نیز باشد، بخصوص در زمانی که بدهی دارند احساس بی ارزشی می کنند. 
 
مردم زمانی که افسرده و ناراحت و بی حوصله هستند چیزهایی می خرند که به آن ها احساس خوبی می دهد. 
 
مشکلات عاطفی
معتادان به خرید اغلب افسرده و مضطرب هستند که قابل درمان است و بسیار موثر تر از هیجان و لذت کوتاه مدت خرید است. 
 
 

مراحل قبل از خواستگاری

 شب خواستگاری یکی از مهم ترین زمان هایی است که می تواند در سرنوشت هر کسی تاثیر گذار باشد. این واقعه می تواند به خوشبختی و شادکامی و یا حتی پشیمانی منجر شود. البته توقع زیادی است که انتظار داشته باشیم، شناخت کامل در خواستگاری حاصل شود.

 
در این مدت زمان محدود، لازم است سوال ها را طبقه بندی کنید و مهم ترین آن ها را عنوان کنید. کارشناسان این حوزه معتقد هستند لازم است ابتدا تکلیف خود را با این 6 موضوع روشن کنید.
 
این 6 موضوع را جدی بگیرید| شباهت فرهنگی و اقتصادی
خانواده ی هر دو طرف لازم است از نظر اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی در یک رده باشند. مسائل مالی در این میان اهمیت زیادی دارد و هر دو طرف باید قدرت اقتصادی یکسانی داشته باشند و همچنین اگر برای خانواده ای مهم است در میان افراد قوم و محل خود ازدواج صورت بگیرد، لازم است از همان قوم وصلت صورت بگیرد تا بعدها احساس خود برتر بینی و تفاوت فرهنگی وجود نداشته باشد.
 
برای این که درباره این موضوعات اطلاعات بیشتری کسب کنید لازم است به سوالاتی که فرد و خانواده اش از شما می پرسند توجه کنید.
 
راه دیگر شناخت خانواده مقابل این است که واکنش های آنان را درباره مسائل مختلف بسنجید. توجه به خانواده هایی که با آنان رفت و آمد می شود نیز، یکی دیگر از راه های شناخت اخلاقیات و فرهنگ خانواده مقابل است.
 
زیبایی ظاهری
همیشه پیشنهاد می شود تا دختر و پسر از لحاظ ظاهری در یک رده باشند، به این معنی که یکی از آن ها خیلی زشت و یا خیلی زیبا نباشد. ( از نظر زیبایی شناختی همه ی انسان ها به نوع خود زیبا و منحصر به فرد هستند اما متاسفانه بعضی از خانواده ها تنها به دنبال یک ویژگی خاص می گردند. به این دلیل است که می گوییم دختر و پسر باید از نظر ظاهری در یک رده باشند تا مشکلی در این میان برای آن ها به وجود نیاید.)
 
البته مهم این این است که هر دو طرف همدیگر را بپسندند و نظر دیگر افراد درباره ویژگی ظاهری آنان چندان مهم نیست.
 
 متاسفانه بعضی از جوانان زیبایی و تنها یک فاکتور خاص از جذابیت را دلیلی برای انتخاب فرد می دانند که در این صورت هم این انتخاب چندان سندیتی نخواهد داشت چرا که در شش ماه تا حداکثر یک سال اول زندگی زوجین به دلیل پر کار بودن هورمون ها و غدد جنسی فرد در نظر همسر خود جذاب به نظر می آید.
 
بلوغ عاطفی و روانی| مراحل خواستگاری
هر دو طرف لازم است به حالت پختگی روانی کامل رسیده باشند. در صورتی که همسران با منطق و آگاهی به قضایا نگاه کنند درگیری و قهر بسیار کمتری میان آنان به وجود می آید و اگر اختلافی نیز پدیدار شود با گفت و گو و مذاکره حل خواهد شد.
 
یکی از موارد دیگری که می تواند از درگیری های زوجین جلوگیری کند این است که نسبت به حساسیت های همدیگر کاملا آگاهی داشته باشد. مثلا می تواند در روز خواستگاری از هم سوال کنند
 
( تا چه مقدار برای شما مهم است که سالگرد و روزهای خاص را به یاد داشته باشم و اگر زمانی این ایام را از یاد ببرم تا چه حد عصبانی و ناراحت می شوی و چه عکس العملی نشان خواهی داد؟)
 
ا این روش می توانید اطلاعاتی مربوط به نحوه رفت و آمد کردن، میزان روابط اجتماعی، روابط با دوستان و … بدست آورید. البته همان طور که پیش تز گفتیم تنها با جلسات خواستگاری نمی توان اطلاعات جامع و کاملی از فرد مقابل بدست آورد و ممکن است فرد خود را آن طور که نیست نشان دهد.
 
تشابه مذهبی و سیاسی| در مراسم خواستگاری چه بگوییم
دختر و پسری که با هم ازدواج می کنند لازم است از نظر اعتقادات مذهبی و سیاسی مشابه باشند چرا که بعد ها به مشکلاتی جدی برخواهند خورد. مثلا اگر برای پسر مهم است که پوشش همسرش به نوع خاصی باشد لازم است آن را در جلسات خواستگاری عنوان کند. 
 
این مسائل نباید نادیده گرفته شوند. متاسفانه بعضی از افراد تصور می کنند که بعد از ازدواج می توانند عقاید همدیگر را اصلاح کرده و شبیه به خود کنند در صورتی که این طور نیست. کسی قرار نیست تغییری کند. فردی که دست کم 20 سال از عمر خود را این چنین زندگی کرده نمی تواند از این به بعد نیز طور دیگری زندگی کند!
 
 
نحوه اشتغال خانم
وقتی دختری تصمیم می گیرد تا بعد از ازدواج به شغل خود ادامه دهد لازم است این موضوع را با خواستگار خود در میان بگذارد. پسر هم باید نظر واقعی خود را بدون ملاحظه و رو در بایستی بیان کند. بسیاری از مردان پیش از ازدواج معتقد هستند که با اشتغال همسر خود کاری ندارند اما بعد از ازدواج شروع به بهانه گیری می کنند و ادعا می کنند که به خاطر علاقه و خجالتی که در ابتدای رابطه نسبت به شما داشتند از این حساسیت حرفی نزدند.
 
شباهت تحصیلات
سطح تحصیلی هر دو طرف باید در یک رده باشد. اگر فاصله میان مدارک تحصیلی زوجین زیاد ممکن است همدیگر را درک نکنند و مشکلاتی از این دست ایجاد شود. اگر تحصیلات خانم نیز بیشتر باشد امکان دارد مرد احساس حقیر بودن کند.
 
 

تفاوت هایی که ازدواج را به قعر سیاه چاله طلاق می کشاند

 گاهی اوقات زوجین پیش از ازدواج متوجه وجود اختلافدر ازدواج نمی شوند و همین امر باعث می شود که پس از ازدواج نتوانند با یکدیگر فعالیت های مشترکی داشته باشند و به مرور از یکدیگر خسته شوند و از هم فاصله بگیرند.

 
به این مثال توجه کنید:
 
تنها چند ماه از ازدواج مان گذشته بود که متوجه تفاوت هایمان شدیم. در زمان نامزدی هرکاری می کردیم کنار هم باشیم اما پس از ازدواج متوجه شدم که واقعا خرید کردن با او را دوست ندارم، او ساعت های زیادی در مغازه ها به دنبال لباس می گشت و این امر مرا به شدت کلافه می کرد. اکنون پس از گذشت سی سال ما یاد گرفتیم تا با تفاوت های یکدیگر کنار بیاییم. البته که هنوز هم در خرید کردن همان نظر را داریم!
 
تفاوت های جنسی
آیا علاقه به خرید به دلیل تفاوت جنسیتی می باشد؟ 
 
تقریبا تمام افراد موافق هستند که زن و مرد تفاوت های زیستی دارند اما به همان اندازه که متفاوت هستیم می توانیم مکمل یکدیگر نیز باشیم. ممکن است تفاوت های جنسی وجود داشته باشد اما تفاوت های شخصیتی موضوعی است که باید بر آن تمرکز کرد زیرا ریشه اصلی درگیری ها به آن بر میگردد.
 
تفاوت های شخصیتی
آیا شنیده اید که می گویند افراد متضاد مانند آهن ربا هم را جذب می کنند؟
 
بر اساس مطالعاتی که انجام شده است این امر واقعیت دارد، مراجعین زیادی داشته ام که در ابتدا از این تفاوت ها لذت می بردند اما به مرور همین تفاوت ها باعث درگیری آن ها شده است، به صحبت های زیر دقت کنید تا بیش تر متوجه این امر بشوید:
 
من(نهال) و سینا سال ها پیش باهم آشنا شدیم سینا به شدت آرام و درونگرا بود درحالی که من پرحرف و اجتماعی بودم او گوش بسیار خوبی برای حرف های من بود، او به تمام حرف های من گوش میداد، هرگز به ساعتش نگاه نمی کرد و بودن در کنار او به من آرامش بسیار زیادی می داد. تنها چند ماه از ازدواج ما گذشته بود که همین تفاوت ها به نظر خسته کننده می آمد. کم کم سینا به نظرم مثل یک پیرمرد خسته کننده شده بود که هیچ برنامه ای برای آینده نداره و ترجیح می ده که تمام وقت خودش رو توی خونه باشه.
 
این داستان در جلسات زیادی تکرار می شود و معمولا هر دو زوج از این تفاوت ها شکایت دارند.
 
گام اول: نقاط ضعف و قوت
اولین گام برای زوجین این است که نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنند این کار ممکن است دشوار بوده و نیاز باشد تا از مشاور کمک بگیرند، مشاور با پرسیدن سوال و جواب لیستی از نقاط ضعف و قدرت زوجین تهیه می کند.
 
 
در شرایطی که زوجین متفاوت از یکدیگر باشند احتمالا نقاط ضعف یکی نقاط قوت دیگری است و بالعکس بنابراین از زوجین خواسته می شود تا به یکدیگر اجازه دهند که در چیزی که خوب هستند فعالیت را به دست بگیرند. 
 
این امر ممکن است دشوار باشد اما باید هردو زوج این گام ابتدایی را با یکدیگر بر دارند.
 
به طور مثال در داستان نهال و سینا، سینا که در رشته ریاضی تخصص بیش تری داشت اداره امور مالی را در دست گرفت و نهال مسئول خرید و رسیدگی به کلاس بچه ها را به عهده گرفت البته این بدین معنی نیست که نهال هیچ سهمی در امور مالی ندارد و هنوز هم باید در تصمیم های مهم وارد شود و نقش داشته باشد.
 
 

ویژگی های مهم نامزد

 مهارت های لازم برای ازدواج، مهارت های لازم برای زندگی مشترک

 
یکی از پیش زمینه های شروع یک زندگی مشترک موفق، یادگیری مهارت های لازم برای ازدواج می باشد. زیرا زوجین در این مسیر زوجین با پیچ و خم های بسیاری رو به رو می شوند و مشکلات بسیاری بر سر راه آن ها قرار می گیرد.
 
در صورتی که مهارت های لازم برای ازدواج را یاد بگیرید به شناخت صحیحی از همسرتان می رسید و نسبت به نیازهای او آگاه می گردید.
 
در این صورت روابط شما با همسرتان بهتر خواهد شد و تعاملات بهتری با یکدیگر خواهید داشت که تاثیرات آن در افزایش همدلی، توجه به احساسات یکدیگر، توانایی حل مسئله و تصمیم گیری به منظور مدیریت بحران ها نمایان خواهد شد.
 
توجه داشته باشید که یادگیری این مهارت ها برای همه زوجین ضروری می باشد حتی برای آن هایی که سال ها در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
 
هم چنین می توان برای کسب این مهارت ها از مشاورین ازدواج کمک خواست تا در این زمینه بر دانش و مهارت شما بیفزاید و شما را به سمت یک زندگی زناشویی بهتر راهنمایی کند.
 
ضرورت آگاهی از ویژگی های مهم نامزد
ازدواج آغاز زندگی مشترک زن و مرد است، در صورتی که آگاهی و دانش زن و مرد در مورد زندگی زناشویی بیشتر باشد می توانند راحت تر با چالش ها و بحران های زندگی کنار آمده و در این خصوص آماده تر می شوند. لازمه این امر خودشناسی و شناخت بیشتر تفاوت میان زن و مرد می باشد.
 
در صورتی که فرد مهارت های لازم را بیاموزد می تواند از بسیاری از سوء تفاهم هایی که در آینده ممکن است به دلیل عدم شناخت کافی به دست آید جلوگیری کند در این خصوص پیشنهاد می شود تا اطلاعات خود را در زمینه خودشناسی افزایش دهد تا با تاثیر خودشناسی در ازدواج آشنا شوید.
 
آگاهی از ویژگی های مهم نامزد
خوشحالی کنار شریک زندگی نیازمند آگاهی از تفاوت های میان زنان و مردان می باشد. در صورتی که زوجین شناخت کافی از یکدیگر نداشته باشند و ناگهان با تفاوت های میان زنان و مردان رو به رو شوند انگار وارد دنیای جدید و ناشناخته ای شده است.
 
در ادامه این مقاله چند مورد از این تفاوت ها را بیان می کنیم و در مورد آن توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد:
 
تفاوت نگاه به مسائل جنسی: زنان به طور معمول بعد از رفع نیازهای احساسی و عاطفی درصدد برقراری رابطه جنسی هستند، در صورتی که مردان رابطه جنسی را ابزاری برای رسیدن به بعد احساسی و عاطفی در رابطه عاشقانه دانسته و از این طریق به ابراز احساسات و عواطفشان می پردازند.
استقلال طلبی در مردان اولویت است: معمولا نیاز استقلال طلبی مردان از زنان بیشتر است و دوست دارند مستقل باشند و روی پای خودشان بایستند و به کسی وابسته نباشند به همین دلیل از وابسته شدن دوری می کنند. به طور ذاتی مردان دوست دارند کنترل شرایط را در دست شان بگیرند و چالش ها و مشکلاتی که به وجود می آید را مدیریت کنند و برای حل آن ها اقداماتی را انجام دهند.
حمایت شدن در زنان اولویت است: زنان نسبت به مردان احساسی تر هستند و به همین دلیل نیاز به حمایت بیشتری از جانب مردان دارند بنابراین مسئله حمایت از همسر از نظر زنان از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورتی که به زنان بی توجهی شود غمگین و آزرده می شوند. توجه کردن به مناسبت هایی مانند تاریخ تولد، سالگرد ازدواج و غیره نیز برای زنان از اهمیت بسیاری برخودار است.
کاربرد مهارت های لازم برای ازدواج در زندگی
یادگیری مهارت های لازم برای ازدواج از اهمیت بسیاری برخوردار است و فرصتی است تا فرد با بایدها ونبایدهای رابطه زناشویی آشنا شود و در این خصوص آگاهی او افزایش یابد.
 
به عنوان مثال نوع رفتار با همسر، یا حرف هایی که نباید به همسر زد یا این که کنترل شوهر و عدم توجه به زن چه پیامدهای منفی در رابطه زناشویی بر جای خواهد گذاشت.
 
در ادامه این مقاله با مهم ترین مهارت هایی که برای ازدواج لازم است آشنا خواهید شد.
 
 
مهارت های لازم برای ازدواج، مهارت همدلی
مهارت همدلی به این معناست که بتوانید در موقعیت های حساس، پاسخ عاطفی مناسبی به طرف مقابل تان بدهید. در این حالت باید بتوانید از زاویه دید همسرتان به مسائل نگاه کنید تا بتوانید به خوبی احساسات او را درک کنید.
 
برای این که بتوانید مهارت همدلی را کسب کنید باید سعی کنید به خوبی به حرف های یکدیگر گوش کنید تا از نگرانی ها و دغدغه هایی که برای شما به وجود می آید باخبر شوید.
 
گوش دادن فعالانه به حرف های طرف مقابل
سعی کنید مهارت گوش دادن را در خودتان تقویت کنید برای گوش دادن فعال باید با تمام وجود به صحبت های طرف مقابل تان توجه کنید تا او مطمئن شود به صحبت هایش گوش می دهید و برای او ارزش و احترام قائل هستید.
 
 
صفحه قبل 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد