x تبلیغات
مشاوره ازدواج

11 راه قطعی برای رفع وابستگی عاطفی در رابطه ❤️ نشانه هایی که باید بدانید

 وابستگی عاطفی چیست؟ وابستگی ناسالم چیست؟ عوارض وابستگی عاطفی چیست؟ وابستگی، یا بیش از حد نیازمند بودن، یکی از قاتل های بزرگ رابطه است که هیچ کس واقعاً تا وقتی دیر نشده به آن توجه نمی کند. 

 
وابستگی عاطفی چیست؟
وقتی در رابطه هستید ممکن است کامل به همسر خود تکیه کنید اما اگر می‌خواهید زندگی شاد و پرباری داشته باشید، حفظ استقلالتان بسیار مهم است. خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا در عین حال که رابطه‌تان را قوی نگه دارید، کمتر به طرف مقابلتان وابسته شوید. در اینجا 10 راه وجود دارد که می توانید در رابطه خود مستقل تر باشید.
 
1. خودتان را بشناسید
شما خارج از رابطه کی هستید؟ از چه چیزی لذت می برید؟ ارزش های شما چیست؟ اگر مطمئن نیستید، سعی کنید 10 دقیقه در روز بنشینید و در به زندگی خود فکر کنید. این به شما کمک می کند به آنچه هستید وفادار بمانید و خود را در رابطه گم نکنید. 
 
شناختن خودتان می تواند دشوار و چالش برانگیز باشد. می توانید مراقبه و مراقبت از خود را تمرین کنید تا زمان بیشتری را با خود بگذرانید و شناخت بهتری از خودتان به دست آورید.
 
2. خودت تصمیم بگیر
اجازه ندهید که شریک زندگیتان برای شما تصمیم بگیرد. حتی در مورد چیزهای کوچک، مانند اینکه دوست دارید روز خود را چگونه بگذرانید یا برای ناهار چه چیزی بخورید. گرفتن تصمیمات کوچک مانند این هر روز می تواند منجر به اعتماد به نفس بیشتر در زمان تصمیم گیری های بزرگتر شود. 
 
یکی از عوارض وابستگی عاطفی موکول کردن تصمیم گیری به شرکای خود می باشد زیرا از طرد شدن می ترسیم. به خاطر داشته باشید که تنها تایید شخصی که نیاز دارید، تایید خودتان می باشد.
 
3. برای خود اهدافی تعیین کنید.
کشف کنید که دوست دارید در زندگی خود به چه چیزی برسید؟ اهداف شما چیست؟ این اهداف مربوط به شغل، سرگرمی یا حتی خانواده باشد. اگر بتوانید این اهداف را در ذهن داشته باشید، می توانید برای دستیابی به آن ها تلاش کنید و از شریک زندگی خود در رسیدن به اهدافش حمایت کنید. 
 
سعی کنید اهداف خود را به خاطر شریک زندگیتان قربانی نکنید. انجام این کار می تواند منجر به رنجش فراوان شود که پایه و اساس خوبی برای یک رابطه سالم نیست.
 
4. نیازهای عاطفی خود را برآورده کنید
سعی کنید برای راحتی یا تایید به شریک زندگی خود تکیه نکنید. خیلی خوب است که هر از چند گاهی به دنبال تمجید و آرامش از شریک زندگی خود باشید، اما منبع اصلی آن باید خودتان باشید.
 
 چک کنید و بفهمید که به چه چیزی نیاز دارید. سپس، می توانید برای خواسته های خود تلاش کنید و استقلال خود را حفظ کنید. 
 
به عنوان مثال، شاید روز بدی را پشت سر گذاشته اید و احساس استرس می کنید. در این شرایط سعی کنید یک حمام طولانی بگیرید یا قدم بزنید تا روحیه خود را بالا ببرید و آرامش کسب کنید.
شاید در محل کارتان ترفیع بگیرید. به خودتان افتخار کنید و برای خود هدیه ای بخرید تا این را نشان دهید.
5. منافع خود را حفظ کنید.
به علایق خود در خارج از رابطه ادامه دهید. این به شما کمک می کند تا به یاد بیاورید که قبل از ملاقات با شریک زندگی خود چه کسی بوده اید.
 
اگر سرگرمی مورد علاقه ندارید، سعی کنید به سرگرمی جدیدی روی آورید که همیشه می خواستید آن را امتحان کنید. انجام فعالیت های خارج از رابطه تان به شما و شریک زندگی تان زمان زیادی برای تنهایی می دهد. 
 
6. یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید
وقتی خودمان را دوست داریم، کمتر به دیگران وابسته هستیم. 
 
مطمئن شوید که خودتان را به خاطر سخت کوشی خود تحسین می کنید و با تغذیه صحیح و ورزش از بدن خود مراقبت کنید. هرچه بیشتر بتوانید خودتان را ارتقا دهید، کمتر وابسته خواهید بود و مستقل تر خواهید شد.
 
 

بهترین همسر❤️11 روش که بهترین همسر ممکن باشید

 متن عاشقانه برای همسر و قوانین بهترین همسر در این مقاله ذکر شده است که باعث نزدیکی فیزیکی شما و همسرتان می شود.

 
متن عاشقانه برای همسر
درست زمانی که فکر می‌کنم غیرممکن است بیشتر از قبل دوستت داشته باشم، به من ثابت می‌کنی که اشتباه می‌کنم.
اگر فیلم بودی، بارها و بارها تو را تماشا می کردم، اگر کتاب بودی خط به خطت را حفظ می کردم و اگر آهنگ بودی هزاران بار به تو گوش می دادم.
لبخند تو زیباترین چیزی است که در زندگی ام دیده ام و هرگز آن را فراموش نمیکنم.
اگر بخواهم بین ثروت و تو یکی را انتخاب کنم، تو را انتخاب خواهم کرد.
هر اتفاقی که فردا بیفتد مهم نیست چون دوستت دارم.
زندگی من با دیدن تو شروع شد، تو همه چیز من هستی.
دیدن تو زندگی من را تغییر داد، تو به من و زندگی من معنی دادی.
متن عاشقانه کوتاه برای همسر
دوست داشتم می توانستم لبخندت را برای همیشه مقابل چشم هایم حک کنم.
اگر مرا به یاد می آوری، پس برای من مهم نیست که دیگران فراموش کنند.
تو آخرین رویایی هستی که دارم.
در چشمان تو می توانم تمام زیبایی های دنیا را ببینم.
محبوب من، فرقی ندارد کجا باشی، قلب من همیشه راهی برای رسیدن به تو پیدا خواهد کرد.
دوستت دارم و این آغاز و پایانی می باشد که تو به زنذگی من بخشیده ای.
فراموش کردن تو مانند این است که نفس کشیدن را فراموش کنم. در هردو صورت خواهم مرد.
تو به من عشق را یاد دادی و در قلبم را به روی خود باز کردی.
تو نیمی از من نیستی، تو تمام منی.
اولین بار که دست من را گرفتی، احساس کردم روح من را لمس کردی.
تو بهترین دوست من هستی، تو در تمام سختی ها به من یاد آوری کردی که امید وجود دارد.
پیدا کردن تو به من یاد داد که معجزه امکان دارد.
 
 
بهترین همسر❤️11 روش که بهترین همسر ممکن باشید
جملات با احساس برای همسر
برای تو تلاش می کنم تا بهترین خودم باشم.
فقط برای دیدن لبخند تو صبح ها چشم هایم را باز می کنم.
تو به من نشان دادی که فرشته ها هم می توانند انسان باشند.
آغوش تو درمانی برای تمام دردهای من می باشد.
تو برای من مانند اکسیژن ضروری هستی.
شاید نتوانم هر روز و هر ثانیه به تو بگویم، ولی همیشه دوستت دارم و همیشه در ذهن من خواهی ماند.
من هرروز با دیدن تو متوجه میشوم که زیبایی چه معنی دارد.
هیچ کلمه ای نمی تواند احساسی که به تو دارم را توصیف کند.
کاش می توانستی خودت را از چشم من ببینی.
برای من خانه جایی است که تو در آن حضور داشته باشی.
از این لحظه به بعد تنها برای دیدن لبخند تو تلاش خواهم کرد.
هرچیزی که من دارم برای تو می باشد، تو مالک تمام قلب و روح من می باشی.
قوانین بهترین همسر
1.  سعی نکنید دائماً مشکلات او را حل کنید.
از نظر روانی، بهترین راه برای تعامل با شریک زندگی خود در حین گوش دادن به او این است که واقعاً تلاش کنید و درک کنید که آن ها چه احساسی دارند. این نوع گوش دادن همدلانه باعث تقویت ارتباطات و ایجاد صمیمیت می شود. این بدین معنا نیست که حل مسئله مهم نیست، فقط لازم نیست وارد شوید و سعی کنید فوراً مسائل را اصلاح کنید.
 
2.  به یاد داشته باشید: همسر شما مشاور نیست.
بله، خوب است که اضطراب ها، ترس ها و ناامیدی های کوچک و بزرگ خود را با همسرتان در میان بگذارید. اما او نمی تواند تنها کسی باشد که برای مشاوره به او مراجعه می کنید. سعی کنید دوستان یا مشاوری را نیز پیدا کنید که بتوانید به او تکیه کنید. 
 
 

استرس زندگی شما را نابود نمی کند چرا ؟

 همه ما استرس های روزمره را تجربه می کنیم، به ویژه زمانی که رویدادهای مهمی در زندگی ما اتفاق می افتد. برای مواقعی که زندگی به تنهایی بیش از حد سخت می شود، ما می توانیم به شما کمک می کنیم. با کمک درمانگران ما، می توانید تکنیک های جدیدی برای مدیریت زندگی خود بیاموزید تا احساس بهتری داشته باشید.

 
استرس چیست؟
بدن شما تغییرات زندگی را تشخیص می دهد و گاهی اوقات از طریق واکنش استرس به آن ها پاسخ می دهد. این واکنش‌ها فیزیکی، عاطفی یا ذهنی هستند که در تلاش برای سازگاری با شرایط می باشند. اگرچه این یک بخش عادی از زندگی روزمره است، اما گاهی اوقات ممکن است احساس طاقت فرسایی پیدا کنید.
 
این همان زمانی است که برای مقابله با استرس و ایجاد مهارت های جدید مقابله ای به کمک مشاور استرس نیاز دارید.
 
از س.یی برخی استرس ها مفید و سازنده هستند و به شما کمک می کنند به سمت موفقیت حرکت کنید.
 
استرس می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.
هرگز اجازه ندهید هیچ یک از احساسات شما بیش از حد به آن رسیدگی شود زیرا می تواند بر سلامت و رفاه شما تأثیر بگذارد . استرس یک واکنش طبیعی است که به ما انگیزه می دهد، ما را از محیط اطرافمان آگاه می کند و ما را قادر می سازد از مشکلات بزرگتر جلوگیری کنیم.
 
اما می تواند اثرات منفی بر سلامت نیز داشته باشد. می‌توانید احساس کنید که دائماً در حال سخت‌گیری هستید، بیش از حد به چالش کشیده می‌شوید و نمی‌توانید استراحت کنید.
 
 
همچنین دلیل ، «پاسخ جنگ یا گریز» که در مواقع اضطراری مهم است در طولانی مدت  باعث آسیب به بدن و ذهن شما می شود. آن وقت است که استرس تبدیل به پریشانی و عدم تعادل داخلی و مجموعه ای از مشکلات از جمله موارد زیر می شود:
 
سردرد
ناراحتی معده
استرس خون بالا
درد قفسه سینه
مشکلات جنسی
مشکلات خواب
افسردگی
موارد وحشت زدگی
اضطراب
نگران بودن
بیماری های قلبی، ریوی، تصادف، سرطان، مشکل کبدی و خودکشی ارتباط دارد.
بسیاری از مردم راه های ناسالمی برای مقابله با این احساسات ایجاد می کنند. برخی به اجبار از غذا، تنباکو، قمار، مواد مخدر، رابطه جنسی، الکل، خرید یا اینترنت استفاده می کنند. اگرچه آن ها معتقدند که با این کارها کمی تسکین یا آرامش می یابند، اما این درست نیست.
 
در عوض، این فعالیت ها بدن را در وضعیت ناسالم نگه می دارند. علاوه بر این مشکلات زندگی  آن ها به مرور بزرگتر می شود.
 
 

سوالات پدر دختر از خواستگار

 

 سوالاتی که پدر دختر از داماد می پرسد چطور باید جواب داده شود؟ جلسه خواستگاری به طور معمول برای هر یک از طرفین چالش هایی را به همراه دارد و باید در نظر داشته باشید که وابستگی بین پدر و دختر یک وابستگی بسیار عمیق می باشد و به همین دلیل پدر در جلسه خواستگاری دخترش فشار روحی و روانی و فکری بسیاری را تحمل می کند، در نتیجه این تنش فکری، توجه خاص به داماد از طرف پدر دختر صورت می گیرد.

 
پدر دختر نسبت به کسی که می خواهد با دخترش ازدواج کند بسیار حساس است و احساس بسیار سنگینی دارد به همین دلیل شما در جلسه خواستگاری با مجموعه گسترده ای از سوالات و کنش هایی از طرف پدر عروس رو به رو می شوید.
 
در این مقاله به بررسی سوالات پدر دختر از داماد پرداخته ایم و توصیه می شود برای آمادگی مراحل ازدواج از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کنند.
 
به خاطر داشته باشید که جلسات آشنایی پیش از ازدواج اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین همیشه حرف ها و سوالاتی را از قبل در نظر داشته یا یادداشت کنید تا در طول جلسه به مشکل برخورد نکنید.
 
مجموعه سوالاتی که پدر عروس باید بپرسد
همان طور که گفته شد، سوالاتی که در ادامه مطرح می شود اهمیت زیادی دارد و باید به پاسخ این سوالات با دقت گوش کرد.
 
 
سوالاتی که پدر دختر باید از داماد آینده خود بپرسد
سوالات پدر دختر از داماد: مسائل خانوادگی
در امر ازدواج مسائل خانوادگی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و از اولین موضوعاتی هستند که در جلسات خواستگاری در مورد آنها صحبت می شود، پدر دختر نسبت به او حس حمایت شدیدی نشان می دهد و به همین دلیل این حس را در خانواده طرف مقابل تصور می کند و تمایل دارد تا در مورد شرایط خانوادگی خواستگار اطلاعاتی را کسب کند و در این باره سوالات اساسی می پرسد و در این شرایط شاید لازم باشد برای پیشبرد روند جلسه سوالانی را بپرسید.
 
سوالات پدر دختر از داماد: مسائل اقتصادی
پس از صحبت کردن در مورد مسائل خانوادگی و شناخت در مورد فرد و خانواده او، موضوع مسائل مالی از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای پدر دختر مسائل اقتصادی داماد بسیار مهم می باشد و تعیین کننده خواهد بود زیرا این موضوع مسائل مهمی را نشان می دهد و جنبه های مختلفی را تعیین تکلیف می کند.
 
اولین موضوعی که نشان دهنده توانایی اقتصادی است داشتن حداقل ها در زندگی مشترک می باشد اما فقط به همین موضوع مربوط نمی شود بلکه توانایی و جنم داماد را نشان می دهد و در این موقعیت شما نباید از صحبت کردن در مورد مسائل مالی طفره بروید بلکه سعی کنید اطلاعات لازم در اختیار خانواده دختر قرار دهید.
 
دقت داشته باشید که در دنیای امروزی مسائل اقتصادی اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید آن را سرسری و بی اهمیت جلوه دهید.
 
به احتمال زیاد سطح و طبقه اجتماعی و طرز فکر داماد در مورد مسائل مالی از سوالات پدر دختر خواهد بود و در این رابطه سوالات زیر پرسیده می شود:
 
تعریف شما از پول چیست؟
پس انداز مالی شما چقدر است؟
برای توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی خود چه برنامه هایی دارید؟
 
استاندارد های رفاهی از نظر شما چیست؟
مسکن مناسب از نظر شما چه ویژگی هایی دارد؟
نسبت به کیفیت اسباب و وسایل خانه چه استاندارد هایی دارید؟
سوالات پدر دختر از داماد: نظام فکری
در صورتی که خانواده دختر مذهبی باشند، در این حالت سوالاتی در این باره از شما خواهد پرسید و این که چه میزان به مسائل شرعی و اخلاقی اهمیت می دهید جز سوالات او خواهد بود و گاهی اوقات پدران غیر مذهبی برای این که نظام فکری شما را بشناسند سوالاتی در خصوص مذهب می پرسند و احتمال دارد سوالات آن ها شامل موارد زیر باشد:
 
نسبت به مسائل دینی چه رویکردی دارید؟
نگاه شما به دین به عنوان برنامه ای برای زندگی چیست؟
نسبت به پوشش همسرتان چه توصیه ای دارید؟
سوالات پدر دختر از داماد: وضعیت اجتماعی
سبک زندگی داماد برای پدر دختر از اهمیت بسیاری برخوردار است و مواردی مانند این که روابط اجتماعی شما شامل کدام دسته از افراد می شود و چه مقدار از وقت تان را در اختیار خانواده می گذارید و چه قدر از وقت تان با دوستان گذرانده می شود.
 
 

ازدواج با زن مطلقه| نکاتی که باید بدانید

 طلاق پدیده ای اجتماعی است که در سال های اخیر نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است و به مانند قبل یک تابو محسوب نمی شود. فردی که به هر دلیلی از همسر سابق خود جدا شده است بازهم حق زندگی دارد و می تواند مجددا اقدام به تشکیل زندگی مشترک کند، بنابراین دیگران نیز باید این مسئله را درک کنند و سعی کنند دیدگاه معقولانه و دور از قضاوتی به ازدواج با زن مطلقه داشته باشند.

 
بسیار پیش می آید که فرصت آشنایی با فردی پیش می آید که موقعیت بسیار مناسبی دارد اما تنها به این دلیل که او مطلقه است تردید سراسر وجود انسان را می گیرد اما چنین طرز تفکری کاملا اشتباه است. نیاز است این را بدانیم که طلاق در بسیاری از مواقع از بروز اتفاق های بدتر جلوگیری می کند و لزوما هر فردی که تجربه طلاق داشته است مشکل دار نیست به همین دلیل ما در این مقاله با عنوان ازدواج با مطلقه قصد داریم جنبه های مختلف این نوع ازدواج ها را با فرض اینکه یک نفر مجرد و دیگری مطلقه است را بسنجیم.
 
مزایا و معایب ازدواج با زن مطلقه
اگر شما قصد دارید با فردی مطلقه ازدواج کنید یا پیشنهاد ازدواج از سمت فردی مطلقه دارید نیاز است که به موارد زیر توجه کنید:
 
1. عجولانه تصمیم نگیرید
عجله داشتن در هیچ زمینه ای به هیچ عنوان درست نیست. حال تصور کنید که در حال تصمیم گیری در مورد مسئله ای مهم مثل ازدواج دارید در این امر نیاز است نهایت دقت را به کار بگیرید و از هر گونه تصمیم و اقدام عجولانه ای خودداری کنید. اگر به عنوان یک مرد از خانمی خوشتان آمده که مطلقه است یا به عنوان یک خانم از سمت آقایی مطلقه پیشنهاد ازدواج دارید حتما تمام جوانب را بسنجید. دقت کنید که طلاق به دلایل مختلفی می تواند اتفاق افتاده باشد این دلایل می توانند مشکلات شخصیتی و رفتاری یکی از زوجین باشد و یا می تواند عدم تفاهم بین زوجین باشد. 
 
بنابراین نباید دیدگاه صفر و صدی نسبت به این مسئله داشته باشید، مثلا اگر با فردی مطلقه با هدف ازدواج ملاقات داشتید و از او خوشتان آمده نباید بدون فکر اقدام کنید و بگویید که «او هیچ مشکلی ندارد، این مسئله مسئله مهمی نیست پس من حتما با او ازدواج می کنم»، همچنین نباید نسبت به او به دید کاملا منفی نگاه کنید و نباید به دلیل مطلقه بودنش سریع احساستان را سرکوب کنید و از ازدواج با او منصرف شوید بلکه نیاز است که سعی کنید صبور باشید، دقت خود را بالا ببرید و سعی در شناخت او داشته باشید. طبیعتا حساسیت چنین ازدواجی بالاتر است و به دقت بیشتری نیاز دارد بنابراین نیاز است این مسئله را در نظر بگیرید و به خودتان و فرد مقابل زمان بدهید.
 
2. سعی کنید بدون قضاوت و پیشداوری او را بسنجید
در دوره آشنایی با او سعی کنید بدون هیچگونه سوء برداشتی به شناخت او بپردازید. یعنی تصور نکنید که چون او مطلقه است باید بسیار ریز بین باشید و کوچکترین رفتار او را با دید منفی تفسیر کنید و به گونه ای با او رفتار نکنید که این حس به او دست دهد که فرد گناهکاری است که باید خودش را به شما ثابت کند، شما دو انسان هستید که به قصد ازدواج با یکدیگر در حال طی کردن دوره آشنایی هستید و نیاز هست که بر اساس ملاک های ذهنی تان برای کسب شناخت از یکدیگر نهایت دقت را به کار بگیرید. اما با این حال نیاز است سوالاتی را از او بپرسید و مسائلی را مورد بررسی قرار دهید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
 
 
ازدواج با زن مطلقه
سوالات خواستگاری از زن مطلقه
سوالات زیر به شما کمک می کند تا همسر آینده خود را بهتر بشناسید:
 
1. در مورد علت طلاق او سوال بپرسید
این حق شماست که علت طلاق او را بدانید و او نیز وظیفه دارد صراحتا در مورد این موضوع با شما صحبت کند و به ابهامات و سوالات ذهنی شما پاسخ بدهد. یکبار برای همیشه بپرسید و دیگر مستقیما روی این مسئله تمرکز نکنید بلکه در طول دوره آشنایی او را بسنجید و ببینید که آیا حرف و عملش با یکدیگر همخوانی دارد یا نه. هر سوالی که دارید بپرسید و به نحوه پاسخگویی او نیز دقت کنید.
 
 
 اگر در صحبت هایش فقط از همسر سابقش بد می گوید و همسرش را مقصر صد در صد می داند باید کمی دقتتان را بیشتر کنید چون تا این حد حق به جانب بودن نشان دهنده این است که فرد نقش خودش را در زندگی مشترک نادیده گرفته است و مسئولیت اشتباه های خودش را نمی پذیرد.
 
2. از قطعی شدن طلاق او اطمینان حاصل کنید
دقت کنید که طلاق رسمی بین او و همسرش صورت گرفته باشد. اگر که هنوز مراحل اداری طلاقش طی نشده و طلاق رسمی بین او و همسرش صورت نگرفته بود از ادامه ارتباط با او خودداری کنید، چون او در حال حاضر هم یک فرد متاهل است و تا زمانی که به طور کامل زندگی مشترکش با همسرش تمام نشده نمی توانید روی او حسابی باز کنید چون هر لحظه ممکن است همسر فرد تصمیم به برگشت بگیرد.
 
 

فواید و معایب اصلی ازدواج دانشجویی که باید بدانید

 ازدواج دانشجویی دغدغه بسیاری از افراد می باشد، در این مقاله به فواید و معایب ازدواج در زمان دانشجویی پرداخته شده است که به شما کمک می کند در انتها مقاله تصمیم بگیرید آیا ازدواج دانشجویی انتخاب مناسبی برای شما است یا خیر.

 
سپیده و شایان دانشجوی ترم 6 دوره کارشناسی رشته مهندسی عمران هستند. در واقع آن ها همکلاسی هستند و به مدت 2 سال است که با یکدیگر وارد ارتباط شده اند. ارتباط آن ها بسیار عمیق است گویی سال ها همدیگر را می شناسند. سپیده می گوید هربار شایان را می بینم انگار قند در دل من آب می شود، نمی توانم جلوی احساساتم را بگیرم. فکر اینکه یک روز او در زندگی ام نباشد مرا کلافه می کند. او می گوید نسبت به احساسات شایان نیز، نسبت به خودم مطمئنم و گاهی فکر می کنم او حاضر است جانش را برای من بدهد. او می گوید هر زمان که کنار شایان است در دلش بارها خدا را شکر می کند که شایان را سر راهش قرار داده است اما در کنار تمام این احساسات قشنگ یک چیز ذهن سپیده را به هم ریخته است، آن هم ترس از مخالفت خانواده اش است. او می گوید من و شایان هر دو تازه اول راه هستیم، من می دانم که شایان در حال حاضر شغلی ندارد و در نتیجه پس انداز مالی هم ندارد، از همه مهمتر اینکه شایان به خدمت سربازی نرفته است و این موارد می توانند مانع بزرگی برای ازدواج ما باشند. من از مطرح کردن علاقه ام به شایان می ترسم از طرفی می دانم که اگر شایان را نداشته باشم زندگی برایم معنایی نخواهد داشت! او به مشاور مراجعه کرده است و در حال بیان نگرانی ها و احساساتش به مشاور است به این امید که مشاور راهی را مقابل او بگذارد.
 
هدف از شرح داستان بالا این بود که مقدمه ای را از رابطه دانشجویی برای شما شرح داده باشیم. در این داستان تا حدودی می توانیم به مزایا و معایب ازدواج در دوران دانشجویی پی ببریم اما در ادامه سعی می کنیم مفصل در مورد آن توضیح دهیم:
 
مزایای ازدواج در دوران دانشجویی
سنخیت داشتن فرهنگی و تحصیلی
یکی از مهمترین ملاک های ازدواج این است که دختر و پسر می توانند از نظر اجتماعی، فرهنگی و تحصیلی با یکدیگر سنخیت داشته باشند و دنیای یکدیگر را به خوبی درک می کنند، اگر چه نمی توان گفت که در صورت ازدواج با هم دانشگاهی خود صد در صد چنین معیاری برآورده می شود ولی احتمال آن بسیار بالا است. دختر و پسر هر دو در یک محیط فرهنگی مشترک قرار دارند و به همین دلیل می توان گفت خط مشی فکری مشترکی خواهند داشت و بهتر می توانند حرف هم دیگر را بفهمند. مشکل در عدم سنخیت تحصیلی و فرهنگی یکی از مواردی است که در ازدواج دانشجویی کاهش می یابد، البته این به این شرط است که دختر و پسر از نظر محل زندگی با یکدیگر فاصله زیادی نداشته باشند و هردو از یک فرهنگ باشند.
 
درک متقابل از مزایای ازدواج دانشجویی
از آنجا که معمولا دانشجویان شرایط یکسانی را تجربه می کنند و همگی باهم دوران مشترکی را می گذرانند، بنابراین دغدغه ها و اهداف مشترکی خواهند داشت و مشکلات مشترکی را تجربه می کنند بنابراین همین امر می تواند باعث شود که زن و شوهری که هر دو دانشجو هستند بهتر بتوانند همدیگر را درک کنند و در نتیجه این درک متقابل بهتر یکدیگر را همراهی کنند.
 
ازدواج در دوران دانشجویی
مزایای ازدواج دانشجویی: هم مسیر بودن
کسانی که دانشجو هستند هنوز مسیر خود را به طور کامل طی نکرده اند و طبیعتا مسیر پرچالش و گاه دشواری را پیش رو دارند که گاهی اگر یک همراه در کنار انسان باشد که با خود فرد هم مسیر باشد راه هموارتر خواهد شد و زن و شوهر راحت تر می توانند به سمت اهدافشان حرکت کنند.
 
انتظارات پایین تر
طبیعتا یک دانشجو به سبب مشغله درسی که دارد نمی تواند درآمد خیلی زیادی داشته باشد و معمولا کسی که تصمیم به ازدواج با یک فرد دانشجو می گیرد با علم به این شرایط چنین انتخابی می کند. به همین دلیل معمولا انتظارات از یک دانشجو پایین تر است و طبیعتا پروسه ازدواج آسان تر خواهد بود.
 
 

سوالات قبل از ازدواج تبیان | مجموعه کامل

 قدیمی ها همیشه میگفتند ازدواج مثل هندوانه در بسته است بدین معنی که تا وارد آن نشوی و زندگی مشترک را تجربه نکنی نمی توانی در مورد آن نظر بدهید. البته امروزه بسیاری از زوجین به شناخت کافی پیش از ازدواج می رسند و دیگر نیازی نیست آن را مانند یک هندوانه در بسته ببینند. این شناخت با جلسات مشاوره، سوالات قبل از ازدواج تبیان ، شناخت خانواده ها و موارد دیگر که در این مقاله به آن پرداخته شده است حاصل می شود.

 
سوالات قبل از ازدواج
مجموعه سوالاتی که در ادامه طراحی شده است به شما نشان می دهد که چگونه و با چه سوالاتی می توانید اطلاعات کاملی را پیش از ازدواج به دست بیاورید. برای استفاده بهتر می توانید سوالات ضروری را یادداشت کنید و در جلسات آشنایی آن ها را مطرح کنید.
 
اهداف مشترک
ازدواج یعنی تشکیل زندگی مشترک در این زمینه هدف مشترک اهمیت زیادی دارد. هدف مشترک به شغل یا کار ربطی ندارد  به طور مثال اگر هدف فرد تحصیل در کشور خارجی باشد باید با کسی ازدواج کند که به مهاجرت علاقه داشته باشد. حتما پیش از ازدواج آرزوها و رویاهای خود را مطرح کنید تا در آینده به مشکل برنخورید.
 
سوالسوالات قبل از ازدواج تبیان ، اعتماد
به یاد داشته باشید که هر دروغی بخشی از اعتماد را از بین می برد آیا تاکنون به شما دروغ گفته است؟ آیا تاکنون احساس کرده اید که واقعیت را پنهان می کند؟ در آینده هر اتفاقی می تواند شما را به یاد دروغ های او بیندازد و زندگی را برای شما تیره و تلخ کند.
 
سوالات قبل از ازدواج از دختر، در مورد تربیت بچه
صحبت در مورد بچه موضوع تکراری است ولی زوجین باید در مورد تعداد، تربیت و تفکرشان در مورد بچه صحبت کنند.
 
این تصور که بعد از ازدواج می توانید در مورد بچه حرف بزنید اصلا درست نمی باشد و بهترین کار این است که در مورد بچه به تفاهم برسید. علاوه بر این باید فکر کنید که آیا همسر شما می تواند والد خوبی برای بچه باشد؟ آیا دوست دارید که در آینده با او بچه دار شوید؟ 
 
سعی کنید آینده را تصور کنید و در مورد آن با همسر آینده تان صحبت کنید. به هیچ عنوان این موضوع را سرسری نگیرید زیرا در آینده باعث درگیری های زیادی می شود. به طور مثال همسر شما ممکن است به روش های تربیتی مدرن اعتقاد داشته باشید در حالی که شما روش سنتی را ترجیح می دهید.
 
قوانین زندگی مشترک
زندگی مشترک با زمان مجردی تفاوت های بسیار زیادی دارد و اصلا با آن دوره قابل مقایسه نیست. آیا از خودگذشتگی دارید؟ آیا می توانید برای همسرتان یا کودکتان از سرگرمی های خودتان بگذرید؟ آیا می توانید نیازهای همسرتان را مثل خودتان بدانید؟
 
آیا همسرتان هم از خودگذشتگی دارد؟ آیا در رابطه با خانواده اش از خود گذشتگی می کند؟ آیا به احساسات شما توجه می کند؟
 
شغل
بسیاری از مردان در مورد کار همسرشان نگران هستند و دوست ندارند همسرشان در محیط مردانه کار کند. حتما باید در مورد شغل و کار با یکدیگر به تفاهم برسید و بعد از آن ازدواج کنید. در مورد وقت آزاد و برنامه روزانه هم می توانید با یکدیگر صحبت کنید. شاید سرگرمی های شما متفاوت باشد، در این صورت نیز در آینده با مشکل مواجه می شوید. سوالات زیر در این باره می تواند به شما کمک کند:
 
آیا از وقت گذراندن با او لذت می برید؟
آیا دوستان مشترکی دارید که کنار آن ها وقت بگذارنید؟
آیا برای بودن کنار او برنامه ریزی می کنید؟
آیا بعد از کار هیجان دارید که پیش او بروید؟
موضوع کار در خانه نیز می تواند در آینده باعث درگیری شود، در زمانه امروزی که زن و مرد پا به پا یکدیگر کار می کنند، کار خانه نیز باید تقسیم بندی شود.
 
سوالات قبل از ازدواج از دختر، توافق در زمینه مالی
مسائل مالی در زندگی مشترک اهمیت زیادی دارد و باید برای توافق در این زمینه زمان زیادی بگذارید. میزان خرج خودتان را با همسرتان در میان بگذارید و درآمدتان را نیز صادقانه بیان کنید.
 
برخی از زوجین تصمیم می گیرند حساب جدایی داشته باشند در حالی که بقیه حساب مشترک را انتخاب می کنند.. ولی در هر صورت شما با یکدیگر شریک خواهید بود بنابراین سعس کنید صادقانه میزان درآمد ماهیانه و مخارج را با همسرتان مطرح کنید. آیا آنقدر از خود گذشته هستید که پول خود را با همسرتان شریک شوید؟
 
ممکن است پیش از ازدواج و در دوران نامزدی در مورد خرید جهیزیه یا مسائل دیگر به مشکل بخورید. اگر نمی توانید سلیقه یکدیگر را درک کنید یا به توافق برسید بهتراست که به مشاور مراجعه کنید زیرا این مشکلات به مرور بیش تر و جدی تر می شوند.
 
 

حل اختلاف پوشش زن و شوهر| مشاوره پیش از ازدواج

 حل اختلاف پوشش یکی از اختلافات بسیار مهم و حائز اهمیت زوجین بوده است که در این مقاله به طور اساسی مورد بررسی قرار می گیرد.

 
 زوجین به ویژه زوج های جوان به سختی می توانند در این مورد به یک تفاهم و رضایت نسبی برسند و معمولا قضیه از آن جایی شروع می شود که یکی از طرفین, علل الخصوص مردان, نسبت به پوشش همسر خود اعلام اعتراض می کنند و مشاجرات میان آن ها شروع می شود.
 
ریشه ی این مشکل تفاوت در اعتقادات و باورهای هر فرد می باشد که می تواند گاهی موجب طلاق و پایان دادن به زندگی مشترک هر فرد شود.
 
با این که این گونه اعتراضات به طور معمول اولین بار توسط مردان نسبت به همسرشان ابراز می شود اما تاکنون زنان زیادی نیز اعتراض خود را نسبت به نحوه ی پوشش همسر خود بیان کرده اند. متاسفانه در جامعه ی امروزی بسیاری از جوانان از فرهنگ غلط غربی تبعیت می کنند و پوشش های زننده ای را به عنوان پوشش روزانه خود انتخاب می کنند که این موضوع زنان یا مردان زیادی را به اعتراض درباره پوشش همسر خود واداشته است.
 
زوج درمانگر برای این که بخواهد به مشاجرات زوجین خاتمه بدهد آنان را وادار می کند تا درباره اعتقاد قلبی و باور خود نسبت به پوشش ایده آل صحبت کنند. وقتی هر دوی این افراد اظهارات فرد دیگر را بشنوند در نهایت به یک توافق و خط قرمز  مشترک خواهند رسید.
 
هر زن و مردی در زندگی مشترک لازم است با یکدیگر تفاهم داشته باشند تا زندگی شاد و مفرحی را تجربه کنند اما متاسفانه گاهی اوقات همه چیز بر وفق مراد پیش نمی رود. در برخی مواقع زن یا مرد در خانواده ای بزرگ شده اند که از نظر اعتقادی سخت گیر یا آسان گیر بوده اند و در مقابل شریک زندگی اش فردی متفاوت می باشد. اختلاف نظر در چنین مواقعی موجب بروز دعوا و کشمکش بین آن ها می شود که در ادامه به تفصیل به این موضوع خواهیم پرداخت. 
 
 
حل اختلاف پوشش زن و شوهر| مشاوره پیش از ازدواج
مسئله حجاب در ازدواج
متاسفانه بسیاری از زوجین پیش از ازدواج درباره این مسئله توافقی نمی کنند، بعضی دیگر از اطرافیان به طرفین ازدواج توصیه می کنند که نسبت به پوشش یکدیگر حساس نباشند چرا که در طول زندگی مشترک شبیه هم خواهند شد اما این دیدگاه غلط موجب بالارفتن توقع زوجین نسبت به یکدیگر می شود و علاوه بر حل نشدن مشکل رابطه میان آنان را نیز بر هم میزند.
 
صریحا صحبت کنید
در کمال تاسف مشکل عمده ی زوجین این است که پیش از ازدواج تنها به بعد عاطفی ازدواج می پردازند و نسبت به خواسته های منطقی خود توافقی نمی کنند. در واقع علت این روراست نبودن این است که هر دوی آنان وحشت دارند که این ازدواج به هم بخورد. 
 
در نظر بگیرید پسری که پوشش همسرش اهمیت زیادی در زندگی اش دارد باید همان پیش از ازدواج کاملا صریح و واضح به دختر بگوید که همسر ایده آل در ذهن او چنین پوششی خواهد داشت. پوشش ایده آل نیز در نظر هر فردی متفاوت است. ممکن است یک نفر شرط کند که همسر من باید از چادر برای پوشش خود استفاده کند و فرد دیگری پوشش مانتو را ترجیح دهد هرکدام از این افراد باید همسر مناسب خود را پیدا کند.
 
ثبات شخصیت او را بسنجید
گروهی دیگر از زوجین از این مسئله شکایت دارند که همسرشان هر روز تغییر عقیده می دهد و نظر او نسبت به پوشش  سخت تر و یا حتی سهل تر ابراز می شود. به دلیل بروز چنین مشکلاتی بهتر است پیش از ازدواج به جای این که به حرف و صرفا گفتار پارتنر خود توجه کنید به رفتارها و اعمال او توجه کنید. 
 
ثبات عقیده یکی از مسائلی است که ربط مستقیم به زندگی شما دارد و ممکن است عدم آن زندگی شما را به نابودی مطلق بکشاند. معمولا اطرافیان افرادی که ثبات عقیده و شخصیت ندارند کاملا سردرگم هستند چرا که هر روز یک نظر متفاوت از فرد می شنوند و نمی دانند که دقیقا باید چه واکنشی نشان دهند.
 
 
شاید از خود بپرسید از کجا باید بفهمیم که فرد مقابل ثبات عقیده و شخصیت دارد یا خیر؟
 
در این صورت باید سنجید که او نسبت به گذشته تا چه حد تغییر کرده و یا این که رفتار او با خانواده خود به چه صورت است؟
 
مشاوران خانواده به صلاح دید نیاز بودن از شما تست های مربوطه را می گیرند تا متوجه شود هر دوی شما مناسب یکدیگر هستید یا خیر.
 
واکنش صحیح نسبت به ابراز اختلاف نظر پوششی
به یاد داشته باشید نباید نسبت به چنین اختلاف نظرهایی برخورد شدید و سراسر هیجان از خود نشان بدهید چرا که چنین رفتارهایی فقط شرایط را وخیم تر می کند. بهترین راه کنترل کردن احساسات این است پیش از این که واکنشی نشان بدهید 10 ثانیه نسبت به این واکنش و عواقب احتمالی بعد از آن فکر کنید. در سطرهای بعدی به واکنش های صحیح نسبت به این اعتراضات خواهیم پرداخت:
 
 

نشانه های سرد شدن زن از مرد| راهکارهایی که نمی دانید

از دست دادن عشق یکی از گیج کننده ترین احساساتی است که می توانیم در زندگی تجربه کنیم. با این حال، بسیاری از زنان، به دلایل بسیاری احساس می‌کنند که گویی جادوی عشق از بین رفته است. قبل از اینکه نشانه های سرد شدن زن از مرد را بررسی کنید فکر کنید که آیا می توانید شرایط را تغییر دهید یا نه.
 
فقط به این دلیل که هیجان جدیدی را تجربه می کنید به این معنی نیست که با شخص دیگری هیجانی بهتری را می توانید تجربه کنید. ممکن است تصور کنید که چیزهای زیادی را در ازدواج از دست داده اید و کنار شخص دیگری ممکن بود خوشبخت تر بشوید.
به خاطر داشته باشید که زندگی مشترک دست انداز و مشکلات زیادی دارد و باید در کنار یکدیگر این مشکلات را پشت سر بگذارید.
 
نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه
اگر احساس می کنید که زندگی شما به سمت سردی پیش می رود در مرحله اول بهتراست که فکر خود را تغییر دهید. موارد زیر همه شاخص هایی می باشند که نشان می دهد باید بر رابطه خود کار کنید:
 
دیگر از فکر کردن به شریک زندگی خود مانند گذشته لذت نمی برید.
 شما منتظر گذراندن زمان با هم بودن خود نیستید.
 اهداف و برنامه های یکسانی برای آینده خود ندارید و از صحبت در مورد آن ها اجتناب می کنید.
ویژگی های کوچک و جزئی همسرتان شروع به آزار شما می کنند.
 دیگر به راه های جدیدی برای خوشحال کردن او فکر نمی کنید.
 به شخص دیگری فکر می کنید.
ارزیابی احساسات| علت سرد شدن رابطه زناشویی
ممکن است دلایل زیادی برای احساس شما وجود داشته باشد، به خصوص اگر شریک زندگی شما آنچه را که نیاز دارید برای شما فراهم نکند. اما قبل از اینکه دست به کار شوید، به خاطراتی که باهم داشته اید خوب نگاه کنید و کمی وقت بگذارید تا تصمیم بگیرید آیا این رابطه ارزش حفظ کردن دارد یا خیر. 
 
قبل از اینکه رابطه پرشور شما سرد شود، به علائم هشداردهنده ای توجه کنید که پیشبینی می کند رابطه شما به سمت سردی می رود. آیا رابطه جنسی برای شما و همسرتان به خاطره ای دور تبدیل شده است؟ آیا به ندرت با یکدیگر رابطه جنسی برقرار می کنید؟ رابطه جنسی بخش مهمی از هر رابطه است، بنابراین اگر رابطه جنسی شما کاهش یافته است، احتمالاً دلایل عاطفی زیربنایی برای آن وجود دارد.
 
مشکلات ارتباطی و انتظارات غیرواقعی دو طرف از اصلی ترین دلایلی است که افراد رابطه جنسی خود را کاهش می دهند. اما کارهایی وجود دارد که می توان برای جلوگیری از این اتفاق انجام داد. 
 
سرد شدن از یکدیگر می تواند به سرعت و به طور غیرمنتظره اتفاق بیفتد، به خصوص اگر زندگی شما شامل تغییراتی در بچه ها، کار، سرگرمی ها، اهداف و ارزش ها باشد. در ازدواج، سرد شدن رابطه ممکن است برای زنان دشوارتر باشد که با آن کنار بیایند یا حتی بپذیرند که در حفظ احساسات خود به همسرشان مشکل دارند.
 
 
نگاهی به سن
بسیاری از مشاوران ازدواج توصیه می کنند که برای ازدواج بهتراست تا 25 سالگی صبر کنید. دیگران می گویند 30 سالگی بهترین زمان می باشد. البته بلوغ احساسی با سن مشخص نمی شود اما بهتراست که این اعداد را در نظر بگیرید.
 
سعی کنید سریع تصمیم نگیرید و از مشاور کمک بگیرید. ویژگی هایی از همسر خود را که دوست دارید مرور کنید و به آن ها فکر کنید و به یاد داشته باشید که هر رابطه ای ارزش تلاش دارد.
 
علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی نی نی سایت
بیش از حد انتقادی بودن
بیان مداوم احساس خود در مورد ویژگی های منفی همسرتان راهی برای برقراری ارتباط نمی باشد بلکه همسرتان را تخریب می کند. اگر سبک ارتباطی شما باعث می شود همسرتان احساس بی ارزشی می کند و عزت نفس او را کاهش دهد، به مرور عشق همسرتان را از دست می دهید.
 
 

بدترین سن بچه ها برای طلاق| بهترین برخورد با کودک طلاق

 سنین بین 2 تا 4 سالگی بدترین سن بچه ها برای طلاق در نظر گرفته می شود، زیرا این زمانی است که والدین بیشترین نقش را در رشد آن ها دارند.

 
بعد از 3 سالگی، به نظر می‌رسد که احتمال آسیب‌های عاطفی طلاق در حدود 11 سالگی به اوج خود می‌رسد. در این سن آن ها وابستگی عمیقی به والدین و خانواده به عنوان یک واحد ایجاد کرده اند. در عین حال، آن ها عمیقاً خودمحور هستند، که باعث می شود فروپاشی خانواده را درونی کنند.
 
درگیری والدین به ویژه اگر در مقابل کودکان اتفاق بیفتد بسیار آسیب زا می شود. بدترین حالت آن  زمانی است که والدین از طریق کودک با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یا از کودک برای آسیب زدن به یکدیگر استفاده می کنند. اگر درگیری میان زوجین بسیار شدید باشد حتی می توان گفت که طلاق به نفع کودک می باشد.
 
طلاق چگونه بر کودکان بزرگتر تأثیر می گذارد
بدترین چیز برای یک بچه این است که بعد از طلاق، یکی از والدین از رابطه خارج شود. طبیعی است که کودکی که والدینش غایب است از خود می پرسد: «مشکل من چیست که تو مرا دوست نداری؟» و مشکل را به خودش مرتبط می داند.
 
وقتی کودک به بلوغ می‌رسد، پتانسیل بیشتری برای پذیرش و درک طلاق والدین دارد.حتی در برخی از موارد نوجوانان مدافع طلاق والدینشان بوده اند و عاقلانه تر از والدین خود رفتار می کنند.
 
در طول طلاق، والدین اغلب چنان درگیر احساسات غم، خشم، ترس و سردرگمی می شوند که به سختی می تواند احساسات خود را مدیریت کنند، چه رسد به احساسات فرزندانشان. 
 
 
 
کمک به کودکان بزرگسال برای مقابله با طلاق
راه های زیادی وجود دارد که والدین می توانند به فرزندان بزرگسال خود کمک کنند تا با طلاق کنار بیایند. اولاً، والدین باید بدانند که طلاق آن ها بر فرزندان آن ها تأثیر می گذارد. اولین کار این است که باید به آنچه کودکانشان می گویند گوش دهند. تحقیقات نشان می دهد که شنیده شدن به بهبودی فرد کمک می کند.
 
جشن‌ها و سنت‌هایی برای تعطیلات، تولد، فارغ‌التحصیلی، عروسی و تولد وجود دارد که ممکن است هرگز به عنوان یک خانواده تکرار نشوند، بچه های بالغ آسیب هایی را تجربه می کنند بنابراین از تحقیر والد دیگر و استفاده از فرزند بزرگسال خود به عنوان محرم درد و دل خود بپرهیزید. علاوه بر این از تلاش برای وادار کردن آن ها به انتخاب طرف خودداری کنید و آن ها را به طرف خود نکشید زیرا ممکن است احساس گناه نسبت به والد دیگر پیدا کنند.
 
بچه های طلاق در بزرگسالی
افرادی که والدینشان درگیر طلاق بوده اند در بزرگسالی نسبت به زندگی مشترک دید خوبی ندارند. این نگرش باعث می شود که رابطه سالم و موفقی را تجربه نکنند. 
 
چالش هایی که فرزندان طلاق در بزرگسالی با آن روبرو می شوند
از بسیاری جهات، فرزندان والدین طلاق می توانند احساس کنند که سال ها از زندگی خود را از دست داده اند. اثرات طلاق بر والدین و فرزندان ویرانگر است و باعث تضعیف رابطه والدین و فرزندان می شود . کودکان نوپا که والدین آن ها طلاق گرفته اند ممکن است مشکل خواب را تجربه کنند.
 
مشکلات مربوط به اعتماد
برخورد با طلاق والدین در بزرگسالی برای افرادی که به تازگی وارد بزرگسالی شده اند اعصاب خردکن است.  یکی از اثرات روانی طلاق بر کودکان این است که اغلب با مسائل اعتماد دست و پنجه نرم می کنند.
 
 
مشاوره برای فرزندان طلاق تنها راه برای اطمینان از بهبودی آن ها از اثرات مخرب طلاق است، مشاوران قادر به ایجاد روابط پایدار و رضایت بخش می باشند.
 
اعتیاد| تاثیر طلاق بر فرزند دختر
یکی از چالش های اصلی طلاق این است که فرزندان طلاق اغلب دچار آسیب های روانی می شوند.
 
فرزندان طلاق نسبت به همسالان خود که بخشی از خانواده های شاد هستند، بیشتر مستعد سوء مصرف مواد می شوند. تلاش برای پر کردن خلاءهای عاطفی و معنوی، ممکن است باعث شود فرزندان برای رهایی به الکل و مواد مخدر روی آورند.
 
 
صفحه قبل 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد