x تبلیغات
مشاوره ازدواج

تاثیر افسردگی بارداری و استرس بر جنین

 تاثیر افسردگی بارداری و استرس بر جنین از شایع ترین عارضه های دوران بارداری هستند و با خطرات شدید سلامتی هم برای مادر و هم برای جنین همراه می باشند.

 
بر اساس جدیدترین مطالعات منتشر شده در روانپزشکی بیولوژیکی، نشانه های افسردگی در زنان در حین و پس از بارداری با کاهش ضخامت کرتکس (لایه بیرونی مغز و مسئول تفکر و رفتار پیچیده) در کودکان سنین پیش دبستانی ارتباط دارد. یافته ها نشان می دهند که روحیه مادران ممکن است بر رشد مغز کودکان در مراحل مهم زندگی تأثیرگذار باشد و تاثیر افسردگی بارداری و استرس بر جنین داشته باشد.
 
دلیل تغییرات خلق و خو در بارداری 
خستگی: در دوران بارداری، زنان به راحتی خسته می شوند. کمبود خواب و انرژی می تواند به مرور تاثیر افسردگی بارداری و استرس بر جنین بگذارد.
تغییرات هورمونی: استروژن و پروژسترون و سایر سطوح هورمونی که در طول بارداری تغییر می‌کنند می‌تواند بر انتقال‌دهنده‌های عصبی تأثیر بگذارند و احساس مادر را تغییر دهند.
استرس: بارداری ممکن است لایه دیگری از استرس را اضافه کند. نگرانی مداوم در مورد کودک یا اینکه والدین خوبی هستند می تواند باعث تغییرات خلق و خو شود، بنابراین کاهش استرس باعث تاثیر افسردگی بارداری و استرس بر جنین می شود.
 
بر اساس نظر جان کریستال، سردبیر ژورنال روانپزشکی بیولوژیکی: «مادران عموماً حاضرند هر کاری انجام دهند تا شانس زاد و ولد را به عنوان بهترین فرصت برای موفقیت در زندگی داشته باشند.» این مطالعه جدید اکنون نشان می دهد کار دیگری که ممکن است قادر به انجام دادن آن باشند، اطمینان یافتن از بهبودی  افسردگی شان می باشد.
 
هجده درصد از زنانی که دارای افسردگی حین بارداری و هم تحت مراقبت های پزشکی در اندکی قبل و پس از زایمان و هم افسردگی پس از زایمان می باشند، تاثیر افسردگی بارداری و استرس بر جنین را مشاهده خواهند کرد.
 
زنان باردار ممکن است تاثیر افسردگی بارداری و استرس بر جنین را مانند موارد زیر تجربه کنند:
 
اختلال دوقطبی
اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)
اختلال وسواس اجباری (OCD)
حملات پانیک
اختلالات خوردن 
وسواس
تاثیر افسردگی در دوران بارداری
در زمینه تاثیر افسردگی بارداری و استرس بر جنین بیشتر بخوانید:
 
افسردگی دوران بارداری و آسیب روانی کودک
 
این مطالعه انجام شده جدید توسط کاترین لبیبل از دانشگاه گالگرای آلبرتا، اولین گزارش در زمینۀ ارتباط افسردگی مادران و نابهنجاری ساختار مغزفرزندان در دوران کودکی است. محققان ۵۲ زن مشکوک به علایم افسردگی در هر سه دوره  از بارداری و چند ماه پس از تولد کودک را غربال کردند. از میان زنان مشکوک به افسردگی، برخی بدون هیچ گونه علایم یا دارای علائم ناچیز و برخی دیگر تمام معیارهای غربال گری را داشتند. محققان در ۲ یا ۵ ماهگی کودکان برای سنجش ساختار مغزی آن ها از MRI استفاده کردند.
 
زنان دارای علایم افسردگی بیشتر امکان داشت که کودکانی دارای نواحی گیجگاهی و  قدامی نازک تر به عنوان مناطق قشری مسئول در فعالیت های بازداری و کنترل توجه داشته باشند. همچنین، محققان دریافتند که بین علائم استرس زا و مادۀ سفید غیرطبیعی در ناحیه قدامی و مجراهای فیبری متصل کننده مناطق مذکور با دیگر نواحی مغز ارتباط وجود دارد.
 
برای ارتقای مهارت توجه در مغز کودکان، بسته توانبخشی توجه و مهارت های شناختی در مرکز مشاوره ستاره ایرانیان به صورت اختصاصی تهیه شده و با کمک آن می توانید توجه و تمرکز، حافظه و توانمندی های شناختی فرزند خود را افزایش دهید.
 
یکی از جنبه های نرمال رشد مغز طی سال های کودکی اولیه، ضخامت قشری است؛ همانطور که لیبل اذعان دارد؛ یافته ها نشان می دهند مغز کودکانی که مادرانشان دارای علائم افسردگی بیشتری هستند ممکن است زودتر از موعد مقرر رشد کند.
 
نابهنجاری های موجود ساختار مغز در طی دوره های مهم رشد اغلب با پیامدهایی منفی مانند اختلالات یادگیری و اختلالات رفتاری ارتباط داشته است. همچنین، نابهنجاری های ساختار مغز مشخص شده در این مطالعه منعکس کننده نابهنجاری های یافت شده در کودکان مبتلا به افسردگی یا مستعد ابتلاء می باشد؛ ضمن اینکه نشان می دهد این تغییرات ممکن است به دلیل آن باشد که فرزندان مادران مبتلا به افسردگی قبل و پس از زایمان در مراحل بعدی زندگی شان نسبت به افسردگی آسیب پذیرتر هستند.
 
اگرچه، مکانیسم زیربنایی این ارتباط مشخص نیست اما، یافته های آن ممکن است حاوی اطلاعاتی برای کاهش خطرهای رشد غیرعادی مغز در کودکان باشد. براساس نظر لیبل، یافته های این مطالعه برای برجسته کردن اهمیت نظارت و حمایت سلامت روانی مادران نه تنها در دوران پس از زایمان بلکه در دوران بارداری مهم می باشد.
 
چه چیزی باعث افسردگی دوران بارداری می شود
تاثیر افسردگی بارداری و استرس بر جنین می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی باشد. البته بعید است که این تنها دلیل باشد. موارد دیگری که باعث افسردگی دوران بارداری می شود شامل موارد زیر می باشد:
 
سقط جنین قبلی
تجربه سخت زایمان
سابقه افسردگی
شرایط زندگی استرس زا 
خشونت خانگی. حدود ۱ از هر ۳ زن در دوران بارداری تحت تاثیر آزار خانگی قرار می گیرند. این ممکن است برای اولین بار در بارداری اتفاق بیفتد یا در دوران بارداری و پس از تولد بدتر شود.
بارداری ناخواسته
تجربیات دشوار دوران کودکی
اعتماد به نفس ضعیف
 
 

۱۰ مشکلات نوجوانان با والدین + راه حل قطعی

 مشکلات نوجوانان با والدین، مشکلات بین والدین و فرزندان، اختلاف بین والدین و فرزندان دختر و پسر شما در حال رشد و پیدا کردن استقلال خود می باشد. علاوه بر این توانایی‌های تفکر انتقادی و همدردی او نیز در حال بهبود است و می‌تواند مسائل را از دیدگاه دیگران راحت‌تر ببیند و درک کند. در سن ۱۶ سالگی، نوجوان اغلب مشغول کشف و پرداختن به علایق و فعالیت های خود می باشد.

 
کودکان در این گروه سنی ممکن است مشکلات نوجوانان با والدین زیر را نشان دهد. بنابراین نگران نباشید و در صورت مشاهده این موارد رفتار بدی نشان ندهید.
 
نگرانی بیشتری در مورد شکل بدن، ظاهر و لباس.
بدخلقی شدید بخصوص با والدین
نشان دادن علاقه زیاد به گروه های دوستی
نادیده گرفتن والدین
استرس ناشی از تکالیف و شرایط مدرسه
مشکلات غذا خوردن (پرخوری یا کم خوری)
افسردگی و اضطراب زیاد که ممکن است باعث رفتار های نگران کننده ای مانند اعتیاد شود.
 
حل مشکلات نوجوانان با والدین
ممکن است وسوسه شوید که فرزندتان را نزدیک نگه داشته و او را کنترل کنید.
 
با این حال، والدین باید به فرزندان خود بیاموزند که چگونه استقلال داشته باشند و ارتباط نوجوان با والدین را باز نگه دارند تا فرزندان بتواند سوالاتی بپرسد و در مورد تصمیمات مهم زندگی اطلاعات لازم را دریافت کند.
 
شاید به نظر برسد که نوجوان نمی خواهد از شما بگیرد اما در تصمیم گیری های خود نیاز به یک راهنما دارد، همین تضاد حل مشکلات نوجوانان با والدین را دشوار می کند. بنابراین هنگامی که برای مشورت پیش شما آمد به خوبی و بدون قضاوت به حرف های او گوش دهید و به خاطر داشته باشید که نباید مشکلات او را کوچک و بی اهمیت نشان دهید.
 
۱. به او اجازه دهید اشتباه کند.
 
به او بگویید که همه انسان ها اشتباه می کند ولی به او بفهمانید که برخی از اشتباهات صدمه های جبران ناپذیری به همراه دارند. می توانید برای نزدیک شدن به آن ها از خاطرات خود یا تجربیاتی که شنیده اید برای آن ها بگویید تا هم منظور خود را بهتر بیان کنید هم به آن ها نزدیک تر شوید.
 
توجه داشته باشید که عادی است که نوجوانان ۱۶ ساله بیشتر به همسالان خود توجه کنند تا والدینشان، اما کودکانی که در خانواده خود به خوبی پرورش یافته باشند به تلاش های والدین برای حفظ ارتباط پاسخ می دهند. به یاد داشته باشید که تنبیه فقط نوجوان را از شما دور می کند، بنابراین برای بهبود مشکلات نوجوانان با والدین بهتر است که به مشاور مراجع کنید زیرا نوجوان بهتر به حرف مشاور گوش می دهد.
 
۲.احساساتی نشوید
 
برای بهبود مشکلات نوجوانان با والدین به خود یادآوری کنید که آنچه او می گوید و انجام می دهد بازتابی از رفتار شما نیست. ممکن است از رفتار او خوشتان اما نباید آن را جدی بگیرید یا ناراحت شوید.
 
۳.دوستان نوجوان خود را ملاقات کنید و بشناسید.
 
حتما با دوستان فرزند خود ارتباط برقرار کنید به احتمال زیاد فرزند شما از این کار خوشش نخواهد آمد ولی می توانید او را برای شام یا ناهار دعوت کنید و کمی با او آشنا شوید. بهتر است شماره او را نیز داشته باشید یا با خانواده او نیز آشنا شوید. حل مشکلات نوجوانان با والدین  سخت می باشد و کودک شما ممکن است مانع شود که با دوستان او ارتباط برقرار کنید اما شما باید راه خود را پیدا کنید.
 
۴.مشکلات نوجوانان با والدین، به رشد نوجوان خود احترام بگذارید
 
نوجوانان هنوز نیاز به تربیت دارند، اما بیش تر از آن به تعادلی بین نظم، راهنمایی و حمایت نیازمند هستند. وقتی والدین می گویند زمان ما همه چیز سخت تر بود، باعث می شوند که نوجوان نتواند در مورد احساسات خود صحبت کند. به یاد داشته باشید که نوجوان از شما می خواهد که با آن ها بیشتر شبیه بزرگسالان رفتار کنید.
 
۵. برای نوجوان خود مرز ایجاد کنید
 
نوجوانان سرکش و خشمگین به قوانین مشخصی نیاز دارند که در صورت شکستن این قانون با پیامدهای واضحی روبرو شوند. برای مشکلات نوجوانان با والدین با او گفتگو کنید تا بدانند وقتی قوانین گفته شده زیر پا گذاشته می شوند، چه انتظاری داشته باشند.
 
برای مشکلات نوجوانان با والدین توضیح دهید که این قوانین کمک می کند تا او را ایمن و از آسیب دور نگه دارید. عشق خود را به فرزندتان ابراز کنید. حتی نوجوانان عصبانی می خواهند بدانند که والدینشان آن ها را دوست دارند و به آن ها اهمیت می دهند.
 
۶. از نوجوان خود انتظارات معقول داشته باشید
 
انتظار کامل بودن از نوجوانان معقول نیست، برای بهبود مشکلات نوجوانان با والدین باید درک کنید که مغز نوجوان تا اواسط دهه ۲۰ به طور مداوم در حال رشد و تغییر است. بنابراین، اطلاعات را بسیار متفاوت پردازش می کند. علاوه بر این هورمون ها می توانند شرایط را پیچیده تر کنند.  بنابراین والدین نوجوانان عصبانی باید انتظارات متناسب با سن نوجوان خود را داشته باشند و نه بیشتر.
 
۷. مشکلات نوجوانان با والدین، فعالیت های مشترک
 
نوجوانان علایق زیادی دارند که می توان از آن ها به عنوان وسیله ای برای ارتباط با آن ها استفاده کرد. شاید نوجوانان شما به نوشتن، هنر، خیاطی یا آشپزی علاقه دارند. آن ها در کلاسی که دوست دارد ثبت نام کنید و با آن ها در کلاس ها شرکت کنید.
 
۸. اضطراب آن ها را درک کنید
 
بهبود مشکلات نوجوانان با والدین اهمیت زیادی دارد. همه ما نوجوان بوده ایم و سردرگمی و تغییراتی را که باید با آن سازگار شویم را درک می کنیم. با درک کردن آن ها یک خروجی و منبعی برای آرامش برای آن ها فراهم می کنیم. بیشتر اوقات، متوجه خواهید شد که می توانید با ناامیدی آنها ارتباط برقرار کنید و در این هنگام با توصیه های مناسب می توانید به آن ها کمک کنید.
 
 
نوجوان سالم 
برای اطمینان از سلامتی نوجوان خود حتما موارد زیر را در خانه رعایت کنید:
 
نوجوان خود را به فعالیت بدنی تشویق کنید. برای بهبود مشکلات نوجوانان با والدین می توانید او را در کلاس های مختلف یا باشگاه ثبت نام کنید فقط پیش از آن حتما بگذارید او نظر بدهد و برای او تصمیم گیری نکنید.
زمان صرف غذا برای خانواده ها بسیار مهم است. غذا خوردن در کنار یکدیگر به نوجوانان کمک می کند تا انتخاب های بهتری در مورد غذاهایی که می خورند داشته باشند، وزن سالم را افزایش می دهد و به اعضای خانواده شما فرصت می دهد تا با یکدیگر صحبت کنند.
تلویزیون را از اتاق خواب نوجوان خود دور نگه دارید و محدودیت‌هایی را برای زمان استفاده از صفحه نمایش، از جمله تلفن‌های همراه، رایانه، لپ تاب، بازی‌های ویدیویی، و سایر دستگاه‌ها تنظیم کنید.
اطمینان حاصل کنید که کودک شما هر شب به میزان توصیه شده می خوابد: برای نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال، ۸ تا ۱۰ ساعت در هر شبانه روز.
علل تعارض نوجوانان با والدین
عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در بروز مسائل خشم و سرپیچی در نوجوانان نقش داشته باشد. برخی از نوجوانان برای یادگیری نحوه مدیریت سالم احساسات و مقابله با استرس به کمک بیشتری نیاز دارند بنابراین بهبود مشکلات نوجوانان با والدین اهمیت زیادی دارد و می تواند کمک زیادی به آن ها کند.
 
 

درمان قطعی بی خوابی | تضمینی بدون عوارض

 درمان قطعی بی خوابی، درمان بی خوابی با روش های علمی، درمان خانگی بی خوابی. آیا از بی خوابی رنج می برید و به دنبال راهی برای درمان آن هستید؟ آیا می خواهید خوابی راحت داشته باشید؟ آیا می خواهید شب ها بدون ترس از بیدار شدن خواب راحتی را تجربه کنید؟

 
در این صورت تنها نیستید افراد زیادی هستند که هر روز کم خوابی را تجربه می کنند و حتی از آن بی خبرند.
 
متاسفانه تاثیرات بی خوابی بیش تر از چیزی می باشد که عموم مردم تصور می کنند و نمی دانند که بی خوابی چگونه تمام زندگی آن ها را به شکل های مختلف تحت تاثیر قرار می دهد.
 
اگر شما هم یکی از این افراد هستید، این مقاله را از دست ندهید زیرا با نحوه درمان قطعی بی خوابی و افزایش کیفیت خواب را متوجه می شوید.
 
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌درمان قطعی بی خوابی
راه های زیادی برای درمان بی خوابی وجود دارد، اما همه آن ها هدف مشترکی دارند که آن کاهش و درمان بی خوابی است. برای اینکه یاد بگیرید چگونه بی خوابی را درمان کنید، باید ابتدا دلایل بی خوابی خود را کشف کنید.
 
اگر نمی دانید دقیقاً چه چیزی شما را آزار می دهد به احتمال زیاد نمی توانید درمان مناسبی برای آن پیدا کنید. مشکل بی خوابی شما ممکن است به دلیل استرس روزانه، افسردگی، استرس، اضطراب، فوبیا یا عدم تغذیه مناسب باشد.
 
یکی از بهترین راه ها برای درمان قطعی بی خوابی استفاده از هیپنوتیزم است. هیپنوتیزم یک راه حل موثر برای افرادی است که به دلیل استرس یا کم خوابی قادر به خوابیدن نمی باشند.
 
می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان کنید تا زمانی که متوجه شوید کدام یک برای شما مفید است و نتایج بهتری را به دنبال دارد.
 
بهترین راه برای دستیابی به روش درست و مشخص و ریشه یابی اساسی مشکل مرجعه به روانشناس می باشد، روانشناس به صورت تخصصی مشکل بی خوابی شما را ریشه یابی کرده و ان را به صورت قطعی و دائمی درمان می کند.
 
 
درمان قطعی بی خوابی
علت بی خوابی
چه چیزی باعث بی خوابی می شود؟ بی خوابی شایع ترین اختلال خواب باشد که امروزه در بین مردم رواج زیادی دارد.
 
این مشکل معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که فرد با به خواب رفتن مشکل داشته یا مدام از خواب بیدار می شود. علل، اثرات و شدت بی خوابی از فردی به فرد دیگر متفاوت است.
 
با این حال، بهترین راه کمک گرفتن از روانشناس و مشاور می باشد زیرا بی خوابی می تواند ناشی از عوامل مختلفی از استرس گرفته تا اضطراب و شرایط پزشکی متفاوت باشد. در ادامه دو دلیل اصلی بی خوابی در اکثر افراد ذکر شده است:
 
استرس و اضطراب.
دلیل اصلی استرس و اضطراب، تعهدات کاری و خانوادگی است، اما سایر مشکلات و اختلالات سلامت نیز در ایجاد استرس نقش دارند. افسردگی و اضطراب می تواند منجر به بی خوابی شود، به خصوص اگر به طور منظم رخ دهد و برای دوره های طولانی مدت ادامه داشته باشد.
 
در این موارد ممکن است مصرف داروهایی برای درمان این اختلالات خواب طولانی مدت توصیه شود.
 
اختلالات خواب.
همانطور که قبلا ذکر شد، موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث بی خوابی شود. نمونه های رایج اختلالات خواب عبارتند از اختلال حرکتی دوره ای اندام، سندرم پای بی قرار، راه رفتن در خواب، آپنه خواب و نارکولپسی.
 
اگرچه این شرایط اغلب خود به خود از بین می روند، اما گاهی اوقات می توانند منجر به عوارضی مانند مشکلات روحی و بیماری های جسمی نیز بشود. اگر این مشکل برای مدت طولانی درمان نشود ممکن است به نگرانی های جدی تری تبدیل گردد.
 
بیماری های جسمی (سرطان، فیبرومیالژیا، بیماری قلبی و دیابت)
اختلالات مغزی ( آلزایمر، پارکینسون، صرع و سکته)
مشکلات گوارشی ( سوء هاضمه مکرر و سندرم روده تحریک‌پذیر)
نوسانات هورمونی زنان ( قاعدگی زنان، یائسگی و بیماری تیروئید ( کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید ))
دارو ( داروهای افسردگی، آسم، فشار خون، آلرژی و سرماخوردگی)
درمان قطعی بی خوابی تضمینی بدون عوارض در مرکز مشاوره ستاره ایرانیان با دستگاه های نوین، جدید و تکنیک های روانشناسی. رزرو وقت با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲و ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰و ۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰ و ۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷ امکان پذیر است.
 
آیا کورونا باعث بی خوابی می شود؟
آیا کورونا باعث بی خوابی می شود؟ در بیشتر موارد باید گفت که پاسخ منفی می باشد. اما واکسن‌هایی که بر سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارند احتمالاً پس از واکسن کووید باعث بی‌خوابی می‌شوند.
 
این علائم لزوما همراه با بی خوابی نمی باشد، با این حال، سایر علائم کورونا رسیدن به خواب طبیعی و سالم را دشوار می کند. به عنوان مثال، درد عضلانی، لرز، تب، بثورات پوستی و سردرد می تواند خواب را سخت کند.
 
 

راه حل مشکلات خانوادگی

 راه حل مشکلات خانوادگی

 
راهکارهایی برای رفع کردن اختلافات خانوادگی
وقتی در خانواده مشکلی به وجود می آید، در واقع به این معنی است که یک نفر از اعضای خانواده، نسبت به شرایط حاکم بر خانواده رضایت ندارد و خواهان تغییر است. بنابراین دست به شورش و پرخاشگری می زند.
 
راه حل هایی برای جلوگیری از مشکلات خانوادگی:
اختلافات خانوادگی برای هر انسان، ممکن است موضوعات و دسته بندی های مختلفی داشته باشد. این مشکلات می توانند در زمینه های اخلاقی، احساسی، اقتصادی و … بروز پیدا کنند که سر منشا همه ی این موضوعات به ازدواج مربوط است. در واقع می توان گفت، وقتی زوجین با آگاهی و منطق شریک زندگی خود را انتخاب کنند در آینده به مشکل حاد و جدی برنخواهند خورد.
 
ممکن است شما نیز در زندگی خود تعارضات حل نشده بسیار زیادی داشته باشید و امید خود را نیز نسبت به حل آن ها در ادامه ی زندگی از دست داده باشید. پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.
 
 
معمولا در حین بروز تعارضات خانوادگی دو حالت اتفاق می افتد :
 
۱) با حفظ آرامش و خونسردی و همچنین حفظ حرمت ها، درباره حل تعارضات گفت و گو می کنید تا هر دو طرف به توافق و صلح نهایی برسید.
 
۲) هر دو طرفین دعوا شروع به داد زدن و فحاشی کرده و به هیچ نتیجه ای جز دلخوری و از بین بردن حریم یکدیگر نخواهید رسید.
 
قطعا حالت اول برای حل مشکلات، منطقی تر خواهد بود و بهتراست در هر حالتی از مشاجره و فحاشی جلوگیری کنید. اما شاید بیان کنید که در بعضی مواقع گفت و گوی محترمانه و منطقی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. پس باید چکار کنیم؟
 
مشکلات جوانان با والدین
مشکلات جوانان با والدین، منشا تعارضات میان جوانان و والدین آن ها چیست؟
 در این مواقع گزینه ی سوم هم وجود دارد :
 
۳) تعارضات خانوادگی را به کلی نادیده بگیرید و به هیچ عنوان بحث آن را باز نکنید.
 
چه خوب بود اگر راه و رسم گفت و گوی موفقیت آمیز و منطقی برای حل تعارضات خانوادگی در زمان کودکی و مدرسه، در کنار سایر دروس پایه به کودکان آموزش داده می شد زیرا داشتن این مهارت لازمه ی یک زندگی شاد و موفق خواهد بود.
 
در نهایت تاسف، اکثر زوج های جوان دانش کافی برای حل تعارضات خانوادگی را ندارند و به همین علت سو تفاهم های جزئی را هم نمی توانند حل کنند. به این دلیل، بروز هر تعارضی به مشاجره و دعوا ختم خواهد شد.
 
 

چگونه به مشکلات خانوادگی ام پایان دهم

 دلایل مشکلات خانوادگی چیست؟

 
همه ی ما از خانواده تصوری با جمعیت حداقل ۳ یا ۴ نفر داریم که مشکل از پدر و مادر و فرزندان می باشد. در چنین خانواده هایی نیز اختلافاتی وجود دارند اما بروز اختلاف و مشاجره تنها مختص چنین خانواده هایی نیست.
 
زوج هایی که هنوز صاحب فرزند نشده اند نیز یک خانواده حساب می شوند و با بروز کوچک ترین مشکل میان آن ها، می توانیم ادعا کنیم که نوعی مشکل خانوادگی پیش آمده است.
 
همان طور که مشکلات انواع و موضوعات خاص و متفاوتی دارند به طبع راه حل های متفاوتی به تناسب موضوع آن ها وجود دارد. ریشه یابی و یافتن علت مشاجرات خانوادگی از حیاتی ترین و سخت ترین کارهایی است که یک زوج درمان گر باید آن را به خوبی انجام دهد تا به مراجعین خود کمک کند.
 
دلایل مشکلات خانوادگی
با انواع مشکلات خانوادگی آشنا شوید. آن چه با هم می خوانیم طبق تحقیقات انجام شده جمع آوری شده است اما برای حل مشکلات خود فقط به چنین مقالاتی اکتفا نکنید و به زوج درمانگر مراجعه فرمایید:
 
۱) ازدواج نادرست :
وقتی یک دختر و پسر از جهات مختلفی مثل: اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، تحصیلی، اقتصادی و … تفاوت هایی دارند پس در زندگی پیش رو چالش های زیادی خواهند داشت.
 
وقتی فرزند این زوج به دنیا بیاید تمام این مشکلات دو چندان شده و دغدغه دیگری به نام اختلاف بر سر سبک فرزندپروری و تربیت به میان می آید. کودکی که در میان چنین کشمکش هایی چشم باز کند، مسلما سلامت روان نخواهند داشت.
 
۲) مشکلات معیشتی و اقتصادی :
اقتصاد در زندگی جامعه امروز نقش به سزایی را ایفا می کند چرا که با گرانی های موجود در بازار مشکلات زیادی متوجه قدرت خرید مردم شده است. طبق آمارهای بدست آمده، اختلاف مالی یکی از موثرترین دلایل طلاق فیزیکی و عاطفی بین زن و شوهر است.
 
البته گاهی مشکلاتی مثل بیکاری نیز موجب اختلاف میان زوجین می شود و هر دوی آن ها را تا مرز افسردگی می برد. در نتیجه با توجه به فشاری که زوجین متحمل می شوند از نظر روانی آسیب پذیر خواهند شد و با کوچک ترین جرقه ای مشاجره می کنند.
 
۳) تعارضات حل نشده | دلایل مشکلات خانوادگی
به عنوان مثال فرض می کنیم که غذای بسیار مطبوع و خوشمزه ای درست کرده ایم اما آن را برای مدتی بیرون از یخچال و در ظرف بسته ای قرار داده ایم. پس از گذشت چند روز وقتی به سراغ آن می آییید متوجه بوی بسیار بد و زننده ای می شوید و علاوه بر آن روی کپک های زیادی را مشاهده می کنید.
 
این مثال با تعارضات حل نشده چندان هم بی ربط نیست. وقتی شما یک مشکل حل نشده را برای مدت زیادی در اعماق مغز خود رها کرده اید بی شک بعد ها در مواجهه با آن، اذیت خواهید شد.
 
 
۴) تعارضات و اختلاف با خانواده همسر :
اختلاف و مشکلات خانوادگی با خانواده همسر یکی از عوامل تهدید کننده زندگی زوجین است. این مشکلات می تواند به علت دخالت های نا به جای آنان، رفت و آمد زیاد و یا حتی رفتار غیر محترمانه آنان باشد.
 
راه حل مشکلات خانوادگی
راه حل مشکلات خانوادگی
۵) فاصله زیاد فرهنگی :
شاید با شنیدن فاصله زیاد بگویید زن و شوهر که در یک مکان زندگی می کنند پس منظور از فاصله زیاد چیست؟
 
فاصله همیشه درباره بعد مسافت به کار نمی رود، زوجین هر کدام منطق و ایده ی زندگی خاص خود را دارند اما اگر فاصله بین منطق آنان بیشتر از حد لازم باشد می گوییم آنان نسبت به یکدیگر فاصله فرهنگی دارند.
 
اگر این فاصله با گفت و گو و مذاکره حل نشود ناخودآگاه بین آنان طلاق عاطفی اتفاق می افتد.
 
 

اختلال نعوظی Erectile disorder

 اختلال نعوظی Erectile disorder

 
اختلال نعوظی (ED) در دسته ی کژکاری های جنسی قرار می گیرد.
 
کژکاری جنسی
اصطلاح کژکاری جنسی به نابهنجاری در پاسخدهی و واکنشهای جنسی فرد اشاره دارد.
 
این اختلالات، رفتارهای منحرف محسوب نمی شوند و دیگران را قربانی نمی کنند.
 
کژکاری های جنسی می توانند مبنای جسمانی و روانی داشته باشند و اغلب بین عوامل جسمانی و روانی تعامل وجود دارد.
 
کژکاری های جنسی با مراحل برانگیختگی و ارگاسم و با میل جنسی کلی فرد ارتباط دارند.
 
بیماری دیابت موجب کژکاری جنسی، مخصوصات مشکلات نعوظی در مردان می شود.
 
اختلال نعوظی در مردان
رایج ترین کژکاری در مردان به مرحله ی برانگیختگی آنها مربوط می شود و کژکاری نعوظی یا ناتوانی جنسی نام دارد.
 
اختلال نعوظی در مرد عبارت است از ناکامی محدود، یا کامل و مکرر در رسیدن به نعوظ یا حفظ کردن آن در فعالیت جنسی.
 
یا به زبان ساده تر اختلال نعوظی یعنی سفت و بزرگ نشدن آلت در هنگام آمیزش جنسی
 
در این اختلال مرد به دلیل ترس از پریشانی و شرمندگی ممکن است کلا از آمیزش جنسی با همسر خودداری کند.
 
مردان مبتلا به این اختلال معمولا هنگام استمناء مشکل نعوظی ندارند.
 
 
روش استارت استاپ برای جلوگیری از زود انزالی
روش استارت استاپ برای جلوگیری از زود انزالی
0 دیدگاه/اکتبر 20, 2021
ادامه مطلب
علائم اختلال نعوظی
ناتوانی در رسیدن به نعوظ
ناتوانی در نگه داشتن نعوظ طی فعالیت های جنسی
کاهش علاقه مندی به فعالیت جنسی
کژکاری نعوظی در مرد می تواند اولیه، اکتسابی، ویژه موقیعت یا کلی باشد:
 
اختلال نعوظی اولیه
مردان مبتلا به کژکاری نعوظی اولیه هرگز نمی توانند به نعوظ برای آمیزش جنسی رسیده یا آن را حفظ کنند.
 
اختلال نعوظی اکتسابی
مردان مبتلا به کژکاری نعوظی اکتسابی، قبلا این توانایی را داشته اند ولی بعدا این توانایی را از دست داده اند.
 
افسردگی و اضطراب، در کل اختلالات روانی، ارتباط نزدیکی با اختلال نعوظی اکتسابی دارند.
 
اختلال نعوظی ویژه
چنان چه کژکاری ویژه باشد، مرد ممکن است بتواند حالت نعوظ را با یک شریک جنسی حفظ کند، ولی با شریک جنسی دیگر قادر به انجام آن نباشد.
اختلال نعوظی کلی
در کژکاری کلی، مرد در هیچ موقیعتی نمی تواند به نعوظ دست یابد.
 
علت اختلال نعوظی
اختلال نعوظی علت های روانی و جسمی مختلفی دارد.
 
آسیب دیدگی به رگ های آلت می تواند عامل اختلال نعوظ شود، به دلیل اینکه نعوظ در نتیجه ی افزایش جریان خون در رگ های آلت جنسی رخ می دهد.
 
اگر رگ های آلت جنسی آسیب دیده باشد و خون نتواند به خوبی در آن ها جریان پیدا کند می تواند سبب ایجاد اختلال نعوظی شود.
 
دچار شدن به بیماری هایی از جمله دیابت، پارکینسون، ام اس، بیماری قلبی، چاقی و اختلالات تیروئید می تواند یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر اختلال نعوظ است.
 
 

اختلالات جنسی

 اختلالات جنسی

 
رفتار جنسی بهنجار
رفتار جنسی، جنبه ی ضروری زندگی انسان است.
 
تمایل جنسی بهنجار شامل رفتاری است که از روی اجبار نبوده و موجب لذت فرد و شریک زندگی اش می شود.
 
عوامل زیادی مانند عوامل فیزیولوژی، روانشناسی، فرهنگ محیط زندگی فرد، روابط با دیگران و تجارب در طول زندگی در تعیین تمایلات جنسی نقش دارند.
 
تمایلات جنسی با کل شخصیت فرد ارتباط دارد.
 
به نظر فروید (پدر علم روانشناسی) سلامت روانی یعنی سلامت در دو حوزه ی عشق و کار.
 
به نظر فروید، وجه مشخصه ی یک عشق پخته، صمیمیت جنسی است.
 
رفتار جنسی نابهنجار
رفتار جنسی، در صورتی نابهنجار است و اختلال روانی محسوب می شود که
 
۱- به دیگران صدمه وارد کند.
 
۲- باعث احساس ناراحتی مستمر یا مکرر فرد و اختلال در عملکرد وی شود.
 
اختلالات جنسی چه اختلالاتی هستند؟
اختلالات جنسی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:
 
اختلال نابهنجاری جنسی
اختلال عملکرد جنسی (کژکاری جنسی)
اختلال نابهنجاری جنسی
نابهنجاری های جنسی رفتارهایی هستند که به موجب آنها، فرد خیالپردازی های مکرر و شدید تحریک جنسی، امیال جنسی، یا رفتارهایی دارد که (۱) اشیای غیر انسان، (۲) کودکان یا اشخاص ناراضی دیگر، یا (۳) عذاب دادن یا تحقیر خویش یا همسر را شامل می شوند.
 
متخصصان بالینی در صورتی اختلال ناهنجاری جنسی را تشخیص می دهند که ناهنجاری جنسی ناراحتی یا اختلال شدیدی ایجاد کند.
 
اختلال نابهنجاری جنسی ممکن است در طول دوره هایی که فرد احساس می کند خیلی تحت استرس قرار دارد، تشدید شود.
 
افراد مبتلا به این اختلالات، به طور مکرر مجبور می شوند در مورد رفتار غیرعادی خود فکر کنند یا آن را انجام دهند.
 
حتی اگر آنها عملا امیال یا خیالپردازی های خود را برآورده نکنند، دلمشغول افکاری درباره ی انجام دادن آنها هستند.
 
کشش آنها می تواند به قدری نیرومند و وادار کننده شود که هرگونه هدف هایی را به جز دستیابی به ارضای جنسی نادیده بگیرند.
 
اختلالات نابهنجاری جنسی، موجب ناراحتی یا اختلال شخصی شدید در عملکرد اجتماعی، شغلی و زمینه های دیگر زندگی می شوند.
 
 
بر اساس مطالعات روانشناسی تلفنی آیا لازم است که زن و مرد درباره ی نیاز های جنسی خود با یکدیگر صحبت کنند ؟
روانشناسی تلفنی و بهبود رابطه جنسی زوجین
0 دیدگاه/ژوئن 30, 2022
ادامه مطلب
انواع اختلال نابهنجاری و اختلالات جنسی
اختلال بچه بازی
اختلال بچه بازی عبارت است از تحریک جنسی برای کودکان و نوجوانان و روابط جنسی با آنها.
 
 
اختلال عورت نمایی
افرادی که به عورت نمایی می پردازند، با نشان دادن اندام های تناسلی خود به غریبه ی ناآگاه و معمولا بی میل، تحریک جنسی می شوند.
 
اختلال تماشاگری جنسی
مبتلایان به این اختلال، از دیدن عریانی یا فعالیت جنسی دیگران، لذت جنسی کسب می کنند.
 
این افراد با مشاهده کردن فرد ناآگاهی که عریان است، در جریان نوازش قرار دارد، یا فعالیت جنسی انجام می دهد، تحریک جنسی می شوند.
 
اختلال یادگار پرستی وعضو خواهی
افراد مبتلا به اختلال یادگار پرستی  به یک شیء اشتغال ذهنی دارند (جذابیت جنسی شدید و مکرر به شیء بی جان) و آن را به رابطه ی جنسی با همسر ترجیح می دهند.
 
رایجترین اشیاء، لباس زیر زنانه، جوراب، کفش، چکمه، دستکش و جوراب شلواری هستند.
 
در عضو خواهی نیز فرد به وسیله ی قسمت خاصی از بدن تجریک جنسی می شود.
 
مانند: پا، مو، گوش، چشم، مدفوع انسان، ادرار انسان، اجساد مرده.
 
 

۳۰ فواید علمی مدیتیشن برای ذهن و جسم

 فواید علمی مدیتیشن بسیار زیاد می باشند، در این مقاله به ۳۰ مورد از این فواید پرداخته شده است. هنگامی که احساس می کنید تحت فشار اضطراب یا استرس هستید، ممکن است سخت باشد که خودتان را آرام کنید یا روی یک کار خاص تمرکز کنید.

 
اگرچه استرس و اضطراب طبیعی هستند و از نظر بیولوژیکی پاسخ‌های ضروری در موقعیت‌های خاص هستند تجربه آن‌ها به طور منظم و مداوم می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.
 
با این حال، فواید مدیتیشن و مراقبه می تواند کمک کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه مدیتیشن چیست و چه فوایدی برای سلامتی می تواند داشته باشد، این مطلب را دنبال کنید.
 
فواید علمی مدیتیشن 
مدیتیشن یک تمرین ذهن و بدن است که در آن توجه شما به زمان حال، نفس و ذهن شما متمرکز می شود تا آگاهی، پرورش رفاه و کاهش استرس و اضطراب را افزایش دهید.
 
این روش به اشکال مختلفی وجود دارد و تقریباً در همه جا قابل تمرین است، تا زمانی که بتوانید از بدن و محیط اطراف خود آگاه باشید.
 
انواع مدیتیشن در طول تمرین هر فرد متفاوت است و می تواند شامل مراقبه مبتنی بر تنفس، تمرین های تمرکز حواس، تجسم مبتنی بر طبیعت، مانترا و مدیتیشن معنوی باشد. مدیتیشن را می توان به تنهایی، به صورت گروهی یا با مربی انجام داد.
 
فواید مدیتیشن و مراقبه
هیچ راه درست یا غلطی برای انجام مدیتیشن وجود ندارد. مدیتیشن به طور کلی این است که در حین انجام آن، حضور داشته باشیم و بدانیم که چه کاری انجام می دهیم.
 
از خود بپرسید چه زمانی و در کجا احساس آرامش، راحتی، شادی، خلاقیت یا تمرکز می کنید. برای برخی، این ممکن است هنگام دوش گرفتن، پیاده روی یا بازی با حیوان خانگی خود باشد.
 
 
مزیت علمی مدیتیشن
انواع فواید علمی مدیتیشن برای سلامتی
در اینجا ۱۰ مزیت علمی مدیتیشن که در تحقیقات ثابت شده آورده شده است:
 
۱٫ کاهش استرس
مداخلات مبتنی بر ذهن‌آگاهی، مانند مدیتیشن، سلامت روان را به‌ویژه در زمینه استرس بهبود می‌بخشد.
 
 
هنگامی که با یک لحظه سخت یا استرس زا مواجه می شویم، بدن ما کورتیزول، هورمون استروئیدی که مسئول تنظیم استرس و پاسخ طبیعی جنگ یا گریز است را تولید می کند.
 
استرس مزمن می تواند باعث افزایش مداوم و افزایش سطح کورتیزول شود که می تواند منجر به اثرات منفی دیگر بر سلامت شما شود. مدیتیشن، که بر آرام کردن ذهن و تنظیم احساسات تمرکز دارد، می تواند به کاهش استرس مزمن در بدن و کاهش خطر عوارض جانبی آن کمک کند.
 
۲٫ مدیریت اضطراب
مدیتیشن می‌تواند با کاهش سرعت فکر و تنظیم تنفس، که سیستم عصبی را آرام می‌کند، به مقابله با اضطراب کمک کند. علائم فیزیکی اضطراب شامل تعریق، سرگیجه یا ضربان قلب سریع می باشد که ناشی از تفکر بیش از حد به نتایج گذشته یا آینده است.
 
بر اساس یک مطالعه، افراد مبتلا به اضطراب که به طور منظم مدیتیشن را در طول سه سال تمرین می کنند، اثرات مثبت و طولانی مدتی بر سلامت روان حس می کنند.
 
 

سندرم کودک تکان خورده چیست | نشانه ها، عوارض و درمان

 سندرم کودک تکان خورده (SBS) که آسیب بدرفتاری باسر، سندرم اثر تکان دادن، آسیببه سر یا سندرم سریع یا تکان ناگهانی نیز نامیده می شود یک صدمه مغزی جدی می باشد که از تکان شدید در اطفال یا خردسالان نشأت می گیرد.

 
سندرم تکان دادن کودک موجب تخریب سلول و عروق خونی مغز کودک شده  و مانع از رسیدن اکسیژن کافی به مغز می شود. این سندرم نوعی سوءاستفاده از کودک است که می تواند آسیب های دائم مغزی یا مرگ را به دنبال داشته باشد.
 
این نوع سندرم قابل پیشگیری است. برای والدینی که مستعد آسیب رساندن به کودک هستند، راهبردهایی وجود دارد. همچنین والدین می توانند دیگر مراقبان یا پرستار کودک را در مورد خطرات سندرم تکان دادن کودک آموزش دهند.
 
میانگین سنی کودک مبتلا به این سندرم بین ۳ تا ۸ ماه است. سندرم کودک تکان خورده در کودکان زیر ۲ سال شایع تر است، اما می تواند کودکان را تا ۵ سالگی نیز درگیر کند.
 
سندرم کودک تکان خورده چیست
سندرم کودک تکان داده شده زمانی رخ می دهد که یک نوزاد یا کودک کوچک به شدت تکان می خورد یا سرش به شدت به جسمی مانند تشک، زمین یا دیوار برخورد می کند. سر نوزاد تقریباً ۲۵ درصد وزن کل بدن او را تشکیل می دهد. سر نوزادان نسبت به بدنشان بزرگ و سنگین است و عضلات گردنشان ضعیف است. علاوه بر این، رگ های خونی اطراف مغز نوزادان و کودکان زیر پنج سال نسبت به کودکان بزرگتر و بزرگسالان مستعد پارگی بیش تری قرار دارد.
 
مطالب مرتبط: سندروم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS)
 
صدمات دیگری که اساساً قابل توجه نیست مواردی از جمله خونریزی مغزی یا شبکیه چشم، آسیب نخاع مغزی و گردن و شکستگی مهره های کمر، جمجمه و استخوان را در بر می گیرد. همچنین، وجود شواهدی مبتنی بر سوء استفاده قبلی از کودک عادی است. در موارد خفیف سندرم  تکان دادن کودک، ممکن است نرمال به نظر برسد اما با گذشت زمان او ممکن است دچار مشکلات سلامتی، یادگیری و رفتاری شود.
 
 
سندرم کودک تکان خورده چیست
عوامل خطر
 
 
مواردی که ممکن است خطر این آسیب را افزایش دهد شامل موارد زیر است:
 
آزار خانگی یا کودک
سوء مصرف مواد مخدر یا الکل
استرس یا مشکلات اجتماعی
علت سندرم کودک تکان خورده
سندرم کودک تکان خورده در اثر تکان دادن نوزاد یا کودک خردسال ایجاد می شود. این کار حتی چند ثانیه می تواند باعث آسیب شود زیرا عضلات گردن آن ها قوی نیست و مغز آن ها هنوز در حال رشد است.
 
این وضعیت اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که والدین یا سایر مراقبان عصبانی یا ناامید می‌شوند، مانند زمانی که کودک به شدت گریه می کند و والدین نمی دانند برای آرام کردن او چکار کنند.
 
علائم تکان خوردن مغز نوزاد
علائم و نشانه های سندرم کودک تکان خورده عبارتند از:
 
بی قراری یا تحریک پذیری شدید
مشکل بیدار ماندن
مشکلات تنفسی
کم اشتهایی
لرزش های بدنی
صرع
بیهوش شدن یا تشنج ناگهانی
بد غذا خوردن
استفراغ
پوست رنگ پریده یا مایل به آبی
تشنج
فلج
عدم لبخند و ایجاد صدا
سر یا پیشانی بزرگتر از حد معمول به نظر می رسد.
کما
 

آیا همسر آینده شما وفادار است؟| سوالات وفاداری در جلسه خواستگاری

 وفاداری و تعهد در هنگام بستن پیمان زناشویی یکی از ارکان اصلی عشق و رابطه عاطفی سالم است. تشخیص وفاداری در جلسات اول بسیار سخت می باشد بنابراین در این مقاله به سوالات وفاداری در جلسه خواستگاری پرداخته شده است که می تواند به بسیاری از زوجین کمک کند.

 
برای اینکه بتوانید زندگی مشترک موفقی را تجربه کنید نیازمند این هستید که شما و همسرتان بتوانید نسبت به یکدیگر و رابطه زناشویی خود متعهد باشید و به رابطه فرازناشویی (یعنی رابطه عاطفی و جنسی خارج از رابطه زناشویی) روی نیاورید.
 
در این مقاله با عنوان وفاداری در دوران نامزدی و ازدواج قصد داریم به این مبحث مهم بپردازیم و اطلاعات مهم و کلیدی را در این خصوص به شما ارائه دهیم.
 
وفاداری در دوران نامزدی
دوره نامزدی دوره ای است بعد از طی شدن جلسات خواستگاری که عقد رسمی بین دختر و پسر صورت نگرفته اما دختر و پسر رضایت اولیه را از یکدیگر کسب کرده اند و حال به قصد کسب شناخت بیشتر در حال سپری کردن دوره نامزدی هستند. 
 
اگر چه در این دوران دختر و پسر به طور رسمی با یکدیگر ازدواج نکرده اند اما در هر حال آن ها به قصد ازدواج با یکدیگر در ارتباط هستند، بنابراین در این دوره نیز وفاداری و تعهد متناسب با شرایط و دوره، جایگاه و اهمیت خاص خودش را دارد. 
 
یعنی اینطور نیست که فردی که در حال سپری کردن دوره نامزدی است چنین فکر کند که به دلیل اینکه هنوز به صورت رسمی ازدواج نکرده است، می تواند با فردی دیگر وارد رابطه عاطفی شود و همزمان نیز دوره نامزدی اش را سپری کند. طبیعتا اگر چنین چیزی از فرد مشاهده شود نباید از کنار این مسئله به سادگی گذشت و باید توجه ویژه ای به آن داشت چون این فرد از همین ابتدا به صورت غیر مستقیم اعلام می کند که من فرد وفاداری نیستم و نمی توانم نسبت به رابطه و عهدی که بسته ام متعهد باشم.
 
نشانه های عدم وفاداری در نامزدی
در ادامه نشانه هایی عدم وفاداری در دوران نامزدی مطرح شده است، زوجین باید به این نشانه ها توجه زیادی داشته باشند و آن ها را سرسری نگیرند.
 
1. ابهام و تناقض در صحبت ها
برخی از افراد به شدت مبهم هستند و هیچگاه به طور واضح در مورد روابطشان صحبت نمی کنند. ممکن است در طول دوره نامزدی با آن ها به طور متعدد حرف هایی را بشنوید که دارای تناقض باشند.
 
2. عدم صداقت از نشانه های عدم وفاداری
فردی که به عنوان نامزد شما با شما در ارتباط است باید تمام تلاشش را بکند که بتواند اعتماد شما را جلب کند اگر که نامزد شما در مورد روابطش با شما صداقت کافی را نداشت و به شیوه ای رفتار کرد که گویی برخی از موارد و ارتباط هایش را از شما پنهان می کند باید دقت بیشتری داشته باشید.
 
 
آیا همسر آینده شما وفادار است؟| سوالات وفاداری در جلسه خواستگاری
3. تلاش برای پنهان کردن تلفن همراه
اینکه شما بخواهید در مسائل شخصی فرد تجسس کنید و به عنوان مثال تلفن همراهش را چک کنید چه در دوران نامزدی چه در دوران شروع زندگی مشترک، اصلا کار درستی نیست اما اینکه فرد تلاش کند مدام تلفن همراهش را از شما پنهان کند، زمانی که پیش شماست تلفن خود را در حالت سکوت قرار دهد یا اینکه در حضور شما از پاسخ دادن به برخی از تماس ها اجتناب کند، می تواند علامت خطری باشد مبنی بر اینکه وی فرد وفاداری نیست باشد.
 
 
 فردی که رابطه پنهانی نداشته باشد زمانی که نزد شماست به راحتی تلفن همراهش را در معرض دید می گذارد و بدون هیچ استرس و رفتار مشکوکی تماس هایش را پاسخ می دهد. البته قبل از قضاوت فرد مقابل نیاز است که در مورد علت رفتارش از او سوال شود اما اگر فرد از پاسخ دادن طفره برود و پاسخ هایی غیر منطقی بدهد باید دقت بیشتری در شناخت او به کار بگیرید.
 
یادتان باشد که دوره نامزدی دوره شناخت است و بسیار مهم که شما نسبت به این موارد توجه و دقت زیادی داشته باشید. ضمن اینکه خودتان هم باید در این مورد دقت کنید و در دوران نامزدی تان خودتان را برای متعهد بودن به شریک زندگی تان آماده کنید.
 
 
صفحه قبل 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد