x تبلیغات
مشاوره ازدواج

ساخت خانواده ناتنی موفق

 قوانین و مرزها در یک خانواده خانواده ناتنی موفق چیست.چه رفتارهایی باید انجام دهیم و کودکانمان را چگونه تربیت کنیم.

خانواده ناتنی موفق
قوانین و مرزها در یک خانواده خانواده ناتنی موفق چیست. به خانواده ‌هایی که در آن یک یا چند نفر از اعضای خانواده مثل پدر، مادر یا خواهر و برادر ناتنی هستند، خانواده ترکیبی گفته می شود. با افزایش آمار طلاق، تعداد خانواده‌ های ترکیبی (ناتنی) نیز رو به افزایش است. زن و مردی که برای بار دوم ازدواج می کنند و با فرزندان خود و فرزندان همسرشان زندگی می کنند، یک خانواده ترکیبی تشکیل می دهند.

چنین خانواده های نسبت به خانواده ی اصلی، با مشکلات بیشتری مواجه هستند، زیرا اغلبِ فرزندان با پدر یا مادر ناتنی خود سازگار نمی شوند و نمی خواهند با آن ها زندگی کنند. همه اعضای خانواده ترکیبی با چالش هایی روبرو خواهند شد که باید برای رفع آن راه حل هایی پیدا کرد تا خانواده به یک محیط سالم برای رشد اعضا تبدیل شود.

یکی از راه کارهایی که به سازگار شدن اعضا کمک می کند، تعیین قوانین و محدودیت هاست. در این بخش در مورد بایدها و نباید تعیین قوانین در خانواده های ترکیبی صحبت خواهیم کرد.
 

شماره مشاوره روانشناسی
اصول تعیین قوانین و مرزها در خانواده ناتنی موفق
تعیین مرزها و تنظیم قوانین خانواده می تواند در هر خانواده ای دشوار باشد. اما این موضوع در خانواده های ترکیبی پیچیده تر نیز می شود زیرا:

اعضای هر خانواده، ایده متفاوتی درباره قوانین و محدودیت ها دارند.
فرزندان و والدین ناتنی هنوز همدیگر را به خوبی نمی شناسند و با هم سازگار نشده اند.
اغلب کودکان و نوجوانان دوست ندارند که والدین ناتنی جدید به آن ها بگویند چه کار کنند.
کودکانی که در دو خانواده متفاوت زندگی کرده اند، ممکن است دو مجموعه قانون متفاوت را تجربه کرده باشند.
با این حال، فاکتورهایی که در یک خانواده ی تنی، باعث ایجاد سازندگی و قوی شدن پیوند بین اعضای خانواده می شود، می تواند به خانواده های ترکیبی نیز کمک کند. برای مثال

نشان دادن گرمی، ابراز محبت و ایجاد صمیمیت
علاقه مند بودن و گوش دادن به دغدغه ها و نظرات همه اعضا
تعیین قوانین، انتظارات و پیامدهای محکم و روشن برای کودکان
قوانین در خانواده های ناتنی موفق
زمانی که دو خانواده دور هم جمع می شوند و با هم زندگی می کنند، باید برای اعضای خانواده محدودیت ها، مسئولیت ها و قوانینی در نظر گرفت؛ اما بهتر است قبل از تعیین قوانین جدید، مدتی را برای وفق پیدا کردن اعضای خانواده با شرایط جدید در نظر بگیرید، زیرا اگر قوانین زیاد و سخت گیرانه ای را از همان ابتدا تعیین کنید ممکن است فرزندان ناراضی باشند و در برابر انجام دادن آن ها مقاومت کنند.
 
 

نشانه های طلاق : نشانه ظریف غرق شدن زوج که هیچ کس به آن توجه نمی کند

 نشانه های طلاق فقط جنسی است؟ عوامل کمتر آشکارتر از فقدان رابطه جنسی، مشاجرات مداوم یا خیانت نیز می توانند پایان یک داستان عاشقانه را تسریع کنند و نشانه های پایان زندگی مشترک است.


نشانه های طلاق
اگر این رفتارها را در همسرتان تشخیص دادید مراقب باشید 

نشانه های مطمئنی وجود دارد که یک رابطه در حال پایان است. مثلا وقتی زن و شوهر نمی توانند همدیگر را تحمل کنند، مدام دعوا می شود یا زندگی دوگانه ای دارند. با این حال، نگرش های کوچک روزانه وجود دارد که بدون ایجاد سوء ظن، آن را تضعیف می کند.

حرف طلاق را دعوا مطرح کردن، نشانه نارضایتی و هشدار است.

 اگر بدانیم چگونه این علائم را زود تشخیص دهیم، می‌توانیم آن پیوند را با آسیب جانبی کمی پایان دهیم یا اگر فکر می‌کنیم ارزش مبارزه برای آن را دارد، آن را از ورطه نجات دهیم. ارنستو ایگلسیاس، روانشناس با ۳۰ سال تجربه در زمینه زوج درمانی و اختلالات شخصیت، می گوید:

همه چیز به پیمان هایی که بین آنها وجود دارد و توانایی تجدید خلاقانه آنها بستگی دارد . این لیست ممکن است شما را از آنچه در مورد آن صحبت می کنیم آگاه کند. 

نشانه های طلاق  نشانه ظریف غرق شدن زوج که هیچ کس به آن توجه نمی کند
۱. در گذشته لنگر انداخته زندگی کنید 
برخی از نظرات می توانند به این معنا باشند که برای شریک زندگی شما، هر زمان گذشته بهتر بوده است. این در مورد کسانی است که از یادآوری سابق خود دست نمی کشند، یک اتفاق عادی اگر گهگاهی اتفاق بیفتد – تجربیات و صمیمیت های مشترک دارند – اما در قالب کنایه های مکرر می تواند به معنای دو چیز باشد: اینکه صفحه وجود نداشته باشد. برگشته است یا اینکه او دوباره ظاهر شده است. 

به طور کلی، پشت بسیاری از یادآوری های گذشته ممکن است یک سرزنش وجود داشته باشد. «وقتی در مشاجره با شریک زندگی تان گرفتار شده اید و احساس می کنید در حال شکست خوردن هستید، از ترفند گذشته استفاده می کنید. این نتیجه آن این است که مشاجره به چیزی تبدیل می شود که ما را دور می کند و باعث می شود احساس کنیم دیگر یک تیم نیستیم.

۲. دوستان (بسیاری) جدیدی پیدا می کند 
مطالعه ای از دانشگاه جورجیا (ایالات متحده آمریکا) نشان می دهد که اطراف خود با دوستان برای یک زوج ثروتمند است . مطالعه دیگری که در مجله Martal and Family Therapy منتشر شده است ، تأیید می‌کند که داشتن فضای جداگانه برای هر یک از آنها مزایایی برای ثبات زوجین به همراه دارد. یک چیز دیگر این است که آن دوستی های شخصی از ناکجاآباد به وجود می آیند و شروع به گرفتن تمام فضا می کنند.

 با افزایش تنش، تعامل بین این دو ضعیف می‌شود و توجه آن‌ها به یکدیگر جای خود را به خیال‌پردازی‌هایی می‌دهد که هرکدام درباره زندگی جدیدشان دور از شریک فعلی‌شان دارند. 

دکتر دادخواه می‌گوید:

«در اینجا معمولاً جستجویی، به صورت احساسی یا فیزیکی، برای فردی غیر از شریک زندگی‌تان آغاز می‌شود تا ارتباط برقرار کند و به نیاز و کمبودهای عاطفی خود پاسخ دهد.»

 

مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه
۳. به فضای شخصی شما احترام نمی گذارد 
درست برعکس موارد بالا. اشکالی ندارد که یک تخت، مبل یا میز ناهارخوری مشترک داشته باشید. اما وقتی در شرایط آرامش و جدایی، قانون زیرزمینی تنها ماندن برآورده نشود، تاریخ تغییر می کند. شما نمی توانید تمام روز بالای سر کسی باشید: حتی کوالاها نیز خسته می شوند. 

همانطور که مانوئل فرناندز آنتون، روانشناس و سکسولوژیست بالینی، در وبلاگ El Rincón del Hombre می نویسد ، یک سوال وابستگی، ناامنی یا حسادت ممکن است زیربنای آن باشد:

“کسی که سعی می کند همسر خود را همیشه از ترس از دست دادن او را تحت سلطه خود درآورد، معمولا در نهایت باعث تحریک می شود. دقیقاً از چیزی که می‌خواهد اجتناب کند.»
 
 

4 اشتباه بزرگ در زندگی مشترک

مشکلات در زندگی زوجین معمولا رخ می دهد و بر این اساس برای رفع و جلوگیری از پدید آمدن این مشکلات باید چاره ای اندیشید.

4 اشتباه بزرگی که در زندگی مشترک انجام میدهیم

هرچقدر هم تلاش کنید هیچ ازدواجی کامل نیست فقط برخی روز ها ممکن است آسان تر از بقیه روز ها بگذرد. البته هرکسی ممکن است در ازدواج اشتباه کند.  

از نظر مرکز مشاوره خوشبختانه روش هایی برای جلوگیری از این اشتباهات وجود دارد در اولین مرحله باید متوجه اشتباهی که کرده اید شوید، سپس به سرعت شروع به تصحیح رفتارتان کنید.

این 3 مورد بزرگ ترین اشتباهاتی هستند که تقریباً همه افراد در برخی از مراحل ازدواج خود مرتکب می شوند.

1.تقسیم نابرابر کارها

بسیاری از افراد فکر می کنند که کارها خود به خود به طور مساوی تقسیم خواهند شد ولی این واقعیت ندارد. بحث در مورد وظایف  و مسئولیت ها در خانواده بسیار مهم است. درست است که این گفت و گو جذاب نیست ولی لازم هم نیست که ترسناک باشد. نگران نباشید و اگر به مشکل خوردید می توانید از جدول برنامه ریزی کمک بگیرید.

2.گوش نکردن

بسیاری از اوقات ما به حرف شریک خود گوش نمی دهیم یا شاید نمی خواهیم گوش دهیم. در هر صورت، گوش دادن به همسر نقش مهمی در یک ازدواج شاد و سالم دارد. بعضی اوقات حتی وقتی گوش می دهید همسرتان حس می کند که به او گوش نمی دهید. تلاش برای شنیدن حرف های همسرتان می تواند تأثیرات عمیقی در رابطه داشته باشد.

حتما سوالات پیش از ازدواج را از نامزد خود بپرسید.

3.عدم همدلی

همدلی در همه زمینه های زندگی، به ویژه در دوران ازدواج مهم است. اگر هنگام ناراحتی همسرتان چیز هایی مانند "بزرگش نکن" یا "چیزی نیست" می گویید شما با همسرتان همدلی نمی کنید. مسئله اصلی این است که چیز هایی که برای شما و همسرتان مهم است ممکن است متفاوت باشد ولی باید یاد بگیرید که به این تفاوت ها احترام بگذارید. هرچقدر هم که به نظرتان احساسات آن ها بچگانه یا احمقانه به نظر می رسد سعی کنید که آن ها را درک کنید. همسر شما باید احساس کند که احساساتش نزد شما ارزشمند است.

4 اشتباه بزرگ در زندگی مشترک

11روش متقاعد کردن کودک از نظر روانشناسی

 

راه هایی که برای متقاعد کردن کودکان وجود دارد

متقاعد کردن کودک به انجام کارهایی که نمی خواهند انجام دهند می تواند چالش برانگیز باشد، هم چنین توقف کارهایی که نمی خواهید آنها انجام دهند نیز سخت تر می باشد. در این مقاله یازده روش تربیت کودک برای باانگیزه کردن کودکان برای کارهایی که می خواهید انجام دهند آورده شده اند، بیایید با هم این روش ها را مرور کنیم.

1.اهدافی را تعیین کنید

از آنها بخواهید که لیستی از اهداف کوتاه مدت و یک هدف بلند مدت را تهیه کنند. اطمینان حاصل کنید که اهداف قابل دستیابی هستند اما برای دستیابی به آن نیاز به تلاش دارند.

2.موفقیت ها را جشن بگیرید

هنگامی که فرزند شما اهداف خود را انجام می دهد ، به آنها بگویید که به آنها افتخار می کنید. این چیزها را با هم جشن بگیرید. در بعضی موارد ، به فرزندتان بخاطر سخت کوشی آنها پاداش دهید.

3.گاهی رقابت ایجاد کنید.

رقابت سالم را تشویق کنید. فرزندتان را تشویق کنید که دونده دیگری را در یک مسابقه دو پشت سر بگذارد یا سعی کند نمرات معقول تری نسبت به بقیه داشته باشد. در مورد مثبت بودن و قدرت داشتن  فرزند خود رقابت ایجاد کنید و هرگز در مورد  نقاط منفی و ضعف  رقیب صحبت نکنید.

4.برای متقاعد کردن کودک آنها را تشویق کنید

به فرزندانتان نشان دهید که به آنها باور دارید. به آنها بگویید که چقدر عالی هستند. هرگونه شک و تردید نسبت به خود را در آنها از بین ببرید.

برای آن ها داستان کودکانه بخوانید.

 

5.علاقه نشان دهید.

علاقه مند شوید درباره علاقه های فرزندتان بیاموزید. در مورد آنها با فرزندتان صحبت کنید و گوش دهید. این به فرزندان شما نشان می دهد که شما به آنها اهمیت می دهید و آزادانه می توانند در مورد منافع خود با شما صحبت کنند

6.شور و شوق را در او کشف کنید.

فرزندان خود را تشویق کنید تا آنچه را که علاقه مند هستند کشف کنند. این مسئله ممکن است نیازمند تلاش باشد تا به نتیجه ای برسید. از آنها در سفر خود به سمت شور و شوق حمایت کنید و از آنها بخواهید که ادامه دهند تا اینکه موضوعات را دریابند.

7.خوش بین بودن یک گام موثر در متقاعد کردن کودک

چشم انداز مثبت و خوش بینانه را نسبت به فرزندان خود حفظ کنید. اگر آنها ترس یا شک را در چشمان شما ببینند ، احتمالاً اعتماد به نفس خود را از دست خواهند داد. داشتن یک رویکرد مثبت می تواند که دیدگاه کلی آنها نسبت به یک وضعیت را روشن تر سازد.

8.فشار همسالان

گاهی اوقات، فشار کمی از سوی همسالان چیز بدی نیست. این می تواند بچه های شما را وادار به انجام بهتر کار در مدرسه یا ورزش کند زیرا آنها می خواهند در کنار دوستان خود باشند. با این حال، مراقب باشید که فشارهای همسالان خیلی زیاد نشود.

9.برای  متقاعد کردن کودک برنامه ریزی کنید

برای رسیدن به اهداف، شما به یک برنامه نیاز دارید. به فرزندان خود کمک کنید تا یک استراتژی برای رسیدن به اهداف خود ایجاد کنند. برای دستیابی به آنها یک برنامه گام به گام تهیه کنید.

درمان و دلایل لجبازی کردن کودک را بیاموزید.

 

10.آنها را هیجان زده کنید.

فرزندان خود را در مورد اهداف و آرزوهایشان هیجان زده کنید. نشان دهید که شما نیز برای آنها هیجان دارید. انرژی مثبت و آدرنالین باعث خواهد شد تا آنها به  کار سخت خود ادامه دهند و از تلاشهای خود راضی باشند.

11.از مشاور کمک بگیرید

برای آشنایایی با برترین روانشناسان کودک و نوجوان می توانید با شماره 02122354282 و 02122247100 تماس حاصل کرده و برای مطالعه در مورد تربیت کودک به تفکیک سن به سایت روانشناسی کودک خلاق مراجعه فرمایید.

 

راه هایی که برای متقاعد کردن کودکان وجود دارد

موانع ایجاد پیوند دلبستگی ایمن

 موانع خلق یک سبک دلبستگی ایمن ممکن است ابتدا هنگام نوزادی ظاهر شوند. ممکن است به شدت کودکتان را دوست داشته باشید اما آمادگی برآورده کردن نیازهای نوزاد با سیستم عصبی نارس را نداشته باشید و حسابی پرمشغله باشید. از آنجائیکه نوزادان نمی توانند خودشان را آرام کنند، از این رو آنها بر کارهای شما در قبال خود بیشتر متکی هستند. اما، اگر قادر نیستید استرس خود را مهار کنید فوراً آرامش خود را حفظ کنید و بر رویارویی با محرک های تنش زای زندگی روزانه متمرکز شوید در غیر این صورت نخواهید توانست که آرامش خود و کودکتان را برقرار کنید.


حتی یک کودک بزرگتر به شمای والد به عنوان یک منبع امن، متصل و سرانجام دلبسته ایمن می نگرد. اما اگر شما مکرراً افسرده، مضطرب، عصبانی، غمگین، و گرفتار باشید یا به هر طریق دیگری نتوانید کودک خود را آرام کنید، در این صورت رشد جسمانی، هیجانی یا عقلانی کودک آسیب خواهد دید.

حوزه جدیدی از سلامت روانی نوزادان با تأکید بر تحقیقات مغزی و نقش رشد والدین یک درک واضح تری از عواملی فراهم می کند که ممکن است به داشتن یک سبک دلبستگی ایمن آسیب برسانند. اگر هر یک از سرپرست های اصلی یا کودک دارای مشکلات سلامتی است ارتباط غیرکلامی بین این دو ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد که در حقیقت می تواند در پیوند دلبستگی ایمن اثرگذار باشد.

بهزیستی کودکان چگونه بر پیوند دلبستگی ایمن تأثیر گذار است؟

باید گفت که مغز از طریق تجربه شکل می گیرد و این به ویژه در کودکان تازه متولد شده که دارای سیستم عصبی تا حد زیادی نابالغ هستند صدق می کند.

وقتی که کودک مشکلاتی را برای مثال در رحم مادر یا در فرآیندهای موجود در طی زایمان تجربه می کند ممکن است سیستم عصبی اش در معرض خطر باشد.
فرزندخواندگان یا کودکانی که زمانی را در بخش های مراقبت ویژه نوازادی به دور از مادر می گذرانند ممکن است تجارب اولیه زندگی که موجب احساس استرس، پریشانی و نامنی می شود را داشته باشند.
نوزادانی که هرگز گریه شان متوقف نمی شود و همواره چشمانی به هم فشرده، مشت هایی گره کرده و بدنی انعطاف ناپذیر دارند نشان از عدم وجود یک مراقب متناسب و تسکین دهنده می دهند.
خوشبختانه، همانطور که مغز نوزاد بسیار نابالغ است و با تجربه تحت تأثیر قرار می گیرد یک کودک ممکن است بر هر یک از این مشکلات تولد غلبه کند. این مسئله ممکن است چند ماه طول بکشد اما اگر سرپرست اصلی کودک موجب آرامش، تمرکز، درک و سماجت در برقرای نیازهای کودک است کودک نیز سرانجام به اندازه کافی آماده وقوع یک فرآیند دلبستگی ایمن خواهد شد.



چگونه بهزیستی کودکان بزرگتر بر پیوند دلبستگی ایمن اثرگذار است؟

تجارب کودک و محیط می توانند بر توانایی شکل گیری پیوند دلبستگی ایمن اثرگذار باشند. گاهی اوقات رویدادها و مقتضیات تأثیرگذار بر پیوند دلبستگی کودک غیرقابل اجتناب هستند اما یک کودک برای چیستی و چرایی آنچه رخ داده است، بسیار ناپخته است. برای نبودن یک فرد ایمن و متناسب این طور حس می شود که انگار کسی به او اهمیت نمی دهد و آنها به دیگران اعتمادی ندارند و دنیا برایشان جای ناامنی می باشد.
 

کودک با نشان دادن رفتارهای افراطی و متشنج در محیط سعی می کند جلب توجه کند.
گاهی اوقات نیازهای کودک برآورده می شوند و گاهی خیر. یک کودک نمی داند که چه انتظاری دارد.
کودکی که در یبمارستان بستری شده و یا از والدینش جدا شده است.
یک کودک از مراقبی به مراقب دیگر منتقل شده است (که می تواند ناشی از فرزندخواندگی، مراقبی غیر از والدین یا از دست دادن والدین باشد).
یک کودک مورد بد رفتاری یا سوءاستفاده قرار می گیرد.
چگونه بهزیستی مراقب یا سرپرست می تواند بر پیوند دلبستگی ایمن اثر بگذارد؟

احساساتی که شما به عنوان یک مراقب اصلی تجربه می کنید می تواند فرآیند رشدی ای را که در مغز کودک شما در حال انجام است شکل دهد. اگر شما دارای استرس، افسردگی یا شوک زدگی هستید یا به هر دلیل در دسترس نیستید، ممکن است آگاهی یا حساسیتی در فراهم کردن یک بارهیجانی مثبت در کودک در قبال نیازهای او برای دلبستگی ایمن نداشته باشید.

گاهی اوقات حتی یک مراقب سالم، کنترل گر و مسئولیت پذیر ممکن است در درک و آغاز کردن یک پیوند دلبستگی ایمن در کودکشان مشکل داشته باشند. اگر هنگام کودکی شما پیوند دلبستگی ایمن را با مراقب اصلی تان تجربه نکردید ممکن است از آنچه دلبستگی ایمن گفته می شود آگاهی نداشته باشد. اما بزرگسالان نیز می توانند برای بهتر شدن تغییر کنند. همزمان شما می توانید خودتان را با ورزش و یک رژیم غذایی سالم تقویت کنید و همچنین مدیریت استرس های مختل کننده و رویارویی با هیجان هایی که در توانایی تان برای خلق یک پیوند دلبستگی ایمن  تداخل دارد را یاد بگیرید.
 
 

علل مشکلات جنسی جوانان و راهکاری روانشناسی برای بهبود آن

 بیش از حد در مورد برخورد با افراد مبتلا به اختلال عملکرد جنسی یا مشکلات جنسی فکر نکنید.


چنین افرادی ممکن است به ما نزدیک باشند و حتی با ما زندگی کنند.

نکته این است که این افراد اغلب تمایلات جنسی مختلف نسبت به عموم دارند و ما و شما باید این تفاوت ها را تشخیص داده و به آنها کمک کنیم تا آنها را درمان کنیم.

 روانشناسان بهترین دوست راه ما در این مسیر دشوار هستند.
اختلالات جنسی همه نوع هستند و با گسترش فضای مجازی، متاسفانه تعداد و تنوع آن اضافه شده است.

بنابراین، وظیفه من و شما مراقبت از خود و محافل است تا از این مشکلات جلوگیری شود.

مخاطبان ما در این مقاله کسانی هستند که با اختلالات جنسی دست و پنجه نرم می کنند.

وظیفه شما این است که علاوه بر حفاظت از خودتان از وارد شدن دیگران به این اختلالات جنسی و افرادی که از این بیماری ها رنج می برند جلوگیری کنید.

علل مشکلات جنسی جوانان و راهکاری روانشناسی برای بهبود آن

علل مشکلات جنسی جوانان و راهکاری روانشناسی برای بهبود آن

 آنها را به طور علمی و جدی مشاوره دهید و با روانشناس مشورت کنید و خود را درمان کنید.
یکی از معضلات مهمی که این روزها مشکلات و دغدغه های بسیاری را برای جوانان به وجود آورده است را می توان مشکلات جنسی جوانان نامید.

در واقع در جوانی و دوره سنی جوانی افراد در اوج نیاز های جنسی قرار داشته و می بایستی که این نیازها را به گونه ای برطرف کنند.

مطابق با آیین های دینی ما بهترین پاسخ به نیازهای جنسی مشکلات جنسی جوانان ازدواج می باشد.

اما به هر حال ممکن است جوانانی توانایی این کار را نداشته باشند به وجود مشکلات فراوانی در جامعه ما وجود دارد.

مشکلات جنسی جوانان بیشتر شده و در نهایت آنها نمی توانند به خوبی مشکلات خود را در زمینه های جنسی برطرف نماید.

غریزه و شهوت انسان ها سیری ناپذیر است.
لذا اگر از راه نادرستی بر طرف شود نه تنها انسان را در مسیر سعادت و خوشبختی قرار نمی دهد.

بلکه می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای او از لحاظ جسمی جنسی و روحی ایجاد نماید.

در صورتی که جوانی هستید و شرایط ازدواج را ندارید از طرف مشکلات جنسی زیادی برای شما به وجود آمده است.

 می توانید راه کارهایی را که در ادامه مقاله ارائه می دهیم به کار ببندید.
تا بتوانید مشکلات جنسی خود را کاهش داده و شرایط بهتری از برای خود فراهم نموده تا در زمان مناسب و وقت کافی بتوانید ازدواج موفق و خوب داشته باشید.
 

نکته ای که شاید بارها نیز آن را شنیده باشید این است که برای دوری از انحرافات جنسی بایستی در جریان مذهبی و آرامش باشید.
لذا شرکت در مراسم های مذهبی خواندن قرآن و نماز و کار هایی از این قبیل که تحت تاثیر دوستان مناسب و مذهبی می باشد می تواند شما را تا حد زیادی در این زمینه موفق گرداند.
نیازهای جنسی شما را تا حدی آرام کند.
نکته مهم بعدی در زمینه مشکلات جنسی جوانان را می توان ارتباط آنها با والدین دانست.
اگر جوانان ارتباط مناسبی با والدین خود داشته باشند کمتر در زمینه انحرافات جنسی غرق شده و در این زمینه زندگی موفق تر و بهتری خواهند داشت.
لذا باید والدین و جوانان تلاش کنند تا رابطه مناسب با با یکدیگر برقرار نمایند.
یکی دیگر از مواردی که می تواند کمک های بسزایی را به جوانان در این زمینه کنند تقویت اراده می باشد.
 
 

تربیت کودک سه ساله | فوق تخصص روانشناسی

 تربیت کودکان سه ساله، ۱۲ راه درمان لجبازی کودک سه ساله دکتر هلاکویی و آموزش کودک سه ساله در خانه در این مقاله آمده است. کودکان سه ساله علاقه مند هستند که روی مهارت های حرکتی خود کار کنند. آن ها ممکن است تمام صبح را به پایین رفتن از سرسره یا بازی با سه چرخه بگذرانند. آن ها دوست دارند کارهای مشابه را بارها و بارها انجام دهند، این کر باعث می شوند مهارت بیش تری کسب کنند.


به یاد داشته باشید که هر کودکی متفاوت است. آن ها ممکن است با سرعت های متفاوتی یاد بگیرند و رشد کنند اما می توان برخی از انتظارات را به طور کلی از کودک سه سال داشت.

تربیت کودک سه ساله | توانایی بچه های سه ساله
مهارت های فیزیکی
کفش خود را می پوشد (اما نمی تواند بند آن را ببندد)
می تواند خودش لباس بپوشد.
می تواند با قاشق کوچک غذا بخورد حتی اگر مقدار زیادی از غذا را بریزد.
می تواند بایستد، تعادل داشته باشد و روی یک پا بپرد.
می تواند یک توپ پرتاب کند.
با هر دو پا می پرد.
می تواند با سه چرخه رکاب بزند.
از توالت استفاده می کند البته ممکن است به کمک نیاز داشته باشد.
نیازهای عاطفی کودک سه ساله
نیاز به درک شدن
آزادی در اشتباه کردن
تشویق و تمجید
لزوم اعلام استقلال
آزادی در تصمیم گیری متناسب با سن
رشد ذهنی کودک سه ساله
به داستان های کوتاه و کتاب گوش می دهد.
داستان هایی که تکرار یا شعرگونه هستند را دوست دارد.
دوست دارد با خاک بازی کند.
می توانید یک پازل شش تکه را کنار هم بچینید.
صداهای رایج را می شناسد.
رنگ های رایج مانند قرمز، آبی، زرد، سبز را می شناسد.
می تواند دو یا سه چیز را بشمارد.
می تواند دستورالعمل های ساده را دنبال کند.
مهارت صحبت کردن
با استفاده از سه تا پنج کلمه در قالب جمله صحبت می کند.
دوست دارد همان کلمات و صداها را بارها و بارها بگوید.
آواز خواندن را دوست دارد و می تواند یک آهنگ ساده را تکرار کند.
سوال می پرسد.
کلماتی را می سازد که هیچ معنایی ندارند.
مهارت ارتباطی با دیگران
کودک شما احتمالاً در حال حاضر روان صحبت می کند و ۷۵ تا ۱۰۰ درصد از آنچه می گویند را متوجه خواهید شد، اما اگر با صداهای خاصی مشکل داشت نگران نباشید: این طبیعی است و بیشتر اوقات آن ها بدون کمک نیز این مشکل را پشت سر می گذارند.

می خواهد بزرگسالان را راضی کند.
از انجام کارهای ساده و کمک به دیگران لذت می برد.
دوست دارد به تنهایی، اما در کنار کودکان دیگر بازی کند.
برای مدت کوتاهی با کودک دیگری بازی خواهد کرد.
دوست دارد “خانه” بازی کند.
نکاتی برای کار با کودکان سه ساله
در تربیت کودک سه ساله به یاد داشته باشید که نمی توانند برای مدت طولانی بنشینند.
انتظار مشکلات با دستشویی را داشته باشید زیرا بچه های سه ساله هنوز در حال یادگیری هستند.
به کودکان اجازه دهید در کارهای ساده مانند چیدن اسباب بازی ها، چیدن میز، مرتب کردن جوراب ها، تا کردن دستمال ها و غیره را انجام دهند.
به یاد داشته باشید که کودکان سه ساله نمی توانند چیزی را به اشتراک بگذارند. یادگیری این مهارت ها بعداً به دست می آید. بیش از یک اسباب بازی مشابه داشته باشید تا از دعوا جلوگیری کنید.
 
 

چرا میل جنسی کم می شود؟ راهکارها بدون دارو

 کم شدن امیال جنسی یک نوع اختلال عملکرد جنسی است.


هیچ کس آن را دوست ندارد.

این مشکل می تواند در یک نقطه در زندگی مردم و در هر دو جنس مرد و زن رخ دهد.

تعدادی از عوامل فیزیکی و روانشناختی در حل این مشکل موثر هستند که به عنوان مهمترین آنها اشاره شده است.

اضطراب و کاهش میل جنسی
ممکن است برخی  در طول اضطراب بتوانند کارهای زیادی انجام دهد، اما شکی در مورد کاهش رابطه جنسی وجود ندارد.

استرس شغلی، مشکلات مالی، مراقبت از بیمار و از اعضای خانواده و سایر عوامل استرس زا، میل جنسی را کاهش می دهد.

برای کنترل اضطراب، شما باید تکنیک کنترل اضطراب را یاد بگیرید یا از مشاوره جنسی مفید استفاده کنید.

چرا میل جنسی کم می شود؟ راهکارها بدون دارو

چرا میل جنسی کم می شود؟ راهکارها بدون دارو

مشکلات ارتباطی و کاهش میل جنسی
مشکلات ارتباطی حل نشده بین همسران یکی از عوامل مرگ و کاهش میل جنسی است.

در خصوص زنان، احساسات صمیمیت عامل مهمی در رابطه جنسی هستند.

اما بحث و گفتگو، ارتباط ضعیف، خیانت، بی اعتمادی و سایر مسائل که صمیمیت را مختل می کنند، می توانند منجر به کاهش میل جنسی شوند.

مصرف الکل و کاهش میل جنسی
افرادی که نوشیدنی های الکلی را می خورند در داشتن رابطه جنسی نا موفق ترند.

بعضی از مردم معتقدند که نوشیدنی های الکلی تمایل جنسی را زیاد می کند، اما الکل تأثیر منفی بر پاسخ آنها دارد و نمی تواند رابطه خوبی با خود و همسرش داشته باشد.

الکل همچنین رگهای خونی و اعصاب درگیر در نعوظ را تضعیف می کند.

محرومیت از خواب و کاهش میل جنسی
بعضی از مردم به علت کمبود خواب با از دست دادن میل جنسی دست به گریبان هستند.

آنها خیلی سخت به خواب می روند.

گاهی اوقات بی خوابی یا آپنه خواب باعث می شود فرد احساس خستگی مضاعف کند و این میل جنسی را نیز از بین می برد.

نگهداری کودک و از دست دادن میل جنسی
نگه داشتن یک کودک جوان یکی از دلایلی است که فرد میل جنسی اش را از دست بدهد.

البته خود تنظیمی مشکلی نیست.

در واقع، عدم داشتن وقت برای مراقبت از یک کودک، تا حدودی از صمیمیت رابطه کاهش می دهد و به تدریج باعث کاهش میل جنسی می شود.
 

بنابراین، مردان و زنان گاهی اوقات برای مراقبت از فرزند یا بچه های کوچک خود، به کمک کسی دیگر و همکاری با یکدیگر نیاز دارند.

مصرف مواد مخدر
استفاده از بعضی از داروها می تواند یک فرد را با فاقد میل جنسی رو به رو کند.

مواد مخدر مانند داروهای ضد افسردگی، فشار خون، شیمی درمانی، درمانگرهای پروستات، درمان های هورمونی و قرص های ضد بارداری می توانند میل جنسی شما را کاهش دهند.

جایگزینی دارو یا تغییر مقدار آن می تواند این مشکل را حل کند.
 
 

روانشناسی کودک یک ساله تا ۲۲ ماهگی

 تربیت کودک یک ساله،  روانشناسی کودک یک ساله تا ۲۲ ماهگی، لجبازی کودک یک ساله، بازی با کودک یک ساله،  همزمان با افزایش سن  کودک به قدری سریع رشد می کند که به سختی متوجه تغییرات وی می شوید.


تماشای رشد و پرورش کودک و نیز  دیدن اینکه شخصیت کودک در حال پدیدار شدن است بسیار دلچسب است و این که شما بخواهید در این روند به او کمک کنید بسیار طبیعی است، این مقاله با ذکر نکات روانشناسی کودک یک ساله به شما کمک می کند.

ولی آیا می دانید کودک اکنون باید قادر به انجام چه کارهایی باشد و شما چگونه می توانید به او کمک کنید؟

روانشناسی کودک یک ساله تا ۲۲ ماهگی
در واقع قبل از اینکه کودک اولین کلمه را بگوید، با استفاده از لبخند، نگاه کردن، حرکات و صداها مکالمه با شما را شروع کرده است.

کودکان به میزان متفاوتی رشد می کنند، اما اغلب قادرند امور مشخصی را در سنی مشخص انجام دهند.

در ادامه این مقاله برخی نقاط عطف رشدی آورده شده اند. به یاد داشته باشید که این فقط یک راهنما می باشد.

اگر هر گونه سوالی در مورد رشد کودک خود دارید، از متخصص کودک خود بپرسید.

مخصوصا در زمانی که یک تاخیر رشدی وجود دارد مداخله اولیه می تواند یک تفاوت اساسی را ایجاد کند.

توانایی کودک یک ساله نی نی سایت
به دنبال منبع صدا بروند و می توانند تشخیص دهند صدا از کجا می آید.
زمانی که صدایشان می زنید به شما پاسخ دهند.
زمانی که به جایی اشاره می کنید و می گویید “اینو ببین ….” نگاه می کنند.
سخن نامفهوم با تن خاص دارند (وقتی در قالب جمله صحبت می کنند، صدا کوتاه و بلند می شود).
زمانی که با آنها صحبت می کنید صبر می کنند و به آنچه می گویید توجه کرده حتی سعی می کنند با کلام نامفهوم خود پاسخ دهند.
ماما برای اشاره به مادر و بابا را برای اشاره به پدر استفاده می کنند.
حداقل یک کلمه را می توانند بگویند.
به اشیایی که می خواهند اما در دسترس ان ها نیست اشاره کرده و با صدا اشاره میگویند که می خواهند.
رشد عاطفی و اجتماعی
کودک نوپا شما اکنون می فهمد که او فردی کاملا جدا از شما است. این ممکن است به این معنی باشد که آن ها نگران هستند که ترک شوند.
اکنون کودک شما می داند که یک فرد مستقل است، آن ها شروع به درک این موضوع کرده اند که می توانند “مالک” چیزها باشند.
اگرچه آنها احتمالاً کلمات زیادی را می دانند، اما در این سن هنوز نمی توانند مفاهیم انتزاعی را درک کنند.
پدر و مادر یک کودک ۱۸ ماهه ممکن است از نظر جسمی و روحی سخته و عصبی باند.
کودک نوپا کنجکاو و پرانرژی خواهد بود، اما هنوز به توجه بزرگسالان نیاز دارد، و شما برای اطمینان خاطر او باید حضور داشته باشید.
روانشناسی کودک یک ساله از بازی با بزرگسال لذت می برند و عاشق بازی های تکراری هستند.
علاوه بر این آن ها به کودکان دیگر علاقه نشان می دهند اما معمولا به تنهایی بازی می کنند. از آن ها انتظار نداشته باشید وسایل خود را به اشتراک بگذارد. در این سن، کودکان نوپا اشتراک گذاری را درک نمی کنند.
کودک نوپا از اعمال و بازی ها تقلید می کند، مانند صحبت کردن با تلفن اسباب بازی.
آن ها ممکن است در لباس پوشیدن همکاری بیشتری داشته باشند زیرا می خواهند از بزرگسالان تقلید کنند.
با این حال، از آنجایی که کودک نوپای شما می‌خواهد «کار را درست انجام دهد»، اگر نتواند آن را انجام دهد، ناامید می شود.
کودک نوپای شما به تدریج در تغذیه خود بهتر می شود، اما ممکن است در مورد آنچه می خورد، انتخابی باشد.
رشد فیزیکی| قد و وزن کودک یک ساله
افزایش سریع حرکت کودک نوپای شما به این معنی است که احتمالاً مجبور خواهید بود خانه خود را دوباره سازماندهی کنید.

در پانزده ماهگی، دختر به طور متوسط ​​حدود ۲۳ پوند (۱۰.۵ کیلوگرم) وزن و تقریباً ۳۰.۵ اینچ (۷۷ سانتی متر) قد دارد. وزن پسر متوسط ​​حدود ۲۴.۵ پوند (۱۱ کیلوگرم) و قد ۳۱ اینچ (۷۸ سانتی متر) است .

سعی کنید استفاده از کلمات منفی مانند “نه” و “نباید” را محدود کنید، زیرا آن ها تأثیر قدرتمندی بر دیدگاه کودک نوپای شما نسبت به خود و جهان خواهند داشت. شما می خواهید تصویری مثبت از دنیایی ترسیم کنید که در آن بسیاری از چیزها ممکن است،
زمانی که نیاز دارید رفتار آن ها را هدایت کنید، سعی کنید جایگزین هایی را پیشنهاد کنید و خطرات را تا جایی که می توانید ساده تر توضیح دهید.
رشد زبان و گفتار
در حالی که تعداد کلماتی که آن ها می دانند در طول این سال در حال افزایش است، آن ها بسیار ناامید خواهند شد زیرا نمی توانند آنقدر که می خواهند صحبت کنند.
با آن ها زیاد صحبت کنید و چیزهایی را که با هم می بینید به زبان ساده توصیف کنید، مانند «به اتوبوس بزرگ نگاه کنید».
گفتار کودک نوپا شما از حدود ۵ تا ۲۰ کلمه در ۱۸ ماهگی به ۱۵۰ تا ۳۰۰ کلمه در ۲ سال افزایش می یابد. آن ها می توانند حتی کلمات بیشتری را درک کنند.
تا ۲ سالگی، کودک نوپای شما می‌تواند بیشتر خواسته‌هایش را با کلماتی مانند «بیرون»، «شیر» یا «بیسکویت» به شما بگوید، حتی اگر همیشه آن ها را به درستی نگوید.
روانشناسی کودک یک ساله نشان می دهد که، جملات کودک نوپای شما به مرور طولانی تر و دقیق تر می شود.

روانشناسی کودک یک ساله
 

روانشناسی کودک یک ساله تا دو سال
دستورات ساده را دنبال کنند، اول باید جملات به همراه حرکات بدن باشند، بعد از آن کلمات دستوری را به تنهایی می فهمند.
زمانی که از آنها بخواهید، اشیا را از اتاق دیگر می آورند.
اشاره به اندام های بدن، زمانی که آنها را اسم می برید.
به رویداد ها و یا اشیای جالب اشاره می کنند تا شما هم به آنها نگاه کنید.
اشیا یا چیزهایی که به نظرشان جالب می آیند نزد شما می آورند تا شما هم ببینید.
به اشیا اشاره می کنند تا شما نام آنها را بگویید.
اسم تصاویر یا اشیایی را که به آنها نشان می دهید می گویند.
 
 

اختلال دوقطبی در کودکان |اوتیسم و اختلال دوقطبی

 اختلال دوقطبی در کودکان نوعی اختلال سلامت روان است، آیا فرزند شما دچار تغییرات شدید خلق و خو و رفتار می شود؟ آیا کودک شما نسبت به سایر بچه ها بسیار هیجان زده تر یا تحریک پذیرتر است؟ آیا متوجه می‌شوید که کودک شما بیشتر از سایر کودکان چرخه‌های تغییرات خلقی را پشت سر می‌گذارد؟ آیا این تغییرات خلقی بر رفتار فرزند شما در مدرسه یا خانه تأثیر می گذارد؟


که باعث تحریک پذیری قابل توجه و نوسانات خلقی در کودکان می شود. هیچ درمان مشخصی برای اختلال دوقطبی وجود ندارد، اما با درمان موثر (درمان و دارو) کودک می تواند روند رشد طبیعی را طی کند.

تخمین زده می‌شود که اختلال دوقطبی در ۱.۳درصد از نوجوانان رخ می‌دهد، که اکثر آن ها را نوجوانان تشکیل می‌دهند. تشخیص این عارضه می‌تواند چالش برانگیز بوده و ممکن است چندین سال طول بکشد تا پزشکان تشخیص دقیق دهند.

اختلال دوقطبی چیست؟
اختلال دوقطبی مانیا در کودکان یک اختلال روانی است که باعث می شود افراد تغییرات قابل توجه و گاهی شدید در خلق و خو و رفتار را تجربه کنند. گاهی اوقات کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی احساس خوشحالی شدید می کنند و بسیار پرانرژی و فعال تر از حد معمول هستند. گاهی اوقات کودکان مبتلا به اختلال دوقطبی بسیار احساس غم می کنند و بسیار کمتر از حد معمول تحرک دارند.

اختلال دوقطبی مانیا در کودکان
اختلال دوقطبی (که قبلاً به عنوان بیماری شیدایی-افسردگی یا افسردگی شیدایی شناخته می‌شد) می‌تواند ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد و در توانایی شما برای انجام فعالیت‌های روزانه اختلال ایجاد کند.

این جابجایی‌ها می‌توانند ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشند و توانایی شما را برای انجام کارهای روزمره مختل کنند.

در اکثر مواقع افراد در نوجوانی یا بزرگسالی مبتلا به اختلال دوقطبی تشخیص داده می شوند، اما علائم می توانند زودتر در دوران کودکی ظاهر شوند.

انواع مختلفی از اختلال دوقطبی وجود دارد که بیشتر آن ها شامل تجربه دوره های شیدایی و افسردگی است. با این حال، افراد مبتلا به اختلال دوقطبی همیشه دوره های شیدایی یا دوره های افسردگی را تجربه نمی کنند.

شیدایی وضعیتی است که در آن فرد یک دوره تغییرات غیرعادی بالا و شدید در خلق و خو، احساسات، سطح انرژی و سطح فعالیت خود دارد. افراد مبتلا به انواع خاصی از اختلال دوقطبی می توانند هیپومانیا را تجربه کنند که شکل دیگری از شیدایی است.

در طول دوره افسردگی، فرد مبتلا خلق و خوی ضعیف یا افسرده از دست دادن علاقه به بیشتر فعالیت ها و همچنین بسیاری از علائم افسردگی دیگر را تجربه می کنند.

اوتیسم و اختلال دوقطبی
مانند سایر اختلالات روانپزشکی، مطالعات نشان می دهد که اختلال دوقطبی در میان کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم نسبتاً شایع می باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که ۲۷ درصد از مبتلایان به اوتیسم و اختلال دوقطبیرا نیز دارند.

روانپزشکان اغلب داروهای روانگردان را برای درمان اختلال دوقطبی تجویز می کنند. لیتیوم یکی از رایج ترین درمان ها است. متأسفانه، لیتیوم اغلب عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد می کند که می تواند شامل تشنگی، خیس کردن بستر، لرزش دست ها و حتی مشکلات تهدید کننده زندگی باشند. این امر به ویژه در مورد افرادی که مشکلات ارتباطی دارند بسیار نگران کننده است، زیرا ممکن است نتوانند مراقبین را در مورد عوارض جانبی که تجربه می کنند آگاه سازند.

اختلال دوقطبی چگونه بر کودکان تأثیر می گذارد؟
اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان با بزرگسالان متفاوت است. بزرگسالان مبتلا به اختلال دوقطبی اغلب دوره های واضح شیدایی یا افسردگی دارند که یک هفته یا بیشتر طول می کشد.

در کودکان و نوجوانان، مراحل ممکن است وضوح کم تری داشته باشند و تغییرات ممکن است سریعتر اتفاق بیفتد. برای مثال، ممکن است دوره‌هایی از سرگیجه، طغیان خشم و گریه‌های بی‌مورد را در طول روز از خود نشان دهد.

اختلال دوقطبی با نوسانات خلقی و فراز و نشیب های معمولی که هر کودک و نوجوانی با آن روبرو می شود متفاوت است. تغییرات خلقی در اختلال دوقطبی شدیدتر است و در موارد زیر خود را نشان می دهد:

تغییر در الگوهای خواب.
تغییرات در سطح انرژی.
ناتوانی در تمرکز و توانایی تفکر واضح.
علائم اختلال دوقطبی می تواند عملکرد کودک را در مدرسه یا کنار آمدن با دوستان و اعضای خانواده دشوار کند.
برخی از کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی ممکن است سعی کنند به خود آسیب برسانند یا اقدام به خودکشی کنند.

اختلال دوقطبی در کودکان
اختلال دوقطبی در کودکان چقدر شایع است؟
مطالعات نشان می دهد که حدود ۴ درصد از افراد زیر ۱۸ سال، از جمله کودکان ۵ ساله، به اختلال دوقطبی مبتلا هستند.

برای در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا شایع ترین شرایط سلامت روانی که کودکان را تحت تاثیر قرار می دهند آورده شده است:

۸ درصد از کودکان اختلال نقص توجه یا بیش فعالی (ADHD) دارند.
۴ درصد کودکان دارای اختلال اضطراب هستند.
۴ درصد از کودکان افسردگی دارند.
علائم اختلال دوقطبی در کودکان
دوره‌های شیدایی دوره‌هایی را توصیف می‌کنند که کودک احساس هیجان، اعتماد به نفس و انرژی زیادی دارد. این احساس می تواند به سرعت جای خود را به سردرگمی، حرکتی و احتمالاً خشم بدهد.
 
 
صفحه قبل 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد