x تبلیغات
مشاوره ازدواج

نوع پوشش همسر

 نوع پوشش همسر


این مسئله که نوع پوشش یک زن برای تصمیم گیری در امر ازدواج چگونه باید باشد مسئله ای است که برای پاسخ دادن به آن نمی توان به از یک ملاک مشخص و معینی استفاده کرد و آن را مد نظر قرار داد.

در واقع ملاک های هر فردی در زمینه ی پوشش ایده آل تا حدودی با دیگران متفاوت است و نوع پوشش هر فردی از موارد مختلفی تاثیر می پذیرد.

موارد تاثیر گذار بر پوشش
خانواده
جامعه
اعتقادات مذهبی
دوستان
الگوهای رسانه ای
آیین نامه ها
قوانین تعیین کننده ی پوشش
دسته بندی کلی موارد تاثیر گذار بر نوع پوشش
اگر بخواهیم به یک دسته بندی کلی برسیم می توانیم بگوییم که نوع پوشش یا حجاب یک بخش بیرونی دارد که چهار چوب عرف و اجتماع را شامل می شود و بخش دیگرش به دیدگاه ها و نظام ارزشی فرد برمیگردد.

در بخشی که به ارزشهای فردی مربوط می شود مسئه ی مهم توافق بین همسران است که لازم است در جلسات خواستگاری و آشنایی مطرح شود.

آراستگی
قبل از بحث در مورد پوشش نیاز است که ابتدا در مورد آراستگی توضیح مختصر داده شود.

آراستگی به معنی تمیز بودن است و اینکه فرد به تمیزی و آراستگی ظاهری خود اهمیت بدهد و سعی کند لباس هایش همیشه مرتب و تمیز باشد.

تقریبا می توان گفت در این مورد یک نظر و توافق جهانی وجود دارد و هیچکس مخالف تمیزی و آراستگی نیست و همه ی افراد از آن تبعیت می کنند.

پوشش
در مورد پوشش، نظرات و عقاید متفاوتی وجود دارد که نیاز است برای تصمیم گیری برای ازدواج به آن توجه ویژه شود.

از آنجا که پوشش هر فرد متاثر از دیدگاه های اعتقادی و فرهنگی افراد است، نیاز است که زن و مرد در این مورد بسیار توجه داشته باشند و دقت کنند که در این زمینه تفاوت فاحشی از نظر دیدگاه نداشته باشند.

گاهی ممکن است فردی تاکید بسیاری بر مسئله ی حجاب داشته باشد و با توجه به دیدگاه مذهبی که دارد تمایل دارد شخصی را که به عنوان همسر انتخاب می کند چادر سر کند و بسیار مقید باشد.

ولی شخص مورد نظرش اینگونه اعتقادی نداشته باشد و بنابراین نوع پوشش این فرد با تصورات ذهنی و درخواست های مرد متفاوت باشد.

در این مورد بهتر است که افراد در انتخاب خودشان دقت کنند و به این امید که می توانند در آینده همسرشان را تغییر دهند تصمیم به ازدواج نگیرند.

در واقع دختر و پسرها قبل از ازدواج باید مطمئن شوند که در حوزه ی اعتقادی، اختلاف نظر اساسی با یکدیگر ندارند.
نوع پوشش همسر

سایت مشاوره ازدواج | پاسخ به تمام سوالات پیش ازدواج
مرکز مشاوره تهران
مشاوره خانواده
مشاوره قبل از ازدواج
ویدیو مشاوره ازدواج
مواردی هم وجود دارد که افراد به یکدیگر علاقه ی زیادی دارند و نمی توانند از یکدیگر جدا شوند در این مورد چه باید کرد؟
هرچند این مسئله بسیار جای تامل دارد و معمولا اولین چیزی که باعث جلب نظر و کشش دختر و پسر به یکدیگر می شود ظاهرشان است.

ظاهر هر فرد شامل صورت، اندام، نوع آرایش و نوع پوشش است.

اگر فردی از ظاهر شخصی خوشش نیاید احتمال اینکه به سمت فرد جذب شود کم است ولی در مواردی همچین مواردی پیش می آید و افراد با وجود تفاوت ها به شدت به یکدیگر علاه دارند ولی ممکن است در این زمینه باهم به مشکل بخورند.

در این مورد نیاز است که قبل از تصمیم گیری برای ازدواج با یکدیگر مفصل راجع به این موضوع با یکدیگر صحبت کنند و به یک توافق دو طرفه برسند.

از آنجا که در امر تصیم گیری برای ازدواج شرط احترام متقابل به دیدگاه های یکدیگر وجود دارد نیاز است که افراد سعی کنند با صحبت کردن و شنیدن دیدگاه های طرف مقابل سعی کنند هر کدام تا حدی از موضع خود پایین بیایند و هر دو به یک حد تعادلی برسند تا رضایت طرفین به حد کافی برقرار شود.
 
 

خواستگاری و اصول های مربوط به آن

 ازدواج و شیوه بیان قصد ازدواج به صورت های مختلفی انجام می پذیرد، ازدواج ها را می توان به صورت ازدواج سنتی و ازدواج مدرن دسته بندی کرد. در ازدواج های ودرن دختر و پسر از قبل همدیگر را شناخته و پس از آشنایی کامل قصد ازدواج می کنند و به گونه های مختلف این موضوع را با خانواده خود در میان می گذارند. اما در ازدوج های سنتی آشنایی دختر و پسر محدود به جلسات خواستگاری شده و آشنایی بیشتر به زمان عقد و ازدواج موکول می شود. البته در هر دو نوع ازدواج خواستگاری، به علت فرهنگ و سنتی که در جامعه حاکم است، صورت می گیرد.


line-separator

حال می خواهیم کمی بیشتر درباره خواستگاری و باید ها و نباید های آن بحث کنیم. همانطور که گفته شد در ازدواج های سنتی بخش اعظمی از شناخت دختر و پسر به جلسات خواستگاری بر می گردد، بنابراین شاید چندید جلسه خواستگاری برگزار شده و شما صحبت های بسیاری را با همسر آینده تان داشته باشید. اما استرس و اضطراب در این جلسات به ویژه برای پسران موج می زند و این خود باعث می شود مشکلات متعددی از جمله عدم بیان درست کلمات، تعرق و یا حتی عدم گفتمان به آن خوبی که انتظارش را داریم پیش بیاید. برای نخستین گام می خواهیم خواستگاری را برایتان تعریف کنیم.

line-separator

عده ای بر این باورند که خواستگاری به معنای پسندیدن و ازدواج است اما هم دختر و هم پسر باید به ایین نکته توجه کند که خواستگاری به معنای آشنایی برای ازدواج است و لزومی ندارد که زمانی که به خواستگاری می آیند و یا به خواستگاری می رویم کار را تمام شده بدانیم و منتظر بله باشیم! پس خواستگاری به معنای تبادل نظر، آشنایی و تصمیم برای ازدواج و زندگی مشترک می باشد بنابراین نباید استرس داشته و باید در کمال خونسردی و با اعتماد به نفس کافی به این جلسه رفته و نشان دهیم که آمادگی لازم برای ازدواج را داریم.

بسیاری از افراد قبل از خواستگاری فکر می کنند چه بگویند، چه لباسی بپوشند و چگونه رفتار کنند اما تا لحظات آخر و یا خود جلسه خواستگاری به هیچ نتیجه ای نمی رسند. پس بیاییم اینگونه عمل کنیم. در جلسه خواستگاری و کلاً در زندگی سعی کنید خودتان باشید نقش بازی نکنید زیرا فردی که در مقابل شما نشسته است قرار است با شما برای تمام عمرتان زندگی کند پس برای شناخت بهتر و داشتن یک ازدواج موفق خودتان باشید. در نگاه اول ظاهر شما تنها چیزی است که جلب توجه می کند بنابراین باید با لباس هایی خوب و با ظاهری آراسته در جلسه خواستگاری حاضر شوید. سعی کنید همواره لبخند بر لبانتان باشید و حتی اگر استرس زیادی دارید هم این لبخند را فراموش نکنید. به ویژگی های ظاهری فرد مقابلتان دقت کنید زیرا ظاهر هر فرد بیناگر شخصیت وی می باشد.

line-separator

به طور معمول در جلسه خواستگاری دختر و پسر به صورت تنهایی بر سر مسائلی صحبت می کنند این مسائل می تواند پایه گذار یک زندگی مشترک باشد.درباره مسائل کلی صحبت نکنید زیرا جوابی کلی خواهید شنید سعی کنید کمی ریز تر شده و به صورتی هوشمندانه پرسش و پاسخ داشته باشید. درباره مسائل مختلفی صحبت کنید هیچ عجله ای نیست کلی وقت برای صحبت دارید، باید اطمینان لازم را کسب کنید تا بتوانید ازدواجی موفق داشته باشید. به جایگاه اجتماعی و شخصیت فرد مقابلتان دقت کنید و از او درباره نحوه زندگی، نگرش او همچنین وضعیت اجتماعی وی سوال کنید. اگر ابهامی در سوالات و پاسخ هی همسر آینده تان دارید حتماً از او بپرسید ولی توصیه می کنیم که هیچ گاه دنبال مچ گیری نباشید زیرا حساسیت های به وجود آمده می تواند شما را در همان ابتدای کار متوقف کند. صادقانه رفتار کنید هم دخترها و هم پسرها باید در جلسه خواستگاری صادق باشند صداقت اولین قدم در راه خوشبختی است و فراموش نکنید در روبروی فردی نشسته اید که قرار است همسر آینده شما باشد و سالیان طولانی را در کنار او باشید پس صداقت به خرج دهید. از سوالاتی که قطعاً باید پرسیده شود می توان از سمت دختر خانم ها نوع پوشش پذیرفته شده توسط مرد و نحوه اجتماعی بودن خانم و انتظارات مرد از زن باشد و از سمت آقا پسر ها می بایست درباره نوع زندگی خانم و درخواست هایی که خانم از یک مرد دارد پرسیده شود تا با یک شناخت کافی زندگی مشترک شکل گرفته و انشاالله به صوی موفقیت پیش رود.
 
 

ایا شنونده ی خوبی هستید؟

 ایا شنونده ی خوبی هستید؟:می گویند خوب گوش دادن هنر است.


اما به یاد دارید اخرین باری که برای کسی حرف حرف می زدید.

او نصفه کاره حواسش بود,تا چه اندازه ناراحت شدید؟

شنونده خوب فقط این نیست که انچه را می گویند بشنوید.

ایا شنونده ی خوبی هستید؟

ایا شنونده ی خوبی هستید؟
نکته مهم دیگر این است که علاقه و توجه خود را به کسی که حرف می زند نشان دهید.

روابط خوب دیگران را به همراه می اورد.

اما دربسیاری از مواقع شنونده به ان خوبی که لازم است گوش نمی دهند.

و در اخر فرزندان رغبتی برای حرف زدن با انان پیدا نمی کنند.

پدر ومادر می توانند با کمک روش (گوش دادن پویا).
فرزندان خود را به صحبت تشویق کنند.
این روش که دکتر تامس گوردون,نویسنده کتاب اموزش.
موثر والدین، به ان اشاره کرده است.
در مورد بزرگسال ها هم کاربرد دارد.
مطالب و مقالات سایت “مشاوره ازدواج” توسط تیم تخصصی مشاوران و روانشناسان تهیه و پشتیبانی شده است.

آزمون برای شنونده خوب بودن
برای این که بدانید تا چه اندازه شنونده ی خوبی هستید، سوالات زیر را تکمیل کنید.
 

وقتی موضوعی به ذهن دوستانم میرسد ان را برای من تعریف می کنند.
درست غلط

برایم مشکل نیست که به مشکلات دیگران گوش بدهم.
درست غلط

در جمع های اجتماعی از صحبتی سراغ صحبت دیگر می روم .
درست غلط

وقتی کسی سریع سر اصل موضوع نمی رود,صبرم را از دست می دهم.
درست غلط

دوست دارم لطیفه یا حکایتی را که دیگران تعریف می کنند تمام کنم.
درست غلط
 
 

کسب شادمانی پایدار با روانشناسی مثبت نگر

 شادی و شادمانی یکی از مفاهیمی است که همواره انسان ها به دنبال آن هستند.


همه ی ما در تلاشیم تا با کمک ابزارهای مختلف، شادی را به دست آوریم و از غم و رخوت دور بمانیم.

این مساله در دنیای امروز که مشکلات، فشارهای عصبی و دردرسرهای دنیای مدرن را در خود جای داده است، هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

اما براستی شادی چیست و چگونه می توان شاد بود؟
چرا با وجود بالارفتن سطح رفاه و فناوری، افراد هر روز غمگین و غمگین تر می شوند؟ آیا شما نیز به دنبال روشی برای وارد کردن شادی پایدار در زندگی تان هستید؟

با ادامه ی مطلب همراه باشید تا شما را با مفهوم شادی از دیدگاه روانشناسی مثبت نگر بیشتر آشنا کنیم.
روانشناسی مثبت نگر چیست؟

از سالیان دور، بحث در مورد اختلالات روانی رایج بوده است.

روانشناسان زیادی درباره ی اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب، اسکیزوفرنی و.. صحبت کرده و به نتایج خوبی رسیده اند اما با مطرح شدن روانشناسی مثبت نگر، نوع تازه ای از تفکر در حوزه ی رونشناسی ایجاد شد که به جای تمرکز بر بیماری، مفهوم سلامت را مد نظر قرار می دهد.

به عبارت دیگر اکنون اطلاعات زایدی در مورد بیماری های روانی، چرایی و چگونگی شکل گیری و حتی درمان آن ها وجود دارد اما در روانشناسی مثبت نگر ما به دنبال ان هستیم که قابلیت ها و توانمندی های مثبت را ایجاد و تقویت کنیم تا مفهوم زندگی خوب حاصل شود.

روانشناسی مثبت نگر دارای چه مفاهیمی است؟
در این رویکرد جدید، خبری از اسامی متنوع بیماری ها نیست. خوشحالی، لذت، انعطاف پذیری، سرسختی، خوش بینی، امید، احساس کارایی و شادی از جمله مهم ترین مولفه های روانشناسی مثبت نگر هستند.

در این مطلب سعی داریم تا شما را با “شادی” به عنوان یکی از مهم ترین عناصر این رویکرد بیشتر آشنا کنیم.

چهار سوال که قبل از ازدواج باید از خودتان بپرسید
۲۰۰ سوال که قبل از ازدواج باید از خودتان بپرسید
شادی چیست و چگونه به دست می آید؟
نتیجه ی بررسی کتاب های زیادی در حوزه ی شادی نشان می دهد که شادی، در لحظه اتفاق می افتد.
 

به عبارت دیگر شما در یک لحظه یا شاد هستید و یا شادی را از دست داده اید. نمی توان انتظار داشت که شما این لحظه را از دست دهید و شادی نهفته در آن در انباری برای بعد ذخیره شود و به شما بازگردد.

در حقیقت در هر لحظه شما می توانید شادی را انتخاب کنید و یا آن را از دست بدهید و انتخاب دیگری وجود ندارد.

شادی از دست رفته را از دزدان شادمانی تان پس بگیرید.
ممکن است با این سوال مواجه شوید که چرا شادی سخت و پیچیده است؟ چرا با وجود صرف هزینه های گزاف خوراک، خرید، تفریح و اندوختن مال و.. همچنان خبری از شادی نیست؟

در پاسخ باید گفت اصولا شادی راهی سخت تر و مفیدتر است اما افرادی زیادی حاضرند مسیر جاده ی افسردگی و غم را در پیش بگیرند چرا که ساده ترین راه است و نیازی به تلاش و توجه ندارد.
 
 

تست عشق

 تست عشق استنبرگ!


عشق چیست؟ وقتی می‌گوییم عاشق شده ایم دقیقا منظورمان چیست؟ آیا همه عشق ها مثل هم هستند؟ چرا بعضی روابط عاشقانه پایدارتر از بقیه هستند؟

مساله عشق یکی از مهم ترین و مورد بحث ترین مسائل در بین انسان ها می باشد که برای سالیان متمادی یکی از موضوعات مورد علاقه فیسوفان، شاعران، نویسندگان و دانشمندان بوده است و هر کدام تعریف و تفسیری از این موضع داشته اند؛ معنی کلمه عشق برای هر شخص متفاوت است زیرا هر فرد نگاهی متفاوت به عشق و چیزی که عاشقش است دارد.

موضوع عشق همچنین یکی از موارد مورد بحث در روانشناسی است و نظریه های مختلفی مثل ندیدگاه یونگ، فروید، اریک فروم، راوین یاوم و … برای توصیف آن وجود دارد؛ یکی از مهم ترین نظریه ها در مورد عشق، نظریه مثلث عشقی استرنبرگ است که بر مبنای روان سنجی استوار می باشد. در این مقاله در مورد نظریه مثلث عشقی استرنبرگ صحبت خواهیم کرد و در پایان تست عشق استنربرگ که یک آزمون عشق معتبر است را قرار خواهیم داد.

نظریه مثلث استرنبرگ

رابرت استرنبرگ (Robert Sternberg) از دانشمندان مطرح در زمینه روانشناسی شناختی، سعی کرد پاسخ دقیقی برای سوالاتی که در بالا به آن ها اشاره شد، پیدا کند؛ پاسخی که امروز مثلث استرنبرگ یا مثلث عشق نامیده می شود.

در نظریه دکتر استرنبرگ مفهوم عشق مثلثی است که از سه جزء زیر تشکیل شده است:

صمیمیت: که شامل احساس نزدیکی و راحتی در بیان احساسات بین دو نفر است.
اشتیاق: که شامل احساسات و خواسته هایی است که منجر به جذب فیزیکی، عاشقانه و ارتباط جنسی می شود.
تعهد: که شامل احساساتی می شود که فرد را به ماندن در کنار کسی و حرکت به سمت اهداف مشترک سوق می دهد و شامل وفاداری، مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی طرفین یک رابطه می باشد.
یافتن تعادل بین نیاز فیزیولوژیکی به رابطه جنسی و نیاز به عشق ضروری است. از ترکیب هر یک از سه راس این مثلث، نوعی عشق حاصل می شود که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد.

تست عشق نظریه مثلث استرنبرگ
سایت مشاوره ازدواج
انواع عشق

سه مولفه عشق به صورت سیستمی با هم تعامل دارند. وجود یک جزء از عشق یا ترکیبی از دو یا چند جزء، هشت نوع تجربه عشقی را ایجاد می کند. عشق می تواند در طول یک رابطه نیز دچار تغییر شود.

فقدان عشق
زمانی که در یک رابطه هیچ کدام از سه راس مثلث وجود نداشته باشد، فقدان عشق اتفاق می افتد. این حالت در روابطی مثل رابطه دو همکار وجود دارد.

دوستی
این نوع عشق زمانی است که مؤلفه صمیمیت وجود داشته باشد، اما احساس اشتیاق یا تعهد به معنای عاشقانه وجود نداشته باشد. عشق دوستی می تواند ریشه اشکال دیگر عشق باشد.

شیفتگی
شیفتگی با احساس شهوت و اشتیاق جسمانی بدون صمیمیت و تعهد مشخص می شود. ، زمان کافی برای ایجاد حس عمیق صمیمیت، عشق رمانتیک یا عشق کامل وجود نداشته است و ممکن است در نهایت پس از مرحله شیفتگی ایجاد شوند و یا حتی شعلع این شیفتگی بعد از رسیدن به معشوق سریع خاموش شود. شیفتگی اولیه اغلب بسیار قدرتمند است.

عشق خالی
عشق پوچ، عشقی با تعهد بدون شور یا صمیمیت است. گاهی اوقات، یک عشق قوی به عشق پوچ تبدیل می شود. عکس این اتفاق نیز می تواند رخ دهد. به عنوان مثال، یک ازدواج سنتی که از قبل هیچ آشنایی و علاقه ای صورت می گیرد شود، اما در طول زمان به شکل دیگری از عشق تبدیل می شود.
 

عشق رمانتیک
عشق رمانتیکاز طریق صمیمیت و اشتیاق جنسی، افراد را از نظر عاطفی پیوند می دهد. طرفین در این نوع روابط گفتگوهای عمیقی دارند که به آن ها کمک می کند تا مسائل و جزییات زندگی شخصی یکدیگر را بدانند. آن ها از اشتیاق و محبت جنسی نیز لذت می برند. اما این زوج ها در نقطه ای هستند که برای تعهد بلندمدت یا برنامه های آینده هنوز بلاتکلیف هستند.

عشق همراه
عشق همراه نوعی عشق صمیمی، اما غیر پرشور است. این عشق شامل مؤلفه صمیمیت و مؤلفه تعهد مثلث است و از دوستی قوی تر است، زیرا یک تعهد طولانی مدت وجود دارد، اما میل جنسی در این نوع رابطه بسیار کم است یا اصلا وجود ندارد.

این نوع عشق اغلب در ازدواج هایی یافت می شود که شور و شوق در آن از بین رفته است، اما این زوج همچنان محبت عمیق یا پیوند قوی با هم دارند. عشق بین دوستان بسیار نزدیک و اعضای خانواده را می توان از این دسته دانست.
 
 

تست خشمگین شدن

 تست خشمگین شدن:انسانها هیچ وقت خشمگین به دنیا نمی آیند.


ولی هنگامی که ناراحتی و همین طور دلتنگی روی هم انباشته ‌شود. این ناراحتی ها را ایجاد می کند.

دشمنی و همینطور خشونت ارتباط مستقیم با نبود حال خوش دارد.

شما در چه موقعیتی می باشید؟ به پرسشنامه زیر پاسخ دهید تا پاسخ پرسش های خود را کسب کنید.

تست خشمگین شدن
انجام تست خشمگین شدن
پرسشنامه زیر به پرسشنامه‌هایی شباهت دارد .

که برای اندازه گرفتن انگاره‌های تبادل های اجتماعی از آن استفاده می کنند.

معمولاً من تنها هستم که به حقوق دیگران به دفاع می پردازم.
درست غلط

هنگامی که از دوستان یا همینطور بستگانم ناراحت می شوم .
هنگامی که به من می‌گویند که چه کنم.

درست غلط

خشمگین شدن نسبت به شخصی که به ناراحت کردن شما پرداخته است.
از لحاظ احساسی سالم می باشد.

درست غلط

ناراحت میشوم اگر که شاگرد دوم شوم.
درست غلط

بیشتر اوقات دوست دارم به خاطر آن چیزی که هستم با اطرافیان بجنگم.
درست غلط

۶٫نگران پاسخ دادن به مقام صاحب اختیار، مثل نگهبان یا افسر پلیس نمی باشم.

درست غلط

دوست دارم به هدایت اقدامات اطرافیان بپردازم.
درست غلط

تلاش می کنم در مقابل اشخاصی که به من فشار می آورند.
و یا خواستار ریاست بر من هستند بایستم.

درست غلط

اگر از شخصی ناراحت شوم بدون شک ناراحتی خود را برای او بازگو خواهم کرد.
درست غلط

اگر دارای فروتنی باشید اطرافیان از شما سوء استفاده خواهند کرد.
درست غلط

شخصی که خشم خود را سریع از خود نشان می دهد.
سازگار تر از شخصی می باشد که این کار را با تأنی انجام می دهد.

درست غلط

اگر شخصی از شخص دیگری که من او را پرتکبر میدانم .
به بدگویی بپردازد احساس خوشحالی به من دست می‌دهد.

درست غلط

مطالب و مقالات سایت “مشاوره ازدواج” توسط تیم تخصصی مشاوران و روانشناسان تهیه و پشتیبانی شده است.
 
 

تست سن عاطفی آنلاین

 تست سن عاطفی آنلاین:دارا بودن تفریط در عاطفه اشخاص آن‌ها را منجر به ناسازگاری.


و همینطور خشم و نفرت و اضطراب خواهد کرد .

که به طور مدیریت نشده بهداشت روانی و عاطفی اشخاص را تهدید خواهد کرد.

تست سن عاطفی آنلاین1

تست سن آنلاین
و نکته قابل توجه این می باشد که آثار نامناسب آنها اگر بیش از آثار خوب آنها می باشد.

آنها هشدار دهنده های زندگی می باشند و نیرومند و دارای قدرت هستند.

که آتش جنگ ها را شعله‌ور خواهند کرد و موجب رشد کردن عاطفی و سلامت روانی خواهند شد.

برعکس می تواند سلامت روانی و عاطفی اشخاص را تحت تأثیر بگذارند .

و سلامت روانی و عقلی فرد به بلوغ عاطفی دارای بستگی می باشد .
 

به دلیل اینکه نظر فرد نسبت به خودش و همینطور اطرافیان و شرایط جامعه.

و زندگی به صورت کلی از چگونگی رشد و تکامل عاطفی موثر می باشد .

در حقیقت بلوغ عاطفی جریانی می باشد که در آن شخصیت شخص به صورت متداول.
برای احراز بیش از پیش سلامت عاطفی از نظر روانی و فردی تلاش خواهد کرد.
و بلوغ عاطفی در اشخاص موجب مسئولیت پذیر شدن حفظ شدن ارتباط صمیمی .
و مثبت با اطرافیان و صبر و شکیبایی و غیره می‌شود.
حقیقت بلوغ عاطفی
مفهوم برخورد عاطفی بالغ بر هر سطحی از رشد طبیعی عاطفی حاصل می شود.

و فردی که قادر به مدیریت کردن عاطفه های خود میباشد و تأخیر در ارضا شدن را تحمل خواهد کرد.

بدون اینکه تاسف بخورد و رنج بکشد .
 
 

تست روانشناسی کمبود محبت

 تست روانشناسی کمبود محبت:یکی از مهمترین نکات در مورد بیان عشق و ایجاد آن تفاوت های زوج است.


در بسیاری از موارد، یکی از زوجین به شیوه ای که دوست دارد راه را انتخاب می کند.

تست سنجش کمبود محبت با جواب
کمبود محبت می تواند اثرات منفی بر سلامت روان و جسمی شما داشته باشد. اگر فکر می کنید ممکن است دچار کمبود محبت باشید، مهم است که به دنبال کمک باشید. یک درمانگر یا مشاور می تواند به شما کمک کند تا ریشه های کمبود محبت را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید.

علائم کمبود محبت
در اینجا چند نشانه از کمبود محبت آورده شده است:

احساس تنهایی و منزوی بودن
احساس ناامنی و بی ارزشی
مشکلات اعتماد به نفس
مشکلات ارتباطی
مشکلات در روابط
افسردگی و اضطراب
سوء مصرف مواد
رفتارهای پرخطر
اگر هر یک از این علائم را دارید، مهم است که به دنبال کمک باشید. یک درمانگر یا مشاور می تواند به شما کمک کند تا ریشه های کمبود محبت را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید.

تست سنجش کمبود محبت
این تست می تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا ممکن است دچار کمبود محبت باشید. لطفاً به سوالات زیر با دقت پاسخ دهید.

آیا اغلب احساس تنهایی و منزوی بودن می کنید؟
آیا اغلب احساس ناامنی و بی ارزشی می کنید؟
آیا اغلب اعتماد به نفس پایینی دارید؟
آیا اغلب در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارید؟
آیا اغلب در روابطتان مشکل دارید؟
آیا اغلب افسرده یا مضطرب هستید؟
آیا سابقه سوء مصرف مواد یا رفتارهای پرخطر دارید؟
اگر به ۶ یا بیشتر از این سوالات پاسخ مثبت دادید، ممکن است دچار کمبود محبت باشید.

راه های مقابله با کمبود محبت
اگر فکر می کنید ممکن است دچار کمبود محبت باشید، مهم است که به دنبال کمک باشید. یک درمانگر یا مشاور می تواند به شما کمک کند تا ریشه های کمبود محبت را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید.

در اینجا چند راه برای کمک به خود برای مقابله با کمبود محبت آورده شده است:

خود را دوست داشته باشید.این بدان معناست که به خود لطف کنید، از خود مراقبت کنید و به خود احترام بگذارید.
روابط سالم ایجاد کنید.با افرادی که شما را دوست دارند و حمایت می کنند روابط صمیمی ایجاد کنید.
از فعالیت هایی که به شما احساس شادی و رضایت می دهند لذت ببرید.
به خود یادآوری کنید که شما ارزشمند و دوست داشتنی هستید.
اگر به تنهایی با کمبود محبت دست و پنجه نرم می کنید، مهم است که به دنبال کمک باشید. یک درمانگر یا مشاور می تواند به شما کمک کند تا ریشه های کمبود محبت را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید.

توصیه های کلی برای مقابله با کمبود محبت
خود را بشناسید.مهم است که بفهمید نیازهای عاطفی شما چیست. چه چیزی شما را احساس دوست داشتنی و ارزشمند می کند؟
از خود مراقبت کنید.این شامل مراقبت از جسم، ذهن و روح شما است.
روابط سالم ایجاد کنید.با افرادی که شما را دوست دارند و حمایت می کنند روابط صمیمی ایجاد کنید.
از کمک حرفه ای استفاده کنید.اگر به تنهایی با کمبود محبت دست و پنجه نرم می کنید، مهم است که به دنبال کمک باشید. یک درمانگر یا مشاور می تواند به شما کمک کند تا ریشه های کمبود محبت را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید.
کمبود محبت می تواند یک تجربه دشوار باشد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید. راه هایی وجود دارد که می توانید با آن کنار بیایید و زندگی شاد و رضایت بخشی داشته باشید.
 

تست روانشناسی کمبود محبت
به عنوان مثال، یک زن معتقد به انجام کارهای خانه یا حامی یک دوست داشتن است.
در حالی که شوهرش نیاز به عاطفه کلامی دارد یا مردی که احتمال بیشتری دارد.
به عنوان نوعی عاشقانه نسبت به همسرش عمل کند.
اما همسرش مهربانانه گفتگو می کند یا سایر انواع عشق از او است.

شناسایی راه برای دریافت مهربانی مهم است تا منجر به کمبود محبت نشود.

اولین گام برای حل این مشکل این است که زوج ها روش دریافت عشق خود را تعیین کنند.

مطالب و مقالات سایت “مشاوره ازدواج” توسط تیم تخصصی مشاوران و روانشناسان تهیه و پشتیبانی شده است.
 
 

روانشناس نوجوان

 روانشناس نوجوان


به عنوان والدین یک نوجوان به احتمال فراوان جملاتی مانند این را از آنها شنیده اید:

” شما دارید زندگی من را به خراب کردن می پردازید”.

“از شما بدم می آید”.

روانشناس نوجوان

بررسی روانشناسی نوجوان
این جملات شاید آنقدرها هم دردناک نباشد .
ولی به این نکته توجه داشته باشید.
که اگر با روانشناسی نوجوانان به آشنایی نرسیم .
و تحولات مغزی آنها را که موجب این انفجارهای برخوردی می‌شود.
و امکان دارد شاهد برخوردهای به مراتب دردناک تری از جانب آنها بشویم.
اگر می خواهید که به تحولات روانی در دوران نوجوانی را بیشتر بدانید .
از روانشناسی کودک کمک بگیرید.
تا بتوانند با ارزیابی روانشناسی در نوجوانان به شما یاری دهند.
ارزیابی روانشناسی در نوجوانان
تحقیقات اخیر نشان دهنده این می باشد .

که مغز نوجوانان میان سن ۱۳ تا ۱۷ سال.

درست مثل آنچه قبل از اینکه در سنین پایین تجربه کرده باشند.

دستخوش بازسازی می شود. مسئله این می باشد .

که نوجوانان در این دوران هنگامی که وارد دومین مرتبه تحولات مغزی می شوند.
 

مطالب و مقالات سایت “مشاوره ازدواج” توسط تیم تخصصی مشاوران و روانشناسان تهیه و پشتیبانی شده است.

دوران تحولات مغزی نوجوانان
تقریباً هم قد و قواره ی شما می شوند و زبان تندی هم دارا می باشند.

در این موقعیت کنترل این تغییر را نسبت به قبل دشوارتر خواهد کرد.

البته اینکه آنها تکانه هایی را تجربه می کنند.

به این معنی نمی باشد که مثل یک کودک نوپا رفتار کنید.

دربرهه نوجوانی که فرزندمان بیشتر از قبل به ما احتیاج دارند .

امکان دارد با برخورد نامطلوب ارتباط مان را از دست بدهیم.
 
 

حس کار کردن در کودکان

 اهمیت حس کار کردن و کمک کردن در کودکان چیست؟کودکان از همان سنین کم، تمایل به کمک کردن و مشارکت در فعالیت‌های مختلف دارند. این حس، می‌تواند در رشد و تربیت آن‌ها تأثیرات مثبت زیادی داشته باشد. در این مقاله، به بررسی اهمیت حس کار کردن و کمک کردن در کودکان می‌پردازیم.


فواید
افزایش اعتماد به نفس:وقتی کودکی در انجام کاری موفق می‌شود، اعتماد به نفس او افزایش پیدا می‌کند. کمک کردن در کارهای خانه، یکی از راه‌های تقویت اعتماد به نفس کودکان است.
تقویت حس مسئولیت‌پذیری:وقتی کودکی مسئولیت انجام کاری را بر عهده می‌گیرد، حس مسئولیت‌پذیری او تقویت می‌شود. کمک کردن در کارهای خانه، می‌تواند به کودک کمک کند تا یاد بگیرد که چگونه مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهد.
آموزش مهارت‌های زندگی:کمک کردن در کارهای خانه، به کودک کمک می‌کند تا مهارت‌های زندگی مختلفی را یاد بگیرد. این مهارت‌ها شامل مهارت‌های حل مسئله، مهارت‌های ارتباطی، و مهارت‌های سازماندهی می‌شوند.
درک ارزش کار:وقتی کودکی در انجام کارهای خانه کمک می‌کند، ارزش کار را یاد می‌گیرد. این امر، به او کمک می‌کند تا در بزرگسالی نیز فردی فعال و پرتلاش باشد.
ایجاد حس تعلق به خانواده:کمک کردن در کارهای خانه، به کودک کمک می‌کند تا احساس کند عضوی مهم از خانواده است. این امر، باعث تقویت روابط خانوادگی می‌شود.
 

اهمیت حس کار کردن کودک و کمک کردن در کودکان چیست؟ 

چگونه حس کار کردن و کمک کردن را در کودکان تقویت کنیم؟
از کودک انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید:انتظارات خود را از کودک با توجه به سن و توانایی‌های او تنظیم کنید.
کودک را برای کمک کردن تشویق کنید:وقتی کودکی در انجام کاری کمک می‌کند، او را تشویق کنید و از او قدردانی کنید.
کارهای خانه را به صورت بازی انجام دهید:کارهای خانه را برای کودک به صورت بازی و سرگرمی درآورید تا او از انجام آن‌ها لذت ببرد.
از کودک بخواهید کارهایی را انجام دهد که دوست دارد:به کودک اجازه دهید کارهایی را انجام دهد که به آن‌ها علاقه دارد.
کودکان از همان سنین کم، تمایل به کمک کردن و مشارکت در فعالیت‌های مختلف دارند. این حس، می‌تواند در رشد و تربیت آن‌ها تأثیرات مثبت زیادی داشته باشد. در این مقاله، به بررسی مهارت کمک کردن در کودکان و روش‌های روانشناسی برای تقویت آن می‌پردازیم.
 
 
صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد