x تبلیغات
مشاوره ازدواج

تقویت سیستم ایمنی کودکان

 بهترین شربت برای سیستم ایمنی کودکان، نشانه های ضعف سیستم ایمنی کودک، تقویت سیستم ایمنی کودکان در زمستان به عنوان مکمل غذایی نمی توان به عنوان جایگزین برای یک رژیم غذایی متنوع استفاده گردد ولی در کنار رژیم غذایی مناسب می تواند کمک کند تا فرزندی سالم داشته باشید.


اگر احساس می کنید که بچه های شما دائماً بیمار می شوند و مهدکودک یا پیش دبستانی را از دست می دهند، ممکن است از خود بپرسید که بهترین ویتامین ها برای سیستم ایمنی کودک شما چیست. برای آشنایی با بهترین تقویت کننده های ایمنی برای کودکان، ادامه مطلب را بخوانید.

نشانه های ضعف سیستم ایمنی کودک
اگر به نظر می رسد که کودک شما همیشه سرما می خورد، نترسید. سیستم ایمنی کودکان هنوز در حال رشد است و به همین دلیل بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی و عفونت هستند. عوامل زیادی (مانند موارد بالا) وجود دارد که بر سرعت رشد سیستم ایمنی کودک شما تأثیر می گذارد. با این حال، ممکن است نگران باشید که فرزندتان می‌تواند از تقویت‌کننده‌های طبیعی ایمنی برای کودکان استفاده کند، اگر:

اغلب بیمار است.
برای مدت طولانی بیمار است، یا به نظر می رسد که مدت زمان بیشتری طول می کشد تا خوب شود.
به سختی وزن اضافه می کند، یا کم می کند.
برفک متداوم دهان را تجربه می کند.
اگر کودک شما بیش از هشت بار در سال عفونت گوش را تجربه می کند یا بیش از دو عفونت شدید سینوسی در سال دارد بهتر است از دکتر کمک بگیرید.
بهترین شربت برای سیستم ایمنی کودکان
داشتن سیستم ایمنی قوی ضروری است، بنابراین شربت بهبود سیستم ایمنی چیزی است که ما را در برابر حملات باکتری ها، ویروس ها و غیره محافظت می کند. در ادامه شربت ها و روش هایی آمده است که به شما کمک می کند تا سیستم ایمنی فرزند خود را بهبود ببخشید:

شربت تقویت سیستم ایمنی بدن ایمیونس
شربت تقویت کننده سیستم ایمنی ایمیونس تاثیری بهینه در تقویت سیستم ایمنی دارد و بهترین شربت برای تقویت سیستم ایمنی کودکان نی نی سایت می باشد. شربت ایمونیس، ویتامین‌ها و مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان های لازم را برای سیستم ایمنی شما فراهم می کند و به کودک شما این امکان را می دهد که در اوج سلامتی به عملکرد روزانه خود بپردازد، پیش از مصرف این شربت حتما با دکتر کودک خود مشورت کنید.

بهترین شربت خارجی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان (ایمیونیس) بسیار غنی بوده و حاوی ویتامین D (که برای بهبود سیستم ایمنی الزامی است) و ویتامین‌های گروه B ( B1، B3، B5، B6، B12 و بیوتین) می‌باشد و مواد معدنی آن شامل آهن، منگنز، مس، سلنیوم، ید، زینک، منیزیوم و کروم می باشد که برای سلامت و تندرستی کودکتان بسیار مفید و ارزشمند است.

 مصرف پروبیوتیک
پروبیوتیک ها یکی از بهترین تقویت کننده های طبیعی ایمنی برای کودکان هستند، زیرا شما به معنای واقعی کلمه سیستم ایمنی خود را با باکتری های خوب مسلح می کنید. نوزادان و کودکان بزرگتر هر دو می توانند زیر نظر دکتر از پروبیوتیک ها بهره مند شوند، در اینجا برخی از پروبیوتیک های مورد علاقه و مناسب برای کودکان و نوزادان آورده شده است. شما همچنین می توانید تغذیه غنی از پروبیوتیک مانند ماست را در برنامه غذایی خود جای دهید.


بهترین شربت برای سیستم ایمنی کودکان
مقدار زیاد ویتامین D 
احتمالاً می دانید که ویتامین D نقش حیاتی در سلامت استخوان دارد، اما طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۱، ویتامین D از سیستم ایمنی بدن نیز پشتیبانی می کند. به طور خاص، ویتامین D هنگامی که بدن با مهاجمان خارجی تهدید می شود، پاسخ ایمنی را تقویت می کند.  منابع ویتامین دی:

آفتاب بهترین منبع ویتامین D است، اگر در آب و هوای ابری یا بارانی زندگی می کنید، ممکن است به اندازه کافی آفتاب طبیعی دریافت کنید.
 
 

تاثیر آب و هوا بر انسان

 آیا از تاثیر آب و هوا بر انسان اطلاعی دارید؟ منطقه ای که شما در آن زندگی می کنید آب و هوای آن بر سلامت جسمانی و روانی تاثیر به سزایی دارد.


گرمی و سردی هوا و رطوبت و خشکی آن بر جنبه های رفتاری شما تاثیر می گذارد و بسیاری از رفتارهای شما را توجیه می کند.

با استفاده از اطلاعات می توانید به خودشناسی برسید و اثرات منفی آن را به خوبی بشناسید و راه حل مناسبی برای از بین بردن اثرات منفی پیدا کنید.

می توانید با شناخت رفتارهای خود کنترل بهتری بر آن ها داشته باشید و به خوبی آن رفتار را مدیریت کنید.

در این مقاله تاثیر آب و هوا بر انسان مورد بررسی قرار داده شده است اگه علاقه مند به موضوع هستید می توانید در زیر اطلاعاتی را کسب کنید.

تاثیر آب و هوا بر انسان و سلامت جسمی افراد
بسیاری از افراد در طول روز با مشکلات و دردهای جسمانی رو به رو می شوند و آن را ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی بدانند.

بسیاری از بیماری ها مانند میگرن و آرتریت و مشکلات قلبی به دلیل تاثیرات آب و هوایی می باشد.

برای اینکه صحت و درستی این ادعا آگاه باشیم باید مقاله را از نظر علمی مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم در ادامه تاثیر آب و هوا از نظر علمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

زمانی می تواند به طور قطعی بیان کنید که آب و هوا بر روی خلق و خوی شما اثر گذاشته است که به صورت کامل خودتان را شناخته باشید و با شناخت کامل اثرات آب و هوا بر روی اخلاقیات خود، به خودشناسی برسید.

خودشناسی در کنار آَشنا بودن با تاثیرات آب و هوایی می تواند به سلامت شما کمک کند و شما در موقعیت هایی قرار گیرد که بتوانید بهترین کارایی و عملکرد را داشته باشید.

افزایش خطر سکته و حمله قلبی در زمستان
زمستان یکی از فصل های سرد سال است در زمستان بیشتر مراقب خود باشید و اگر سابقه مشکل قلبی دارید در زمستان مراقبت بیشتری از خود به عمل آورید.

طبق تحقیقات علمی بیشتر حملات قلبی در زمستان اتفاق می افتد.

زمستان هوا سرد است و باعث می شود رگ ها منقبض شوند وقتی رگ ها انقباض پیدا می کنند خون فضای کافی برای گردش ندارند. در نتیجه فشارخون بالا می رود.

به طور طبیعی در زمستان و هوای سرد رگ ها انقباض بیشتری پیدا می کنند.

این انقباض باعث می شود فرد دمای بدن خود را حفظ کرده و بدنش گرمای بیشتری را در خود نگه دارد.

تجربه انواع دردها تحت تاثیر آب و هوا بر انسان
محققان بسیار در تلاش هستند تا بتوانند بفهمند که هوای مرطوب یا سرد بر شدت دردها می افزاید یا نه؟

آن ها به این نتیجه رسیده اند که افرادی که در محیط های سرد و مرطوب زندگی می کنند بیشتر ازمشکلات اسکلتی عضلانی شکایت می کنند.

دردهایی نطیر کمردرد، گردن درد و بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید با شدت بیشتری در هوای سرد افراد را درگیر خودش می کند.


تاثیر آب و هوا بر انسان
دچار شدن به انواع سردردها
انواع مختلف سر درد را افراد ممکن است در طول زندگی خود تجربه کنند.

لازم است تا با انواع سر درد آشنایی داشته باشید و بتوانید از خطرات احتمالی پیشگیری کنید.

بسیاری از افراد سردرد میگرینی را به خاطر تغییرات آب و هوایی می دانند اگرچه بسیاری از این تحقیقات از این موضوع حمایت نمی کنند و به نتیجه صددرصد در این باره نرسیده اند .
 

اما برخی نتایج نشان می دهد که هوای سرد، احتمال تشدید سردردهای میگرنی را افزایش می دهد.

تحقیقاتی در زمینه سردردهای دیگر شده است و به این نتیجه رسیده اند که سردردهای خوشه ای در هنگام تغییر فصل شدت بیشتری می یابد.

سردردهای خوشه ای در زمان گذر زمستان به بهار و بهار به تابستان شدت بیشتری می یابد.

تاثیر آب و هوا بر سلامت روان انسان
سلامت روان شامل احساسات،‌ شرایط روانشناختی و بهبود اجتماعی است. سلامت روان در تمام مراحل زندگی بخشی مهم محسوب می‌شود.
 
 

سلامت خواب نوزاد خود را تضمین کنید

 خواب نوزاد می تواند یک زمان سرشار از آرامش برای شما و نوزادتان باشد، اما فرایند خوابانیدن نوزاد در طول روز می تواند کاملا برعکس باشد.


چرا چرت زدن برای نوزادتان خوب است؟
رویا حافظه عاطفی کوچولو را اصلاح می کند 

خواب با کیفیت حافظه بلند مدت کودک را بهبود می بخشد و او را برای تجربیات جدید آماده می کند. دکتر Pilar de Castro Manglano، از کلینیکای دانشگاه ناوارا در مادرید، آن را برای ما توضیح می دهد. خوب خوابیدن به کودک کمک می کند تا روزانه یاد بگیرد و با احساسات خود کنار بیاید.

به یادگیری کودک کمک کنید
همه ما می دانیم که خواب ضروری است. ما تقریبا یک سوم عمر خود را در خواب می گذرانیم. این یک نیاز اساسی بدن ما است و اگرچه مورد بررسی قرار گرفته است، هنوز چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد. آنچه شناخته شده است این است که خواب به دور از داشتن یک عملکرد غیرفعال، با عملکردهای ایمنی و غدد درون ریز مرتبط است و همچنین با یادگیری و حافظه مرتبط است.

در مورد کودکان، این نیاز فیزیولوژیکی و روانی به خواب اهمیت ویژه ای دارد. محققان دانشگاه ماساچوست (ایالات متحده آمریکا) مطالعه‌ای را منتشر کرده‌اند که در آن استدلال می‌کنند که کودکان برای اصلاح حافظه عاطفی خود به یک چرت خوب و یک خواب خوب شبانه نیاز دارند.

حافظه و حالت عاطفی را بهبود می بخشد
طبق گزارش ایالات متحده، خواب همچنین به تثبیت وضعیت عاطفی آنها کمک می کند، و از فراز و نشیب هایی که بسیاری از خردسالان اغلب رنج می برند، اجتناب می کنند. به عبارت دیگر، خواب نه تنها بر حافظه تأثیر مثبت می گذارد، بلکه بر تکانه ها و نحوه واکنش کودکان به محیط خود نیز تأثیر می گذارد.
محققان توضیح می دهند که چرت زدن به آزادسازی بار احساسی در سطح عصبی کمک می کند. چیزی شبیه ساختن یک ” لوح تمیز ” که حالت عاطفی را پاک می کند و خاطرات را برای ذخیره طولانی مدت به ناحیه مغز منتقل می کند.
در واقع، محققان ماساچوست در مطالعه خود مشاهده کردند که چگونه کودکان ۲ تا ۵ ساله که علاوه بر خواب شبانه چرت می زنند، حافظه عاطفی خود را در روز بعد در مقایسه با افرادی که فقط شب می خوابند، بهبود می بخشند. این دومی یک روز بعد کاهش قابل توجهی در حافظه خود نشان داد.
خواب، خاطرات و هوش در کودک
از این مطالعه توضیح می دهد: «فرآیندهای خواب خاصی وجود دارد که بر تثبیت خاطرات اولیه و همچنین برخی از ویژگی های هوش تأثیر می گذارد. برای این متخصص روانپزشکی و روانشناسی بالینی، “خواب با کیفیت حافظه بلند مدت کودک را بهبود می بخشد و او را برای تجربیات جدید آماده می کند.”

اطلاعات کمی در مورد اثرات خواب تکه تکه بر رشد کودک وجود دارد و چندین خط تحقیقات علمی در مورد آن وجود دارد. این خواب تکه تکه در دوران کودکی رایج است و تنها در برخی از کودکان با افزایش سن ادامه می یابد.

دیده شده است که خواب تکه تکه بر رشد روانی حرکتی تأثیر نمی گذارد – تاکید دکتر – اما بر عملکردهای شناختی تأثیر می گذارد: توجه ، خودکنترلی… در واقع، آن دسته از کودکانی که سه بار یا بیشتر از خواب بیدار می شوند، دارای شاخص ذهنی هستند. توسعه جزئی”.

کودک چقدر باید بخوابد؟
بنابراین، کیفیت خواب مهم است، اما تعداد ساعات خواب کودکان نیز مهم است. بنابراین یک کودک دو ساله به چند ساعت خواب نیاز دارد ؟ دکتر پیلار د کاسترو مانگلانو می گوید میانگین خواب برای این سن ۱۲ ساعت است .

بر اساس مطالعه ای که دو سال پیش انجام شد، افرادی که کمتر از ۱۱ ساعت می خوابند، پنج برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات اجتماعی-عاطفی هستند. دکتر می افزاید: کسانی که بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت می خوابند محافظت بیشتری دارند، زیرا خواب یک عملکرد حیاتی است که به تنظیم کل ارگانیسم و ​​پردازش تجربیات و خاطراتی که برای یک کودک در این سن اساساً عاطفی هستند اجازه می دهد .

والدین باید از نیاز فرزندانشان به خواب آرام آگاه باشند. پیلار دی کاسترو توصیه می‌کند: «محافظت و تسهیل یک محیط بدون سر و صدا، با دمای مناسب، برنامه و برنامه‌های منظم برای خواب کافی و درخواست کمک از پزشک اطفال در صورت بروز مشکلاتی برای کودک برای شروع و حفظ خواب، مهم است. مانگلان.

اصول اولیه سلامت خواب نوزاد
برای نوزادان تازه متولد شده مدتی زمان می برد تا برنامه خواب منظمی داشته باشند. در طول ماه اول، نوزادان معمولا می خوابند و بیدار می شوند، با دوره هایی نسبتا مساوی بین خواب و شیر خوردن. همین که نوزادان بزرگ تر می شوند، زمان خواب نوزاد معمولا طولانی تر شده و قابل پیش بینی تر می شود. به عنوان مثال:

سنین ۴ ماهگی تا یک سالگی. بعد از دوره تولد، نوزاد شما به احتمال زیاد حداقل ۲ بار در روز می خوابند- یک بار در صبح و یکبار در اوایل بعد از ظهر. برخی از نوزادان همچنین به خواب آخر عصر نیز نیاز دارند. بسیاری از کودکان در مجموع ۳ ساعت و یا بیشتر در طول روز می خوابند.
سنین یک سالگی و بیشتر. در این سنین نوزاد شما به احتمال زیاد خواب صبح را نخواهد داشت و تنها خواب بعد از ظهر اغلب به مدت دو یا سه ساعت خواهد داشت. در طول این گذار، زمان چرت کودک و خواب را نیم ساعت افزایش دهید تا بتواند سازگار شود. اغلب کودکان به چرت بعد از ظهر تا سنین سه تا پنج سالگی، ادامه می دهند.
 
 

رابطه کاری | ۱۱ روش برای ارتباط بهتر با همکاران در محیط کاری

 رابطه کاری و داشتن روحیه تیمی اهمیت زیادی در پیشرفت شعلی شما خواهد داشت. شما باید بلد باشید چگونه با همکاران خود رابطه برقرار کنید و در ادامه به روش هایی خواهیم پرداخت که این نوع رابطه را به شما یاد می دهد.


رابطه کاری چیست؟
رابطه کاری عبارتست از انواع ارتباطاتی که افراد با همکاران خود برقرار می‌کنند و شامل روابط بین فردی در محیط کار نیز می شود.

البته مسلم است روابطی که با همکاران خود برقرار می کنید به اندازه روابطی که با خانواده خود دارید صمیمی نخواهد بود, اما اهمیت خاص خود را دارد.

شما در هر صورت باید مهارت برقراری ارتباط موثر در امر تجارت را یاد بگیرید حتی اگر به صورت فریلنسر کار کنید باید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید.

دلیل اهمیت برقراری رابطه کاری
۱_کار تیمی کارآمد و موثر :
اگر بتوانید ارتباط خوبی با همکاران خود برقرار کنید به طبع در انجام پروژه های تیمی و گروهی نیز ماهرتر خواهید بود. در یک رابطه کاری خوب صداقت احترام و همکاری اهمیت زیادی دارد.

۲_ بهتر شدن روحیه ی کارکنان:
همکارانی که روابط خوبی با یکدیگر برقرار می کنند از بروز دعوا و مشاجرات کاری جلوگیری می‌کنند و سعی می‌کنند در هر موقعیتی احترام یکدیگر را حفظ کنند.

وقتی همه کارمندان به همین روال کار کنند محیط کاری بهتر و شادتری خواهند داشت.

۳_بالارفتن راندمان کاری کارمندان :
وقتی اعضای اداره در نهایت همدلی و صداقت با یکدیگر کار و با یکدیگر همکاری می کنند زودتر به نتیجه می رسند. این نتیجه دهی بهتر به نفع خودشان نیز خواهد بود چرا که زودتر ترفیع می گیرند و موقعیت شعلی خود را بهتر می کنند.

۴_رضایت مندی شغلی :

وقتی با همکاران خود رابطه ای صمیمانه برقرار کنید وقتی را برای کشمکش و جدال با همکاران تلف نخواهید کرد. پس در واقع تمرکز خود را در جهت از بین بردن نقاط ضعف خود و بهبود نقاط قوت می گذارید.

روش های برقراری ارتباط با همکاران در محیط کاری
۱_ همیشه با همکاران خود در ارتباط باشید:
گوش دادن فعال یکی از این روش های بهبود ارتباط می باشد. اگر شما شنونده ی خوبی برای رئیس خود باشید نزد او محبوب و مورد تایید خواهید شد.

اگر حس می کنید همکار یا رییستان در زندگی شخصی خود با چالشی روبرو شده است و تمایل دارد مشکلات خود را با شما در میان بگذارد بهتر است با حوصله به حرف های او گوش دهید و با زبان بدن خود به او بفهمانید در حال همدردی با او هستید.

۲_قابل اعتماد باشید :
در یک کار تیمی باید اعتماد همکارانتان را جلب کنید. وقتی شما به همکاران خود قول می‌دهید که در موعد مقرر پروژه ای را تحویل دهید باید مسئولیت‌پذیر باشید و وظایف خود را به‌ نحو احسن انجام دهید. آن‌ها در پروژه‌های بعدی نیز به شما اعتماد خواهند کرد و شما نیز باید مثل دفعات قبل کارهای خود را با عذاب وجدان کاری و کامل انجام دهید.

۳_از شایعات دور بشوید، تکنیک های مهم ارتباطی در محیط کار
اگر می‌خواهید راندمان کاری بالایی در محیط کار داشته باشید باید از حاشیه‌های به ‌وجود آمده کاملاً دوری کنید. برای این منظور نباید پشت کسی غیبت کنید و در جمع‌هایی که در آن غیبت صورت می‌گیرد شرکت نکنید. در این شرایط سعی کنید موضوع را عوض کرده و جو را آرام کنید.
 

سعی کنید از خصوصیات مثبت همکار خود در جمع‌ها بگویید. با این کار فرهنگ قدردانی را در آن محیط پرورش می‌دهید و همه اعضا می‌کوشند تا از آن‌ها به ‌نیکی نام‌ برده شود .


رابطه کاری
۴_از همکاران خود حمایت کنید
اگر مدیر هستید سعی کنید همواره به کارکنان خود روحیه دهید و به نقاط مثبت آن ها اشاره کنید و اگر کارمند هستید نیز سعی کنید همکارانتان را تشویق کنید و به دستاوردهای مثبت آنان اشاره کنید .
 
 

کودکانتان را علاقه مند به یادگیری کنید

 برای هر پدر و مادری چیزی هیجان انگیزتر از مشاهده کودکی نیست که با علاقه شدید در حال شناخت بیشتردنیای پیرامون خود است. بیشتر بچه های کوچک یک دوره زمانی کنجکاوی و پرسش-گری دارند، و شما لازم است به کودکتان نشان دهید که این شیوه ی کاملا درست زندگی است. اگر کودکتان در مورد همه چیز سوال کند و ارزش صوری و عینی را به چیزی نگیرد، بزرگ که شد فرد بسیار با استعدادی خواهد شد. راه‌های زیادی هست که می توانید این نوع استعداد را در یک بچه پرورش دهید، و بایستی به بهترین نحو این کار را انجام دهید. چنانچه ممکن است همه کودکانتان را به این کار تشویق کنید. در ادامه تعدادی از این راهکارها را بیان می کنیم که نشان می دهد چگونه می توان این کار را کرد.


برای مطالعه بیشتر در زمینه کودک بخوانید:

آموزش کودک و نوجوان

نخست، لازم است از سنین بسیار پایین کودکتان، کتابهای شخصیت ساز برای زندگی او فراهم کنید. حتی پیش از آنکه کودکتان بتواند بفهمد چه می گویید، بایستی کتابهای مصور برایش بخوانید و برایش شرح دهید که چه اتفاقی می افتد. شاید این امر بیجا به نظر برسد، اما مطالعات نشان داده اند که این کار منجر به کودکی بسیار سخن ور و خوش صحبت می شود. هرچه کودک بزرگتر می شود، شروع به یادگیری کتاب‌های پیچیده تر می کند. نگران نباشید که او از سطح مطالعه ی مربوط به سن خودش فاصله بگیرد.هرچند ممکن است این کار مهارتهای خواندن کودکتان را بهبود نبخشد، اما به تکامل سطح فهم او کمک می کند.

به همراه کودکتان تحت عنوان گردش سری به کتابخانه بزنید. یک یا دو بار در هفته کتاب های جدید بگیرید، و کودکتان را تشویق کنید کتاب ها را تا دفعه ی بعد که بتواند کتابها را با بقیه معاوضه نماید تمام کند. اغلب کتابخانه ها یک تعداد برنامه های تابستانی برگزار می کنند، یعنی بچه ها با فهرست بندی کتابهایشان جایزه می گیرند. اگر تصور می کنید کودکتان واقعا علاقه شدیدی به مطالعه دارد  بهترین راه این است که هربار یک بستنی برایش جایزه بدهید.درغیراین صورت باید از این برنامه ها صرف نظر کنید، زیرا که این قبیل برنامه ها این پتانسیل را دارند که مطالعه را نهایتا وسیله ای برای رسیدن به یک جایزه کنند.

در زمینه یادگیری کودکان بیشتر بخوانید:
 

یادگیری و بازی کردن کودک ۱ تا ۲ سال

هم چنان که کودکانتان کتابخوانان حرفه ای می‌شوند، لازم خواهد بود آنها را به سمت سطوح قانع کننده تری سوق دهید.اهمیتی ندارد اگر بچه ی کلاس اولی شما کتابی مربوط به بچه های کلاس دهم را تا جایی می خواند که بفهمد، و با چیزی که شما نمی خواهید بخواند مواجه نمی شود. شما شاهد رشد او در میان جست و خیزها خواهید بود. شما باید روی چیزی که مکرراً نتیجه ی بچه های سطح پیشرفته است بسیار محتاط باشید، و آن، بی علاقه گی در مدرسه است.اگر کودکتان  کتابهای رمان و غیر رمان بزرگترها را مطالعه می کند، احتمالا مدارس عمومی به حد کافی او را به چالش نمی کشند. بیشتر ناحیه های مدارس برنامه های ویژه ای برای این نوع بچه ها دارند که فعالیتهای یادگیری چالش برانگیزتری برایشان فراهم می کند. شما بایستی تاجایی که بشود درمورد متناسب بودن چنین برنامه هایی با سطح  کودکتان، پرس و جو کنید.

روش های فرزندپروری و والدینی برای هرکس متفاوت است، و مطالعه فقط یکی از جنبه هایی است که بایستی بدان توجه کنید. همیشه با فرزندان خود رابطه ی سالمی را حفظ کنید، تا وقتی بزرگ شدند افراد سالمی بشوند. این امر، فی نفسه کافی است، و بایستی الهام بخش شما باشد تا سعی کنید بهترین والدین باشید.
 
 

آیا فراموش کار هستید؟ جدیدترین شیوه درمانی فراموشی از طریق نوروفیدبک

 اکثر مردم فکر می کنند که یک حافظه عالی وجود دارد، یعنی همه چیز را می توان به یاد داشته باشند و فراموشکاری را یک اختلال روانی خطرناک می دانند و این افراد نیاز به درمان فراموشی دارند.


اما در دنیای شلوغ امروز که هر روز چیزی تازه ای اتفاق می افتد ، شاید فراموش کردن حتی مفید هم باشد.

دو متخصص مغز و اعصاب که مقاله خود را در مجله Neuron منتشر کرده اند نیز نظر مشابهی دارند.

بلیک ریچارد، استاد دانشگاه تورنتو، می گوید که حافظه انسان نباید مانند یک دوربین عمل کند و همه چیز را ضبط کند.

 بلکه فقط یک سری قوانین است که به ما کمک می کند تصمیم بگیریم.
بنابراین، منطقی است که برخی از اطلاعات غیر قابل دسترس از ذهن پاک شوند.

و آن هایی که گمراه کننده هستند نیز به بیرون ذهن منتقل می شوند.

با این حال، ما هنوز به اندازه کافی محدودیت هایی برای فهمیدن چگونگی کارکرد ذهن و بدن انسان و ذخیره سازی اطلاعات داریم.

جالب توجه است که مغز انرژی و داده ها را مصرف می کند تا اطلاعات زیادی را فراموش کند.

مانند یک رایانه ای که یک پرونده را در فایل دیگری با همان نام فایل می نویسد آن را بازنویسی می کند، ذهن و مغز هم همان عملکرد را دارند.

اطلاعات توسط نورون های جدید یا نورون های بزرگتر بازنویسی می شود، یا ارتباط بین نورون ها کاهش می یابد.

اما ما به خوبی می دانیم که ظرفیت مغز انسان به مراتب فراتر از آن چیزی است که ما در زندگی خود از ان استفاده می کنیم.

اثربخشی نوروفیدبک بر بیش فعالی اثبات شد و بدون عوارض است.

پس چرا مغز از فضای باقیمانده خود برای ذخیره داده ها استفاده نمی کند؟
اول از همه، فراموش کردن اطلاعات قدیمی ما به ما کمک می کند تا کارهای زیادی انجام دهیم.
دوم، فراموش کردن اطلاعات قدیمی ما به ما کمک می کند تا یک موضوع خاص را به چند زیر موضوع تبدیل کنیم.
در نهایت، ریچاردز می گوید ما اغلب فکر می کنیم که داشتن حافظه قوی خوب است، اما مغز همه چیز را انجام می دهد که از لحاظ تکاملی برای بقای ما ضروری است.

در مورد حافظه، نیز این مورد صادق است، و مغز در صورت نیاز، حافظه را تنظیم می کند.

بنابراین فراموش کردن بسیاری از اطلاعات احتمالا اشکال مغز شما نیست، این یک ویژگی تکاملی است.

آیا فراموش کار هستید؟ جدیدترین شیوه درمانی از طریق نوروفیدبک

آیا فراموش کار هستید؟ جدیدترین شیوه درمانی از طریق نوروفیدبک

فراموشکاری و سن
فراموشکاری دارای حالت های مختلف است و در افراد مختلف به صورت های مختلف رخ می دهد.

به عنوان مثال، شما تعداد زیادی از افراد جدید را در یک مهمانی عروسی ملاقات خواهید کرد.

در اینجا انتظار نمی رود که نام همه آنها را به یاد داشته باشید و نام این مشکل فراموشی نیست.

اما اگر روز گذشته شما یک قرار ملاقات مهم داشته اید و اکنون نام فردی را که با او دیدار کرده اید به یاد نمی آورید این یعنی فراموشکاری.

البته، آنقدر مهم نیست که فکر می کنید و این فقط یک عارضه از سن است.

اما اگر چیزی مانند دیروز نداشته باشید، باید به طور جدی در مورد خودتان نگران باشید.

معمولا در افراد سالخورده این اتفاق به روش خاصی ظهور می کند.

به عنوان مثال، آنها جزئیات اتفاقی گذشته را به یاد می آورند، اما آنها در مورد مکان هایی که چند ساعت پیش با اتومبیل خود رفته اند فراموش کار می شوند.

این مشکل در سن هفتاد سالگی و بیشتر طبیعی است، به ندرت به علت شروع بیماری مانند آلزایمر است.
 

مغز افراد سالخورده به تدریج افول می یابد و با کاهش توانایی های حافظه، خلاقیت در مغز آنها کم می شود.

کنترل و درمان فراموشی
هنگامی که شما یک موقعیت مانند یک حمله، در منطقه آشنا در شهر و محله خود را فراموش می کنید یا برای مثال در سال و ماهی که در آن هستید دچار فراموشی می شوید باید درمان شوید.

این نوع مامایی می تواند دلایل خاصی داشته باشد که تنها با اشاره به یک متخصص مغز و اعصاب درمان می شود.

اما در بخش بعدی، ما با برخی از چیزهایی که می توانید برای کنترل فراموشی و کاهش آن انجام دهید با شما به اشتراک می گذرایم.
 
 

اصول درست صحبت کردن و گوش دادن به کودک

 تا می توانید با کودک خود حرف بزنید و به او گوش کنید


همانطور که می دانیم کودکان بی نظیرند. در جهت شناختن کودک خود عمل کنید، و فراموش نکنید شناسایی آنچه کودک شما را عصبانی و برافروخته می کند می تواند به شما در پیشگیری از عصبانیت و ناراحتی قبل از حادث شدن شرایط بروز این حالات کمک کند.

صحبت کردن با کودک و گوش دادن به حرفهایش می تواند به آنها کمک کند تا به خوبی آنچه پیش می آید را درک کنند:

برای مطالعه بیشتر: صحبت با کودک و نوجوان در مورد اضطراب

زبان: سعی کنید از عبارات مثبت استفاده کنید. آنچه می خواهید کودک با خواست خودش انجام دهد را به او بگویید نه آنچه او باید انجام دهد. به جای گفتن “اینجوری شلوغ کاری نکن” سعی کنید بگویید “لطفاً اسباب بازی هایت را مرتب کن.”    این یک از نمونه فرزندپروری مثبت است.
تن صدای خود را تغییر دهید: تن صدای شما ابزار قدرتمندی است. گاهی اوقات تغییر تن صدا یا درجه صدا می تواند برای توقف وضعیت آشفته یا مبادرت کودک شما به انجام کاری که شما می خواهید کافی باشد. این کار می تواند به طور برابری برای کودکان بزرگتر هم کارآمد باشد. اگر واکنش یا صحبت کردن شما به طرز کاملاً متفاوتی با آنچه مورد انتظار کودک شماست تفاوت داشته باشد او ممکن است متعجب شود.
 
گوش دادن: کودک شما زبان جدید و نیازهایش را محک می زند بلکه شنیده شوند.کودک خود را به صحبت کردن با خود ترغیب کنید و درکنارش بنشینید؛ آنها با این کار راحت‌ تر خواهند توانست با شما صحبت کنند و به حرفهای شما گوش کنند به شرطی که خواسته های آنها را به تعویق نیندازید.
احساسات: به کودک خود کمک کنید بتواند از عباراتی برای استفاده کند که توصیف کننده حالی که دارد باشد، حتی اگر زمان می برد، مثلا احساس غم دارم، عصبانی هستم و ….
توضیح: اگر شما مجبورید نه بگویید با آوردن دلیل و راهکارهایی خوب، “نه” بگویید “الان سارا داره با عروسک بازی می کنه بیا با هم بگردیم عروسک دیگه ای برات پیدا کنیم “.
کودک خود را درگیر کنید: تا جایی که ممکن است با آنها در مورد قوانین و آنچه شما از آنها انتظار دارید صحبت کنید. “رو راست باشید”.
 
 

نوجوانان و تغییرات دوران بلوغ

 نوجوانی یکی از مهم ترین و حساس ترین دوره های رشدی است. در این سن فرزندتان تغییرات قبل توجهی را در ابعاد مختلف جسمی، روانی، شناختی و اجتماعی تجربه می کند.


اگر به عنوان یک والد از مهم ترین تغییرات دوره ی بلوغ آگاه باشید، می توانید به خوبی وارد دنیای ذهنی فرزندتان شوید و دوران پر تلاطم نوجوانی را با موفقیت  سپری کنید.

حیطه های طلایی تغییر
به طور کلی نوجوان شما در سه حیطه ی اصلی دچار تغییر و تحولات بنیادین می شود.

حیطه ی شناختی (ذهنی)
تغییر در حیطه ی شناختی به این معناست که فرزند نوجوان شما، شبیه به یک کودک فکر نمی کند.

در حقیقت تفکر دوران نوجوانی از مرحله ی عملیات عینی وارد مرحله ی عملیات ذهنی می شود و نوجوان می تواند در مورد  انتزاعی ترین مسایل نیز فکر کند.

در همین دوران است که نوجوانان نیازمند یافتن معنایی برای هستی می شوند، سوالات فلسفی زیادی در مورد دنیا و خدا می پرسند و نصیحت و توصیه ی صرف نمی تواند پاسخ گوی آن ها باشد.

حیطه ی جسمی و زیستی
تغییرات جسمی، دامنه ی وسیعی ازتغییرات هورمونی و ظاهری در دختران و پسران را در بر می گیرد که آن ها را برای ورود به دوره ی بزرگسالی آماده می کند.

حیطه ی اجتماعی
تغییرات اجتماعی بلوغ نیز طیف وسیعی از رفتارهای جدید مانند احساس بی همتایی و منحصر به فرد بودن، تمایل به ارزش های اخلاقی برتر را در فرزندتان ایجاد می کند.

نشانه های بلوغ را بیشتر بشناسید
تغییر و تحولات نوجوانان در این مقطع رشدی حساس بسیار وسیع است.

بسیاری از والدین با ناآگاهی از تغییرات ایجاد شده، ممکن است به فرزندشان برچسب بزنند، او را سرزنش و یا طرد کنند و در مجموع احساسی از درک نشدن را به نوجوان القا کنند.

جرقه های بلوغ جسمی در دختران و  پسران
در این سن نوجوانان پسر علایمی از جمله رویش مو در صورت، پیدایش جوش، دورگه شدن صدا، احتلام و رویش موهای زاید بدن را نشان می دهند.

در دختران نیز علامی مانند بم شدن صدا، تجربه ی اولین قاعدگی، رشد موهای زاید و ظهور علایم ثانویه ی جنسی مشهود است.

بلوغ عاطفی چه علایمی دارد؟
رسش عاطفی در نوجوانان معمولا با هیجاناتی مانند اضطراب، دلهره، گذشت و فداکاری، توجه طلبی، گوشه گیری و یاس، پرخاشگری و احساس گناه مشخص می شود.

نوجوانان در این دوره ی رشدی، دستخوش تغییرات عاطفی متعددی می شوند که ناآگاهی والدین از نحوه ی برخورد صحیح با آن ها می تواند دردسر ساز شود.

به عنوان مثال، اگر نوجوان تان تمایل یادی به عمل کردن طبق مد روز دارد، لازم است ریشه ی این رفتار را در توجه طلبی او بررسی کنید.

نوجوان شما قصد آسیب رساندن به شما و آبروی تان را ندارد و بر اساس اقتضائات سنی اش رفتار می کند.

به عنوان یک والد در صورتی که به خوبی به او توجه کنید و از تشویق و تایید و بیان ویژگی های مثبتش استفاده کنید، نیاز او به توجه طلبی ارضا شده و رفتارهای عجیب کمتری را بروز خواهد داد.

در حقیقت نحوه ی مقابله با خشم، اضطراب، گوشه گیری و یا بی حوصلگی کودک، نیازمند آن است که اطلاعات تان را در این زمینه افزایش دهید تا کمتر دچار بحران شوید.جدیدترین روش های روانشناسی کودک

بلوغ روانی، استقلال و خود برتر بینی
مواجه با نوجوانان نشان می دهد که آن ها تا حد زیادی به دنبال کسب استقلال هستند.

ممکن است فرزندتان با ورود به دوره ی نوجوانی، رعایت برخی از قوانین خانه را زیر پا بگذارد و خواستار تجدید نظر در آن ها شود.

بهتر است بجای آنکه چنین رفتارهایی را حمل بر گستاخی کنید، استقلال طلبی را به عنوان یکی از ویژگی های رشد روانی فرزندتان بپذیرید و در قوانین تجدید نظر کنید.

همچنین نوجوانان در این دوره خود را به عنوان مرکز عالم تصور می کنند، احساس اعتمادبه نفس بالایی دارند و به مقایسه ی جسم خود با سایر همسالان شان اشتغال ذهنی مداومی دارند.
 

بلوغ اجتماعی و رفتارهای ضد و نقیض
اصلا بعید نیست که در دوران نوجوانی با فردی مواجه شوید که به لحاظ اخلاقی و رفتاری ضد و نقیض عمل می کند.

او ممکن است لحظه ای به اصول اخلاقی پای بند باشد و لحظه ی دیگر آن ها را زیر سوال ببرد.

لازم است بدانید که تناقضات اخلاقی- رفتاری، یکی از ملزومات رشدی به منظور کسب هویت است.

بنابراین سعی کنید در برابر این تناقضات، بیننده باشید، نه قضاوت گر.

رفتارهای نوجوان تان را مشاهده کنید و نسبت به این نکته آگاه باشید که تناقضات تا همیشه ادامه نخواهند داشت.

می توانید با ایجاد سوال و چالش، به فرزندتان کمک کنید تا به دنبال کشف پاسخ سوالات برود و هویتی مستحکم برای خود بنا کند.
 
 

با دیر بیدارشدن فرزندم چه کنم ؟

 یکی از مسائل مورد بررسی در گروه سنی نوآموزان پیش دبستان و دانش آموزان دبستانی، مساله ی دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن و به عبارتی مهارت مدیریت زمان خواب است.


 این مساله علاوه بر ایجاد مشکلات یادگیری و تاثیر بر سلامت جسمی و روانی کودک، می تواند برای معلمان و مسئولان مدرسه نیز مشکلاتی به وجود آورد.

 کودکان معمولا به دلیل سطح بالای انرژی تمایل دارند تا ساعات زیادی از شب بیدار مانده و به فعالیت بپردازند. این درحالی است که بدن آن ها به ۱۰ تا ۱۲ ساعت خواب مفید نیاز دارد.

 عدم تامین این مقدار از استراحت می تواند منجر به خستگی و بی حوصلگی در طی روز و ایجاد مشکلاتی در امر یادگیری و توجه  شود.

بر اساس مشاهدات انجام شده، این دانش آموزان معمولا در طی روز نیز به لحاظ خلقی عصبی تر هستند.

در روابط بین فردی بیشتر پرخاش می کنند و به دلیل رفتارهای بین فردی آسیب رسان، بیش از سایر کودکان در روابط دوستانه طرد می شوند.

اگر فرزند شما نیز در تنظیم زمان خواب موفق به کسب مهارت نشده است، می توانید با مطالعه ی موارد زیر در این مسیر به او کمک کنید.

 
شش گام ساده و مهم به منظور تنظیم خواب کودک
۱. بهتر است حتی الامکان از خواب عصرگاهی کودکاتن به روش های مختلف از قبیل پرت کردن حواس آن ها به وسیله ی فعالیت های جذاب دیگر جلوگیری کنید.

با این کار، تنظیم زمان خواب به راحتی صورت می گیرد.

۲. سعی کنید از طریق گفت و گو با فرزندتان، برنامه ای نسبتا مشخص برای فعالیت های مختلف از قبیل انجام تکالیف، تماشای تلوزیون، زمان صرف شام، بازی و خواب مشخص کنید.  

از این طریق کودک شما علاوه بر یافتن راه حل برای مساله ی دیرخوابیدن، به تمرین مهارت برنامه ریزی روزانه خواهد پرداخت که یکی از مهم ترین مهارت ها در جهت خودتنظیمی است.

براساس پژوهش ها، این مولفه یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی افراد موفق است که پایه های اصلی آن از دوران کودکی شکل می گیرد.

برای اجرای این گام به این نکته توجه داشته باشید که برنامه ریزی روزانه به معنای برنامه ریزی کردن زمان های روازنه ی کودک توسط شما نیست.

شیوه ی صحیح انجام این کار، قرار گرفتن در کنار کودک و تشویق اوبه منظور داشتن برنامه ای برای ساعات مختلف شبانه روز از طریق گفت و گو است.

۳. تعطیلات آخر هفته اگر چه زمان خوبی برای درکنار هم بودن است، اما زنگ خطری است که می تواند برنامه ی هفتگی منظم کودکت ان را از طریق رفتن به مهمانی یا دیر خوابیدن به دلیل تعطیلی روز بعد تهدید کند.

پیشنهاد می کنیم در این خصوص سعی کنید حتی الامکان برنامه ی دید و بازدید های خانوادگی را به گونه ای تنظیم کنید که فرزندتان زمانی برای استراحت بیشتر داشته باشد و صبح روز بعد با بی حوصلگی و خستگی وارد مدرسه نشود.

۴. انجام کارهای هیجان انگیز در شب های غیر تعطیل می تواند منجر به دیرتر خوابیدن شود.

می توانید با توضیح این مساله برای فرزندتان، فعالیت مناسب تری مانند گوش دادن به یک موسیقی کودکانه و آرامش بخش را جایگزین فعالیت های پرهیجان قبل از خواب کنید.

۵. نکته ی مهمی که می تواند در افزایش عزت نفس و امید فرزندتان موثر واقع شود، مرور اتفاقات خوب هر روز قبل از خوابیدن است.

به عنوان مثال می توانید قبل از خواب از طریق طرح سوالاتی مانند ” امروز چه چیزهای خوبی برایت داشت؟

” توجه کودک را از نکات منفی به سمت موفقیت ها سوق داده و خودکارآمدی و امید را در او افزایش دهید.

ممکن است مشغولیت ذهنی کودک به مسائل روزمره ای که موفق به یافتن راه حل برای آن ها نشده است، مانع از خواب خوب شبانه شود.

 دعوا با دوست، گم کردن مداد رنگی، انتخاب نشدن در کلاس، قلدری کردن اطرافیان و …

از جمله مسائلی هستند که می توانند کودکان را دچار اضطراب و تشویش کرده و بر اشتها، خواب و امیدواری شان تاثیر منفی بگذارند.

در این صورت با فرزندتان گفت و گو کنید و با ایجاد امید برای یافتن راه حل مناسب، از تشویش ذهنی اش بکاهید.

۶. به این نکته توجه داشته باشید که تغییر عادت ها امری دشوار و زمان بر است. بنابراین اگر فرزندتان با مساله ی دیر بیدارشدن روبه روست نمی توان انتظار معجزه داشت.

آنچه مهم است آن است که بتوانید به کمک فرزندتان “برنامه ای نوشته شده و عینی ”  برای زود بیدار شدن در طی روزهای هفته تنظیم کنید و در این مسیر، پیشرفت های هرچند جزئی او را نیز مورد توجه و تشویق کلامی قرار دهید.

می توانید مواردی را نیز از طریق توافق با خود کودک به عنوان تشویق او در آخر هفته در نظر بگیرید.

باید مراقب باشید تا فرزندتان تشویق را رشوه برداشت نکند. بر اساس قانون پیامدهای طبیعی، به موقع خوابیدن و زود بیدار شدن پیامدهای مفیدی برای خود کودک به دنبال خواهد داشت.

بنابراین در نظر گرفتن جوایز متعدد برای این کار بی معناست. بهترین حالت می تواند آن باشد که به صورت تصادفی و یا پس از گفت و گو، با ارایه ی نوعی از تشویق کننده ها او را متوجه پیشرفتش کنید.

این تشویق می تواند شامل جملات مثبت و امید بخش و یا هدیه ای باشد که شما برای کودک تان در نظر می گیرید.جدیدترین روش های روانشناسی کودک

استفاده از کدام نوع تشویق موثرتر است؟
در مسیر اجرای این برنامه و در صورت موفقیت کودک، در استفاده از مشوق های رفتاری و کلامی دست و دلباز باشید.

بر اساس پژوهش ها، استفاده از این نوع مشوق ها، نقش زیادی در رشد عزت نفس فرزندتان خواهد داشت.
 

این در حالی است که تقویت کننده های مادی مانند انواع جوایز و هدایا پس از مدتی اثر تقویت کننده ی خود را از دست خواهند داد.

  نمونه ای از این نوع تشویق ها عبارتند از :
لبخند زدن
در آغوش گرفتن
به کاربردن جملاتی از قبیل : ” آفرین “، ” تو عالی هستی “، این هفته واقعا کار بزرگی کردی که تونستی صبح ها به موقع آماده شوی “.
جالب است بدانید با به کار بردن جملات به ظاهر ساده ی بالا، بزرگ ترین سرمایه گذاری روانی برای آینده ی فرزندتان را آغاز کرده اید.
 
 

با نوجوان بی نظم و شلخته چگونه برخورد کنم؟

 آیا بقیه ی نوجوانان هم بی نظم و شلخته اند؟

باتوجه به خصوصیات دوران رشد و شرایط روانی بلوغ، باید گفت این تنها نوجوان شما نیست که بی نظم و شلخته است.

ممکن است دچار کم خوابی یا پرخوابی شوند، علی رغم گفته های شما به غذا لب نزنند  و یا بر عکس بسیار پرخوری کنند.

برخی از نوجوانان در این سن نسبت به درس سهل انگار و بی تفاوت می شوند و برخی  دیگر به شدت نسبت به آن جدی و کوشا هستند.

به عنوان متخصص کار با افراد در سنین نوجوانی لازم است خیال تان را راحت کنم که اگر رفتارهایی از قبیل پر حرفی یا کم حرفی، تنبلی، گوشه گیری، افسردگی.

بسیاری از نوجوانان در این سن، بی نظمی افراطی و یا نقطه ی مقابل آن یعنی  وسواس و حساسیت در نظم را نشان می دهند.

وقت گذرانی با سرگرمی های شخصی برای مدت طولانی و یا نداشتن تمرکز جزء ویژگی های فرزندتان است با امری کاملا طبیعی مواجه هستید.

اگر چه مخالفت و لجبازی مداوم یک فرد ۲۰ ساله با پدر و مادرش طبیعی نیست، اما از یک فرزند نوجوان انتظار می رود رفتارهای مخالفت آمیز زیادی بروز دهد.

ممکن است حتی برای شما عجیب به نظر برسد که چطور او با همسالانش خوشحال و خوش برخورد است و فقط با شما رفتاری توام با سرکشی و مخالفت دارد!

این قبیل تناقضات علی رغم عادی بودن می تواند شما را به عنوان والدین با سردرگمی مواجه کند.

در این خصوص باید گفت مهم نیست فرزندتان کدام یک از رفتارهای بالا را بروز می دهد، آنچه مهم است “نحوه ی رفتار شما” با اوست.

چه کارهایی نکنیم؟
به عنوان والدین لازم است بدانید مهم ترین چیزی که برای حفظ آن نیاز به تلاش دارید،  “رابطه ی” شماست.

توهم کنترل کردن فرزندتان به بهای از دست دادن رابطه ی شما تمام خواهد شد و می تواند شرایط را بسیار آشفته و دشوار کند.

برای لحظه ای سکوت کرده و با خود فکر کنید “در طی روز چقدر سعی در کنترل نوجوانم دارم؟ “

بسیاری از امر و نهی ها، بکن و نکن ها، سرزنش ها و تهدیدهای ما در طی روز علت اصلی تداوم رفتارهای آزار دهنده ی نوجوان است.

بهتر است به عنوان شخص سوم، کمی دورتر ایستاده و ارتباط خود با فرزندتان را ارزیابی کنید. آیا شما مدام سعی در کنترل او دارید و او نیز دایما از پذیرش کنترل شما سرباز می زند؟

در بسیاری از موارد اتفاق دردسر آفرین همین مورد است. آیا شما بر رفتار فردی جر خودتان کنترل دارید؟ چگونه خواهید توانست فردی با تمایل شدید به استقلال آن هم در دوره ی نوجوانی که اوج تمایلات استقلال خواهانه است را تحت کنترل خود در آورید؟

پیشنهاد متخصصان روانشناسی نوجوانی آن است که کنترل گری را فراموش کنید و رویه ی ارتباطی خود را تغییر دهید. برای این کار نیاز دارید از خود بپرسید ” در طی روز چه میزان از ۷ عادت مخرب رابطه استفاده می کنم؟ “.

برای کنار گذاشتن این عادات، لازم است در ابتدا آن ها را بشناسید.

تخریب گران هفت ریشتری
براساس تئوری واقیت درمانی، هفت عادت زیر می تواند به راحتی آب خوردن و به شدت زلزله ای هفت ریشتری ارتباط شما را تخریب کند.

۱) انتقاد کردن

۲) غرغر کردن

۳) سرزنش کردن

۴) تنبیه کردن

۵) تهدید کردن

۶) گلایه و شکایت

۷) باج و رشوه دادن

 اما خواندن عبارات ۷ کلمه ای بالا اکتفا نمی کند و برای حل مسائل شما کافی نخواهد بود.

برای بهبود ارتباط تان لازم است لیستی از این عوامل در جایی مقابل دیدتان نصب کنید و در طی روز به بررسی این سوال بپردازید که “تخریب گران ارتباطی در رابطه ی شما چقدر فعال هستند؟”

پس از شناسایی این عوامل، می توانید گام بعدی را شروع کنید.

در این مرحله لازم است گله، شکایت، تهدید و.. را متوقف کنید و فعالیتی مناسب تر جایگزین آن کنید.

این فعالیت چه خواهد بود؟ برای آشنایی با شیوه ی صحیح رفتار، با ادامه ی متن همراه باشید.جدیدترین روش های روانشناسی کودک

اگر سرزنش و تهدید نه، پس چه؟!
کلیدی ترین کلمه ای که برای تربیت نوجوانی سالم به آن احتیاج خواهید داشت ” رابطه ” است.

 اگر بتوانید رابطه ی خود با نوجوان را به درستی حفظ کنید، بیش از نیمی از مسیر را با موفقیت طی کرده اید.

ممکن است بگویید با تهیه ی چک لیست روزانه متوجه شده ام که در ارتباط با فرزندم زیادی غرغر می کنم، همواره در حال تهدید او هستم و یا بسیار سرزنش گر هستم.

می خواهم این رفتارها را تغییر دهم اما چگونه؟ اگر سرزنش و تهدید نکنم پس باید چه کاری انجام دهم؟

والدین که برای سال های طولانی بر اساس سیستم تخریبی با فرزندشان روبه رو شده اند، ممکن است برای تغییر عادات ارتباطی خود تا حد زیادی گیج شوند و احساس کنند تغییر ممکن نیست.
 

در اینجا نیاز دارید تا عادت های ۷ گانه ی تحکیم رابطه را جایگزین عادت های قبلی خود کنید.

این عوامل عبارتند از:

۱) حمایت کردن

۲) احترام گذاشتن

۳) تشویق کردن

۴) اعتماد کردن

۵) پذیرش نوجوان همان گونه که هست

۶)گوش سپردن

۷) گفت و گو درباره تفاوت ها و اختلاف ‌ها

قصه های کودکانه
برونشیت در کودکان
اختلالات یادگیری
عوارض ترس در کودکان
پریود دختران
آیا تغییر خواهم کرد؟
ممکن است با خودتان بگویید بعد از سال ها رفتار کنترل گرانه چگونه ممکن است بتوانم به شیوه ای جدید رفتار کنم؟
 
 
صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 صفحه بعد